Reenisyklistä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tästä on paljon kaikenkaista jutustelua mutta jos näitä yrittäisi yhteen paikkaan koota...

eli minkälaisia reenisyklejä porukka käyttää..? En tarkoita reenipäivien suhteen vaan lähinnä sitä kuinka rytmitätte pidemmällä aikavälillä esm. kova+keskikova+kevyt tai peruskunto+maksimi jne...

Itte oon kaksijakoisella juntannut aika tasaisesti eteenpäin ja kaipaisin hieman muutosta.

Ite oon kokenu suht hyväks tämmösen: (kyseessä siis maksimi 5x5 reeni pohjalla DFteoriasta)

4 vko kovaa (tihee frekvenssi, 3x viikos jalat+rinta+selkä)
2 vko kevyttä (lihashuoltoo, pitkiä sarjoja - muita kuin noita pääliikkeitä, aerobista lähes joka päivälle, uintii mieluiten niin rentouttaa samalla eikä rasita niveliä) Tällä jaksolla oon käyny myös hierojalla molempina viikkoina.

Tämän jälkeen taas alusta 4vko kovaa, tai 2 ekaa viikkoa frontload tyylisesti 80% ja 90% maksimeista niinkun tossa DualFactory teoriassa ohjeistetaan.
Syöty on koko ajan ihan helvetisti(500+), mutta oon itelle kokenu noi 2 aerobisempaa viikko vähän sellasena kulutuksen tasapainottajina, paino on huidellu samoissa lukemissa, jopa ehkä vähän laskenut, mutta kaikki tulokset on noussu helvetisti. (=kiristyny)

Ite vetelen 3-jakosella (rinta&olka&yläselkä / jalat&alaselkä&kädet, tyyliin a,b,a - b,a,b - a,b,a) ja täysiä mennään joka treeni jakson aikana. Toistomäärät vaan muuttuu pääliikkeissä (penkki, kyykky, prässi, jne) eka viikolla 12-15, tokalla 8-12, kolmas kova viikko 4-6 ja sit viikon totaalitauko/max. 2krt jotai arnoldin kutosta kevyillä kiekoilla. Maastaveto on ainut jossa keskityn sellasii 3-5x5-7 sarjoihin joka kerralla.

Normi 2-jakosella yläkroppa-alakroppa reenillä mennää, kaks ekaa reenii on toistoiltaa 6-8 ja seuraavat kaks mennää 12-15 toistoilla. Kevyttä viikkoo sillon kun kroppa sitä vaatii, eli kun tulokset junnaa tai toistot alkaa tulee alaspäin.

Penkissä perusvoimakausi sitten maksimipiikkaus, muuten aika normaalisti että silloin tällöin kevyempää. Poikkeuksena nyt kesällä voi vedellä tosi kovan treeni viikon silloin tällöin, ja ottaa sitten kevyesti ennen tai jälkeen tämän.

Treenaan sillein että teen perusvoimakauden, sitten hiljalleen muutan maksimivoimakaudeksi ja takaisin. Välissä joka 4. viikko lepoviikko. Siis 12 viikon sykleissä jos ihan tarkkoja ollaan. Jako on lienee 2- jakonen, teen sillä tavalla että 1. päivänä yläkroppa, 2. alakroppa ja 3. lepo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom