Rennoin duuni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unreal
  • Aloitettu Aloitettu
Kesäduunissa maalarilaamana, tossa alla copy-pastettu aikaisemmin kirjoitettu postini eräästä threadista:

Kesätöihin tullaan aina vähintään 30min myöhässä. Alkuun pidetään kunnon kahvipaussi ja käydään kioskilla. Voidaan miettiä hetki sitä, miten esim. kaiteet pitäisi hiota tai maalata ja miten säätila vaikuttaa päivän töihin.

Tämän hetken työkohteemme on melko korkean Turkulaisen koulun katto. Siellä on kiva tähystää jos pomo sattuu tulemaan ja sinne ei näe ketään. Yleensä sovimme mikä on päivän työ ja teemme sen noin 3 - 4 tunnissa. Kunnon taukojen kera - tietysti. Hätäilemällä tulee pelkästään kusipäisiä kakaroita.
Ruokatauko kestää kaksi tuntia, jonka jälkeen jokainen työmaan ihminen on vapaa tekemään mitä tahtoo... Meikäläinen ottaa yleensä aurinkoa loput työajasta ja kaveri lähtee kotiin pelaamaan tietokonetta. Tuntilappuun merkitään kuitenkin se 8h + 2h ylitöitä, koska me ollaan ahkeria.

Ulkomaalausta ei voi suorittaa sateella, joten aina kun joku näkeekin pilven jossain päin taivasta, niin tarkoittaa se yleensä tunnin taukoa tai kotiinlähtöä. Tämmöstä tää sitten on...

Allekirjoittaneesta keksii parhaiten: "Mä oon selkärangaton maalari vaan..." ;-))

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No mun duuniin kuuluu puristella naisten nännejä et ne on tarpeeks terhakoita kuvauksissa. Työ on tosi raskasta mutta palkitsevaa ja onneksi palkka on hyvä. Lomia sais olla enemmän et pääsis irtautuun työstä eikä veis niitä kotiin... :D
kuva mun duunista:
1-31.jpg

Joskus 15 vuotiaana olin seurakunnalla töissä. Paskaakin hommaa joutui tekemään, mutta mieleen on jäänyt muutaman viikon koivujen kastelu urakka. Koivuille piti joka päivä antaa vettä jottei ne kuihtuneet silloisessa intiaanikesässä. Siinäpä loroteltiin kaverin kanssa puolisen tuntia /koivu ja makoiltiin nurtsilla.

ironchef sanoi:
No mun duuniin kuuluu puristella naisten nännejä et ne on tarpeeks terhakoita kuvauksissa. Työ on tosi raskasta mutta palkitsevaa ja onneksi palkka on hyvä. Lomia sais olla enemmän et pääsis irtautuun työstä eikä veis niitä kotiin... :D
kuva mun duunista:
jlon.jpg

Edit...

unreal sanoi:
Mikä on teidän mielestänne rennoin duudi?? oletko kenties itse sellaisessa??

Itse en ole vielä sellaista löytänyt mutta kovasti on kyllä hakusessa, en kyllä tule sellaista varmaan koskaan löytämäänkään.
Välillä kuulee joiltain kavereilta miten rennossa kesäduudissa ovat olleet, että on tullut otettua päikkäreitäkin välillä.

Omasta mielestä ainakin olisi plussaa

+ Ei tarvitse turhaan tressata
+ Kohtuullinen palkka
+ Ei ole joku pomottamassa kokoajan
+ Ei ole liian ratittava fyysisesti/henkisestä :nolo:
+ Ei vuorotyötä

Alä ota sitä liian vakavasti.
Hmm mun työ kaikkea muuta kun tota siis täysi vastakohta.

Viestintä/tiedotus/pr hommelit on aikas kivoja. Itse olen sellaisessa. Työ on varsin rentoa, pääsee toteuttamaan kaikkia omia ideoita ja työn puolesta JOUTUU käymään teatterissa, bissellä, konserteissa jne. hyvässä seurassa = lehtimiesten kanssa harva se viikko. Ja tietenkin firma maksaa kaiken.

Tilille tuleva palkka on myös ihan jees työn vaativuuteen nähden ja jos ajattelee noita luontoisetuja niin aika mahtava duuni!

Ainoo huono puoli on se, että jos oikein antaumuksella tekee duunia niin siinä menee helposti 24/7.

ironchef sanoi:
kuva mun duunista:
1-31.jpg

WTF? Mulle sama duuni ja äkkiä!

Rennoin duunipaikka on ollut päiväkoti, kiipeilytelineenä oleminen ei pahemmin stressaa :)

Mutta nykyisessä työssä pidän nimeenomaan siitä, kun se ei ole rentoa, no ehkä vuosien päästä siinäkin pisteessä voidaan olla.
Mutta nykyisellään vastuu ja langat käsissä on stressaavaa, mutta myös pidän siitä. Paineessa hommat sujuu, adrenaliinia veressä kun täytyy olla scarppina kokoajan, joten aika menee jumalattoman nopeaa.

Kaikki valtionhommat ovat todella helppoja, myös kunnanhommat lukeutuu näihin.

Muunmuassa Tulli, KELA, Työvoimatoimistot, Sossu jne.

Noissa on varma työ loppuun asti eikä ikinä tarvi käyttää järkeä eikä fyysistä voimaa. Tosin Tullissa on ihmisiä jotka tekevät oikeasti töitä, mutta tavallisen tullivalojan työ lukeutuu täysin noihin helppoakin helpompiin valtionhommiin.

Palkka on tosin huono valtiolla mutta en minä veromarkoistani haluaisikaan elättää ketään.

Valtionhommiin siis!

Jos haluat helpon homman.

Amiksessa tai lukiossa jätkien liikunnanopettaja, sählymailat vaan jakoon ja koppiin pureskelemaan kynsiä, ei paljon hommat stressaa...ja nämä tiedot vaan sivusta seuranneena ja kavereilta kuultua...

Strappado sanoi:
Liikenteenlaskija. Istutaan tien vieressä pysäköidyssä autossa ja lasketaan ohi meneviä ajoneuvoja tukkimiehenkirjanpidolla, 8 tuntia päivässä. Kuvaus normaalista päivästä :

Vuoro alkaa, radio päälle ja mukava asento penkillä.

(2 tuntia kuluu nenää kaivellessa)

Auto -> Viiva paperiin

(1,5 tuntia eteenpäin, istuskellaan autossa radiota kuunnellen)

Meinaa iskeä paniikki, 2 autoa peräkkäin!!! -> Viivat sotkeutuvat, mutta nopea korjaus pelastaa tilanteen.

(4 tuntia, kerkeää ottaa nokoset ja käydä kaupassa)

Mopoilija -> Ei jaksa välittää, antaa mennä vaan

Loput puoli tuntia otetaan aurinkoa konepellillä jonka jälkeen lähdetään kotia. Palkka siinä 8€/h, olen ollut jo 4 kesänä... :nolo: Tavoitteena vanhemman liikenteenlaskijan himoittu titteli.

Miten tollaseen duuniin pääsee??? Kelpaisi kyllä mulle...

Ylipäätään amiksessa opettajana (vielä sijaisena). Välitunnit :) tai ruokatunti. Hyppytunnilla koulun salille ja viimestään 15.00 kotiin. Perjantaisin 12.00. Palkkakin hyvä, pikkasen vajaa 20€/tunti. Ei lisättävää...

tarkemo sanoi:

Noissa on varma työ loppuun asti eikä ikinä tarvi käyttää järkeä eikä fyysistä voimaa....
Vois kyllä äkkiseltään kuvitella, että KELA, työkkäri ja sossu ois niitä sarjassa vittumaisimpia hommia. Aina joku valittamassa jostain, ja sosiaalityöntekijät taitaa olla yks niistä ammattikunnista, joissa "työuupumus"-luvut on aika huikeita, ja koulutetuista sosiaalityöntekijöistä on huutava pula. Ja jossain sosiaalitoimistoissa on jouduttu asentamaan mm. metallinpaljastimet, kun purukoilla on ollut kättä pidempää mukana vastaanotolle saavuttaessa... ja vartija töröttää aulassa, ja työpöydästä löytyy hätänappi... ei oikein vastaa mun käsitystä rennosta duunista... varsinkaan, kun se palkka ei ole mikään päätä huimaava.

tarkemo sanoi:

Noissa on varma työ loppuun asti eikä ikinä tarvi käyttää järkeä eikä fyysistä voimaa. Tosin Tullissa on ihmisiä jotka tekevät oikeasti töitä, mutta tavallisen tullivalojan työ lukeutuu täysin noihin helppoakin helpompiin valtionhommiin.

Palkka on tosin huono valtiolla mutta en minä veromarkoistani haluaisikaan elättää ketään.

Valtionhommiin siis!

Jos haluat helpon homman.

Tiadat itsekkin olla tullissa töissä kun noin tarkasti osasit kuvailla toimenkuvani...

Funky sanoi:
Tiadat itsekkin olla tullissa töissä kun noin tarkasti osasit kuvailla toimenkuvani...

Kyllä, olin ennen Tullin palveluksessa sekä aikoinani kesätöissä KELAssa, ja molemmissa oli todella rento meininki, etenkin KELAssa nykyään kun ne eivät enää jaa rahaa ihmisille.
Paikallisessa työkkärissäkin on pelkkiä tanttoja joiden miehet ovat joko kunnanisiä tai paikallisen urheiluseuran pelaajien vaimoja, heh! Järjestettyjä suojatyöpaikkoja siis.

Sossussa saattaa olla tuo turvallisuusnäkökohta nykyään otettava huomioon.

Strappado sanoi:
Liikenteenlaskija. Istutaan tien vieressä pysäköidyssä autossa ja lasketaan ohi meneviä ajoneuvoja tukkimiehenkirjanpidolla, 8 tuntia päivässä. Kuvaus normaalista päivästä :

Vuoro alkaa, radio päälle ja mukava asento penkillä.

(2 tuntia kuluu nenää kaivellessa)

Auto -> Viiva paperiin

(1,5 tuntia eteenpäin, istuskellaan autossa radiota kuunnellen)

Meinaa iskeä paniikki, 2 autoa peräkkäin!!! -> Viivat sotkeutuvat, mutta nopea korjaus pelastaa tilanteen.

(4 tuntia, kerkeää ottaa nokoset ja käydä kaupassa)

Mopoilija -> Ei jaksa välittää, antaa mennä vaan

Loput puoli tuntia otetaan aurinkoa konepellillä jonka jälkeen lähdetään kotia. Palkka siinä 8€/h, olen ollut jo 4 kesänä... :nolo: Tavoitteena vanhemman liikenteenlaskijan himoittu titteli.

Kaveri oli joskus teinarina kans liikenteenlaskijana eri risteyksissä. Muttamutta....HAVISE MIES!, sillä oli videokamera jonka pystytti sopivaan kulmaan ja läksi ite kahvilaan jassoo takomaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom