Remonttikysymyksiä ja -vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvännäköinen lattia djsfh:llä.

Ja tuohon seinien rei'ittämiseen, siitä saa varmasti hyvät väännöt mutta kuluttajaviraston kanta on:
Normaaliin kulumiseen kuuluvat esim. seinälle asennetun ruuvihyllyn jättämät reiät, sängynjalkojen painosta lattiaan tulleet jäljet ja rasvan tarttuminen uuniin. Sen sijaan jos esimerkiksi lattiapäällysteet ovat rikkoontuneet esineiden siirtämisestä, pudottamisesta tai nostamisesta, kyseessä ei ole normaali kuluminen.
lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/...x?wordid=c3568053-67d9-47ba-88f3-d0d58fae0f5d

Itse en lähtisi vuokrailemaan asuntoa jos se yksi kaksi naulanjälkeä maailman kaataisi (enkä sitä vuokralaisiltani kieltänytkään aikoinaan) Enemmän ärsytystä aiheutti kun lavuaari oli saatu "ruostumaan" huonolla pidolla, puutasoja käytetty leikkuulautana, työtason lampun pistoke vedetty läskeineen irti mutta koska näyttövastuu on vuokranantajalta ja vuokralaiset kielsivät rikkoneensa mm. lamppua, milläs todistat. Ja kyseessä kuitenkin loppupeleissä harmittomat vuokralaiset, jotka eivät aiheuttaneet häiriötä ja vuokra tuli ajoissa.
Asunto toki käytiin läpi lopputarkastuksessa mutta nämäkin viat ilmenivät vasta tarkemmassa syynissä kun itse olin muuttamassa takaisin ja tein vähän pintaremonttia itselleni. Sellaista se joskus on.

No toi mun viesti oli enemmän laminaattia vastaan. :D Tummempi on kyllä ehkä parempi, mulla jäi vähän jotain tummia reunoja noihin väleihin kun ei niitä hioa jurnuttaakaan viitsinyt.
Offtopic: On muuten liukas just lakattu parketti, matot ei meinaa millään pysyä ja sukat jalassa kuolema on jatkuvasti läsnä.

Ne tummat jäljet on varmaan tietyntyyppisen liiman aiheuttamia. Hiojadude sanoi, ettei niitä edes nää hiotussa lattiassa ennen lakkausta.

Keittiötä tuossa oon kasaillut ja nyt tuli heitettyä apk paikoilleen. Ekaa kertaa elämässäni oon tekemisissä integroitavan astianpesukoneen kanssa. Ei mitään kokemuksia sellaisesta, joten kysynkin, että onko normaalia, että luukku ei pysy auki edes ala-asennossa, vaan menee aina itsestään kiinni? Etulevyä ei ole vielä asennettu...

Keittiötä tuossa oon kasaillut ja nyt tuli heitettyä apk paikoilleen. Ekaa kertaa elämässäni oon tekemisissä integroitavan astianpesukoneen kanssa. Ei mitään kokemuksia sellaisesta, joten kysynkin, että onko normaalia, että luukku ei pysy auki edes ala-asennossa, vaan menee aina itsestään kiinni? Etulevyä ei ole vielä asennettu...

Se on mitotettu sen etulevyn kanssa elikkä kun laitat paikoilleen niin alkaa pysymään auki...

Kylpyhuoneen saumojen korjaus ja lattian maalaus

Pitäisi kylpyhuoneen lattia maalata ja nyt huomasin, että ammeen ja lattian välinen sauma on osittain murentunut. Sieltä täältä puuttuu paloja. Kannattaisiko koko sauma kauttaaltaan avata ja laittaa uusi tilalle? Milläköhän tota raapisi sitten auki ja millä sauma-aineella toi kannattaa korjata? Vai sitten vaan paikkakorjaus? Tähän on lähitulevaisuudessa tulossa putkiremontti, joten mitään "mega-korjausta" en ajatellut tehdä.

Lisäksi, onko kokemuksia kylpyhuoneen lattian maalauksesta, kuvan mukainen kaakeli, ilmeisesti joskus 70-luvun alusta. Suositeltiin Solmasterin uretaanipinnoitetta. Tikkurilalla olisi epoksimaali Akvacoat, mutta se on kaksikomponentti = turhaa säätöä.

wc_lattia.jpg

Pitäisi kylpyhuoneen lattia maalata ja nyt huomasin, että ammeen ja lattian välinen sauma on osittain murentunut. Sieltä täältä puuttuu paloja. Kannattaisiko koko sauma kauttaaltaan avata ja laittaa uusi tilalle? Milläköhän tota raapisi sitten auki ja millä sauma-aineella toi kannattaa korjata? Vai sitten vaan paikkakorjaus? Tähän on lähitulevaisuudessa tulossa putkiremontti, joten mitään "mega-korjausta" en ajatellut tehdä.

Lisäksi, onko kokemuksia kylpyhuoneen lattian maalauksesta, kuvan mukainen kaakeli, ilmeisesti joskus 70-luvun alusta. Suositeltiin Solmasterin uretaanipinnoitetta. Tikkurilalla olisi epoksimaali Akvacoat, mutta se on kaksikomponentti = turhaa säätöä.

wc_lattia.jpg

Murentuuhan se kun on tehty alunperinkin päin persettä. Nurkat (sekä seinissä että lattian ja seinän välissä) tehdään aina silikonilla. Rapsuttelet pois ja pistät silikonit tilalle.

Onko tossa tilassa edes suihkua? Otex + Betolux kombo toimii kyllä aika hyvin.. Ja tosiaan silikonit maalauksen jälkeen kuten Huppe sanoi. Ja maalipesu ennen maalausta niin saahaan kaikki tartuntaa heikentävä paska pois.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
OK!

- Varmaankin sitten saniteettiisilikonilla? Noi saumat on varmaan tehty sillo 70-luvulla.
- Amme on siis vieressä, ei siis suoraa suihkutusta lattialle, lähinnä kosteutta ja joitakin vesiroiskeita. Se Solmaster UR 300 on vesiliukoinen ja tuntuu melko vaivattomalta vaihtoehdolta. http://www.solmaster.fi/pdf/Sol_UR300_fin.pdf

-Kyllä, saniteettisilikonilla.
-Vaikuttais samanlaiselta tuotteelta kuin betolux akva, eli uretaanipohjainen 1-komponenttinen vesiohenteinen maali..

Milläs kannattaisi maalata WC:n seinien laatat joita on n.1x1m alueella? Ei oikein vaaleanpunainen väri iske, lattiassa sentään suht. neutraali harmaan. Jotain valkoista mietin tuohon seinäänkin.

Kysymys:
Vaihdoin syksyllä kylpyhuoneen kalusteet ja samalla uusin hanan. Hanaksi asensin Grana Aphis Bide Rosteri-hanan. Nyt kuitenkin hanasta tulee huonolla paineella sekä kylmä että kuuma vesi. Samassa linjassa olevasta bideesuihkusta tulee kuitenkin vesi normaalilla paineella.
Missä voi olla vika?

Yksi meidän patteri ei kuulemma toimi syystä, että sen termari on laitimmaisen keittiökaapin sivussa olevassa reiässä. Ehdotuksia asian korjaamiseksi?

Yksi meidän patteri ei kuulemma toimi syystä, että sen termari on laitimmaisen keittiökaapin sivussa olevassa reiässä. Ehdotuksia asian korjaamiseksi?

Siis termostaatti on itse asiassa kaapin sisällä? Onko mahdollista vaihtaa patteriin "etätermostaatti", sellainen rautalangan päässä oleva hökötys jonka voi laittaa minne haluaa (=parempaan paikkaan)?

Siis termostaatti on itse asiassa kaapin sisällä? Onko mahdollista vaihtaa patteriin "etätermostaatti", sellainen rautalangan päässä oleva hökötys jonka voi laittaa minne haluaa (=parempaan paikkaan)?

Jep, puoliksi =)

Jos kerran tuollaisia on, niin en näe syytä miksei voisi asentaa. Eli selvittelen asiaa talkkarilta =) Kiitos vastauksesta!

Back
Ylös Bottom