Rennoin duuni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unreal
  • Aloitettu Aloitettu
Pain sanoi:
Hietsu. Kesä. Leidejä. Aurinkoa.

Ens kesänä uimavalvojana hietsussa...

Ugh...ei paskempi työ. :)

Noista työpaikoista yleisesti: Tärkeimmät asiat ovat työkaverit ja se, että on jotain tekemistä aivoille. Liukuhihnatyöt sovi minulle kyllä yhtään, kokeiltu on.

Mitä rennompi työ, sitä tylsemmäksi se minun mielestä pitemmän päälle käy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Amiksessa tai lukiossa jätkien liikunnanopettaja, sählymailat vaan jakoon ja koppiin pureskelemaan kynsiä, ei paljon hommat stressaa...ja nämä tiedot vaan sivusta seuranneena ja kavereilta kuultua...

Jonkin verran noita sijaisuuksia tehneenä voin sanoa, että ei todellakaan ole noin helppoa. Opettajan hommiin kun kuuluu osallistuminen siihen hommaan, eli kynsien pureskelu kopissa ei oikein käy laatuun.. :rolleyes:

Opettajan työ noin yleensäkin on kaukana "rennosta" duunista. Haastavaa ja vastuullista se kyllä on..

Alkuperäiseen kysymykseen: Mun mielestä rento duuni on sellaista mitä tekee mielellään.

-

Paikallisvartija/receptionistin hommat on kyllä letkeemmästä päästä. Sopii hyvin myös opiskelujen jatkeeksi kun voi tehdä viikonloppuhommia eikä tarvii iltapäivisin paahtaa. Par aikaa tässä "töitä" paiskitaan eikä ainakaan ole vielä mitään tarvinnut tehdä, paitti mitä nyt vähän olen ympäri taloa kävellyt. Ei tätä helpommalla rahaa saa mistään. Huonona puolena palkka, mikä on todellä syvältä.

aidan sanoi:
Jonkin verran noita sijaisuuksia tehneenä voin sanoa, että ei todellakaan ole noin helppoa. Opettajan hommiin kun kuuluu osallistuminen siihen hommaan, eli kynsien pureskelu kopissa ei oikein käy laatuun.. :rolleyes:

Opettajan työ noin yleensäkin on kaukana "rennosta" duunista. Haastavaa ja vastuullista se kyllä on..

Alkuperäiseen kysymykseen: Mun mielestä rento duuni on sellaista mitä tekee mielellään.

-

Meilläpäin liikkamaikka osallistu todella harvoin peleihin mukaan, yleensä vain sanoi mitä pelataan, talvella sähly/lentopallo muutoin pesäpalloa.
Yleensä oli vaan tuomarina tai lähti hoitamaan omia asioitaan.
Ja liikkatunnit olivat yleensä viimeiset tunnit ja yleensä loppuivat hyvissä ajoin.

Onko kenelläkään tietoa tuosta liikenteenlaskijan työstä? Kuinka hakeuduitte sinne? Kiinnostaisi mennä ensi kesäksi.

Minkä tahansa alan yrittäjänä toiminimellä, starttiraha juoksee puoli vuotta ja tulosvastuuta ei ole... :david:

Kansallisarkisto,

kyllä, työ on todellakin niin tylsää kun miltä se kuulostaa :)
Yhden kesän siellä kestin, mutta enempää en tekisi rahastakaan.

Niinjoo, ja peruspalkka harjoittelijalla oli ruhtinaallinen 880 (mulla tosin hieman enemmän) €/kk.

Satamassa muutama kesä narumiehenä. Vuorotyö tosin ja pahimmillaan aika rankkaa, mutta parhaimmillaan sieltä rennoimmasta päästä. Löysimpänä yönä kellotin tiukat 40 sekuntia työtä. Loput nukuin.

Pain sanoi:
Hietsu. Kesä. Leidejä. Aurinkoa.

Ens kesänä uimavalvojana hietsussa...

Hietsussakin tuli työaikana säännöllisesti käytyä. Ei tosin ollut valvontavastuuta.. :D

Pari vuotta takaperin työnkuvaani kunnan palveluksessa kuului enimmäkseen moottoripyörällä ajoa, auringonottoa ja limsan juontia laitureilla. Mitä enemmän ajoi motskarilla, sitä parempi palkka (km korvaus). Tuota tein pari kesää, ja se oli tähänastisen elämäni paras homma. :)

Kunnan hommat ovat yleensä rentoja, varsinkin kesätyöt, mutta pienipalkkaisia ja yksitoikkoisia. Jos onnistaa, voi päästä hommaan josta voi vain ihmetellä, mistä hyvästä se palkka tulee.

Toinen hyvä homma on kuorma-auton ajo. Siinä vain istutaan ratissa, kuunnellaan radiota ja yritetään olla nukahtamatta. Palkka on työhön nähden kohtuullista, ainakin köyhälle opiskelijalle.

Ratu sanoi:
Paikallisvartija/receptionistin hommat on kyllä letkeemmästä päästä.

Paras homma mitä oon koskaan tehny. Nykyisessä kohteessa:

-Duuniaika jotain 8-16, riippuen kohteesta
-8h työajasta teet oikeasti töitä ehkä maksimissaan 3h
-Kukaan ei hengitä niskaan tai tarkkaile hommia
-Helvetin hyvät työkaverit ja pomot
-Saa kuunnella mitä musaa haluaa
-Voi surffata netissä vapaasti
-Tapaa uusia ihmisiä
-Käytännössä voi syödä sillon kun nappaa
-Käytössä ilmainen kahviautomaatti
-Käytössä ilmainen firman kuntosali

kirvesmies :rock: ehdottomasti koska:
- todella paljon vaihtelevat työt ja työkohteet (vittumaista olla kauan samassa paikassa)
- 99% työkavereista mukavia
- säännöllinen työaika/tauot
- myöhästymisistä ei tule kukaan sanomaan mitään
- TODELLA mukava POMO :)
- kesäisin kiva ottaa silloin tällöin aurinkoa jossain katolla

Helpoin ja työnkuvaan suhteutettuna parhaiten palkattu duuni on ollut paperitehtaalla kiillotuskoneella. Parhaimmillaan kopista täytyi poistua työtä tekemään kerran vuorossa n. 15 min ajaksi. Jos oli oikein kiirettä niin duunia saatoi tulla jopa 2 h vuoron aikana.

Tuo lentäjän homma on todella mahtava! 3 lentoa kuussa, voiko olla totta? Kaikki opettajan hommat lukisin itse vittumaisiin, ei millään jaksaisi olla koko ajan niiden kersojen kanssa ja keksiä niille tekemistä :)

Nykyinen homma on aika bueno, työkuvana on jonkinlainen yleissähläri. Homma periaatteessa tuotekehitysinssiä vastaava, mutta ilman mitään aikataulupaineita ja paremmalla palkalla. Palaverointi tietty puuduttaa, mutta säännöllisesti pääsee lentelemään toiselle puolelle maailmaa jos haluaa.

Olin joskus duunissa jossa ei tarvinnut tehdä mitään. Sain siitä palkkaa noin 10000mk/kk. YT-neuvottelujen johdosta määräaikaista työsuhdetta ei jatkettu. Miinuksena oli se että kellokortti oli käytössä ja siellä piti olla 8.5h /päivässä. Tylsää oli, en menisi takaisin.

Se on kyllä totta että jos ei ole ollenkaan töitä niin se on todella tylsää eikä rentoa. Ei sitä surffatakaan jaksa 8h päivässä.

Tomppa85 sanoi:
Toinen hyvä homma on kuorma-auton ajo. Siinä vain istutaan ratissa, kuunnellaan radiota ja yritetään olla nukahtamatta. Palkka on työhön nähden kohtuullista, ainakin köyhälle opiskelijalle.

Toivottavasti toi oli vitsi!? IMO raskainta työtä jota olen koskaan tehnyt. Riippuu tietysti minkälaista hommaa se on.. Tarviiko ite lastata ja millasta jakelua se on. Rekkahommissa onkin sitten rennompaa. Sielläkin vaan täysin epäinhimilliset työajat! Tykkäsin kyl silti, mutta kun muki tuli täyteen rupes opiskelut kiinnostamaan. 5 vuotta auton ratissa viihdyin ja siiten riitti!!

samppap sanoi:
Toivottavasti toi oli vitsi!? IMO raskainta työtä jota olen koskaan tehnyt. Riippuu tietysti minkälaista hommaa se on.. Tarviiko ite lastata ja millasta jakelua se on. Rekkahommissa onkin sitten rennompaa. Sielläkin vaan täysin epäinhimilliset työajat! Tykkäsin kyl silti, mutta kun muki tuli täyteen rupes opiskelut kiinnostamaan. 5 vuotta auton ratissa viihdyin ja siiten riitti!!

No ei mun tarvinnut ikinä lastata mitään, sitoa kuormat vain hyvin kiinni ja käyttää nosturia joskus. Kannattaa hakeutua ajamaan sellaista tavaraa, joka on sen verran arvokasta ettei kuskin anneta siihen paljon koskea. :D

Olen tehnyt myös jakeluautohommia, ja se on sitten helvetinmoista ramppaamista, kuormaamista ja purkamista, kuormiksen sovittelua ruuhkaisissa paikoissa ja oikeiden osoitteiden etsimistä.

En minä kuitenkaan kuorma-autoa tai rekkaa haluaisi lopun ikääni ajaa.

Tomppa85 sanoi:
Olen tehnyt myös jakeluautohommia, ja se on sitten helvetinmoista ramppaamista, kuormaamista ja purkamista, kuormiksen sovittelua ruuhkaisissa paikoissa ja oikeiden osoitteiden etsimistä.

Just tota mä tarkoitin... ihan vitun rankkaa duunia! Autohommissa on vaan niin paljon erilaisia duuneja, ettei voi oikeen vertailla.

Tomppa85 sanoi:
En minä kuitenkaan kuorma-autoa tai rekkaa haluaisi lopun ikääni ajaa.

En minäkään!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom