Reidenojennus- ja koukistuslaitteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heppuli
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kumman mallisia reidenojennus ja -koukistuslaitteita pidätte parempina: painopakallisia vai sellaisia jossa käytetään levypainoja.

Painopakallisissa ainakin rasitus on sama koko liikeradalla, mutta levypainollisissa reidenojennuksessa on suurin rasitus lopussa ja reidenkoukistuksessa alussa.

Mie tykkään painopakallisesta. Tuo rasituksen tasaisuus riippuu ihan siitä miten ne vaijerit kulkee. Oon joutunu nykimään semmosellakin mallilla jossa kuorma keveni loppua kohti. Itkupumpin sai aikaan molemmilla, varsinkin jos teki pohjiksi kyykän ja prässin.

Painopakalla toki. Tasasempi vastus toimii paremmin. Ja ei tarvii kantaa painoja.:david:

Lappeenrannan platinumilla on hyviä ne painopakallisetkin, mutta vielä parempia on levypainokoneet imo. Laitteitahan on markkinoilla hyviä ja huonoja, mutta Tape (omistaja) uusii laitekantaa niin tiuhaan, että tuhnulaitteet häviää nopeasti pois.

edit: ja rasituksen jakautuminen riippuu täysin koneen suunnittelusta olipa kyseessä painopakkamalli tai levypainomalli. Esimerkiksi tässä reidenojennuskoneessa (levypainomalli), jossa voi treenata vaikka jalan kerrallaan keskitetysti, rasitus muistaakseni jopa kevenee sopivasti liikkeen loppua kohden (istuma-asento rajusti alatakaviistoon ja loppuasennossa jalka on melkein 30 (?) asteen kulmassa yläviistoon suhteessa lattiatasoon).

Painopakalla, omalla salilla testasin kerran samannäköistä reidenojennus laitetta jonka M80 postasi mutta en tykännyt. Tuntuma oli heikko ja epävakaa, ja kyseisessä laitteessa tuntui että painot lähtee lentoon ylä-asennossa kun vastus katosi kokonaan.

Ehkä ajan kanssa tuohon tottuisi ja voi olla ihan hyväkin mutta tyydyn vielä käyttämään 2-jalan pakka laitteita.

"mun" salilla on davidin tekemät reisikoukku ja -ojennus laitteet, tuollaiset kuin noissa kuvissa.
Ihme homma, se reisiokoukistusmasiina tuntuu parhaalta lajissaan mitä maailmassa on ikinä tehty,
ja reisiojennus taas tuntuu tosi omituiselta, hyvä kun jaksaa 10 kilolla per jalka.
en keksi mitä teen siinä pieleen,
ehkä se masiina vaan ei sovi mun hipiälle.

Jep taitaa myös olla Davidin laite mitä itse testasin, koukistusmallia siellä ei ole niin siitä en tiedä mutta loppuojennus on jotenkin outo. Siinä vaiheessa painot ovat lakipisteessä ja vastusta ei enää ole.. Vähän sama fiilis kuin penkkiä nostaessa tanko lähtisikin kattoon loppuojennuksessa :p

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Laffer sanoi:
Painopakalla, omalla salilla testasin kerran samannäköistä reidenojennus laitetta jonka M80 postasi mutta en tykännyt. Tuntuma oli heikko ja epävakaa, ja kyseisessä laitteessa tuntui että painot lähtee lentoon ylä-asennossakun vastus katosi kokonaan.

Huomasin ihan samat ongelmat, kun tein laitteella ensimmäistä kertaa. Kaikki huomio meni siihen, kun en saanut jalkoja kulkemaan samassa tahdissa ylös ja alas. Osaksi syy tähän oli laitteen säädöissä se, että toinen puoli nousee noin 5cm ylemmäs kuin toinen, jolloin alas tullaan väistämättä eri tahdissa.

Joten... kokeileppa uudestaan, mutta keskitetysti. Tuntuma on helvetin hyvä, kun pystyy keskittymään yhteen jalkaan kerrallaan eikä aikaakaan kulu sarjaan liikaa, kun pumppaa molemmat jalat putkeen ennen taukoa. Painoakin saa laittaa enemmän kiinni keskitetysti eikä painot lähde enää lentoon ;)

Kannattaa ainakin kokeilla.

m80 sanoi:
Tuossa ja tuossa :haart:

Mä en oikein ymmärrä miksi noissa laitteissa se loppusupistus on niin saatanan kevyt? Meillä on salilla samanlaiset enkä tykkää niistä yhtään kun ei saa puristettua (tai saa puristettua muttei pahemmin vastusta) loppuvaiheessa kunnolla. Ojennus ja koukistushan on just ne laitteet missä pääsisi kunnolla supistamaan toisin kuin kyykyt, prässit ja hackit joissa kannattaa jättää polvet hieman koukkuun ylhäällä.

Kertokaa joku viisas minulle miksi näin :)

Itse niin jalkavammainen etten voi tehdä liikkeitä missä kantapäälle tulee kovaa rasitusta niin nämä vitkuttimet ovat ainoat mitä voi tehdä :( Varsinkin tuolla ojennuslaitteella olen nyt oppinut saamaan hyvän tuntuman. Technogymin verme ja painopakalla toimii. Pitää vaan varoa ettei tee huonolla tekniikalla ja liian isoilla painoilla, pistää ainakin itsellä polvet tosi koville:(

Ei ole kokemusta kuin painopakallisista, ja voin sanoa että pidän niistä. Salilla ojennus taitaa olla Bodysolidia ja koukistus takuuvarmasti Davidia, enkä muuta kaipaakaan.

Tolla vipuvarsi ojennuskoneella ei oikein järkevästi voi tehdä kun jalka kerrallaan ja keskittyy siihen liikkeeseen täysin, pitää vaikka silmät kiinni ja vie ajatuksen sinne työskentelevän jalan lihaksiin:) Eikä nosta sitä ylös asti koska siellä se vastus katoaa. Toimii helvetin hyvin viimeisenä mehutpois pumppiliikkeenä kun tekee sen putkeen jalka kerrallaan ilman mitään taukoja. Kolmekin 15-20toiston sarjaa kun pumppaa kummallakin kintulla niin toimii takuulla.
Vastaava koukistus masiina on mielestäni hyvä kun siinä rutistaa sen liikkeen niin loppuun kun vaan ikinä saa. Sekin pitää tehdä suht pienillä painoilla, eli nää vipuvarsi masiinat ei sovi egopotareille;)

Ite tykkään ryskätä ensimmäiset koukistus ja ojennusliikkeet painopakallisilla koneilla ja ottaa noilla vipuvarsikoneilla sitten kaikki loputkin irti reisistä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom