Ravintola Veljekset Keskisellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu
Pakko vähän avautua.

Tänään tulit tehtyä reissu Keskisestä Suomesta Kyläkauppa Tuuriin, Veljekset keskiselle. Matkaa tuli hieman yli sata kilometriä joten piti päästä sitten nauttimaan paikallisen ravintolan antimista, että aikaa jäisi hieman shoppailuunkin.
Pikaruokalan tiskillä hymyili nätti tyttö, joka tiedusteli millaista ateriaa nuorelle herralle saisi olla. Vastasin haluavani kerrosaterian, mikäli se on saatavana Gluteenittomana. Neitoikainen kertoi, että asia onnistuisi ja hän toisi hampurilaisen pian pöytääni. Gluteenitonta diettiä olin tuohon asti pitänyt viikon verran, allergiakartoitusta varten.
Istahdin helevetin lihavien ihmisten joukkoon hieman tuskaillen ja myyjä toikin pian purilaista pöytääni. Hampurilainen näytti kuitenkin aivan normaalilta:

Myyjä:"Ja tähän pöytään tuli kerroshampurilainen?"
Nipsu:"Kyllä kiitos, onhan se varmasti Gluteeniton?"
Myyjä:"Gluteeniton?, ettekös tilannut aivan normaalin hampurilaisen?"
Nipsu: "huoh.."

No, tilanne jatkui ja vartin päästä uusi yritys:
Myyjä: "Ja teidän hampurilaisenne, olkaa hyvä"
Nipsu: "Anteeksi, mutta tilasin kyllä kerroshampurilaisen"
Myyjä:"Juu, tämä on normaali kerroshampurilainen"

Katsoin purilaista ja meinasi tippa tulla linssiin.

Saamani Gluteeniton hampurilainen oli Pieni, siis todella vaatimaton. Kun vertasin sitä viereisissä pöydissä oleviin hampurilaisiin ja sitä esittäviin mainoksiin, koko oli uskomattoman pieni. Ei ollut kerrosta ja pihvikin oli yhtä paksu kuin pelikortti. Maku oli hyvin lähellä Styroksin ja pahvin sekoitusta.
Vitutti niin pitkän reissun ja mahdollisen dietin pilalle menon takia, ettei jaksanut käydä sanomassa mitään.

Se ruokailu loppui siihen, ei muuta kuin elintarvike myymälästä litra jogurttia masuun :)

Hassua, miten Maailman suurimassa kyläkaupassa esitetään kaikki Maailman suurimmassa kokoluokassa, mutta säästö(?) tapahtuu sitten tässä. Mielestäni juuri kasvavan allergia ongelman takia Ruoka-aine allergisia tulisi ottaa paremmin huomioon. Toivottavasti näin käykin.

Ei pelkoa, että käyn seuraavaankaan puoleentoistavuoteen missään pikaruokalassa. Ja rahaa meni ateriaan 5.50€

Kommentteja? Kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle kävi kerran sillain kun asustelin sellaisessa pienessä maalaiskylässä aivan tuossa tampereen vieressä ja pizzanhimo yllätti keskenkaiken. Muijan kaveri oli saanut kuulemma jonkun mahataudin käytyään paikallisessa ulkomaalaisten pizzeriassa n. viikkoa aiemmin. No, päätin sitten mennä siihen viereen kotipizzaan. Tilasin kinkkua, jauhelihaa ja herkkusientä, niinkuin aina pizzaa syödessäni.

Ensin meni varmaan 25 minuuttia ja menin kysymään, että mikähän mahtaa kestää? No se äijä sano että se pizza oli palanut ja uusi on jo uunissa. Ok, kaikille sattuu virheitä. Mamma nökötti jo autossa kiukkuisen näköisenä ja kävin kertomassa väliaikaraporttia tapahtuneesta. Vihdoinviimein pizza oli valmis ja tietysti oli jo sudennälkä.

Kaahasin kämpille ja pizzaloota äkkiä auki. Vittu kun sain sen laatikon auki, siellä oli joku saatanan frutti ti maare, tai mikälie olikaan! Eikun koslaan ja takas kotipizzaan. No, äijä oli siellä että sori kauheesti, se sun pizza on tässä. Mulla oli niin hirvee nälkä ja vitutus siinä vaiheessa, että oli pakko hieman valistaa äijää. Sanoin sille että mikä vittu siinä on, että noi ulkomaalaiset tossa vieressä ymmärtää paremmin suomea, kuin sinä?

Siinä se sitten pahoitteli tilannetta ja sanoi että tuu pizzalla joku kerta, mä tarjoan. En sen koommin ole sinne, tai muuhunkaan kotipizzaan astunut. Niin ja se pizzakin oli loppuviimein aika hengetön pieni lätty. :curs:

Noin kymmenen vuotta sittenTampereella...en muista minkä hotellin ravintola oli kyseessä, mutta...Asuimme vaimon kanssa kyseisessä hotellissa ja ajattelimme illalla mennä alakerran ravintolaan viettämään iltaa. Tilasimme kumpikin juotavat...itse otin oluen. Kesti pitkään kunnes tarjoilija käveli meitä kohti, mutta menikin ohi seuraavaan pöytään. Otti tilauksen sieltä ja lähti. Tässä vaiheessa naurahdin ja katsoin vaimoani hieman hauskasti irvistellen..."mahtoiko jo unohtaa meidät, heh".

Hetken kuluttua samainen tarjoilija tuo juomamme, mutta kävelee saatana taas ohi siihen toiseen pöytään ja vie juomat meluavalle känniporukalle. Huomautin tarjoilijalle, että muistaako juomamme. Hän kertoi muistavansa, mutta kun on niin kiire. Hän häipyi jälleen ja otti samalla eräästä pöydästä tilauksen. Jälleen sama homma...tälle pöydälle juomat...meille ei. Nyt alkoi kiristämään sitten ihan oikeasti ja vaimoni ehdotti poislähtöä. Ehdotin, että juodaan nämä ja lähdetään sitten...ai mitkä nämä?

Tarjoilija vei edelleen muihin pöytiin juomia ja KATSOI aina ohimennen meitä. Oli kuin olisi tahallaan tehnyt tämän. Tuli mieleen, että ollaan jossakin piilokamerassa tai jotain. Niin ihmeellinen tilanne oli. Itseäni alkoi nyt jo naurattamaan tilanne, koska se oli niin epätodellinen. Aloimme vaimon kanssa arvailemaan, mihin pöytään tämä neitonen seuraavaksi tarjoilee. Nauroimme aivan kippurassa sillä olimme antaneet tilauksen 40 minuuttia sitten. Oli huomauttanut tälle kyseiselle ravitola-alan työntekijälle jo muutamia kertoja, että toisi juomat. Naamalla hänellä oli aina sama tyhmä virnistys. Ihan vitun käsittämätöntä.

Olisihan ne juomat voinut hakea muualtakin esim tiskiltä, mutta periaate astui voimaan jossakin vaiheessa. Kun tämä ihminen sitten juotavat toi niin kehuin, kuinka nopeasti hän oli homman hoitanut. Kiitin hyvästä palvelusta ja kerroin kuinka ymmärrän kovan kiireen ja asiakkaiden priorisoinnin. Join oluen yhdellä kulauksella ja tarjoilija seisoi vieressä odottaen maksua. Kun oli bissen juonut niin kysyin, odottiko hän TODELLAKIN, että maksaisin nämä juomat? Hetken katsottuaan meitä, tarjoilija poistui ja vaimoni siemaistua juomansa mekin lähdimme. Juomat siis saimme maksutta, mutta samalla saimme myös muutaman harmaan hiuksen tuliaisiksi Tampereelta.

Penneck sanoi:
Tässä vaiheessa naurahdin ja katsoin vaimoani hieman hauskasti irvistellen..."mahtoiko jo unohtaa meidät, heh".
...
Huomautin tarjoilijalle, että muistaako juomamme.
...
Oli huomauttanut tälle kyseiselle ravitola-alan työntekijälle jo muutamia kertoja, että toisi juomat.

Olisikohan kyseessä sama homma kuin baaritiskeilläkin yleensä: eli se joka huitoo, napsuttelee, viittilöi ja mölyää eniten saa takuuvarmasti palvelua aivan viimeisenä.

Eli tarjoilijaa alkoi jatkuva viittomisenne ja kyselynne vituttaa ja päätti sitten hieman ohimennen pitää kärsivällisyyskoulutusta.

Ehkä se oli tuotakin...vaikea sanoa. Kun tilasimme niin aikaa meni noin 10 minuuttia ennenkuin huomautin. Tässä ajassa oli jo kuitenkin tarjoiltu monille rymyporukoille. Lieköhän syynä sitten, että tilausta antaessa tarjoilija eroitti puheestani selvän turkulaisuuden:)

Quadzilla sanoi:
Mulle kävi kerran sillain kun asustelin sellaisessa pienessä maalaiskylässä aivan tuossa tampereen vieressä ja pizzanhimo yllätti keskenkaiken. Muijan kaveri oli saanut kuulemma jonkun mahataudin käytyään paikallisessa ulkomaalaisten pizzeriassa n. viikkoa aiemmin. No, päätin sitten mennä siihen viereen kotipizzaan. Tilasin kinkkua, jauhelihaa ja herkkusientä, niinkuin aina pizzaa syödessäni.

Ensin meni varmaan 25 minuuttia ja menin kysymään, että mikähän mahtaa kestää? No se äijä sano että se pizza oli palanut ja uusi on jo uunissa. Ok, kaikille sattuu virheitä. Mamma nökötti jo autossa kiukkuisen näköisenä ja kävin kertomassa väliaikaraporttia tapahtuneesta. Vihdoinviimein pizza oli valmis ja tietysti oli jo sudennälkä.

Kaahasin kämpille ja pizzaloota äkkiä auki. Vittu kun sain sen laatikon auki, siellä oli joku saatanan frutti ti maare, tai mikälie olikaan! Eikun koslaan ja takas kotipizzaan. No, äijä oli siellä että sori kauheesti, se sun pizza on tässä. Mulla oli niin hirvee nälkä ja vitutus siinä vaiheessa, että oli pakko hieman valistaa äijää. Sanoin sille että mikä vittu siinä on, että noi ulkomaalaiset tossa vieressä ymmärtää paremmin suomea, kuin sinä?

Siinä se sitten pahoitteli tilannetta ja sanoi että tuu pizzalla joku kerta, mä tarjoan. En sen koommin ole sinne, tai muuhunkaan kotipizzaan astunut. Niin ja se pizzakin oli loppuviimein aika hengetön pieni lätty. :curs:

Mutta mutta... Kotipizzan saa ilman käsikarvoja ja Kotipizzaan ei heitellä mällejä. :hyper:

IronMind sanoi:
...Eli tarjoilijaa alkoi jatkuva viittomisenne ja kyselynne vituttaa ja päätti sitten hieman ohimennen pitää kärsivällisyyskoulutusta.

Siis mitä? Tarjoilijatko pitävät maksaville asiakkaille kärsivällisyyskoulutusta, ovatkohan he koskaan kuulleet asiakaspalvelusta mitään?! :curs: Näiden "kouluttajien" kannattaisi mitä kiireimmin vaihtaa alaa eikä pilata muiden, oikeasti, asiakaspalvelussa olevien mainetta.

Nipsu sanoi:
Myyjä:"Juu, tämä on normaali kerroshampurilainen"

Katsoin purilaista ja meinasi tippa tulla linssiin.

Saamani Gluteeniton hampurilainen oli Pieni, siis todella vaatimaton. Kun vertasin sitä viereisissä pöydissä oleviin hampurilaisiin ja sitä esittäviin mainoksiin, koko oli uskomattoman pieni.

Oletko nähnyt elokuvan "Rankka päivä"?

Rankka päivä on aivan liiallisen hyvä leffa :thumbs: ja mitä tulee kotipizzan pitsoihin niin sehän on ketjukohtaista noi pienet mitättömät lätyt mitä ne tekee. En ikinä osta kotipizzasta mitään. Suosin mielummin tuota pizzataxia ja niillä ainakin näkee keittiöön suoraan onko joku lerssi kouras mun pitsan yläpuolella helpottamassa oloaan!!!

[WHINETYS]Ostinpa eilen McDonaldsilta 6 euron grande el maco (tai jotain sinnepäin) aterian, hampurilaisia ei ollut valmiina joten myyjä lupasi tuoda hampurilaisen suoraan pöytään joka luonnollisesti passasi minulle. Noh eikun pöytään odottelemaan, jonkunaikaa siinä istuskelin ja katsoin kun naapuripöytiin tuli minun jälkeen tilanneillekki hampurilaisia mutta ei mulle prkl. Olinpas siinä samalla nälissäni napostellut ranskalaiset naamaan mutta huomasin etten ollut saanu ranskiksiin kuuluvaa maustesysteemiä laisinkaan=> Vitutus. Nooh sitten tuli se hampurilainenki mullekki se oli suht iso ja hyvännäkönen mutta täytteet levis käteen kun otti sen sieltä pahviboxista ulos ja sama kävi myös veljelläni.

Eli lopputulos, elkää ikinä käykö Kokkolan Prisman viereisessä mäkissä, koska se on erittäin PASKA ruokapaikka en itse ainakaan aijo astuakkaa siihen läävään toista kertaa :( [/WHINEOFF]

Tapahtui autokaupassa

Automyyjäthän ovat ihan omaa luokkaansa. Seuraavalle tapahtumasarjalle ollaan porukassa naurettu 10^n kertaa jälkeenpäin. Se oli kuin suoraan jostain sikahyvästä sketsisarjasta. Huippupalvelua! Vaikka nuoria oltiinkin, kaveri oli aidosti ostoaikeissa.

Elikkäs kauan sitten, kun olimme kaverini kanssa noin 18-v ja kaveri halusi ostaa auton, painelimme paikalliseen autoliikkeeseen. Pihassa seisoi 2.0 is Sierra (se joka amisjannun "sporttiauto"). Myyjiä ei luonnollisesti pihalla näkynyt, joten ei muuta kuin sisään kyselemään autosta. Eka vastaan tulee myyjä, hieman vanhempi herrasmies, jolta kysyimme ulkona olevasta Sierrasta. Mies vastaa sormella osoittaen "kysykää tuolta myyjältä tuolla noin, se tietää siitä autosta KAIKEN". Selvä, eikun ko myyjän luo:

Andy&kaveri: Terve
Myyjä: -?
A&k: Tuo pihalla oleva musta Sierra...
Myyjä: Nii mitä siitä?
A&k: Paljonko sillä on ajettu? Mittarissa on 50 000, onko se 250 vai peräti 350?
M: Niin no... se vähän riippuu... varmaan 250...
A&k: Ööö...aha... No montakos omistajaa on autolla ollut?
M: Mahdotonta tietää, katsokaas kun auto tulee liikkeeseen, tulee liikkeestä sen omistaja ja sitten taas asiakkaasta ja taas liikkeestä jne....
A&k ??? (WTF) No minkäslaiset koeajomahdollisuudet siinä on?
M: No hyvin HUONOT!
A&k: Siis mitä?!?!
M: Ei me oo tavattu antaa autoa koeajoon, ennen kuin on käytännössä paperit tehty ja allekirjoitettuna.
A&k (kärsivällisyys alkaa loppua): Siis mitähän sä nyt sekoilet! Väitäksä että asiakkaat tulee ensin ostamaan teiltä auton ja vasta kaupanteon jälkeen koeajavat sen?!!1!? Ostavat siis sian säkissä?!?!
M (huomaa jo itsekin miten palikka on, mutta jatkaa silti): Joo kyllä!!... (empii hetken)... Öh tuota (jauhaa jotain paskaa ja hakee lopulta avaimet autoon), no niin ajakaa nyt vähän sitten.

Kaveri ajoi ja mä istuin kyydissä. Auto oli uskomaton pommi. Nyki ja yski, ei todellakaan lähtenyt mihinkään (ajettiin ihan normaalisti, ei revitetty yhtään, ei ois edes uskaltanu, ettei se lahoa) ja kahden minuutin ajon jälkeen tuli flektin kautta ohjaamoon palaneen käryä, joku siellä levis. Ajoimme välittömästi takaisin ja ukko seisoi samassa paikassa odottamassa. Selasin ajon aikana huoltokirjaa ja myyjä näki sen ja kysyi:
M: No löytyykö siitä mitään autoon liittyvää?
A: Joo löytyy, tätä autoa ei ole huollettu kertaakaan viimeisen viiden vuoden aikana?!?
M: Niin no, kuka näitä nyt huoltaa...
A: Ai kuka nyt autoja huoltaa? Totta helvetissä autoja huoltaa pitää!
M (vaihtaa nanosekunnissa puheenaihetta ja kysyy kaveriltani): No, millanen se nyt sitten oli oikein ajaa?
Kaveri: Ihan pommi, tämän pitäisi olla sporttimalli ja normaaliajokin tökkii ja mun 1,4 Citroenkin on väkevämpi kuin tämä. Auto on epäkunnossa.
M: Niin no kato et sä voi verrata ku kato tää on ISO PERHEAUTO ja tota noin kato........
A&k: Kiitos hei.

Penneck sanoi:
Andy: Myötävitutukseni on erittäin suuri.

Joo, nyt kun oikein itsekin tuon luen näytöltä, se tuntuu vieläkin uskomattomammalta. Mä en oikeasti löydä tuohon mitään järjellistä selitystä, oli se uskomaton äijä, rupee vaan vituttaa kun muisteleekin tuota.

Andy sanoi:
Joo, nyt kun oikein itsekin tuon luen näytöltä, se tuntuu vieläkin uskomattomammalta. Mä en oikeasti löydä tuohon mitään järjellistä selitystä, oli se uskomaton äijä, rupee vaan vituttaa kun muisteleekin tuota.

Kaikkein pahinta tässä on se, että kyseessä on usein aika iso kauppa. Jos ihminen joutuu autoa varten ottamaan esimerkiksi pankkilainaa...voi jo vaatia myyjältä ammattitaitoa ja suoraselkäisyyttä. Kiva antaa 30.000 mummonmarkkaa pöljälle autokauppiaalle eikä edes tiedä, kuinka kauan koslalla voi ajaa.

Kiristää aivan saatanasti tällaiset kauppiaat :curs:

Sale sanoi:
[WHINETYS]Eli lopputulos, elkää ikinä käykö Kokkolan Prisman viereisessä mäkissä, koska se on erittäin PASKA ruokapaikka en itse ainakaan aijo astuakkaa siihen läävään toista kertaa :( [/WHINEOFF]
Siis mikä tosta ko. paikasta nyt tekee ihan paskan läävän? Mulle ei selvinnyt se tosta tekstistäsi.

Tapahtui viime kesänä erään isohkon ja suositun leirintäalueen lähistöllä;

Nälkä yllätti joten päätimme käväistä grillillä syömässä. Parikin vaihtoehtoa joten summassa vain toiselle. Hälytyskellojen olisi pitänyt alkaa soimaan jo heti tilausta tehdessä. Myyjänä vanha täti (kuudekympin ja kuoleman väliltä?) jolle sai toistaa tilauksen useampaan kertaan ennenkuin oikeat sapuskat olivat valmistumassa. Kassakoneen käsittely onnistui jotenkuten mutta maksutavan ollessa pankkikortti, ylittyi tädin käsityskyky; Annoin kortin maksua varten, täti höyläsi sen kertaalleen, mitään ei kuulemma tapahtunut. Moitti korttia johon sanoin että taatusti toimii, vain kuukauden vanha ja tilillä katetta, käytetty jo aiemmin päivällä. No täti koitti toisen kerran, ei mitään tulosta. Kolmannen kerran korttia höylätessä katsoin tapahtumaa tarkemmin; luki kortin oikein ei mitään herjaa, antoi laittaa summan ja hyväksyä tapahtuman. Siinä vaiheessa hoksasin että kuittinauhaa ei tule. Tuumasin kohtalaisen vittuuntuneena tädille että kortti tänne, sitä et käytä enään ja sanoin että vika kuittinauhassa, katso mihin se sylttääntyy. Täti siinä sormi suussa ihmetteli et mitä ihmettä nyt. No puoliksi luukusta sisälle roikkuen avasi koneen itse ja avot, sylttääntyneena pitkä pätkä kuittinauhaa ja KOLME maksua tilitäni. Edelleen savu korvista noussen pyysin perumaan ylimääräiset maksut. Ei niin voi tehdä, oli tädin vastaus. Johon tuumasin että varmasti voi, annahan ohjekirja niin teen sen itse. Kirjan löydyttyä katsoin toiminta ohjeet ja peruutin ne kaksi ylimääräistä maksua (vaativa homma, paina oikeaa nappia, syötä peruttavan kuitin nro ja hyväksy...).

Ei hemmetti että tympäisi, onhan jokaisella oikeus tehdä virheitä mutta pankkikortti on kuitenkin kohtuu yleinen maksu tapa joka tulee kyllä hallita. Koko selkkauksessa meni melkein puolituntia, jona aikan aika monta asiakasta kävi turhaan jonossa ja lähti pois.

Vaadin vielä (minäkö muka ilkeä :rolleyes: ) täti paralta kirjallisen selvityksen tapahtuneesta varmuuden vuoksi. Seuraavana soitin tulikivenkatkuisen puhelun kioskin omistajalle ja annoin vähän informaatiota kyseisen myyjän taidoista.

Heh,noista karvakäsistä puheenollen....

Olin tossa muutama viikko sitten exälle ja sen parille kaverille juoppokuskina.
Tyttöjä alkoi sitten baari-illan jälkeen nälättää ja halusivat Kouvolan
aseman vieressä olevaan karvakäteen.Sen lisäksi että pizzoissa kesti mahdottoman kauan,exä lähetti aamulla kiukkuista viestiä.Hassan oli sitten laittanut exän pizzaan tonnikalaa vaikkka sitä ei todellakaan ollut tilattu.

Ei siinä muuten mitään mutta kaikenlaisen kalan syönti aiheuttaa exässä :urjo: -reaktion ja kauhean ihottuman.Eli roskiin oli lätty lentänyt.
Kysyin kun viimeksi näimme että"Kai olet muistanut valittaa asiasta"sanoi valittaneensa mutta karvakäsi ei ollut muka ymmärtänyt.Mikä parasta,exä ja sen kaveri ovat kyseisen paskapuulaakin kanta-asiakkaita.

Itse olen kyllä päättänyt että Hassan saa pitää paskansa ja suosin Kouvolan toista karvakorvaa missä sapuskat ovat muutenkin paremmat.

Kimple sanoi:
Siis mikä tosta ko. paikasta nyt tekee ihan paskan läävän? Mulle ei selvinnyt se tosta tekstistäsi.

Se että Sale ja sen veli ei kumpikaan osaa ottaa hampurilaista pahviaskista sotkematta käsiään. ;)

Autokauppiaat ovat ykkösiä!!!

Itselläni kävi viime talvena tällaista...
Äiti oli vaihtamassa autoa ja minä lähdin tiedustelemaan vaihtotarjouksia Espoolaisesta autoliikkeestä. Menin sisälle ja odotin varmaan jotain 20 min, myyjiä oli kuin merenmutaa mutta kukaan ei tullut palvelemaan. Vähän nauratti jo siinä vaiheessa, kun tietää automyyjien asenteen nuoria kohtaan. No sitten aikani odoteltua lähdin kyselemään, että olisi auto pihalla joka pitäisi vaihtaa uudenpaam. Joo joo kysy tuolta, se taas ohjasi seuraavalle ja taas seuraavalle ja sit seuraavalla (jonka pitäisi arvioida auton hinta) oli asiakas kesken. Okei sit vähän jo alkoi nauru hiipumaan kun ei tahtonut palvelua saada. Sanoin aikaisemmalle myyjälle, että olisi tuolla -03 vectra joka pitäisi vaihtaa -04. Noniin kyllä tuli myyjiin liikettä, kaveri kehtas vielä sanoa, että olisit heti sanonut, että on kyse uudesta autosta... Siinä vaiheessa mentii jo tämän myyjän, joka arvioi auton hinnan, ja hänen asiakkaansa väliin. Hommat alkoivat muutenkin sujua vähän vilkkaampaa ja nämä, oliko niitä kaksi vai kolme, muuta myyjää jotka olivat aikaisemmin pomputelleet asiasta kuultuaan tulivat kyselee, että joko joku palvelee :D tai olla pojilla provikat mielessä.
Loppujen lopuksi ei kauppoja tullut, koska tarjous ei ollut yhtä hyvä kuin toisessa liikkeessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom