Reserviläiselämä?

Kävin kutsutusti yhden viikon kertaamassa ja vapaaehtoisena viikonlopun sissisodankäyntiharjoituksen. Tuohon vapaaehtoiseen menin lähinnä, koska fiksu ja huumorintajuinen kaveri houkutteli mukaan. Ihan kivaa oli.

Tuo ns. varsinainen kertaus oli aika lunkia, paitsi kun yritin kantaa harteilla hirveessä ryteikössä "haavoittunutta". Koetin siis jopa juoksun tapaista kaveri harteilla ns. palomiehen otteessa. Sitten kun "haavoittunut" ihmeparani, ei ilman taakkaa juoksusta meinannut tulla mitään. Sydän hakkasi edelleen vaan kiljoonaa ja keuhkot tuntuivat olevan repeämäisillään. Muuten viikko meni aika leppoisasti. Alkuun kerrattiin kenttälääkintää sissinäkökulmasta ja koulutettiin sisseille samat asiat. Sitten loppuviikosta olin mukana toteuttamassa sissihyökkäystä/väijytystä (jossa toi mainittu kantohässäkkä oli myös osana). Kainuulaisten äijänkättyröiden messissä oli rento meininki. Opin muuten ton kertausviikon aikana juomaan kahvia. Sitä ennen en ollut ikinä sitä juonut.

Ainut mikä kertauksissa jäi harmittamaan, oli oma laiskottelu taisteluammunnan suhteen. En päässyt semmoiseen ikinä varusmiesaikana ja tuskin pääsen ressunakaan. Nooh, tuskin se ihan maatakaatava elämys on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tais olla omalla kohdalla niin että kerkesin oleen 3 kuukautta ressussa kun postiluukusta läpsähti tornin kuvalla varustettu kirjekuori. Siitä sitten toiset kolme kuukautta eteenpäin niin oli ne kertsit.
Oli ihan lepposet (tais olla vaan 5 päivää) harjotukset. Ainoo mikä harmitti oli viimesten päivien kovat vesisateet.

Ja sattupa vielä sillon sopivasti harjotusten päälle itse Marskin syntymäpäivä, joten vedettiin harjotus illalla seis ja lompsittiin saunaan, jonne harjotuksen järjestäjät oli hommannu jokaiselle pari pulloo keskiketterää + marskin ryypyt! =) Kyllä siitä ihan kelpo muistot jäi. Ihan mielelläni lähen uudestaankin kunhan vaan kelit sallii (ei innosta räntäsateet ja sadan asteen pakkaset)!!

Sudenpentujen värityskirja.
Itte oon sijoitettuna valmiusprikaatiin ja siitä tiputaan viiden vuoden sisään pois eli jos ei sinä aikana tule niin ei sitten koskaan.

Tai jos tuleekin niin mitä miä siellä teen kun kumminkaan ei saa panssarivaunua alleen niin istunko mää sitten sodessa viis päivää? :)

Tammikuussa 07 suuntasin kotia intistä. Ens toukokuussa pitäis mennä 5 yöksi kikkailee ampumaleirille Lohtajalle. En tiiä, ketä kaikkia sinne menee, mutta ainakin alijohtajat ja johtajat. Tykki-ilmatorjunnassa ollaan.

Tammikuussa 07 suuntasin kotia intistä. Ens toukokuussa pitäis mennä 5 yöksi kikkailee ampumaleirille Lohtajalle. En tiiä, ketä kaikkia sinne menee, mutta ainakin alijohtajat ja johtajat. Tykki-ilmatorjunnassa ollaan.

Kyseessä taitaa olla 2 kertaa vuodessa järjestettävä iso Lohtajan IT-leiri, missä on porukkaa kaikista IT-osastoista. Siellä näkyi marraskuussa paljon kertaajiakin...

Aika pian sinut kutsuttiin kertaamaan, olitko sattumalta sergei-patterissa Vekaralla? Hitto jos ne alkavat meitäkin kutsumaan, pelottaa jo :) Itse kodiuduin 4.1.08 tj-miehenä, eli tuskin onneksi tarvitsee kertaamista pelätä, kun ei sellaisella uhkailtukaan...

Olen käynyt kutsuttuna yhdessä viisi päivää kestäneessä harjoituksessa, joka oli tarkoitettu valmistavaksi harjoitukseksi erään joukko-osaston runkohenkilöstölle.

Meno oli aika erilaista mitä olin kuvitellut. Hyvä ettei pitänyt käsi raamatulla vannoa "vaikenen kautta mummoni viimeisen leposijan...jos sanani syön mörökölli minut vieköön"

Kyseessä oli pääasiallisesti oppitunteja jonne ei saanut tuoda puhelimia tai muita mahdollisia agenttivermeitä, vaan esimerkiksi kännykät jätettiin erillisille pöydille akut irrotettuina. Tila jossa oppitunnit pidettiin, oli eristetty auringonpaisteelta ja mahdollisilta vakoilijoilta ikkunoihin teipatuilla jätesäkeillä.

Olin haaveillut kunnon ryynäämisestä, mutta paskat. Pelkkää taktiikkaa, itäkalustoa ja pepien laatimista.

Kyseistä treeniä piti siis seurata isompi harjoitus, mutta kuinka kävikään, joku väänsi hanan kiinni eikä jenejä riittänyt enää varsinaiseen sirkukseen.
Olisivat jättäneet ostamatta ne jätesäkit ja kymmenet kalvotussit, niin olisin päässyt hivelemään rynsesteriä...:jahas:

Kyseessä taitaa olla 2 kertaa vuodessa järjestettävä iso Lohtajan IT-leiri, missä on porukkaa kaikista IT-osastoista. Siellä näkyi marraskuussa paljon kertaajiakin...

Aika pian sinut kutsuttiin kertaamaan, olitko sattumalta sergei-patterissa Vekaralla? Hitto jos ne alkavat meitäkin kutsumaan, pelottaa jo :) Itse kodiuduin 4.1.08 tj-miehenä, eli tuskin onneksi tarvitsee kertaamista pelätä, kun ei sellaisella uhkailtukaan...

Sergeistä juu, tosin Rovaniemellä kävin inttini. Aika paljon on ollut lähipiiristä kertaamassa tai menossa kertaamaan tänä vuonna. Vähän sieltä sun täältä aselajista.

Pedrix: Ootteko te jossain Haminan kanakopissa vääntäny PEPE:jä? :D

En ainakaan itse haluaisi sinne enää joutua :)

No aikoinaan tuli homoiltua kanakopissakin, mutta onneksi kertaukset järjestettiin muualla. Jos sinne keltaiseen helvettiin olisin joutunut, niin olisin yrittänyt nirhata ranteet auki kalvotussilla.
ojoj7.gif

Kohtahan tämä alkaa. Ensviikolla sataa kuitenkin räntää koko viikon.

Kukaan osallistumassa merisotakoulun harjoitukseen reserviläisenä tai varusmiehenä?

Mitä nyt tästä viikosta sanoisi.

Rentoa ku ei tartte koppailla ketään. Oli reilusti yli puolet oman saapumiserän porukkaa, joten oli paljon vanhoja tuttujakin ja porukka asiallista ja fiksua näin keskimäärin. Suosittelen kertaamista ehdottomasti jokaiselle. Ei ollut ainakaan tällä viikolla turhaa istuskelua tai älytöntä hikipäässä sykkimistä 24/7. Istumatyöläiselle tuollainen fyysinen homma tekee ihan hyvää.

Ehkä ainoa iso miinus oli, että maiharit jaettiin ilman pohjallisia ja sitä ultimatea särkyä jalkapohjissa minkä jälkeen 200m tuntui jo pitkältä kävelymatkalta.

Meikä kotiutu viime vuoden heinäkuussa ja nyt lähen tänä viikonloppuna pakollisiin kertauksiin lohtajalle viideksi päiväksi :D. Ens vuonna taitaa olla kans samoihin aikoihin pakolliset.

Suositut

Back
Ylös Bottom