Ravintola-arvostelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MHK
  • Aloitettu Aloitettu
Ai sulla näin.

Loppufiilis oli töykeän palvelun ja huonojen pastojen jälkeen seurueella aika negatiivinen. Tuskin tulee uudestaan käytyä, sillä hinnatkin olivat kohtuu suolaiset.

Mä olen käynyt tuolla kolmisen kertaa. Kahtena kertana olen syönyt salaattia, jotka ovat olleet ihan hyviä. Ja nyt noi viimeiset ruoat olivat kans ihan ok.

Yks tarjoilija oli ulkomaalainen (virolainen?) ja hänen osaltaan palvelu oli vähän töykeämmän oloista, mutta se saattaa johtua töksähtelevästä tavasta puhua suomen kieltä. Ja sit se ei kyllä osannut ihan kunnolla kertoa, miten risotto oli valmistettu. Suomalainen tarjoilija oli parempi. Sellaista peruskohteliasta käytöstä.

Meille plussaa oli erään ravintolan asiakkaan laulama laulu, jonka hän esitti "spontaanisti" ehkä vedonlyönnin seurauksena koko ravintolaväelle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SPAGHETTERIA (Papa Giovanni)
WTC Plaza, Keskuskatu 7, Helsinki
http://www.papagiovanni.fi/italialainen_ravintola.html

Paikka on kulkureittinä toimivan käytävän vieressä WTC Plazassa eli se on enemmänkin lounaspaikan oloinen ”pikaruokapaikka”, johon tullaan syömään nopeasti eikä viihtymään. Itse söin juuri ennen kuin ravintolan kiinnimenoa (menee aikaisin kiinni) ja siihen aikaan pöydät olivat vähän epäsiistejä. Palvelu oli ihan hyvää sekä ystävällistä ja hinnat kohtuullisia. Paikka on S-etukorttipaikka.

Söin alkuruokana caprino caldoa (grillattua vuohenjuustoa ja yrttisalaattia), joka oli ihan hyvän, mutta hyvänmakuista. Pääruokana söin risotto ai funghi porcinia (mascarponejuustolla ja tryffeliöljyllä maustettua herkkutattirisottoa), mutta vaihdoin herkkusienet kanaan ja maksoin vähän extraa. Risotto oli maukasta. Jälkkärinä söin crostata al limone con melba al lamponi (sitruunapiirakkaa ja vadelmakastiketta), joka oli syötävää, mutta äkkimakeaa.

15122009569.jpg

15122009576.jpg

15122009580.jpg

SOKOS HOTELLI PASILA - SEVILLA
Pasilanraitio, Helsinki
http://www.sevilla.fi/

Menin Sokos Hotelli Pasilan Sevilla -ravintolaan syömään ainoastaan sen takia, että se sijaitsi lähellä Hartwall-Areenaa, jonne menimme konserttiin. Olen käynyt kyseisessä Sevillassa syömässä ehkä noin viisi kertaa enkä ole aiemmin maksanut ruokia itse. Tästä eteenpäin en tule enää ikinä maksamaan ruokiani itse tässä ravintolassa, ellei ihmeitä tapahdu. Tiesin vanhasta kokemuksesta, että ruoka ei ole mitään erityisen hyvää tässä ravintolassa ja näin oli tälläkin kertaa.

Ruoka on mun mielestä ravintolaruoaksi ala-arvoista eikä ulkonäköön panosteta mun mielestä lainkaan. Suoraan sanoen suhteellisen mautonta moskaa. En viitsi edes alkaa erittelemään makutuntemuksiani, koska mitään erityisiä elämyksiä en saanut ja kaikki maistui mauttomalle. Tai no sen verran voin, että yleensä etanat ovat takuuvarmoja, mutta nämä eivät kyllä olleet mitään erityisen maukkaita johtuen ei-niin-hyvästä maustevoista. Jälkiruoka oli ehkä parasta, mutta sekään ei vienyt kieltä mennessään. Kyseisen ravintolan ruuista tulee mieleen laitoskeittiön ruoat. Ruokalajeja menussa on runsaasti, mutta kaikissa annoksissa tuntuu olevan samat raaka-aineet, joten huomaa että halvalla ja mielikuvitoksettomasti yritetään porskuttaa eteenpäin "bonusravintolatyyliin". Itse arvostan mielummin ei-niin-laajaa menuta ja enemmän mielikuvitusrikkaita menuita, kuin tällaista.

Kouluarvosanoin annan asteikolla 1-5 arvosanaksi 2. Niin ruoan ulkonäöstä kuin mausta. Palvelu oli ystävällistä, mutta sekin aika hidasta ja aavistuksen ehkä vasemmalla kädellä hoidettua. Tosin ravintolassa oli tuohon aikaan jonkun verran asiakkaita.

* Sipulirenkaita ja chilimajoneesia
* Tiristettyä mustekalaa, jättirapua ja chilimajoneesia (tästä annoksesta oli taidettu jo syödä jättiravut kuvaushetkellä)

1.jpg

* Valkosipuli-manchegojuustoetanoita
2.jpg

* Kokonaisena paistettua kultaotsa-ahventa, fenkolia ja aliolia porkkana-perunapyreen kanssa
3.jpg

* Rikkaat ritarit ja vaniljajäätelöä
4.jpg

Paljon sä Anonymity käyt raflassa :D? Eikö käy kukkaron päälle?

No en mä koko aikaa ravintolassa juokse, mutta varmaan keskivertoihmistä enemmän. Musta on kiva käydä testailemassa erilaisia uusia ravintoloita ja ruokia - se on tavallaan harrastus. Rahaa nyt kuluu joka tapauksessa johonkin. Ja en mä ihan näitä kaikkia safkoja ole itse maksanut. Välillä on erilaisia tilaisuuksia, joissa järjestävä taho maksaa.

Jokos safkapaikat osaavat pelätä Anonymityn vierailuja? Luulisi että on sana kiirinyt...

Kyllä jos itse kokkailisin maksua vastaan olisin kieli ruskeana tarjoilemassa mahdolliselle kriitikolle ehkä snadisti parempia eineksiä mitä rahvaalle :)

Jokos safkapaikat osaavat pelätä Anonymityn vierailuja? Luulisi että on sana kiirinyt...

Kyllä jos itse kokkailisin maksua vastaan olisin kieli ruskeana tarjoilemassa mahdolliselle kriitikolle ehkä snadisti parempia eineksiä mitä rahvaalle :)

Pitäis varmaan alkaa laittamaan näitä arvosteluja esille naaman kera :D

Kyl ne aina kait vähän yllättyy kysyessään, että "maistuiko?" - kun niille sanoo suoraan, ettei ruoka ollut välttämättä hääviä. Nehän ovat kait tottuneet siihen, että suomalainen asiakas vastaa kait lähtökohtaisesti "ihan hyvää...", vaikka olisivat saaneet jotain moskaa.

Aivan oikea asenne huomauttaa huonosta setistä, näin sen pitäisi ollakin. Tosin sen olen huomannut, etteivät etenkään naisseuralaiset useinkaan arvosta jos rykäiset tarjoilijalle tuhdit mutta asialliset palautteet jos ei nakit naura samallatavoin kuin esitteessä.

Jos et asu Espoossa, niin lopeta lukeminen tähän.

Mankkaan ostarin viereen on avattu Chili's niminen ravintola. Sapuska on pizzaa, kebabbia ja hampurilaisia niinkuin parissa ostarinkin mestassa, mutta täällä voi sisustuksen puolesta syödä paikankin päällä. Lisäksi on päivän listalla jotain grilliannoksia, jotka vaikuttivat kookkailta sivusta katsoen. Sisustus on sellainen jenkkidiner tyylinen ja hyvin viihtyisä isojen ikkunoiden takia. Kävin tuolla perheen kansssa tänään ekaa kertaa ja paikka oli koko lailla täynnä yhden maissa. Söin pesto-chevre-sipulipizzan ja maku-hinta-laatu-suhde oli enemmän kuin kohdallaan.

Pitänee alkaa käydä tuolla silloin tällöin niin tulee samalla tuettua paikallista yritystoimintaa. Hieno hommeli että tuollainen on saatu tännepäin, sillä vaihtoehtoja ei todellakaan ole paljoa.

Kannattaa kokeilla broilerisalaattia, missään en oo syöny niin hyvää ja isoa salaattia 8 euroon! Tää paikka on kyllä todellinen helmi :)

Mukava lukea Anonymity arvostelujasi ! Kiitos !

Toivottavasti näitä tulee jatkossakin :-)

+ Kuvat loistava piristys (muillakin arvostelijoilla)

Kiitos Anonymity näistä arvosteluista. Pitää itsekkin joskus tehdä jos vaan muistais. Itsekkin käyn useasti ravintoloissa, tosin vähän paha tapa että käyn samoissa paikoissa aina.

Umeshu
Pohjoinen Hesperiankatu 15, Helsinki
http://www.umeshu.fi/

Kävin hakemassa take-away sushia Umeshusta. Oli suunnitelma pyytää kokkia tekemään joku ~30€ lajitelma, mutta lajitelma olisi kuitenkin tullut nigirien ja makien listahinnoilla, joten päädyin tarjoilijan ehdotuksesta yhdistelemään valmiita settejä, jotka olivat edullisempia. Otin kaksi Umesushi-lajitelmaa, join vihreää teetä sushien valmistumista odotellessa ja rupattelin kokkien ja tarjoilijan kanssa Suomen japanilaisista ravintoloista ja Japanista yleensä. Kyselin myös sushiniksejä sekä japanilaisten veisten teroitusohjeita. Sain mukaan vielä viisi pussia japanilaista vihreää teetä.

nCt.jpg

Kuvassa koko satsi, johon kuului siis
8 kurkku-seesaminsiemennigiriä
2 tamago*nigiriä
2 ankeriasnigiriä
2 ravunpyrstönigiriä
2 lohinigiriä
2 tonnikalanigiriä
2 ahvennigiriä(en oo tosin varma kalasta..)
2 grillilohinigiriä(raakaa lohta, jonka pinta liekitetään)

*japanilainen munakas

Annos oli itselleni juuri sopiva, nälkä lähti kuten oli tarkoituskin. Makit oli ehkä aavistuksen kuivahkoja, muuten oli herkullista! Hinta 31€ kahdeksasta makista ja 14 nigiristä oli kohdallaan, mitä nyt nopeasti vertasin muihin Helsingin sushipaikkoihin.

RIVOLI
Albertinkatu 38, Helsinki
www.rivolirestaurants.fi

Käytiin eilen syömässä Rivolissa ja täytyy kyllä kehua paikkaa. Ruoka oli hyvää ja tasalaatuista koko porukalla. Pääsin siis maistelemaan myös muiden annoksia. Myös annosten ulkonäön eteen oli nähty vaivaa.

En itse ole mikään merenelävien suurin fani, vaikka niitä syönkin. Täytyy kuitenkin sanoa, että muiden annoksissa olleet merenelävät olivat todella meheviä ja hyviä. Toisaalta Rivolin puoli onkin enemmän painottunut kala- ja äyriäisruokiin, kun taas vieressä oleva – samaa firmaa oleva Rivoletton puoli on italialainen trattoria.

Itse söin alkuruoaksi maistuvaa riimihärkäcarpacciota ja loimutettua vuohenjuustoa. Varsinkin vuohenjuusto oli aivan ihanasti valmistettua.

IMG_8256.jpg

Pääruoaksi söin gratinoitua kananpojanrintaa, parmesankastiketta ja risottoa verdeä, jotka olivat myös maistuvan makuisia. Kana oli sopivan mehevää, ei liian kuivaksi paistettua. Risotossa oli myös makua, vaikka alkuun pelkäsin, että se olisi saattanut olla liian vetisen makuista. Kastike oli myös hyvää.

IMG_8258.jpg

Jälkiruoaksi söin passionhedelmäistä kookos-pannacotta. Se oli raikkaan makuista, joskin kookos ei tullut erityisesti esille.

IMG_8267.jpg

Mielestäni Rivolin hinnat ovat aavistuksen korkeammat kuin perusravintoloissa, mutta ruoka oli sen verran hyvää, että maksoin mielelläni ruuista sen, mitä pyydettiin ja annoin kaupanpäällisiksi vielä tippiäkin hyvästä palvelusta. Mukavaa oli myös se, että saimme tehdä tilauksia myös Rivoletton-ruokalistasta.

Palvelu oli myös erinomaista ja joustavaa. Huomion kiinnitti se, että tarjoilijat olivat iäkkäämpiä rouvia. Se näkyi palvelussa mukavana rauhallisuutena, asiallisuutena, arvokkaan oloisena käytöksenä ja siten, ettei henkilökunta ollut koko ajan esillä. He olivat sopivasti siellä taustalla ja tarpeen mukaan tulivat ottamaan tilauksia vastaan. He myös vastasivat mukavasti esittämiini kysymyksiin ruoan suhteen ja jos eivät tienneet jotain, niin he ottivat selville.

Ravintolan ulkoiset puitteet ovat ihan siistit ja jollain tapaa jopa juhlavat, mutta aavistuksen vanhahtavat. Ravintolan sisustus tuo mieleen 80-luvun esimerkiksi lasisten kukan mallisten valaisimien suhteen. Myös peileissä ja sohvissa olevat kukkakuviot tuovat saman fiiliksen. Juhlavuutta ravintolaan toi valkoiset kangasliinat ja servetit, tuoreet kukat sekä kynttilät.

Ravintolan naistenhuoneessa huomaa sen, että paikkaa on yritetty tehdä hienoksi esim. siten, että siellä on laitettu asiakkaille esille käsipyyhkeitä. Toisaalta siellä myös huomaa kulumisen merkkejä ja sen, että esimerkiksi ovenpieliä ei ole maalannut ammattilainen, sillä sitä maalia löytyy myös kaakeleista. Paikan ulkoisessa habituksesssa näkyy siis kulumisen merkkejä, joskaan se ei kuitenkaan ole häiritsevää. Jos paikkaa lähtisi remontoimaan nykyaikaisemmaksi, niin ravintolasta voisi hävitä sen oma tunnelma.

Tässä vielä kuvia muiden annoksista:

IMG_8255.jpg

IMG_8262.jpg

IMG_8264.jpg

IMG_8268.jpg

IMG_8269.jpg

Ravintola Kämp Café Brasserie
Pohjoisesplanadi 29, 00100 Helsinki
www.hotelkamp.fi

Kävin tänäään syömässä Kämpissä nopeasti shoppailun lomassa caesar –salaatin kanalla. Salaatti oli ihan sitä normaallia perushyvää caesaria, mitä saa monesta muustakin paikasta. Kanaa oli riittävästi ja vatsa tuli täyteen. Salaatin hinta oli niin normaali, mitä se nyt yleensä on kalliimmissa paikoissa. Annos maksoi vajaa 17 euroa. Positiivista on se, että pöytiin tuotavat servetit ovat kankaisia, joista tulee heti sellainen fiilis, että on laadukkaammassa paikassa. Samoin katselin, että esimerkiksi kahvikermat, sokerit ym. tuotiin pöytiin kauniissa astioissa.

Ravintolan ulkonäköä ja viihtyvyyttä on ehkä turha alkaa arvioimaan, sillä söin terassilla. Terassille paistaa mukavasti aurinko ja tarpeen vaatiessa pystyy menemään varjonkin alle. Terassilla on pöytiintarjoilu ja se on suhteellisen nopeaa. Osa henkilökunnasta on englannin kielisiä

Tosin omalla kohdallani se ei mennyt ihan näin, sillä jo tilatessani sanoin, että minulla on kiire ja että haluaisin maksaa saman tien. Tarjoilija kuitenkin unohti toiveeni ja jouduin itse kyselemään laskun perään. Laskua sai odottaa pidempään kuin ruokaa. Tosin tuo caesar –salaatti nyt on keittiössä puolivalmiina odottamassa.

Itse olisin halunnut mennä Kämppiin kello viiden teelle, joka pitää sisällään haudutettua teetä (valikoima), suolaista sekä makeaa syötävää. Tarjoilijan mukaan syötävät ei kuitenkaan ole mitään erityisen isoja ja tämä menu tulee varata ravintolasta etukäteen. Hinta on 25 euroa per henkilö.

Mutta koska olen dieetillä, jätin nämä herkut väliin. Tosin eipä tuo caesar-salaatin kastikeke, parmesan –lastut sekä krutongitkaan ole mistään kevyimmästä päästä, mutta olin etukäteen antanut itselleni luvan syödä jotain hyvää juhannuksen tienoilla.

Tässä esimerkkilista kello viiden teen valikoimista: Serranokinkku-oliivileipä, savulohi-vuohenjuustoleipä, artisokka-rucolaleipä, Roquefort tuulihattuja, skounsseja, hedelmäkakkua, tiikerikakkua, opera-leivos, konvehteja ja marjoja sekä lisukkeena marjahilloa, appelsiinimarmeladia ja kermavaahtoa

Tässä tämän päiväinen annokseni:
IMG_9373-1.jpg

Ravintola Helsinge
Viikintie 1E, 00560 Helsinki
www.ravintolahelsinge.fi

Tämä ravintola sijaitsee kauniilla paikalla Vanhankaupunginkosken vieressä, jonne on kiva piipahtaa kävely- tai pyörälenkin lomassa. Itse paikka on ihan siisti ja viihtyisä, jossa on haettu vanhan ajan tunnelmaa. Paikka on viikonloppuisin usein täynnä ja koen, että sinne mennään ennemminkin kahville ja pullalle.

Itse tilasin kermaista lohisoppaa, joka oli aika pohjanoteeraus, mikä yllätti minut, sillä usein ravintoloiden lohisopat ovat hyviä. Tuli mieleen ennemminkin sellainen lohisoppa, jonka on valmistanut perheenäiti kiireessä tai sitten suurtalouskokki koulun keittiössä.

Lientä lautasella oli liiaksikin ja maku ei ollut mikään häävi. Luulen, että liemi oli tehty ennemminkin maidosta ja kermaa oli lorautettu joukkoon nimeksi. Omatekemäni kermainen lohisoppa on täydellistä tähän verrattuna. Ohessa tarjotut tummat leivät olivat maistuvia ja ruoan hinta oli normaali.

Tarjoilusta ei oikein voi sanoa mitään, koska ruoka tilattiin ja maksettiin kassalle. Kiireen ymmärrän, mutta en siitäkään huolimatta sotkuisia pöytiä. Mennessäni pöytään, pyyhin oman pöytäni ruokailukuntoiseksi.

Suosittelen tätä paikkaa kahvilla tai oluella käyntiin, en ruokailuun.

Keitto.jpg

Ravintola Grande Grill
Aleksanterinkatu 15, Aleksinpiha, 00100 Helsinki
www.rafla.fi/grandegrill/fi/etusivu

Tästä on jo jonkun verran aikaa, kun kävin syömässä täällä, mutta yritän muistella tässä jotain… No ainakin sen verran jäi mieleen, että tarjoilu oli vähän sellaista… hmmm… ei epäystävällistä, mutta ehkä sellaista keskikuppilamaista, vaikka kyse on ruokaravintolasta. Tosin tällainen tarjoilu tuli esille ainoastaan yhden tarjoilijan kohdalla. Muistelisin myös, että tarjoilu ei ollut mitään järin nopeaa.

Söin itse kermaista pestopastaa ja grillattua broilerin rintafilettä. Ruoka oli sellaista perusmättöä, ihan ok:n makuista, mutta ei huippua.

Ravintolan ulkonäkö vastaa myös sellaisen keskitasoisen Helsingin keskustan ravintolan ulkonäköä, eli ihan ok ja ihan siisti.

Sanotaan nyt näin, että muutaman ruokailukokemuksen perusteella minulla ei ole hinkua tähän paikkaan.

IMG_7859.jpg

Ravintola Pääkonttori
Radisson Blu Plaza Hotel
Mikonkatu 23, 00100 Helsinki
www.paakonttori.fi

Tämä oli ensimmäinen kerta kyseisessä ravintolassa. Kävimme ystäväni kanssa syömässä pasta-annokset päiväaikaan. Itse ravintola oli yllättävän rauhallinen huomioon ottaen sen, että oli lounasaika. Ravintolasali oli aika hallimainen, mutta ihan siisti. Ei ehkä kuitenkaan sellainen, mihin haluaisin tulla viettämään romanttista iltaa, vaikka paikka olikin omalla tavallaan ihan tyylikäs.

Henkilökunta oli osittain englannin kielistä ja ystävällistä. Tosin pieni väärinkäsitys syntyi ja meille tuotiin alkuun väärä annos, mutta se ei haitannut.

Söimme molemmat pappardellepastaa ja paahdettua vuohenjuustoa (cityshopparilla kaksi pastaa tai risottoa yhden hinnalla) ja me molemmat pidimme annoksesta. Pasta tuskin oli itse tehtyä, mutta maukasta se oli ja juuri oikein keitettyä ”al dente”.

Itse asiassa tykkäsin tosi paljon tästä maukkaasta annoksesta, vaikka se ei ehkä ollut juuri niin lämmintä pöytään tuotaessa, kun sen olisi kuulunut. Luulen, että annos seisoi jäähtymässä sekä odottamassa meitä ruokasekaannuksen ajan. Ja vaikka ravintola kuuluu S-etukorttipaikkoihin :D

IMG_8753.jpg

Käytiin syömässä Ribessä, mikä oli äänestetty Tallinnan toiseksi parhaaksi ravintolaksi tänä vuonna: http://hetas.wordpress.com/viron-matkailutietoa/parhaat-ravintolat/

Ruoka oli hyvää ja suhteellisen tasalaatuista (vaikka arvestelenkin ruokaa eri tavoin), se oli kauniisti aseteltu, tarjoilu pelasi moitteettomasti, ravintola oli tyylikäs ja hinnat olivat näin suomalaisnäkökulmasta kohdillaan.

Ravintola Ribe
Vene 7, Tallinn, Estonia
tel + 372 6313 084

http://www.ribe.ee/index.php?id=73

IMG_9601.jpg

IMG_9595.jpg

IMG_9593.jpg

IMG_9596.jpg

IMG_9598.jpg

Foie gras de canard terrin with fig and Sauternes jelly (tässä annoksessa ankanmaksa oli jotenkin turhan voimakkaan makuista)
IMG_9583.jpg

Duck carpaccio with créme de foie gras de canard and capers (hyvää!)
IMG_9584.jpg

Chicken breast flavoured with honey and mustard, parsnip puree and yellow paprika sauce (näistä pääruuista ehkä paras)
IMG_9585.jpg

Grilled salmon fillet with fennel puree, savoy cabbage and shellfish sauce (ihan hyvää)
IMG_9586.jpg

Päivän pasta (vihanneksia ja naudanlihaa, ihan ok:n makuista)
IMG_9587.jpg

Rabbit risotto (hyvää!)
IMG_9588.jpg

Cheesecake with chocolate-lime glaze and sea buckthorn sauce (ei mikään erityinen)
IMG_9591.jpg

Créme brulée trio (minttu, vanilja, suklaa – täydellisyyttä!)
IMG_9592.jpg

RAVINTOLA JAILBIRD
http://www.bwkatajanokka.fi/best_western_premier_hotel_katajanokka/ravintola_jailbird

Vietettiin mun synttäreitä muutama viikko sitten ja vein ystäviäni syömään Hotelli Katajanokan Jailbird –ravintolaan. Tuo hotellihan on aikoinaan toiminut Helsingin lääninvankilana (”Nokka”). Koska syöjiä oli minun lisäkseni 12 henkeä, katsoin parhaimmaksi tilata kaikille saman ruoka-annoksen (kellään ei erityisiä ruokarajoitteita) eli kyseessä oli puhtaasti rahakysymys.

Ennen ruokailua meillä oli hotellin sisällä ”vankilakierros”. Tarjoilija esitteli meille paikkoja ja kertoi vankilan historiasta. Kierros oli mielestäni ihan mielenkiintoinen. Porukassa oli muutama entinen ja nykyinen vanginvartija/poliisi ja siksi pääsimme vähän oikaisemaan jotain juttuja.

Varsinaista alkuruokaa en tarjonnut, mutta alkudrinkkinä tarjosin ravintolan suosituksen mukaisesti jallukolaa peltimukista. Ennen pääruokaa meille tuotiin pöytään erinomaista näkkileipää sekä ruispalttoonappeja ja voita.

Pääruokana oli ”pyttyä neljälle” ruoka-annos, joka oli tosin tässä tapauksessa mitoitettu 12 hengelle. Mulla ei oikein toi laskupää toiminut ruokia alun perin tilatessani ja unohdin laskea itseni mukaan. Se ei kuitenkaan haitannut, sillä pääruokaa jäi reippaasti yli. Laskeskelimme, että tähteillä olisi saattanut ruokkia vielä viitisen ihmistä. Meidän porukassa syöjistä 11 oli naisia ja 2 miehiä.

Olin alun perin kuullut, että ”pyttyä neljälle” –annos on aika mauton. Meidän annos oli maukas kaikilta muilta, paitsi broilerin osalta. Lisäksi pöydän toiseen päähän tuodut vatien sisällöt olivat ehtineet vähän jäähtymään. ”Pyttyä neljälle” –annos sisälsi: Grillattua kananpoikaa, härän sisäfilettä, cheddarjuustolla täytettyjä jalopenoja, lämpimiä kasviksia, ananassalsaa, hapankermaa ja kunnon kippo maalaisranskalaisia.

Jälkiruoan tarjosin myös ja sen sai jokainen itse valita. Itse söin tiramisua, mikä ei ollut mikään häävi. Se ehti ennen syömistä olla hetken aikaa pöydässä ja se oli lämmössä vähän ”levähtänyt”. Olen aikaisemmalla kerralla tilannut tuolla juustokakkua, mikä sekään ei ollut mitään erityistä. Luulen, että jälkiruoat tulevat jostain valmiina.

Hinnat ovat joissain ala carte –annoksissa aika korkeat, mutta tämä ”pyttyä neljälle” ei maksa kuin 94 euroa neljälle hengelle (alv:in alentuminen on huomioitu) ja annos on iso. Annos tuodaan vadeilla, joista jokainen saa ottaa omalle lautaselleen ruokaa.

Palvelu oli ihan hyvää. Tosin meidän Sakko –kabinettiin tarjoili ruokaa eräs tarjoilija, joka oli vähän sekaisin. Hän meinasi unohtaa tuoda pyytämäni suolat ja pippurit sekä toi meille vahingossa erään toiselle porukalle tarkoitetun ison ”ryhmäannoksen”, josta joku meikäläisistä ehtikin jo ottaa ruokaa epähuomiossa.

Hotellin ja ravintolan ulkonäkö on mielestäni onnistunut. On mukavaa, että esim. ravintolaan on jätetty näytille yksi eristysselli (”rundi”) ja sisustukseen on muutenkin panostettu. Käsitykseni mukaan hotellihuoneiden hinnat ovat myös kohtuulliset paikan tasoon nähden.

Vaikka ruoka ei ollut mitään huippua, niin ravintolan ulkonäkö ja tiilestä huokuva vanhan ajan vankilatunnelma tekevät paikasta kokeilemisen arvoisen.

IMG_8924-1.jpg

IMG_8911-1.jpg

IMG_8916-1.jpg

IMG_8919-1.jpg

IMG_8922-1.jpg

IMG_8913-2.jpg

IMG_9488-1.jpg

IMG_9492-1-1.jpg

IMG_9496-1.jpg

IMG_8942.jpg

RAVINTOLA ANI
Telakkakatu 2, Helsinki

http://www.ani.fi/fi/anasivu.html
http://www.ani.fi/

Turkkilainen ravintola, jossa on hyvä seisova pöytä, jos tykkää turkkilaisesta ruoasta. Lisäksi ravintolasta saa ala carte –-ruokaa. Itse olen syönyt ravintolassa muutaman kerran, mutta edellisestä kerrasta on sen verran aikaa, etten pysty sitä kertaa arvioimaan. Itse syön turkkilaista ruokaa, mutta se ei ole mitään suosikkiani.

Ravintola on kivannäköinen ja palvelu on ihan perushyvää sekä ystävällistä. Käsitykseni mukaan ravintolassa esiintyy toisinaan vatsatanssija.

1-1.jpg

2-1.jpg

3-1.jpg

RAVINTOLA NERONE
Pursimiehenkatu 27, Helsinki

http://www.ravintolanerone.com/

Italialainen ravintola, jossa on isoja ruoka-annoksia ja jonka henkilökunta taitaa olla Italiasta.

Itse kävin siellä viime viikolla syömässä peruslounassalaatin, jossa oli kanaa ja fetaa. Annos oli iso, ihan siististi laitettu ja minulle halpa, koska saan sieltä alennusta. Muuten ravintolan hinnat ovat ihan ”normaaleja” ja kohtuullisia. Edelliset kokemukseni ravintolasta ulottuvat joidenkin vuosien päähän ja ainakin silloin myös muu ruoka oli hyvää ja annokset isoja. Tarjoilu pelaa ihan ok ja paikan ulkonäkö on salin puolella ihan siisti.

Tosin nettiä selatessani kävi ilmi, että ravintola olisi ilmeisesti ollut jossain vaiheessa suljettuna huonon hygienian takia ja että se olisi saanut terveystarkastajilta jotain varoituksia. 90-luvulla ravintolalla oli eri omistajat ja silloin paikka vaikutti vähän epämääräiseltä. Huhuttiin erilaisista asioista, jotka eivät kestäneet päivänvaloa. Näistä nettikirjoituksista huolimatta voisin itse mennä ravintolaan uudestaan syömään. Vatsa oli meinaan ihan kunnossa viime viikolla :)

1-1-1.jpg

RAVINTOLA ANI

RAVINTOLA NERONE

Anissa tuli käytyä joskus mättökebab-buffetissa. Ei kyllä mitään laadukasta mättöä, en suosittele lainkaan. Tapiolan Kilim on huomattavasti parempi vaihtoehto.

Neronessa on kyllä hyvät mätöt, pastasta riitti helposti kahdelle, tai ainakin oli ennenkuin sulkivat salmonellatapausten vuoksi. Nyt uudelleenavaamisen jälkeen en ole käynytkään.

Gringos Locos Helsinki

Kisahallin päädyssä sijaitseva ravintola. Meillä on cityshopparit ja ollaan käyty siellä nyt 3 kertaa syömässä kaks samanlaista annosta yhden hinnalla. Ykskään annos ei oo ollu mikään mainittava elämys, mutta käydäänpäs nyt ajankuluks läpi tarkemmin;

"Locos Special Burger 15,80€
Kaksi maukasta 120g hampurilaispihviä, cheddarjuustoa, pekonia, jalapenoja ja paprika-cajunmajoneesia."

Annos oli sitä miltä näyttiki menun puolesta, aika mauton ja sisältöä oli vähän. Tehdään himassa parempia hampurilaisia.

"Sweet Chili Chicken 16,40€
Grillattua broilerinrintaa, makeaa chilikastiketta, tulista habanerovoita ja hedelmäsalsaa sekä tortillaletussa tarjoiltua meksikolaista riisiä."

Taas tosi mautonta, habanerovoi maistu härskiintyneeltä, riisi ja tortillalettu oli kylmähköjä (en tiedä oliko tarkotuksella, en kysynyt).

"Blackened Steak 20,40€
Cajun-hiillostettu 180g härän ulkofileepihvi, meksikolaista Mole-kastiketta, grillattuja kasviksia ja tomaatti-juustoperunoita"

Korvattiin tomaattijuustoperunat isoilla lohkoilla. Molekastike oli hyvää, kasviksia oli mukavan paljon ja perunaa sopivasti. Pihvi oli onnistunut avopuolisolla, sopivasti meedium ja mehevä. Oma pihvi oli vedetty aivan rutikuivaks ja oli yhtä purkkaa.

Jotkut kehuu Ania maasta taivaaseen, en vain ymmärrä miksi. Seisovassa pöydässä oleva kebab on heikkoa keskitasoa, tomaattisose peruskamaa. Vaihtoehtoja salaattipuolelta löytyy kuitenkin paljon, mm. hummus on ihan jees. Kokonaisuus kuitenkin valju, vaikka maha tuleekin täyteen.

Neronessa olen käynyt viimeisen vuoden aikana pari kertaa. Toisella kerralla söin jotain uunipastaa, toisella kerralla lasagnea. Molemmat hyviä, hinta kohtuullinen ja palvelu asiallista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom