Reeni/kromi ja kofeiini lisäravinteena

Ikä
45
Olen joko sokea tai tyhmä, mutta en löytänyt hakua, joten kysyn tässä. Toivottavasti ei ole ihan faq tms...

Maximillian ei sitten vedä herneitä nekkuun, kyselen muiltakin mielipidettä..

Vuosi sitten olin perusplösö, pituutta 195 cm ja löysää fättiä reilu 120kg.
Päätin tehdä vuoden kuurin. Olen noin 2000kcal pv ruokavaliolla ja kevyellä lenkkeilyllä laihduttanut helmikuuhun mennessä painoni 101 kiloon. Välillä oli 2-3 viikonkin jaksoja etten pitänyt kuurista kiinni mutta paino ei lähtenyt kertaakaan takaisin nousuun.

Nyt keväällä olen pudottanut vain pari kiloa, paino on nyt noin 99-100.
Olen noin 2kk tehnyt 2-3 krt viikossa kotona etunojia, ja yläkroppa on hahmottunut vähän ryhdikkäämmäksi, lihakset erottuu jotenkin ja epäkkäät on kasvanut. Kun aloitin, tein 5 sarjaa failureen asti, aluksi sain ekalla sarjalla vain 15 ekalla, ja 5 sarjalla 28 yhteensä. Noin 6 vk siitä määrä oli noussut 30/60 etunojaan.
2 vk olen tehnyt etunojat jalat sohvalta, eka kerta nosti 15/28, nyt menee 26/52.
Aloitin myös kevyen vatsalihasreenin, teen tätä noin 2 krt vk..

Varsinainen kysymys on: Mulle ehdotettiin Stack Boosteria. Kuitenkin ajatus luonnollistenkin aineiden lisäämisesti keinotekoisesti tökkii. Kromikuurista mulle myös on puhuttu, hinta olisi 20% boostereiden hinnasta.
Jos syön noin 1800kcal/pv, teen 2 lenkkiä viikossa, 2 krt etunojat ja 2 krt vatsat viikossa, saanko merkittävää hyötyä ottamalla esim 200ug kromia ja 3 kofeiinitablettia päivässä "lisäravinteena"? Nyt siis 195cm/100kg.
Tavoite ottaa 5 kiloa, ja saada kroppaa kiinteemmäksi 6 vk aikana.

Mitä on sanottavaa näistä pelottelijoista, jotka varoittavat tuon kromimäärän tuomista myrkytystiloista, haitta- ja terveysvaikutuksista?

Anteeksi pitkä viesti, jos haluat kommentoida kaikki "fakta" kiinnostaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika marginaalista apua noista "napeista" olisi. Kaloreitakaan ei mielestäni kannata tuon painoisena ainakaan vähentää.

teri sanoi:
Aika marginaalista apua noista "napeista" olisi. Kaloreitakaan ei mielestäni kannata tuon painoisena ainakaan vähentää.

Kalorikulutukseni on noin 3000kcal normaalisti lenkkeineen. Tuolla 1800kcal syömisellä pitäs viikossa lähtee se 7000kcal eli kilo.
Vielä en keskity lihasmassan kasvatukseen, vaan ryhtiin. Mitä nyt noilla kaloreilla kotona punnertamalla tuleekin...

Mites noi boosterit sitten? Auttaako oikeesti enemmän, ja onko terveydellisiä haittoja? Varmaan noillekin on yhtä paljon puolesta/vastaanpuhujia...

No kyllä tossa vaiheessa kannattaa unohtaa kaikki stack boosterit, lisäkromit ja lisäkofeiinit. Keskity olennaisiin asioihin ja jätä pikku asiat toistaiseksi huomiotta. Syö terveellisesti, monipuolisesti ja riittävästi (eli tarpeeksi hyviä rasvoja ja proteiinia, noi unohtuu helposti). Ota joku monivitamiini korkeintaan mukaan. Ohjeita löytyy näiltä sivuilta.

Kannattaa myös monipuolistaa tuota lihaskuntoharjoittelua. Aika äkkiä alkaa tuollaset etunoja-vatsa treenit tökkimään ja niistä saatava hyötykin kehonmuokkauksessa on aikasta paljon pienempi kuin kunnollisessa kuntosalitreenissä.

En minäkään noita valmiita boostereita ostaisi, ovat sairaan kalliita. Ota vaikkapa se 200 mg kofeiinia ja pakkiksen kaupasta tauriinia. Molemmat edullisia. Auttaa ainakin jaksamaan ne lenkit, tuskin niillä kovin kummosta rasvaa polttavaa vaikutusta on. Kannattaa pitää välillä hillitty mässypäivä jos vetää noin alhasilla kaloreilla, ettei ala säästöliekkiä ilmaantumaan. Vaikka kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa safkaa koneeseen vähän reilummin.

Itse en kyllä usko että tuo kromi kuuri näkyy yhtään mitenkään tuloksissasi, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole. Paitsi jos sulla puutosta siitä on. Puutosoireena on ainakin makeannälkä. 200ug kromia ei pitäis olla mitenkään liian kova annos vaan ihan sopiva ja turvallinen. Itse vedän päivässä noin 100ug monivitamiinitabuista. Saa pirkkatuotteena suht. edullisesti 50ug tabuina, joita oon syötelly lapsille kun rupeavat vinkumaan makeisia.

Pelkkä kromi auttaa makean nälkään ja ehkä ihan dietillä yleensäkin nälän tunteeseen. Mutta mitään rasvaa polttavaa vaikutusta sillä ei ole ja muutenkin sen hyöty on mielestäni aika pieni. Kuten jo aikaisemin mainittiiin että jos saa sen tarpeelisen määrän jo esim. monivitamiini tabusta niin ei enää kannata ottaa sitä muuten lisänä.
Kofeiini kanssa ainakin omakohtaisesti antaa vaan hieman "piristystä" treeniin vaikka raskaan duunipäivän jälkeen. Mutta siihen turtuu jos ottaa joka päivä ennen treeniä. Joten siitäkään ei ole mitään hyötyä.
Tässä tapauksessa voisi olla se aamuaerobinen kova sana ja samoin lisätä hieman treeniä eli muuttaa nuo etunoja/vatsa treenit vaikka kolme kertaa viikossa salitreeniksi, perusliikeillä.
Tuolla treenillä kyllä saa jotain aikases mutta siihen ehdotetut lisät ei ole mitenkään merkittäviä siinä.

Joops. No tota makeaa mulla menee kyllä noin 70e kuukaudessa, vaikka kuurilla olenkin. Siihen ei ehkä tekis haittaa...

Kaveri suositteli noita buustereita juurikin ton säästöliekin takia. Vuodessa 20 kiloa on varmaan hidastanut aineenvaihdutaa jonkin verran.
Noh, kattelen nyt pari viikkoa. Tavoite alkuun on tosiaan vain saada painoa vielä 5 pois, ja ryhtiä kehiin. Ei noilla kaloreilla lihaksia kasvatellakaan...

Kyllä ne lihaksetkin kasvaa. Itse laihdutin 15kg pois kolmessa kuukaudessa. Sitten pidin taukoa ja lihaksissa tuli kehitystä, nut olen vähän varovaisemmalla kuurilla. Ensimmäinne kuurikuukausi oli helvettiä. Masennus ja muut vaivasi. Mutta se alkujumppi kannatti, niin jaksoi treenata paremmin. Näin paremmilla ilmoila on kivempi ulkoilla ja saa syödäkkin vähän enemmän. Ja pysyy mieli virkeänä. Kannattaa vetää kalaöljyä, se auttoi hieman kalorivajemasennukseen.

Ainoa burneri mitä olen käyttänyt on kahvi...

Wondadog sanoi:
Joops. No tota makeaa mulla menee kyllä noin 70e kuukaudessa, vaikka kuurilla olenkin. Siihen ei ehkä tekis haittaa...
Woot... Syöt siis makeaa melkein 2,5 €:lla päivässä? :eek: Suklaalevy vai mikä oikein on kyseessä?

Wondadog sanoi:

No tuolla rahalla ostat protskua ja jätät makean pois niin taas lähenet tavoitteitasi.

Omalla kohdalla olen huomannu tuon kromin vaikuttavan ihan kohtuu hyvin makeannälkään, tai sitten kyseessä on plasebo vaikutus. :) Musta tuntuu, että tuo kromin varsinainen määrä yhdessä tabletissa on niin pieni, että omalla kohdalla kaksikin kromitablettia päivässä ei ole tuonut mitään ihme vaivoja. :rock:

coke- sanoi:
Omalla kohdalla olen huomannu tuon kromin vaikuttavan ihan kohtuu hyvin makeannälkään, tai sitten kyseessä on plasebo vaikutus. :) Musta tuntuu, että tuo kromin varsinainen määrä yhdessä tabletissa on niin pieni, että omalla kohdalla kaksikin kromitablettia päivässä ei ole tuonut mitään ihme vaivoja. :rock:

Hups, kävi ajatus virhe. Siis sitä namia meni aina se 70e kuukaudessa, ennekuin alotin laikkarin vuosi sitten. Olen saanut sen noin puolitettua, tietenkään kuurilla ei tule otettua niin paljon, mutta kyllä sitä töissä tulee melkein jokapäivä ostettua joku 100g irttareita ym.

Mulla ei kyllä ole tullut masennuksia tai kireyttä (ellei jotain päiviä kituuttanut sitten ihan 900 kcal tms), mutta tosiaan tähtäsin pitkäaikaisempaan ruokavaliomuutokseen. Eli aina noin 2-3 vk kerralla tarkkana, sitten vähän väljemmin, lomilla tuli syötyä enemmänkin mutta ikinä ei lähtenyt nouseen.

BTW, äitini on ollut myyjänä luontaistuoteliikkeessä, ja perhetuttumme omistaa 2 myymälää, se kans sanoi että mun kokoiselle kaverille toi 200mg (=4 tab) ei ole paha määrä, mutta sitä enempää ei suositellut...

Katotaan nyt. Löysin kaapista jotain proteiinijuomamixejä ym, ja kromipurkin. Käyttelen niitä nyt tuossa reenien yhteydessä, ja 4 tab päivässä kromia, voi olla että se ei mitään auta kuin korvien väliin, tulee tehtyä tunnollisemmin kuurit ja reenit kun kerran "niitä oikein vahvistaa drinksuilla ja napeilla" :)

Kun ei vaan tiedä pitäisikö tuohon painoon tuijottaa, voiko tolla reenillä lihasmassa kasvaa esim puolet siitä määrästä mitä läskiä polttaa... Koska laskennallisesti jos kuurini pitää niin säästöliekilläkin 6.5 vk ajassa mulla palaa 5 kiloa läskiä, mutta voiko tossa ajassa lihakset kasvaa esim 2 kg. Reeniä on 4 krt/vk, kahdesti etunojat 5 sarjalla failureen asti, ja sitten sama vatsoissa...

Wondadog sanoi:
voiko tolla reenillä lihasmassa kasvaa esim puolet siitä määrästä mitä läskiä polttaa... Koska laskennallisesti jos kuurini pitää niin säästöliekilläkin 6.5 vk ajassa mulla palaa 5 kiloa läskiä, mutta voiko tossa ajassa lihakset kasvaa esim 2 kg. Reeniä on 4 krt/vk, kahdesti etunojat 5 sarjalla failureen asti, ja sitten sama vatsoissa...

Jos laihdutat 5 kiloa kuudessa ja puolessa viikossa, ja treenaat kaksi kertaa viikossa vatsat ja etunojat, niin et mitenkään voi saada kahta kiloa lihasta tuossa ajassa, (jos et kromitabuja vahvempia nappeja käytä). En usko, että tuolla treenaamisella pystyt säilyttämään edes olemassa olevia lihaksia, mikäli laihdutat noikin selvästi.

Joten, treenaa kunnolla koko kroppaa ja diettaa siihen asti, kunnes olet tyytyväinen. Sen jälkeen keskityt taas lihastenhankintaan.

Kimple sanoi:
Jos laihdutat 5 kiloa kuudessa ja puolessa viikossa, ja treenaat kaksi kertaa viikossa vatsat ja etunojat, niin et mitenkään voi saada kahta kiloa lihasta tuossa ajassa, (jos et kromitabuja vahvempia nappeja käytä). En usko, että tuolla treenaamisella pystyt säilyttämään edes olemassa olevia lihaksia, mikäli laihdutat noikin selvästi.

Joten, treenaa kunnolla koko kroppaa ja diettaa siihen asti, kunnes olet tyytyväinen. Sen jälkeen keskityt taas lihastenhankintaan.

Joo, näinhän mulle on sanottu. Näin edetään...

Kromista puheen ollen, onko kellää kokemuksia kromipikolinaatista?
Itse oon noin viikon vetänyt tuollasta 800ug annosta/päivä, jossa 100ug kromia, enkä oo huomannut ainakaan vielä minkäänlaista vaikutusta.
Kertokaa kokemuksianne, jos sellasia on...

Kuudessa ja puolessa viikossa 5 kiloa läskiä pois = mahdollista hyvinkin. Kuudessa ja puolessa viikossa 5 kiloa läskiä pois ja 2kg lihasta lisää = mahdotonta.

Wondadog sanoi:
Kun ei vaan tiedä pitäisikö tuohon painoon tuijottaa, voiko tolla reenillä lihasmassa kasvaa esim puolet siitä määrästä mitä läskiä polttaa... Koska laskennallisesti jos kuurini pitää niin säästöliekilläkin 6.5 vk ajassa mulla palaa 5 kiloa läskiä, mutta voiko tossa ajassa lihakset kasvaa esim 2 kg. Reeniä on 4 krt/vk, kahdesti etunojat 5 sarjalla failureen asti, ja sitten sama vatsoissa...

Kyllä ne lihat voi kasvaa, mutta kuinka paljon. Tuskin kiloja kuitenkaan. Todennäköisempää on kuitenkin niidenkin jonkinasteinen palaminen. Rajuna meinaat kuitenkin olla, jos vielä reilussa 6 viikossa poltat 5 kiloa läskiä. Minä antaisin itselleni vähintään tupla ajan aikaa tuon määrän polttamiseen, sekin olisi kova saavutus.

Kunnioitettavaa työtä olet tehnyt vuoden ajan, kun olet 20 kiloa puottanu. Siitä :worship:

Suositut

Back
Ylös Bottom