Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo salee kantsii stressaaa jostai työhaastattelusta.. Ite menin joskus jugurttipurkki kädessä sinne ja suu jugurtissa kun en ehtiny himassa syödä aamiasta ja silti ottivat töihi.. Naurattaa kyl ku jengi ottaa nii vitu vakavasti jonku työnteon ja sinne pääsemisen. Ottaa vaa iha lungisti kyllä sitä rahaa muutenki saa ku töistä.
Joo salee kantsii stressaaa jostai työhaastattelusta.. Ite menin joskus jugurttipurkki kädessä sinne ja suu jugurtissa kun en ehtiny himassa syödä aamiasta ja silti ottivat töihi.. Naurattaa kyl ku jengi ottaa nii vitu vakavasti jonku työnteon ja sinne pääsemisen. Ottaa vaa iha lungisti kyllä sitä rahaa muutenki saa ku töistä.
Työpaikoista asiaa.
Tälle asialle varmaan olisi jokin oma ketjunsa, mutta en ainakaan itse löytänyt sellaista, joten tehdään uusi.
Onko muilla ollut ongelmia työnhaussa tai rekrytointivaiheessa? Tänne voisi laittaa kaikki kamalimmat kokemukset esim työhaastatteluissa ja myös positiiviset onnistumiset.
Itseä jurppii aika pirun paljon tällä hetkellä eräs firma, sanotaan vaikka yritys x. Kyseessä on siivousalan yritys(tarkoituksena löytää kevyttä, osa-aikaista iltatyötä muiden lisäksi). Kävin työhaastattelussa tammikuun alussa ja kaikki tuntui sujuvan todella hyvin. Minulle ilmoitettiin jo tuolloin että pitäisi vielä suorittaa jonkin sortin soveltuvuustesti, ja että töitä kyllä varmasti löytyisi.
Haastattelusta kului noin muutama viikko eikä mitään kuulunut. Itse sain jatkuvasti soitella heidän peräänsä. Sitten lopulta sain kiinni esimiehen jonka tehtävänä olisi siis tuo soveltuvuustesti järjestää minulle. Sain kuulla, että hän ei ole edes vielä tilannut ko. testiä ulkopuolisesta yrityksestä. Haastattelun jälkeen kun olin soittanut firmaan niin olivat tuolloin sanoneet että menee korkeintaan viikko kun tuo esimies tilaa sen testin. Ja nyt siis ihan päinvastaista puhetta.
Sitten tämä esimies ilmoitti lähtevänsä hiihtolomalle viikoksi ja palailee asiaan sen jälkeen. Noh sitten testin suorituspäivä järjestyikin suhteellisen nopeasti. Kävin tekemässä testin, jonka olisin voinut yhtähyvin tehdä kotoa käsin, sillä se olikin vain nettiselaimessa tehtävä testi. Eli siis tällä esimiehellä meni kuukausi tilata yksi koodi sähköpostiinsa jolla pääsee kirjautumaan testausfirman sivuille?
Testin suoritettuani, kysyin kuinka kauan menee ennenkuin minulle olisi töitä. Sanottiin että kyllä viikossa ollaan yhteydessä. Nyt on mennyt 2 viikkoa siitä, ja tänä aikana olen yrittänyt saada useampaan otteeseen sekä tuota esimiestä, että myös toimitusjohtajaa kiinni. Kukaan ei vastaa puhelimeen, vaikka varmasti näkevät että olen ainakin soittanut. Myös sähköpostiin ei kumpikaan ole vaivautunut vastaamaan.
Itseäni vituttaa tuollainen ylimielinen asenne työntekijää kohtaan. Itse olisin todella halukas aloittamaan työt heti ja on kummallista että ko. yritys hakee työntekijöitä jatkuvasti kotisivujensa kautta.
Yrittänen soitella tuonne vielä huomenna kerran ja mikäli en saa vastausta, haistatan paskat koko firmalle, tai jos oikein vituttaa niin käyn tekemässä sen paikan päällä. :D
Kumma juttu että siivousfirma rupeis nirsoilee työntekijöiden suhteen. Ei sinne kovin paljoa jengiä ole tyrkyllä.
Mun perusvirhe työhaastatteluissa on ruveta "hauskaks". Onneks osasin olla hiljaa edellisessä haastattelussa, jossa haettiin ihmistä pienen putiikin esimiestehtäviin. Sain pestin, vaikkei koulutusta löytynytkään mutta kokemus alalta ilmeisesti suuri plussa. Ite sain haastattelusta tosi nihkeen kuvan, mutta kuulema rekrynainen oli kehunu mua eteenpäin.
Sitte kerran ku luulin että haastattelu meni tosi hyvin niin en siltikään saanu pestiä.
Jukurttipurkki kädessä työhaastatteluun voi mennä kahdenlaisia ihmisiä:
Ryhmä 1. Todelliset alansa superosaajat, sellaiset joita ei ole kuin muutama hassu koko maassa. Heillä on varmaa kävellä vaikka kyrpä kädessä sinne haastatteluun, kunhan vaan näytöt on riittävän kovat. Siinä työnantaja koittaa houkutella työntekijää töihin eikä työntekijä yritä puhua itseään firmaan.
Ryhmä 2. Vitun tyhmät.
Vai oliko sittenkin yhteiskuntapalvelu?Anssilla on varmaan mennyt sekaisin työhaastattelu ja palkattomaan harjoitteluun ilmottautuminen :D
LOL! Sama.Tekisi mieli vastata tollasiin kerrankin rehellisesti. Nukun pitkään, kaivan nenää kun muut eivät näe, joskus vessassa yritän irroitella kusisuihkulla kuivunutta paskaa pöntön reunoista ja panen muijia ja jätän soittamatta.
Noista tulee hyvä olo jos on päässyt mukaan siihen... Mites kävi työn suhteen, saitko?
Typerin kompakysymys oli, miksi haet tätä paikkaa, kun en ollut hakenut, vaan head-huntattu haastateltavaksi.
Jostain syystä repesin.Tänään oli sitten tullut sähköpostiin viesti, että viitaten soveltuvuustestien tuloksiin, tuo ala ei ole minua varten. HAHA! No ei kyllä olekkaan, en siivoojaksi halua, mutta on täyttä kakkaa väittää minun siinä epäonnistuneen.
Miksi juuri sinun pitäisi saada työ-tyyliset kysymykset vituttaa kyllä aika huolelle. Samoin millainen ole ihmisenä-jutut. Tekisi mieli vastata tollasiin kerrankin rehellisesti. Nukun pitkään, kaivan nenää kun muut eivät näe, joskus vessassa yritän irroitella kusisuihkulla kuivunutta paskaa pöntön reunoista ja panen muijia ja jätän soittamatta.
Hyvä huomio. Molemmissa pitää esittää että haluaa juuri sitä tiettyä työpaikkaa/mimmiä, vaikka oikeasti se nyt vaan sattui olemaan helposti saatavilla ja meinaan vaihtaa heti kun on parempaa tiedossa. Ihan samaa itsensä myymistä.Työnhakuhan on itse asiassa ihan samanlaista scheissea kuin deittailu.