- Ikä
- 44
Tämä kiva vaiva vaivaa muakin. Maha on aika kestävää tekoa, että saa aika paljon kupruttaa että siellä tuntuu, mutta kesällä tuppas niin pahasti kurkkuun, että kurkku tulehtui todella pahasti. Sain sitten siihen vahvat mahalääkkeet ja niitä ja rennieitä syömällä sain siltä erää vaivat loppumaan. Kurkkukipu aiheutti mulle jumitusta, pään särkyä ja yläkropan kaikki lihakset tuntui olevan jumissa... Välillä aina stressin yllättäessä alkaa kurkkua kuristamaan niin ei kun vaan lääkettä syömään. Treeni myös ajoittain aiheuttaa kurkun kipeytymistä, erityisesti penkatessa pukkaa happoja ruokatorvesta ylös ihan rankemmalla kädellä.
Juu, hieman vanhaan tekstiin kommentoin..Mutta kun kuulostaa niin tutulta. Totesiko joku lääkäri ihan, että tuo yläkropan jumittuminen johtui kurkkukivusta, joka taas johtui refluksitaudista?
On nimittäin hyvin pitkälti samanlainen tilanne päällänsä juuri nyt: lievähköstä refluksitaudista olen kärsinyt jo pitkään ja nyt viime aikoina on kurkkua kuristellut ja tuntunut palan tunnetta yms. Ja lapojen väli, epäkkäät ja niska aivan jumissa koko ajan ja sen seurauksena päänsärkyä lähes päivittäin. Johtuu varmastikin istumatyöstä ja liikunnan puutteesta suurimmalta osin, mutta enpä ole älynnyt yhdistää refluksitautiin. Olen jo epäillyt vian löytyvän pääkopan sisältä, mutta olisipa mukava saada oireet vähenemään pistämällä refluksin kuriin. Vaikka sinällään tuo refluksitauti on kyllä lievänäkin aika ikävä vaiva. Pitääpä pistää kaikki kotikonstit taas kokeiluun ja jos ei auta niin lekurille mars.