Reserviläiselämä?

Tuli tuossa mieleen että mitenkäs herrasväellä on reserviläiselämä, onko kertausharjoituksissa tullut kontattua, pidättekö ressutaitoja millään tasolla yllä ja oletteko uhranneet muuta vapaa-aikaanne harrastukseen? Lisämausteeksi voi heitellä muuta keskustelua ja mielipiteitä aiheesta.

Itselläni on viitisen ressuvuotta tässä tullut jo, valmiusprikaatissa tuli käytyä palvelus mutta ilmeisesti ammattikouluttamattomille lääkintätaistelijoille ei ole kauheana tarvetta niin kertausharjoitukset jääneet vähälle :D Ressuyhdistysten kautta kyllä löytyy kaikenlaista pikkuaktiviteettia mitä on silloin tällöin tullut ihmeteltyä, on tullut käytyä yliopiston ressuseuran kanssa pistoolilla paukomassa ja rynkkyä halailemassa MPK:n järkkäämillä ressukursseilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä mä oon ainakin ottanut ihan lunkisti,oon tainnut parikertaa selailla si varusmiehen käsikirjaa vai mikä se nyt olikaan.

Käsimiehen varuskirja.
Merkilliset tsydeemit noissa kertauskutsuissa. Toisia kavereita maanitellaan kertaamaan jokatoinen vuosi ja toisia taas ei välttämättä koskaan palveluspaikasta riippumatta, vaikka ihan särmiä olisivat olleet molemmat. Taitaa perustua enemmän arpapeliin se kutsun saaminen.
Jos kovasti on intoa, niin saahan sitä esikuntaan ilmoitella olevansa kiinnostunut asiasta.

Jos kovasti on intoa, niin saahan sitä esikuntaan ilmoitella olevansa kiinnostunut asiasta.

Ei tuokaan toimi. Olin intissä ja kävin ihan HV-puolen ja laitoin mailia esikuntaan että olen aina valmis kertaamaan, kunhan kutsutte niin 30min olen valmis..Vastauksena sain että seuraavan vuoden joulukuussa tulee KH:t, arvatkaapa näkyikö sitä kutsua ikinä..

SPOILER: EI

Ei tuokaan toimi. Olin intissä ja kävin ihan HV-puolen ja laitoin mailia esikuntaan että olen aina valmis kertaamaan, kunhan kutsutte niin 30min olen valmis..Vastauksena sain että seuraavan vuoden joulukuussa tulee KH:t, arvatkaapa näkyikö sitä kutsua ikinä..

SPOILER: EI

Hyvin paljon siitä kiinni mihin joukkoon mies sijoitetaan kotiuttamisen jälkeen...

Jos ilmoittaa kertaushalukkuudesta, niin silloin ymmärtääkseni Puolustusvoimat pyrkii käyttämään ns. täyttömiehenä muiden yksiköiden kertausharjoituksissa, jos omalla sodanajan yksiköllä ei kertauksia olisi luvassa aikoihin. On sellaistakin tapahtunut, että jotain matruuseja pistetään tykkimiesten harjoituksiin.

Mutta jos tuokaan ei toimi ja hinku on edelleen kova, niin sitten voisi harkita maakuntajoukkoihin liittymistä. Siellä pitäisi päästä tetsaamaan huru-ukkojen kanssa. :)

Mikään särmä ei tarvitse ainakaan olla että pääsisi kertaamaan. Itseäni vitutti intti loppuajasta huolella ja sen huomas myös sotilaspassista. Kutsu kertaamaan kävi sitten kuitenkin. Taas toinen kaveri samasta partiosta kiitettävillä arvosanoilla, ei ole kerrannut kertaakaan, joten ei ne arvosanat paina tuossa mitenkään.
Mites muuten on, jos on kerrannut kerran, niin saako tuolla nyt ravata ne 40 päivää täyteen mitä 6kk miestä voidaan juoksuttaa, vai onko muut saanu olla rauhassa yhden kertauksen jälkeen?

No itse olen tulenjohto/viestimies, joka joukkueessa meitä oli 2 ja sitten vänrikki+alikersantti. Näitä partioita sitten koko komppaniassa muistaakseni 4 tai 5.
Piti kaivella sotilaspassi esille, onko tuo kutsuntanumero sellainen, joka vaikuttaa jotenkin kertauksiin?

Muistan muuten että viime vuonna uhosivat miten vuosituhannen alun "KH-nälkäkuurin" pitäisi olla ohi ja kertauksia taas tipahtelemaan männävuosien malliin, rahoitus paranee kuulemma. Ei sille oikein vaikuta, taitaa sekin raha mennä maakuntajoukkojen juoksuttamiseen - joka on sinänsä tosin ihan hyvä että ne sykkii joita kiinnostaa.

Aivan, itseänikään tuo kertaaminen ei suoraan sanottuna kiinnosta vittuakaan. Kesällä tuolla voi käydä hakemassa itselleen muistutusta siitä, miten helppoa se arkielämä on, mutta muuten mieluummin jätän nuo leikit tulevaisuudessa välistä.

-03 pääsin pois ja 3 vuotta sitten kävin kertaamassa ja odottelin viime vuonna uutta kutsua, kun sanoivat että sellainen tulee. Ei ole tarvinnut vielä toista kertaa lähteä kertaamaan ja jos kutsu tulee niin kyllä lähden rynkyllä paukuttelemaan. Ihan mukavaa touhua, rento meininki ja näkee vanhoja kavereita. VIHELTÄÄ! ai mitä?

Mulla oli poispääsy -04 tammikuussa ja olikohan tuosta joku 1,5v kun olin jo kertaamassa. Rentoa meininkiä siellä ei kyllä nähty, 5 vuorokautta aseen kohdistusten, varusteitten haun ym jälkeen käytännössä pelkkää hyökkäystä ja tetsausta, "huipentuen" hyökkäysammuntoihin.
Ainoa ero inttiaikaan oli että odottelut kesti max 15min, inttiaikana sen ollessa max 12h.

Viitentoista vuoteen eivät ole kertaamaan kutsuneet, joten tuskin kutsuvatkaan. Kai minä olin sitten niin noheva inttiaikana, että niitten mielestä minä opin jo kaiken, eikä tarvi tulla uudestaan harjoittelemaan. Oisin kyllä aivan hyvin voinut lähteä harjoituksiin, ja lähden kyllä vieläkin jos kutsu tulee.

Reservissä on tullut oltua ensi kuussa seitsemän vuotta ja kertauksissa on saanut kyllä juosta ihan kiitettävää tahtia. Viisi kertaa on tullut käytyä ja pari kertaa olen passannut. Kyllä sitä vieläkin vois lähteä kertaamaan jos kutsu tulee. Ihan mukava nähdä intiajan kavereita ja meininki ei muutenkaan ole niin hanurista kuin se intissä ollessa oli. Jos vielä hyppäämään pääsisi niin ihan senkin takia voisin lähteä. Reserviläistoiminta ei sinänsä ole kiinnostanut, mutta joskus olen miettinyt pitäisikö lähteä lsvjkillan kiipeily-/hyppytoimintaan mukaan.

Oletan, että jos nakki napsahtaa kerran niin se napsahtaa useamminkin verrattuna näihin ketkä eivät joudu koskaan kertaamaan.

Reilut 1.5kk ja eka KH tiedossa eikä mitään käsitystä mitä siellä pitäisi tehdä. Aika pienellä varauksella suhtaudun siihenkin, että onko siellä oman palveluserän kavereita. Onneksi aika pienellä todennäköisyydellä joutuu sykkimään siellä hirveästi.

Saapumiserä II/92, kerran päässyt kertausharjoituksiin ja silloinkin olin väärässä paikassa :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom