Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei se välttämättä vanteeltakaan sen helpommin tipu, koska käyttöpaineet tollasessa virityksessä on ja on syytä ollakin korkeammat kuin tavallisessa asennuksessa. Ja se nyt on vain sitä tuuninkia. Joku tykkää, joku ei. Täytyy myöntää että itse tykkään. Joissakin rajoissa kylläkin. Se ei ole enää nättiä kun sinne vanteen ja renkaan väliin mahtuu sormi. Mutta tollahan saa autosta jokseenkin muhkeamman näköisen, kun renkaat on niin leveät kuin kaariin mahtuu ja vanteet sitten vielä leveämmät. Siitä se on saattanut alkunsa saada, että on pitänyt saada mahtumaan leveät vanteet auton alle. Ja eihän 9" leveä vanne mene oikean kokoisella renkaalla minkään Corsan alle vaikka miten rullaat kaaria. Se on laitettava kapeampi rengas. Tuningia tuningia. Jos joku yrittää sitä jollain järkisyillä perustella niin pitäisi vetää vastapalloon.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuuninkiahan nuo. Ja helvetin käytännöllisiä... Just pari viikkoa sitten näin duunissa tuollaisen paskaksi ajetun setin, 165/35 nakki revennyt muutaman sentin matkalta ja vanteessa reikä. Oli vissiin hitsaushommat alkamassa. Ja tuollaiset pitää räjäyttää vanteelle jotta tiivistyspinta ottaa vanteelle - vasta sen jälkeen alkaa ilma pysyä sisällä. Toimii helvetin näppärästi myös toisinpäin, paineet pitää olla helvetin korkeella että pysyy ilmat sisällä ajossa.
 
Mitkä renkaat olisivat parhaat ja mahdollisimman hiljaiset farmari avensikseen koossa 215/50/17, hintahaitari 500-1000€? Onko renkaita myyvistä nettikaupoista kokemuksia?
Paikallinen firma antoi seuraavanlaiset tarjoukset sisältäen työt:
Nokian Blue 917€
Nokian Black 977€
Michelin Primacy 3 866€
Conti sportContact5 838€
GT Radial 530€
 
Ei ole kokemuksia Hankookista mutta nyt taidan joutua nuo testamaan http://www.rengas-online.com/cgi-bi...oadRange=&s_p=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=PKW

Kun vertaa tuota moneen kalliimpaakin niin vaikuttaa varsin hyvältä kumilta.

Mulla on noi Ventus Prime 2:t olleet alla nyt pari kesää.
Ne kuluu aika sähäkkäästi, on kohtuu uraherkät, mutta kokokin voi tuohon vaikuttaa (235/45/17)
Pitoahan noista löytyy kelissä kun kelissä, mutta mielestäni nämä ei rullaa lähellekkään niin hyvin kuin talvirenkaat Continental Contile iceContact tjs., jotka on 20mm kapeammat ja 16".

Joutunut mersuun ostamaan 2kpl lisää, koska se kuluttaa noita renkaita takaa n. 50% nopeammin mitä edestä.
Kuvio uudemmissa hivenen erilainen, mitä vanhemmissa.
Kesto siinä 18-20 000 km paikkeilla, mikä mielestäni on aika vähän.

- - - Updated - - -

Mitkä renkaat olisivat parhaat ja mahdollisimman hiljaiset farmari avensikseen koossa 215/50/17, hintahaitari 500-1000€? Onko renkaita myyvistä nettikaupoista kokemuksia?
Paikallinen firma antoi seuraavanlaiset tarjoukset sisältäen työt:
Nokian Blue 917€
Nokian Black 977€
Michelin Primacy 3 866€
Conti sportContact5 838€
GT Radial 530€

Kuulostaa kyllä aika suolaselta hinnalta.
En oo paljon yli 600€ maksanut Hankookeista, vaikka ne on jonkin verran leveämmät mitä etsimäsi.
Continental ja Nokia on siinä samoissa hinnoissa.
 
Mitkä renkaat olisivat parhaat ja mahdollisimman hiljaiset farmari avensikseen koossa 215/50/17, hintahaitari 500-1000€? Onko renkaita myyvistä nettikaupoista kokemuksia?
Paikallinen firma antoi seuraavanlaiset tarjoukset sisältäen työt:
Nokian Blue 917€

Nokia Bluesta hyvät kokemukset itsellä, Golffin alla, muistaakseni 225/45/17 koossa. Erittäin hiljaiset edellisiin goodyearin ruppanoihin verrattuna. Ostan toisenkin kierroksen samanlaisia, jos niitä on saatavilla vielä kun tarttee vaihtaa.
 
Mitkä renkaat olisivat parhaat ja mahdollisimman hiljaiset farmari avensikseen koossa 215/50/17, hintahaitari 500-1000€? Onko renkaita myyvistä nettikaupoista kokemuksia?
Paikallinen firma antoi seuraavanlaiset tarjoukset sisältäen työt:
Nokian Blue 917€
Nokian Black 977€
Michelin Primacy 3 866€
Conti sportContact5 838€
GT Radial 530€

Tänään tutkin tarjontaa uudelleen ja huomasin että jokaista ylläolevaa on saatavilla myös kokoina 225/45/17. Tämä koko olisi 2-300€ halvempi/sarja mallista riippuen. Mietityttää että onko toi matalampi koko yleensä paljonkin kovempi ja äänekkäämpi?
 
Vielä tuohon renkaan venyttelyyn.. No ensinnäkin pullakumi on törkeän näköinen.. Ja saahan silläkin autoa matalamalle kun ei osu rengas heti kaareen.. Vielä jos ilma-alustalla on niin saa upotettua kaaren renkaan ja vanteen väliin.. Itse tykkään ainakin venyrenkaista kunhan ei mene yli.

:love::haart:

Pakkotoisto esimerkki. by Satiainen, on Flickr

(E) niin ja vielä sen verran, että kaikkia ei vaan kiinnosta ajettavuus.. Mun autolla on ainakin ihan vitun paska ajaa kun otin apujousetki pois, mutta näyttääpä ainakin paremmalta.. Eikä niihin mutkiinkaan täysiä tarvi ajaa jos tietää mitä sielä pyörii alla niin hitaampaa vaan..
 
Ei vittu. Ennen oli lintulautoja autot täys, nyt laitetaan liian snadeja renkaita ja madalletaan auto niin ettei hidasteista päästä kun matelemalla. Mihin vittuun tämä maailma on menossa?

Alla Goodyearin Eagle F1, enkä voi kyllä suositella kellekään. 16" 205/55 ja vetelee kuin pieni sika. On vaan pintaa niin pirusti etten raaski vielä vaihtaa.
 
Tänään tutkin tarjontaa uudelleen ja huomasin että jokaista ylläolevaa on saatavilla myös kokoina 225/45/17. Tämä koko olisi 2-300€ halvempi/sarja mallista riippuen. Mietityttää että onko toi matalampi koko yleensä paljonkin kovempi ja äänekkäämpi?

Ei se ole sen matalampi.(no okei, 1.3cm jos samaa merkkiä ostaa, joissakin merkeissä sen verran eroja ettei sitä ole edes noin """paljoa""").
Ajettavuuteen,meluun yms ylipäätään mihinkään muuhunkaan noin pienellä erolla ei ole mitään vaikutusta.

215/50 laitetaan yleensä 225/45 tilalle (joka on siis nykyaikana yksi yleisimpiä kokoja) vain jos ei jostain syystä mahdu pyörimään tuo 225 leveä 215 leveä tilalla. Mutta jos mahtuu (kuten 95% tapauksista mahtuu) niin ei mitään järkevää syytä laittaa paljon kalliimpaa 215 kokoa.

(E) niin ja vielä sen verran, että kaikkia ei vaan kiinnosta ajettavuus.. Mun autolla on ainakin ihan vitun paska ajaa kun otin apujousetki pois, mutta näyttääpä ainakin paremmalta.. Eikä niihin mutkiinkaan täysiä tarvi ajaa jos tietää mitä sielä pyörii alla niin hitaampaa vaan..

Eli muovituhning-lintulauta-pörinäputki tyylillä ja auton ajettavuus raiskattu-göörmanlook tyylillä on yhteistä se, että kumpaakin harrastavat luulevat autonsa näyttävän hyvältä, mutta eroa siinä, että ensinmainitussa tyylissä autoa pystyy vielä käyttämäänkin asioihin joihin se on suunniteltu.

Olin aina varma että auton pakkelilla ja muulla paskalla tuunaaminen on typerintä mitä autolle voi tehdä, mutta vielä koitti päivä kun huomasi olevansa väärässä. Pakkeli2fast2furious tuning autoissa sentään on vielä jollain tavalla ajettavuus kunnossa.
 
Ei vittu. Ennen oli lintulautoja autot täys, nyt laitetaan liian snadeja renkaita ja madalletaan auto niin ettei hidasteista päästä kun matelemalla. Mihin vittuun tämä maailma on menossa?
Tätä liiallista madaltamista kyllä ihmettelen. Eikö vituta ajaa autolla jolla joutuu kokoajan varomaan pohjaa ja hidastetöyssyt ylitetään hiljempaa kuin rollaattorimummo? Noita tulee jonkin verran vastaan, eilen viimeksi.

Paras yhdistelmähän on hyvä ajettavuus yhdistettynä hyvään ulkonäköön - se ei suinkaan ole mahdotonta saavuttaa. Muutenkin tosin pidän aika paljon siitä miltä autot näyttää tehtaalta tullessaan. Överiksi madalletut näyttää huonolta koska heti tulee mieleen muutamia negatiivisia mielleyhtymiä, eikä vähintään mielikuva siitä että jokaisen hidastetöyssyn kohdalla on aika alkaa ryömittämään. Mutta kukin tavallaan..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hahah.. Niinpäniin. :D Juu onhan se mahdollista saavuttaa tuo hyvä ajettavuus ja ulkonäkö, mutta kaikilla vaan ei ole varaa laittaa pelkkään ilma-alustaan pitkästi yli 3000€.. Taitaapi olla vähän väärä foorumi tämmöseen keskusteluun.. :D
 
Mitä? Siis väitätkö ettei sellaisia autoja ole joita on madallettu niin paljon, että esimerkiksi hidastetöyssyjen kohdalla joutuvat hiljentämään huomattavasti? Itse en edes missään amistuning piireissä liiku mutta silti noita ajoittain näkee liikenteessä.

E: Eikun tuosta "Hahah.. Niinpäniin.:D" tuli mieleen että epäilisit juttuni totuutta.
 
En? Väitinkö niin missään vaiheessa? Tuohan on enneminkin autojen ongelma missä on rautajouset.. Huomataas nyt taas ero amistuuning autoissa ja hyvin laitetuissa.. :rolleyes:

(E) selvä, asia kunnossa!
 
Ei se madallus ole ainoa syy miksi pitää hidastaa, syynä voi olla pitkä etuylitys jo vakiona + esim. etupuskurin lisälippa tai tunnelin puuttuminen pakoputkelle auton pohjasta + isompi putki.
 
En? Väitinkö niin missään vaiheessa? Tuohan on enneminkin autojen ongelma missä on rautajouset.. Huomataas nyt taas ero amistuuning autoissa ja hyvin laitetuissa.. :rolleyes:

(E) selvä, asia kunnossa!
En muuten olo koskaan nähnyt liikenteessä tollasta "hyvin laitettua" tuuning autoa. En koskaan. Kaikki on olleet aivan vitun kauheita, ja juuri kuskinsa näköisiä. Tonnin autoja, joissa kolmen tonnin kajarit.
 
Zone-sarja -42%
Alla Goodyearin Eagle F1, enkä voi kyllä suositella kellekään. 16" 205/55 ja vetelee kuin pieni sika. On vaan pintaa niin pirusti etten raaski vielä vaihtaa.
Vastaavat kokemukset täälläkin. Ajelin tossa hetken aikaa lainavanteilla kun omat oli maalattavana, ja edessä oli juuri kyseiset kumit koossa 235/40/18, ja voi hitto mitkä uraohjukset.

Omille vanteilleni tuli nyt eteen Nexenin N6000, joiden ensivaikutelma on oikein hyvä, ei pahaa sanottavaa. Nähtäväksi jää lähinnä kestävyys.
 
Ei se ole sen matalampi.(no okei, 1.3cm jos samaa merkkiä ostaa, joissakin merkeissä sen verran eroja ettei sitä ole edes noin """paljoa""").
Ajettavuuteen,meluun yms ylipäätään mihinkään muuhunkaan noin pienellä erolla ei ole mitään vaikutusta.

215/50 laitetaan yleensä 225/45 tilalle (joka on siis nykyaikana yksi yleisimpiä kokoja) vain jos ei jostain syystä mahdu pyörimään tuo 225 leveä 215 leveä tilalla. Mutta jos mahtuu (kuten 95% tapauksista mahtuu) niin ei mitään järkevää syytä laittaa paljon kalliimpaa 215 kokoa.
No taidampa laittaa sitten tuon 225/45. Rekisteriotteessa on toi 215/50/17, mut eikös renkaan kokoa saanut muuttaa ilman mitään ylimäärästä säätämistä?
 
Alla Goodyearin Eagle F1, enkä voi kyllä suositella kellekään. 16" 205/55 ja vetelee kuin pieni sika. On vaan pintaa niin pirusti etten raaski vielä vaihtaa.

Hyvä tietää, tulee renkaiden osto tässä vielä tänä kesänä eteen ja mietin tuossa katsellessani näitä Eagle F1:iä.
Pitääpä jättää siihen ja ottaa noi Ventus 2:et, kun tiedän että ne on kohtuu renkaat.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom