Renkaasi?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yokohama advan ad08, malttamattomana odotan voiko noilla ajaa kadulla kuinka hyvin, kun en viittis veivata koko aikaa :) Toyon t1r:t oli viime kesänä. Ne oli kadulla ihan kivat, mut ne ei muissa harrastuksissa oikein kestäny.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Laitoin vm 2010 Avensikseen Goodyear efficient grip performancet kun testeissä oli pärjänneet. Melu tuntui tuplaantuvan edellis sukupolven efficient grippeihin nähden jotka oli alla, ja muutenkin tämä uusi malli on epämukava ja sellaiset umpikumirenkaan oloiset :-)...Ei auttanut rengaspaineiden säätäminenkään tuohon meluun yhtään :-(
 
Yokohama S Drive 205/45/17", Civic Type-r. Ainakin nyt uusina pito on hyvä kuivalla asfaltilla. Mulla on ollut samanlaiset aikaisemminkin mutta oli aika slicksit joten ihan erilaiset kuin nyt uutena(nämä oli paikalla kun ostin auton,) sen jälkeen on ollut Toyo T1-R, hyvät renkaat nekin.

yokohama-s-drive-japan-tire-size-16inch-18inch-tire-promotion-tekming-1009-23-TekMing@4.webp
 
Ite ostin täks kesäks juurikin nuo Hankook Ventus Prime 2:set, tosin 10mm kapeammat kun nuo sinun. Ihan ok kumit, hiljaiset ja ajettavuuskin vähän parani 15" Nokian talvirenkaisiin verrattuna. Vesiliirto-ominaisuudetkin pitäisi olla hyvät, voittihan nuo viime vuoden TM testin. Kulutus pomppasi kyllä yllättävän paljon. Talvella matka-ajossa ajotietokoneen mukaan 5,1-5,5 ja nyt näillä kesäkumeilla pari reissua heitetty ja kulutus ollut 5,9L/100km. Talvirenkaideni vierintävastus on alhaisempi ja näitten Hankookkien taloudellisuus luokitus on E, mutta yllätti silti hieman.

Nämä siis minulla: http://www.rengas-online.com/cgi-bi...oadRange=&s_p=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=PKW

Näköjään 310e hintaan sais nyt tuolta tilattua. Sain kuukausi sitten 360e:llä töineen paikallisesta rengasliikkeestä, joten hinta taisi olla ihan ok.
 
Zone-sarja -42%
Miten tuossa minun linkkaamassa renkaassa ja wildindianin renkaassa voi olla nuo eu luokitukset erilaiset. Sama rengas paitsi leveys ja nopeusluokka vaihtuvat.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt oon pikkasen jo kerenny ajamaan uusilla kesärenkailla niin voi tulla kehumaan. Ostin Nexen N8000 koossa 225/40R18, lähinnä sen takia ku oli jossain autobildin testissä pärjänny ja vielä kehuttiin hiljaiseksi :wtf: tietenki myös halpa hinta kiinnosti (noin 400e Suomessa). Vanhat nankangin NSII:set (kokoa 225/45R17) oli alkanu tympimään oikein huolella ku piti iha järkyttävää mekkalaa. Yllätys oliki melkonen ku lähti näillä uusilla Nexeneillä ajamaan, ei kuulunu mitään! Melutaso näillä nexeneillä karkeella asfaltilla on sama ku nankangeilla oli uudella "hiljaisella asfaltilla". Lisäksi ohjaaminen muuttui huomattavasti kevyemmäksi eikä urissakaan vetele läheskään yhtä paljon kuin ennen.

Muista ominaisuuksista kuten pidosta ei nyt vielä voi paljoo sanoa ku en märällä oo päässy ajamaan, mutta eiköhän noilla pärjää kun ei tuu kuitenkaan kaahailtua. Ainoa miinus noissa ilmeisesti on nopeahko kuluminen, mutta ajan niin vähän vuodessa (ehkä 5-7 tkm kesässä) että ei haittaa.

Harkitsin jo tosissani siirtymistä "merkki"renkaisiin noiden nankangi-hirvitysten jälkeen, mutta onneksi kokeilin Nexeneitä. Taidan ostaa jatkossa vaan näitä :D


edit. tossa jotain mainintaa kyseisestä testistä http://www.moderntiredealer.com/channel/performance/news/story/2013/03/nexen-n8000-receives-high-marks-in-germany.aspx?prestitial=1
 
Onko leveet renkaat talvella ihan paskat ajettavat?
Riippuu siitä kuinka polanteisilla/uraisilla teillä joutuu ajelemaan. Myös paksumpi sohjo/lumikerros menee kyl ratin veivaamiseksi levemmillä kumeilla, tuntuu ettei suoraan pääse millään. Mut kaupunki pyörittelyssä väittäisin että ihan täysin makuasia.
 
No 275 nyt alla ja talveksi kelais jotain kolmosella alkavaa jos alle saa.

Itsellä on 275 myös kesällä alla ja ennen talvea en huomannut mitään vetelyä, mutta nyt talven jälkeen huomaa, että 245 leveät talvirenkaat olivat vähemmän uraherkät. Joten uskon, että tuskin se ajettavuus leveämmillä ainakaan paranee, mutta tuskin se ajettavuus kuitenkaan niin paljoa huononee, että se menisi turhamaisuden edelle (onhan ne leveät nakit mageet, vaikka talvella se on "helmiä sioille" -meininkiä).
 
Paskoista en tiedä mutta ajomukavuus on aivan perseestä kyseisen levyisillä renkailla ja eteenkin mitä matalaprofiilisemmat rinkulat on kyseessä. :) Kun omaan autoon laittaa syksyllä normitalvirenkaat matalien kesärenkaiden jälkeen on suorastaan nautinto ajaa kun kuopat eivät lyö käsille,ohjaus ei nk. hae ja vetele eripuolille sen mukaan miten tien urat ja epätasaisuudet menee. Leveät renkaat on kyllä paikallaan vain siinä tapauksessa että ulkonäkö menee ajomukavuuden edelle. Parantunut lisäpitokaan ei normaaliliikenteessä normaaliautoissa ole mikään rehellinen puolustus leveiden renkaiden ostamiseen. Ja siksi siis minäkin ostin keväällä uudet 18" spörttyyning-rinkulat! :D
 
Jatketaan nyt vielä tilitystä renkaista eli olen pitkään ihmetellyt muotia jossa vanteelle asennetaan aivan liian kapea rengas ja sitten vanne on molemmilta puolilta puolisenttiä renkaanreunaa ulompana. Mikä järki on asentaa tuollaiset erittäin karseannäköiset rengastuningit autoo? Joku kertoi että rengas olisi tukevampi niin asennettuna. What? Kysyin keväällä omaan autoon uusia kesärenkaita ostaessani tutulta rengasliikkeen työnjohtajalta asiasta ja hän kertoi että suurimpien rengasvalmistajien Suomen maahantuonninedustajilta on tullut ohjeistus että mikäli asiakas välttämättä haluaa asentaa väärät renkaat vääränkokoisille vanteille tulee rengasfirman kirjoittaa työnkuitille että rengastyö on tehty hyvän asennustavan vastaisesti eikä asennusliike voi ottaa vastuuta renkaan pysymisestä vanteella ääriolosuhteissa. Ja kun ajattelee renkaan muotoa ja sitä miten renkaan nk.paljeosa ottaa vanteeseen kiinni ja tiivistää/kiinnittää sen niin on mielestäni todella arveluttavaa että se rengas kovin turvallisesti "istuisi" kiinni vanteessa. Renkaan paljeosahan on juuri suunniteltu ja valmistettu tietynmalliseksi jotta se kestäisi kovat iskut ja sivusuunnasta tulevat rasitukset mutta pitäisivät renkaan silti vanteellaan. Kun rengas on vanteella asennossa jossa sen alaosa on selvästi leveämmällä kuin itse kulutuspinta niin omakohtaisesti olisin hyvin epäileväinen että rengas kovin turvallinen olisi mitä tulee sen pysymiseen vanteella. Aikanaan nuorempana oli tavoitteena ostaa mahdollisimman leveät renkaat mitkä vaan vanteelle olisi mahdollista saada. Nyt tilanne aivan päinvastainen. :) Onko kyseiseen renkaan asennustapaan syynä että rengas tosiaan olisi tukevampi renkaalla vai onko rahat niin tiukalla että pystytään ostamaan leveät vanteet mutta niille sitten ei enää oikeankokoisia renkaita pystytä ostamaan? :) Näin eilen niin radikaalin rengasvirityksen että voin vain kuvitella sitä kipinäsuihkua kun kyseinen auto ajaa kurviin kovalla vauhdilla ja ylileveät vanteet osuvat asfalttiin ja alkavat piirtämän viivaa kun rengas jo on nöyrtynyt ja vääntynyt lähes irti vanteelta. ;) Ja tämä näky sai osaltaan minut kirjoittamaan täsät mielestäni jopa vaarallisesta tuning-tyylistä.

Kertokaa ja opastakaa minua tyhmää kun en ymmärrä miksi renkaat täytyy noin persiilleen asentaa?? :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom