Rennoin duuni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja unreal
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä on teidän mielestänne rennoin duudi?? oletko kenties itse sellaisessa??

Itse en ole vielä sellaista löytänyt mutta kovasti on kyllä hakusessa, en kyllä tule sellaista varmaan koskaan löytämäänkään.
Välillä kuulee joiltain kavereilta miten rennossa kesäduudissa ovat olleet, että on tullut otettua päikkäreitäkin välillä.

Omasta mielestä ainakin olisi plussaa

+ Ei tarvitse turhaan tressata
+ Kohtuullinen palkka
+ Ei ole joku pomottamassa kokoajan
+ Ei ole liian ratittava fyysisesti/henkisestä :nolo:
+ Ei vuorotyötä

Alä ota sitä liian vakavasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
logo_nokia.gif
Kesätyöt

Systeeminvalvoja (apulainen), PK-seutu

Nokia Financial Services Platform -tiimimme hakee nyt apulaiskontrolleria Espoon tiimiimme. Tehtävässäsi vastaat talouspalvelujemme tuotantolinjan suunnittelu- ja raportointiprosessien valvonnasta. Työ käsittää raporttien vastaanottamisen, leimaamisen ja eteenpäin lähettämisen. Leimaamiseen ei tosin kannata panostaa liikaa, koska niistä ei kukaan välitä ja dokumentit muutenkin päätyvät aina vastaanottajan roskakoriin. Oma työhuoneesi sijaitsee uudessa siiveessä, mihin ei vielä ole sijoitettu muita työntekijöitä, joten rauhallinen ympäristö takaa maittavat päiväunet tarpeen vaatiessa. 10 metrin päässä sijaitsevat virvoitusjuoma- ja makeisautomaatit täydennetään kerran päivässä. Osaamisesi vastineeksi tarjoamme sinulle työympäristön, joka kannustaa keskustelua, avoimuutta, yrittäjyyttä ja innovatiivisuutta.

Lisätietoja:
Nokia rekrytointisivut, http://www.nokia.com/fi/Urapolku

Ainakaan toistaiseksi ei ole sellaista työtä löytynyt, joka 100% täyttäisi kriteerini. Toisaalta sekään ei ole hyvä, jos työ on liiankin rentoa, eikä enää riittävän haasteellista - tulee meinaan vilkuiltua kelloa turhankin usein. :down:

Omasta mielestäni toi vuorotyö ei oo ollenkaan negatiivinen asia. Huonoa vuorotyössä on ehkä sosiaalisen elämän sopeuttaminen työntekoon. 5-vuorotyössä, josta mulla ei oo kokemusta, se lienee vielä vaikeampaa, kun ei kavereita ym. näe välttämättä edes viikonloppuisin. Mutta on se ainakin vaihtelevaa ja sopii itelleni, kun en oo parhaimmillani silloin perinteiseen 8-17 aikaan.

Viime kesänä olin ensimmäistä kertaa kunnon päivätyössä, enkä tainnut koko kesän aikana siihen kunnolla sopeutua. Kun noi aikaiset herätykset ei tahdo luonnistua sit millään (ts. en osaa mennä nukkumaan koskaan ennen puoltayötä), niin melkein joka päivä töistä päästyä oli sippi olo, vaikkei mitään fyysistä töissä tehnytkään :(

Se tässä tietty vähän huolestuttaa, että näissä opiskelemissani insinöörihommissa noi työajat harvemmin on vuorotyötä... :D :itku:

Mä olin joskus 16-vuotiaana 2 tai 3 viikkoa nuorisotoimiston palveluksessa trimmaamassa yhden leirikeskuksen piha-aluetta ja se oli ehdottomasti rennoin duuni mitä olen itse tehnyt tai koskaan edes kuullut. Palkkakin oli huono.

Töinä oli ruohon leikkuuta, ruohikon istuttamista, kukkapenkin tekemistä ja puutuolien ym. pihakalusteiden maalaamista.

Tehtiin yhen kaverin kanssa töitä toooosi hitaasti ja verkkaisesti ja semmoinen "äidillinen" puutarhuri kävi silti välillä sanomassa että "levähtäkää välillä ja käykää juomassa mehua". Yhden päivän duunit olis voinut tehdä helposti urakkana 1,5 tunnissa. Lähes päivittäin saatettiin ottaa tunnin nokoset tai käydä uimassa tai soutelemassa.

Ostin muuten palkalla jostain ihmeen mielen oikusta penkkipunnerruspenkin ja yllättäen hurahdin täysin.

Mixu sanoi:
logo_nokia.gif
Kesätyöt

True. Onhan se kivaa käydä pelaamassa pöytälätkää tai pöytäfutista, jos ei netissä surffaus nappaa. Myös 24/7 päällä olevat Moccamasterit on plussaa. Jos sattuu tylsistymään, voi käydä pelaamassa biljardia työkaverin kanssa.

Ja ilmainen aamiainen on jees.

:kuvia: :D

unreal sanoi:
+ Ei vuorotyötä

kaikki muut paitsi tämä täyttyy, liksahan on aina liian pieni mut sillä pärjää

Vartiointialalla reseptionistin työ on joskus tuollaista letkeetä (jos toimipisteessä on nettiyhteys). Saa olla yksin koko päivän, vakkarityöaika, 8,5e/h..

Mutta mun mielestä tuollainen letkeä työ on hauskaa sen pari viikkoa ja sen jälkeen se alkaa maistua tosi katkeralta...

Erityisopena pienessä laitoksen koulussa, pienessä ryhmässä. Sopivan haastellista ja raskasta. Ei turhauttavaa luppoaikaa työaikana. Vapaat kädet toteuttaa omia systeemejä, mukavat lomat, ja eikä tarvi ihan hirveästi centtiä venyttää. Tykkään :haart:

Hippa sanoi:
Vartiointialalla reseptionistin työ on joskus tuollaista letkeetä (jos toimipisteessä on nettiyhteys). Saa olla yksin koko päivän, vakkarityöaika, 8,5e/h..

Mutta mun mielestä tuollainen letkeä työ on hauskaa sen pari viikkoa ja sen jälkeen se alkaa maistua tosi katkeralta...

Iseasiassa mulla on tarvittava koulutus, että saisin vartijakortin.
Mitä sun päivittäisiin rutiineihin kuuluu??
Huonot/hyvät puolet.

NuuNuu sanoi:
kaikki muut paitsi tämä täyttyy, liksahan on aina liian pieni mut sillä pärjää

Mitä duunia sä teet?? Jo kiinostus heräsi...paitsi palkan osalta, mutta kaikki on suhteelista.

unreal sanoi:
Iseasiassa mulla on tarvittava koulutus, että saisin vartijakortin.
Mitä sun päivittäisiin rutiineihin kuuluu??
Huonot/hyvät puolet.

En ole enää siellä töissä, mutta voin kertoa kuitenkin. Kohteen ainoa miinus on se, ettei siellä ollut nettiä, mutta netin kera se olisi ollut mitä mainioin duunipaikka.

Työ sisälsi vieraiden vastaanottamista, neuvomista, hieman postin jakamista (=tultiin hakemaan tiskiltä) ja muita pieniä juttuja, jotka eivät vieneet juuri lainkaan aikaa eikä vaivaa.

Syödä pystyi about silloin kun huvitti ja talon väki oli enimmäkseen hyvin mukavaa porukkaa. Työaika sopivan rutiini (ark. 8-16).

Noita kohteita netin kera löytyy varmasti, joten hakemaan vaan! Jos sulla on vartijakortti kun haet duunia ni voit jo aika lailla ladella mitä haluat, koska sellaisia sinne halutaan, kun tulee työnantajalle halvemmaksi kuin kouluttaminen ja jännittäminen, että lopettaako koeajalla.

unrealin listasta puuttui muuten työkaverit. Hyvät työkaverit voi saada paskemmankin homman maistumaan, mutta huonot tekevät hyvästäkin duunista yhtä helv...

Sitten kun joskus isona (tm) oikeisiin töihin pääsen, niin työpaikan ilmapiiri on kyllä yksi tärkeimpiä kriteerejä paikkaa valitessa. Sen verran kun on jo kokemusta kertynyt, että melkein paikassa kun paikassa on jotain kränää ihmisten välillä ja ikäviä toisistansa paskaa puhuvia kuppikuntia :curs:

Puhelinmyynti KOTONA muuten voisi olla paskaa hommaa mutta kotona on kiva soitella tietokoneen ääressä ja samalla selailla pakkista.

Liikenteenlaskija. Istutaan tien vieressä pysäköidyssä autossa ja lasketaan ohi meneviä ajoneuvoja tukkimiehenkirjanpidolla, 8 tuntia päivässä. Kuvaus normaalista päivästä :

Vuoro alkaa, radio päälle ja mukava asento penkillä.

(2 tuntia kuluu nenää kaivellessa)

Auto -> Viiva paperiin

(1,5 tuntia eteenpäin, istuskellaan autossa radiota kuunnellen)

Meinaa iskeä paniikki, 2 autoa peräkkäin!!! -> Viivat sotkeutuvat, mutta nopea korjaus pelastaa tilanteen.

(4 tuntia, kerkeää ottaa nokoset ja käydä kaupassa)

Mopoilija -> Ei jaksa välittää, antaa mennä vaan

Loput puoli tuntia otetaan aurinkoa konepellillä jonka jälkeen lähdetään kotia. Palkka siinä 8€/h, olen ollut jo 4 kesänä... :nolo: Tavoitteena vanhemman liikenteenlaskijan himoittu titteli.

unreal sanoi:
Mitä duunia sä teet?? Jo kiinostus heräsi...paitsi palkan osalta, mutta kaikki on suhteelista.

mä en kerrokkaan :D
muuten säkin rupeet painajaksi!

Liikennelentäjä Finskillä, reitillä Helsinki-Singapore. Kolme lentoa kuukaudessa ja lopun aikaa palaudutaan aikaerosta.. sanomattakin lienee selvää että palkka on hirvittävän iso. Eikä tarvitse turhaan stressata, tietokonehan sitä konetta lentää muutenkin. :D

Strappado sanoi:
Liikenteenlaskija. Istutaan tien vieressä pysäköidyssä autossa ja lasketaan ohi meneviä ajoneuvoja tukkimiehenkirjanpidolla, 8 tuntia päivässä. Kuvaus normaalista päivästä :

Vuoro alkaa, radio päälle ja mukava asento penkillä.

(2 tuntia kuluu nenää kaivellessa)

Auto -> Viiva paperiin

QUOTE]

Oon ollut samassa hommassa..tosin vaan muutaman tunnin. Silloin mun täyty merkata erikseen, mikä kulkuneuvo meni ohi (esim. oliko kyseessä täysperä-vaiko puoliperärekka)....Lisäksi oon ollut risteylaskennassa mukana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom