Rennoin duuni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unreal
  • Aloitettu Aloitettu
kirvesmies :rock: ehdottomasti koska:
- todella paljon vaihtelevat työt ja työkohteet (vittumaista olla kauan samassa paikassa)
- 99% työkavereista mukavia
- säännöllinen työaika/tauot
- myöhästymisistä ei tule kukaan sanomaan mitään
- TODELLA mukava POMO :)
- kesäisin kiva ottaa silloin tällöin aurinkoa jossain katolla

Varmaan aika firmakohtaista tuollaiset edut. Yleisesti ottaen nuista ei päde rakennusalalla kuin säännölliset työajat, jos et sitten ole tampere-helsinki alueella töissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin vaihtamassa ratapöllejä ja kiskoja. Aloitettiin yöllä joko 01:00 tai 03:00. Ajettiin kohteeseen ja katottiin vehkeet valmiiksi. Odoteltiin, että juna menis ohi, sitten hökästiin radalle, jossa tehtiin maksimissaan 1½-2 tuntia duunia yhtä soittoa. Sitten pois radalta autoon odottamaan, että junat pääsee taas ohi. Kaffea, eväitä, jutustelua, nukkumista. Sitten tuli taas pomo ilmoittelemaan, että seuraavan junan jälkeen liikkeelle. Duunattiin taas jonkun aikaa ja taas oottelemaan junien kulkua. Päivässä oli yleensä 2-4 työjäksoa, muu aika sitten elbattiin ja odoteltiin junia.

Työ oli fyysisesti kohtailaisen raskasta (riippuu tietysti tehtävästäkin), mutta ei tuo paria ensimmäistä päivää lukuunottamatta pahaa ollut. Ajatella ei pahemmin tarvinnut, homma kun oli saman toistoa kilometri toisensa jälkeen. Oikein siinä hermo lepäsi.

Palkka oli ihan hyvä, nykyisessä duunissa saan kuukaudessa saman kuin tuolla kahdessa viikossa. Kaveri oli taas siellä ja sanoi, että hieman on muuttunut, viikko duunia ja viikko vapaata, eli ei paljon ylitöitä maksella. Työajat sopi itselle oikein hyvin, illalla nukkumaan lasten kanssa yhtä aikaa ja puolilta öin ylös. Töitten jälkeen nukuin sitten siihen asti kun lapset tuli koulusta ja eskarista.

Eikä tarvinnut stressata mistään, väänsi vaan menemään.

mulla on ehkä maailman kaikkeuden rennoin työ..:hyvä:
olen siellä tällä hetkellä, tätä kirjoittaessakin olen töissä..:)
liikuntatoimella loistavaa..
urheilulaitoksenhoitajana:D
tämä riittää kun olen paikalla..ei rasita eikä masenna:thumbs:

mulla on ehkä maailman kaikkeuden rennoin työ..:hyvä:
olen siellä tällä hetkellä, tätä kirjoittaessakin olen töissä..:)
liikuntatoimella loistavaa..
urheilulaitoksenhoitajana:D
tämä riittää kun olen paikalla..ei rasita eikä masenna:thumbs:

Eikä vastuun taakka paina eikä ole pelkoa että pääsisi eteenpäin ? =)

insinööri isossa toimistossa.

saa ihan ite valita ottaako rennosti vai tahtooko eteenpäin uralla.

riskinä on se, että rupeaa vahingossa stressaamaan mm. kiireellisten aikataulujen ym. takia

Eikä vastuun taakka paina eikä ole pelkoa että pääsisi eteenpäin ? =)

Sinällään hölmö kysymys, mutta onko siinä jotain väärää, jos ei halua edetä ja on tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan? Mun takaraivoon ei vaan mahdu se, että jatkuvasti pitäisi olla joku perkeleen suunnitelma seuraavalle vuodelle. Elämä on tässä ja nyt, ja siitä pitää koittaa nauttia.

Tulipa vaan mieleen, kun multa just tällä viikolla kyseltiin halukkuutta (hakea) pikkupomon pallille, mutta ei mua kiinnosta. Siitä se stressi alkaa. Ei kiitos.

Haamuasiakas.

Käyt baareissa/ravintoloissa/kaupoissa/ynm. paikoissa ja teet siitä paikasta pienen arvioinnin netissä, tosi helppo kaavake täyttää. Kaveri on tossa duunissa. Ollaan menossa sen kanssa lauantaina syömään raflaan, firma tarjoaa 30€ asti ruoat. Seuraavana viikonloppuna on vuorossa pari baari keikkaa, ilmainen sisäänpääsy + juomarahaa pari kymppiä.

Ei tossa paljoa tienaa. Kaveri alotti kuukaus sitte tossa hommassa ja tällä hetkellä saanu leffalippuja+etuseteleitä. Alkaa kai kohta tienaamaan muutaman kympin yhestä keikasta. Mutta voisko olla letkeempää hommaa mistä viel maksetaan?
Tuosta duunista haluisin tietoa enemmänkin, jos jollain on kokemusta alalta niin kiinnostaa. Jos tuossa on hyvä niin onko etenemismahdollisuuksia mihinkään? Onko ketään täyspäiväisesti alalla hyvällä palkkapussilla varustettuna?

http://www.palveluplus.fi/

Sinällään hölmö kysymys, mutta onko siinä jotain väärää, jos ei halua edetä ja on tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan? Mun takaraivoon ei vaan mahdu se, että jatkuvasti pitäisi olla joku perkeleen suunnitelma seuraavalle vuodelle. Elämä on tässä ja nyt, ja siitä pitää koittaa nauttia.

Tulipa vaan mieleen, kun multa just tällä viikolla kyseltiin halukkuutta (hakea) pikkupomon pallille, mutta ei mua kiinnosta. Siitä se stressi alkaa. Ei kiitos.

Ei ole mitään pahaa, olet varsin oikeassa. Jokainen tavoitelkoon niitä asioita mitä haluaa.

Täähän ku just mun suusta:)En perkele ymmärrä nuita meidänkään firman uraohjuksia.Palkka on muutaman tonnin vuodessa enempi,mutta vapaa-aika on olematonta ja stressi on läsnä joka päivä.Ei kiitos.Työt loppuu silloin ku listassa niin lukee ja sitten alkaa vapaa-aika.Näin se homma menee.

Vaikka mä olen edelleenkin opiskelija niin täysin samaa mieltä. Ei vois tippaakaan kiinnostaa olla joku pikkuherra, joka sitten saa miettiä töitä kellon ympäri. Tavoitteena on kovasti päästä 8h päivässä työskenteleväksi insinööriksi, ne jotka haluaa yrittää suomessa työllä rikastua tehkööt töitä yötä myöten. Mä nautin ennemmin elämästä.

Sen enempää turha varmaan jatkaa tätä keskustelua, mutta pitää kuitenkin todeta että työssä menestyminen ei tarkoita automaattisesti sitä että ei jää vapaa-aikaa. Molemmat voi saada.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom