Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Testattu. Vesi tuli yhtä huonolla paineella vaikka otin sihdin pois. Putsasin samalla sihdin.

Ihan perstuntumalta joissakin Granan hanoissa sihti tai itse hana on mallia "holo" ja vedenpaine hukkuu. Itse olen aatellut, että omaan vastaavaan hanaan kokeilisi lisätä jonkin kumiprikan sihdin yhteyteen "kuristamaan" tai sitten etsisi jostain tiheämmän sihdin.
Eihän se laiskuus mitään oikeasti haittaa, mutta on se vaan joskus niin ärsyttävä :)

Kysymys:
Vaihdoin syksyllä kylpyhuoneen kalusteet ja samalla uusin hanan. Hanaksi asensin Grana Aphis Bide Rosteri-hanan. Nyt kuitenkin hanasta tulee huonolla paineella sekä kylmä että kuuma vesi. Samassa linjassa olevasta bideesuihkusta tulee kuitenkin vesi normaalilla paineella.
Missä voi olla vika?
Joissain hanoissa termostaattiosa on semmoisella jännälllä "kierretapilla" (en keksi tohon mitään järkevää sanaa). Muutaman kerran on pitäny termari ottaa pois ja putsata sen tapin alla olevat reijät josta se vesi siihen sekoitusosaan tulee. Jos linjastoon on jäänyt jotain roskaa, tai rempassa irronut ruosteita yms. saattaa ne mennä tukkoon.

Ihan perstuntumalta joissakin Granan hanoissa sihti tai itse hana on mallia "holo" ja vedenpaine hukkuu. Itse olen aatellut, että omaan vastaavaan hanaan kokeilisi lisätä jonkin kumiprikan sihdin yhteyteen "kuristamaan" tai sitten etsisi jostain tiheämmän sihdin.
Eihän se laiskuus mitään oikeasti haittaa, mutta on se vaan joskus niin ärsyttävä :)

Eihän se haittaa, mutta kun on 3-kuinen vauva niin joudut odotteleen lämpimän veden tuloa päivässä yhteensä jonkun puoli tuntia, niin huumori loppuu. =D

Joissain hanoissa termostaattiosa on semmoisella jännälllä "kierretapilla" (en keksi tohon mitään järkevää sanaa). Muutaman kerran on pitäny termari ottaa pois ja putsata sen tapin alla olevat reijät josta se vesi siihen sekoitusosaan tulee. Jos linjastoon on jäänyt jotain roskaa, tai rempassa irronut ruosteita yms. saattaa ne mennä tukkoon.

Ja toi termariosa löytyy mistä? Siitä kahvan alta?

Samalla voisin kysyä, että millähän hlvtillä se hana pitäisi saada kunnolla kiristettyä altaaseen?
Kun siinä on (muistaakseni) 38mm mutteri millä se altaaseen kiristetään, eikä sinne väliin mahdu mitään työkalua kääntämään. Käsin oon sen kääntänyt eikä se kireys tunnu riittävän.

Oli kyllä viimeinen Granan hana mikä meille tulee.

Oikeesti, ostakaa seuraavia hanoja: Oras, (Hans) Grohe, Mora. Morakin on mielestäni paskaa, vaikka on kuitenkin oikeasti laadukas hana, sen käyttö on vain esim. Orakseen tottuneelle ylivoimaisen vaikeaa.

Oikeesti, ostakaa seuraavia hanoja: Oras, (Hans) Grohe, Mora. Morakin on mielestäni paskaa, vaikka on kuitenkin oikeasti laadukas hana, sen käyttö on vain esim. Orakseen tottuneelle ylivoimaisen vaikeaa.

Hansgrohea voin ainakin kehua. Jämäkän tuntuiset ja muutenkin sellainen olo että tulevat kestämään hyvin.

Hansgrohea voin ainakin kehua. Jämäkän tuntuiset ja muutenkin sellainen olo että tulevat kestämään hyvin.

Ei kannata muuten sekoittaa Hansia Grohen veljeksistä siihen toiseen. Eli on olemassa Hans Grohe ja Grohe.

Eihän se haittaa, mutta kun on 3-kuinen vauva niin joudut odotteleen lämpimän veden tuloa päivässä yhteensä jonkun puoli tuntia, niin huumori loppuu. =D

Ja toi termariosa löytyy mistä? Siitä kahvan alta?

Samalla voisin kysyä, että millähän hlvtillä se hana pitäisi saada kunnolla kiristettyä altaaseen?
Kun siinä on (muistaakseni) 38mm mutteri millä se altaaseen kiristetään, eikä sinne väliin mahdu mitään työkalua kääntämään. Käsin oon sen kääntänyt eikä se kireys tunnu riittävän.

Oli kyllä viimeinen Granan hana mikä meille tulee.

Pitkä hylsy, jatkovarsi ja räikkäkö ei riitä kiristykseen?

Pitkä hylsy, jatkovarsi ja räikkäkö ei riitä kiristykseen?

Hana paikoilleen, merkki tappiin, hana irti, tappi katki sopivasta kohdasta ja räikällä + hylsyllä kiinni.
Tapit ovat noissa defaulttina niin pitkiä (n. 10cm) jottei räikällä niitä saa kiristettyä muuten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tarkoitin Hansgrohea. Olenko taas ostanut tietämättäni paskaa :wtf:

Arvasin jo quotea tehdessäni että käsität väärin. Hans Grohe, joka sinulla on, on sitä laatua. Eikä kai se tavallinen Grohekaan aivan huonoa ole.

Et, mutta vinkkisi on melko hyödytön kun hanassa ei ole mitään tappeja.

Laitan illalla kuvan, kun pääsen kotiin.

Niin, siis vesiputket menevät mutterin läpi? wtf?

Normaalihanassahan rakenne on tämmönen:

116763.jpg

http://www.rakentaja.fi/keskustelukanava/img/20104/116763.jpg

Ja tossa noihin messinkitappeihin tulee semmonen "prikka" jolla hana pultataan pöytälevyn puristuksiin. No, sullahan oli joku ihmeellinen hana. Toivotaan ettei poksahda parin vuoden sisään ja aiheuta vesivahinkoa. Hana on semmoinen missä itse en säästäisi penniäkään ja luottaisin vain laatumerkkeihin.

Jos puhutaan mutterista mikä on hanan sisällä, niin ainakin Prismassa oli joku työväline sen avaamiseen/kiristämiseen. Tai ainakin oletin, että se on sitä varten.

En tiedä nyt onko oikea ketju kysymykseen mut kysyn nyt tällasen tyhmän eli kun alottaa maalaamaan taloa niin oon eläny käsityksessä että se maalaus alotetaan ylhäältä mutta yks luokkalainen (raksalla olen siis) alko kivenkovaan väittämään vastaan että alhaalta tulis alottaa. Maalaisjärjen mukaan alhaalt alotettuna ne ylemmän kohdan maalit valuu aina alas vanhan päälle ja tästä seuraa paska valumajälkinen maalaus.

Toivoisin nyt olevani oikeessa kun porukoiden kanssa pitäis muuttaa kuukauden päästä ja vuokraisäntä oli halukas tekemään urakkasopimusta remonttitöihin liittyen tuossa uudessa talossa niin en viittis ihan idioottikuvaa antaa ensimmäisenä kyselemällä tällaisia :D

Uskaltaisko saunan lattialaatoituksen tehdä uusiksi päälle, kun kaadot on päin helvettiä. Jos piikkaa auki, niin vesieriste menee rikki ja sit olis hyvä tehdä myös kylppäri...

En tiedä nyt onko oikea ketju kysymykseen mut kysyn nyt tällasen tyhmän eli kun alottaa maalaamaan taloa niin oon eläny käsityksessä että se maalaus alotetaan ylhäältä mutta yks luokkalainen (raksalla olen siis) alko kivenkovaan väittämään vastaan että alhaalta tulis alottaa. Maalaisjärjen mukaan alhaalt alotettuna ne ylemmän kohdan maalit valuu aina alas vanhan päälle ja tästä seuraa paska valumajälkinen maalaus.

Toivoisin nyt olevani oikeessa kun porukoiden kanssa pitäis muuttaa kuukauden päästä ja vuokraisäntä oli halukas tekemään urakkasopimusta remonttitöihin liittyen tuossa uudessa talossa niin en viittis ihan idioottikuvaa antaa ensimmäisenä kyselemällä tällaisia :D

Jos meinaat ihan telalla vetää niin saa aika käsi olla, että saa maalit valumaan. Vetelet sillä telalle ne maalit seinään edestakaisin ylös/alas/ylös/alas. Ei sillä nyt ole mitään väliä miten päin maalailet.

Back
Ylös Bottom