GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Reputation points?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pomme
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Paljonkos se on miinusta, jos tuikkaat I disapprove?

Ite en ole jaellut kellekkää mitää - en koe olevani sellases asemas, et voin arvostella muita. Tai sit sanon sen suoraan palstalla.

Mielestäni koko systeemi on hataralla pohjalla. Se luo "keinotekoisen kunnian" joillekkin.. Tai siltä musta tuntuu. Eikö se tyypin hyvyys näy jo niissä posteissa?

Systeemi aiheuttaa tavallaan kaksi kommunikaatioyhteyttä yhdelle palstalle. Esimerkiksi jos kirjoitan oman mielipiteeni johonkin aiheeseen, niin joku voi ilman (edes) nimimerkkiään paljastamatta alentaa minua muiden silmissä. Eikö foorumilla ole tarkoitus _argumentoida_ anonyymin arvostelemisen sijaan?

Eli: What is the point?

gnut sanoi:
Ite en ole jaellut kellekkää mitää - en koe olevani sellases asemas, et voin arvostella muita. Mielestäni koko systeemi on hataralla pohjalla. Se luo "keinotekoisen kunnian" joillekkin.. Tai siltä musta tuntuu. Eikö se tyypin hyvyys näy jo niissä posteissa?

Meilläkin on palstalla ainakin pari huomattavasti keskiarvoa suuremman viestimäärän omaavaa henkilöä, jotka silti kirjoittaa osan ajasta asiaa, mutta suuremman osan ajasta aivan tyhjiä, tai sitten vain vitsejä, tai provoja. "mutta ku sillä on 500 viestiä ni se varmaan on asiallinen kaveri!!". Sitten taas jos hän saa plussaa reputationissa, niin hän ei voi olla älytön provo tai pelle - aika pienestäkin vittuilusta ku palstalla rangaistaan. Joten reputation kertoo viestimäärää paremmin, puhuuko henkilö "yleensä" asiaa vai jauhaako vain :kakka:

Mixxxu sanoi:
Meilläkin on palstalla ainakin pari huomattavasti keskiarvoa suuremman viestimäärän omaavaa henkilöä, jotka silti kirjoittaa osan ajasta asiaa, mutta suuremman osan ajasta aivan tyhjiä, tai sitten vain vitsejä, tai provoja. "mutta ku sillä on 500 viestiä ni se varmaan on asiallinen kaveri!!".
Tarkotax sä ny niin q mua vai?

Originally Posted by gnut
Eikö se tyypin hyvyys näy jo niissä posteissa?

Mixu sanoi:
Joten reputation kertoo viestimäärää paremmin, puhuuko henkilö "yleensä" asiaa vai jauhaako vain :kakka:

Mä kyllä ymmärsin tuon Gnutin viestin niin, että hän tarkoitti lähinnä kulloisenkin postin sisältöä, eikä niinkään postausten määrää.

Mike sanoi:
Sun pitää antaa muille välillä, ei voi hakata repua samalle tyypille kokoajan. Itse olen muuten muistaakseni kerran antanut miinusta, plussaa vähän enemmän.

hmm.. muistaakseni en oo sulle antanu repua ku toi ois ollu eka kerta..... noh! hälläkö väliä. Pääasian on että et ehkä ookkaan vittumainen mitä välil tekstit antaa kuvan. Hienoa! (täsmennys tuo on kehumista ei vittuilua)

vilma-liina sanoi:
Mä kyllä ymmärsin tuon Gnutin viestin niin, että hän tarkoitti lähinnä kulloisenkin postin sisältöä, eikä niinkään postausten määrää.
Hm, hyvä pointti.
Mutta edelleen puolustan reputation-systeemiä siinä tarkoitusperässä, että jos kaikki käyttäisivät sitä "arvostelusysteeminä", niin siitä olisi hyötyä. Esimerkiksi jos en tuntisi Mlkea lainkaan ja hän sanoo mulle että "Mixu sä et vaan tajuu mistään mitään" niin jos Mlkella on vaikka 3000 viestiä niin ei se sano minulle, että hm, nyt tätä kaveria kannattais kuunnella. Mut jos Mlken respectit on kahdensadan-kolmensadan paikkeilla, ni sit kannattaa jo mennä itseensä, että ehkä jätkä kuitenkin puhuu asiaa.

Mutta. Pointsimäärät, joita jaella määräytyvät postien mukaan. Loogisempaa olisi integroida se reputation-pisteisiin. Toisaalta eivät nuo pointsit välttämättä ole mikään peruste asiantuntijamaisuudelle. Niitä voi ansaita ihan muunkinlaisilla jutuilla. Ja edelleenkin uudet käyttäjät saavat odotella sen vuoden pari ennenkuin pisteitä tililleen ruhtinaallisesti saavat - olivat sitten miten asiantuntijoita tahansa. :)

Wildemar sanoi:
Mutta. Pointsimäärät, joita jaella määräytyvät postien mukaan. Loogisempaa olisi integroida se reputation-pisteisiin. Toisaalta eivät nuo pointsit välttämättä ole mikään peruste asiantuntijamaisuudelle. Niitä voi ansaita ihan muunkinlaisilla jutuilla. Ja edelleenkin uudet käyttäjät saavat odotella sen vuoden pari ennenkuin pisteitä tililleen ruhtinaallisesti saavat - olivat sitten miten asiantuntijoita tahansa. :)

Mun mielestä tää ois parempi systeemi just integroituna maineeseen, ei puheen määrään. Nykysellään olevassa systeemissä on mahdollista pelkällä tyhjän jauhamisella saada itelleen valtaa arvostella muiden tekemisiä suurella painoarvolla.

(ja kohta napsahtaa meitsille negatiivista joltain jolla on paljon viestejä, muttei mainetta :lol2: )

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mixu sanoi:
Hm, hyvä pointti.
Mutta edelleen puolustan reputation-systeemiä siinä tarkoitusperässä, että jos kaikki käyttäisivät sitä "arvostelusysteeminä", niin siitä olisi hyötyä. Esimerkiksi jos en tuntisi Mlkea lainkaan ja hän sanoo mulle että "Mixu sä et vaan tajuu mistään mitään" niin jos Mlkella on vaikka 3000 viestiä niin ei se sano minulle, että hm, nyt tätä kaveria kannattais kuunnella. Mut jos Mlken respectit on kahdensadan-kolmensadan paikkeilla, ni sit kannattaa jo mennä itseensä, että ehkä jätkä kuitenkin puhuu asiaa.

Juuri näin... :kippis1:

toi reputation on perkuleen hyvä. Mä oon saanu kivasti positiivista energiaa taistelussani sairautta vastaan. Kiitos kaikille tukijoille :kippis1:

Wildemar sanoi:
Onhan toi osaongelma.
Mutta minä uskon, että jos esimerkiksi Sakkeus tulisi nyt ensimmäistä kertaa palstalle ja alkaisi löylyämään rasvoista, niin aika nopeasti hänelle kertyisi PALJON respectiä. Nyt esimerkiksi Sakkeuksen viisaudet on kirjattu palstan sivuille niin kauan sitten, ettei vihreän kunnian järjestelmä ollut silloin käytössä :evil:

Hmm, voisikohan tuota systeemiä painottaa siten, että jos kommentoi asiantuntevasti ja muutenkin hyvin ruoka & reeni, voimanosto ja aloittelijoiden osioille tai roinaforumille, niin niistä kommenteista annetut reputationit voisivat esim. tuplaantua, verrattuna yleisen puolen jorinoihin? Kun nyt kumminkin täällä on nuo reeni ja ruokajutut tärkeimpiä (ja muu olennaisesti voimailuun liittyvä), niin tuommoinen voisi korostaa sitä. Olisiko tuommoisessa ideaa vai jauhanko :kakka:?

iivili sanoi:
Hmm, voisikohan tuota systeemiä painottaa siten, että jos kommentoi asiantuntevasti ja muutenkin hyvin ruoka & reeni, voimanosto ja aloittelijoiden osioille tai roinaforumille, niin niistä kommenteista annetut reputationit voisivat esim. tuplaantua, verrattuna yleisen puolen jorinoihin? Kun nyt kumminkin täällä on nuo reeni ja ruokajutut tärkeimpiä (ja muu olennaisesti voimailuun liittyvä), niin tuommoinen voisi korostaa sitä. Olisiko tuommoisessa ideaa vai jauhanko :kakka:?

Kuulostaa järkevältä, kannatan. :arvi:

blaah, kokonaana pois päältä yleisellä ja jne., kuten tuossa ennemmin jo mainitsin. Ei sillä voi perustella triidin asiallisena pysymistä, ennaltaehkäisevä vaikutus on pieni.

Mielipiteet eivät vaikuta treeni/ravinto-tietouteen.

Mä oon kanssa sitä mieltä, että jonkunlainen systeemi, että yleiseltä saisi vain puolet repu-pisteistä tms. olis hyvä juttu. Tietenkin, jos liian vaikea toteuttaa, niin ei sitten, mutta periaatteessa...

Muuten uskon, että reputationi menee pitkässä juoksussa niille, keille se kuuluukin. Ehkä hetkellisesti pystyy ratsastamaan hauskoilla jutuilla ja kärkevillä mielipiteillä, mutta haluan uskoa, että porukka tottuessaan systeemiin alkaa jaella repua enemmän treenipuolelta kuin yleiseltä ja näin treeniasioissa ansioituneimmat kuitenkin lopulta olisivat siellä kärjessä.

Mikä oli peruste sille, että koko reputation points -järjestelmä jätettiin käyttöön "kokeilun" jälkeen? Jos Pakkikselle postailee pointsit eikä toisten auttaminen/asioista keskustelu mielessään, niin motiivit ovat hieman kieroutuneet alkuperäiseen Pakkiksen henkeen verrattuna. Koko "pointsien" miettiminen on mielestäni turhaa. Silti olen niitä jaellut ja näköjään saanutkin :nolo:

Mixu sanoi:
Meilläkin on palstalla ainakin pari huomattavasti keskiarvoa suuremman viestimäärän omaavaa henkilöä, jotka silti kirjoittaa osan ajasta asiaa, mutta suuremman osan ajasta aivan tyhjiä, tai sitten vain vitsejä, tai provoja.
Niinpä! ;)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom