Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
gnut sanoi:Ite en ole jaellut kellekkää mitää - en koe olevani sellases asemas, et voin arvostella muita. Mielestäni koko systeemi on hataralla pohjalla. Se luo "keinotekoisen kunnian" joillekkin.. Tai siltä musta tuntuu. Eikö se tyypin hyvyys näy jo niissä posteissa?
Tarkotax sä ny niin q mua vai?Mixxxu sanoi:Meilläkin on palstalla ainakin pari huomattavasti keskiarvoa suuremman viestimäärän omaavaa henkilöä, jotka silti kirjoittaa osan ajasta asiaa, mutta suuremman osan ajasta aivan tyhjiä, tai sitten vain vitsejä, tai provoja. "mutta ku sillä on 500 viestiä ni se varmaan on asiallinen kaveri!!".
Originally Posted by gnut
Eikö se tyypin hyvyys näy jo niissä posteissa?
Mixu sanoi:Joten reputation kertoo viestimäärää paremmin, puhuuko henkilö "yleensä" asiaa vai jauhaako vain
Mike sanoi:Sun pitää antaa muille välillä, ei voi hakata repua samalle tyypille kokoajan. Itse olen muuten muistaakseni kerran antanut miinusta, plussaa vähän enemmän.
Hm, hyvä pointti.vilma-liina sanoi:Mä kyllä ymmärsin tuon Gnutin viestin niin, että hän tarkoitti lähinnä kulloisenkin postin sisältöä, eikä niinkään postausten määrää.
Wildemar sanoi:Mutta. Pointsimäärät, joita jaella määräytyvät postien mukaan. Loogisempaa olisi integroida se reputation-pisteisiin. Toisaalta eivät nuo pointsit välttämättä ole mikään peruste asiantuntijamaisuudelle. Niitä voi ansaita ihan muunkinlaisilla jutuilla. Ja edelleenkin uudet käyttäjät saavat odotella sen vuoden pari ennenkuin pisteitä tililleen ruhtinaallisesti saavat - olivat sitten miten asiantuntijoita tahansa.
Mixu sanoi:Hm, hyvä pointti.
Mutta edelleen puolustan reputation-systeemiä siinä tarkoitusperässä, että jos kaikki käyttäisivät sitä "arvostelusysteeminä", niin siitä olisi hyötyä. Esimerkiksi jos en tuntisi Mlkea lainkaan ja hän sanoo mulle että "Mixu sä et vaan tajuu mistään mitään" niin jos Mlkella on vaikka 3000 viestiä niin ei se sano minulle, että hm, nyt tätä kaveria kannattais kuunnella. Mut jos Mlken respectit on kahdensadan-kolmensadan paikkeilla, ni sit kannattaa jo mennä itseensä, että ehkä jätkä kuitenkin puhuu asiaa.
Onhan toi osaongelma.Wildemar sanoi:Mutta. Pointsimäärät, joita jaella määräytyvät postien mukaan. Loogisempaa olisi integroida se reputation-pisteisiin. Toisaalta eivät nuo pointsit välttämättä ole mikään peruste asiantuntijamaisuudelle. Niitä voi ansaita ihan muunkinlaisilla jutuilla. Ja edelleenkin uudet käyttäjät saavat odotella sen vuoden pari ennenkuin pisteitä tililleen ruhtinaallisesti saavat - olivat sitten miten asiantuntijoita tahansa.
iivili sanoi:Hmm, voisikohan tuota systeemiä painottaa siten, että jos kommentoi asiantuntevasti ja muutenkin hyvin ruoka & reeni, voimanosto ja aloittelijoiden osioille tai roinaforumille, niin niistä kommenteista annetut reputationit voisivat esim. tuplaantua, verrattuna yleisen puolen jorinoihin? Kun nyt kumminkin täällä on nuo reeni ja ruokajutut tärkeimpiä (ja muu olennaisesti voimailuun liittyvä), niin tuommoinen voisi korostaa sitä. Olisiko tuommoisessa ideaa vai jauhanko ?
Niinpä! ;)Mixu sanoi:Meilläkin on palstalla ainakin pari huomattavasti keskiarvoa suuremman viestimäärän omaavaa henkilöä, jotka silti kirjoittaa osan ajasta asiaa, mutta suuremman osan ajasta aivan tyhjiä, tai sitten vain vitsejä, tai provoja.