Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Eihän nyt kyse ollut siitä, että riittääkö rahat vaan siitä, että onko mitään järkeä edes miettiä taloa, jossa koneellinen ilmanvaihto on poistettu.
Vanhoissa taloissa on ties mitä virityksiä ja tuumasin vain että voihan sen päivittää mutta ihan sama.
Sitä jos mietit onko jotain rakenteissa niin vanhoissa taloissa aivan varmasti löytyy jokaisesta jotain kun oikein etsii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vanhoissa taloissa on ties mitä virityksiä ja tuumasin vain että voihan sen päivittää mutta ihan sama.
Sitä jos mietit onko jotain rakenteissa niin vanhoissa taloissa aivan varmasti löytyy jokaisesta jotain kun oikein etsii.
No mun mielestä toi nyt ei ole mikään pieni viritys, mutta joo toi talo hylättiin jo.

Jaha. Aletaan olla siinä pisteessä, että minä googlailen, että paljonko pitää opiskella saadakseen lupia (vesieristys, sähkö- ja putkityöt) raksalle.

Yli kaksi kuukautta soutamista ja huopaamista useamman urakoitsijan kanssa, joten remontti seisoo. Ei oikein jaksa enää naurattaa, kun pitäisi alkaa kohta seuraavaakin purkaa...

Sähköt tulee väliseinään katon kautta. Nyt tuota seinää pitäisi siirtää puoli metriä. Miten käytännössä nuo sähköt vedetään uuteen seinään? Täytyykö kattoa piikata, että johdot putkineen saa piiloon vai joutuuko vetämään pinta-asennuksena?

Sähköt tulee väliseinään katon kautta. Nyt tuota seinää pitäisi siirtää puoli metriä. Miten käytännössä nuo sähköt vedetään uuteen seinään? Täytyykö kattoa piikata, että johdot putkineen saa piiloon vai joutuuko vetämään pinta-asennuksena?

Katto kiveä, eli kerrostalo? Varmaan siihen joku kotelo pitää tehdä että jää piiloon. Varmaan samalla on kaapelit myös lyhyet, eli pitänee siis jatkaa kaapeleita tai vetää uudet roikat sekä jatkaa putkia, ja tosiaan tehdä vaikka kipsilevystä kotelo. Näin niinkun näkemättä.

Katto kiveä, eli kerrostalo? Varmaan siihen joku kotelo pitää tehdä että jää piiloon. Varmaan samalla on kaapelit myös lyhyet, eli pitänee siis jatkaa kaapeleita tai vetää uudet roikat sekä jatkaa putkia, ja tosiaan tehdä vaikka kipsilevystä kotelo. Näin niinkun näkemättä.

Joo, kerrostalo ja katto kiveä. Mietin, että varmaan helpoiten pääsee pinta-asennuksella, koska ei oikein huvittaisi ruveta piikkaamaan kattoa auki muutaman johdon takia. Uuteen seinään tulee muutama uusi pistorasia.

Joo, kerrostalo ja katto kiveä. Mietin, että varmaan helpoiten pääsee pinta-asennuksella, koska ei oikein huvittaisi ruveta piikkaamaan kattoa auki muutaman johdon takia. Uuteen seinään tulee muutama uusi pistorasia.

No ei noissa yleensä kattoa (onteloa) piikata, ja ontelossa mahdollisesti menee kaapelia myös, eli hyvä sauma vetää nekin rikki siinä hommassa. Jos siis tilanne se, että putket katkee siihen vanhan seinän kohtaan, niin kyllä toi siltä kuulostaa että tekee niin kuin edellä mietin, että jatkaa kaapelit, ja tekee pienen kotelon sinne ylös että jää piiloon, ja tiputtaa siitä kotelosta sitten seinän sisään. Eikai nyt sentään pinnassa😬 Tuleeko levyseinä vai muurataan? Toki molemmat saa uppona ihan samalla tavalla. Jos vanhakin talo, saattaa olla PR:n lisäyksessä muutama muuttuja sitten matkassa, mutta nehän selviää sitten.

Laitoin tarjouskyselyä kylppärirempasta = vesieriste+laatoitustyö, lattia 10m2 ja seinät 30m2, isolla laatalla eikä mitään kikkailuja. Olen järkyttynyt noista hinnoista :eek:

Laitoin tarjouskyselyä kylppärirempasta = vesieriste+laatoitustyö, lattia 10m2 ja seinät 30m2, isolla laatalla eikä mitään kikkailuja. Olen järkyttynyt noista hinnoista :eek:

Mikä on hintahaitari mistä järkytyit? Ja missäpäin asustelet? Ne on kalliita neliöjä jopa ite tehtynä, vesieriste ei oo ihan ilmasta. Mulla tais mennä omaan kylppäriin/saunaan sellanen tonni, laatat ja eristeet. Ja ite tehtynä tietenki ku raksamies oon.

Tarkoitus olisi purkaa itse. Tuntuu vaan jotenkin älyttömältä, että myydään keikkaa mielestäni kovaan hintaan ja kun ihmettelen hintaa niin sitten vedetään kotitalousvähennys esiin?

No siinä tapauksessa, saamasi hintahaitarin yläpää vaikuttaa minusta kalliilta ja alapää halvalta. Toki siinä laitat kalusteet uusiksi ja pientä stailausta niin joku touhutonni vielä pyörähtää.

Jos pistäisin laminaattia yhdelle seinälle niin:

A) runkonaulaimen vuokraus

B) ruuveilla

?

Messinkiruuvit voisi olla ihan nätit ja aikahaan mulla on. Toisaalta naulaimella jäisi enemmän aikaa kaljanjuontiin.

No ei noissa yleensä kattoa (onteloa) piikata, ja ontelossa mahdollisesti menee kaapelia myös, eli hyvä sauma vetää nekin rikki siinä hommassa. Jos siis tilanne se, että putket katkee siihen vanhan seinän kohtaan, niin kyllä toi siltä kuulostaa että tekee niin kuin edellä mietin, että jatkaa kaapelit, ja tekee pienen kotelon sinne ylös että jää piiloon, ja tiputtaa siitä kotelosta sitten seinän sisään. Eikai nyt sentään pinnassa😬 Tuleeko levyseinä vai muurataan? Toki molemmat saa uppona ihan samalla tavalla. Jos vanhakin talo, saattaa olla PR:n lisäyksessä muutama muuttuja sitten matkassa, mutta nehän selviää sitten.

Päädyttiin siihen, että laitetaan kattoon pieni jakorasia, joka jää liukuovikaapin sisälle. Muutenkin tuo jakorasia jää vaatehuoneen puolelle, joten visuaalisesti se ei haittaa versus, että olisi ollut sängyn yläpuolella. Levyseinä tulee. Tommonen walk in bedroom tyyppinen toteutus tulossa.
1586587446140.png

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom