Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Tartteeko tai onko suositelvavaa vetää kevyellä viikolla normaalisti palkkarit yms latausjuomat?

Ei ole mitään järkeä jättää väliin, vaikka teet treenin kevyesti niin silti se palkkari on treenipäivän tärkein ravintolähde. Vaikka olisi dietillä niin en näe mitään syytä jättää palkkaria pois.

Entä jos vedän kotona kaks leukaa, niin voinko silloin jättää palkkarin pois? Jos treeni on todellakin ollut kevyt, niin ei siitä palkkarin poisjättämisestä mitään haittaa ole. Ite en vuosiin jaksanu vetää palkkaria ylipäätään ollenkaan, eikä se mitenkään kehitykseen vaikuttanut. Realiteetit kuntoon.

Entä jos vedän kotona kaks leukaa, niin voinko silloin jättää palkkarin pois? Jos treeni on todellakin ollut kevyt, niin ei siitä palkkarin poisjättämisestä mitään haittaa ole. Ite en vuosiin jaksanu vetää palkkaria ylipäätään ollenkaan, eikä se mitenkään kehitykseen vaikuttanut. Realiteetit kuntoon.

Niin ne realiteetit...mikä helvetin treeni on kaks leukaa? Anteeksi jos oletin että treenaamisella tarkoitetaan sitä että oikeasti tehdään jotakin. Mutta joo kai mulla menee yli mun neuvot, pysynpä poissa tästä threadista.

Kevyt treeni on aina kevyt treeni, jolloin käytetään noin 50% pienempiä painoja mitä normaalissa treenissä, joten ei sellainen harjoittelu ole kovin kuormittavaa. Niin kuin ei tietysti pidäkään olla. Häiritsi vain tuo kommentti, että "palkkari on treenipäivän tärkein ravintolähde." Sen palkkarin voi erityisesti kevyellä treeniviikolla korvata vaikka suoraan lämpimällä aterialla tai ruisleivällä ja maidolla, ei se nyt tosiaan ole niin justiinsa.

Mulla nyt on vähän paha tapa kärjistää asioita :) Kiinnostaisikin tietää, että missä menee se raja, milloin palkkaria sinun mielestäsi oikeasti tarvitsee. Onko se silloin kun on vedetty ne kaksi leukaa, vai kenties sen jälkeen kun on tehty sarja leukoja, vatsoja ja punnerruksia?

Palkkari usein vaan tunnutaan nostettavan jonnekin ykköspalin jalustalle, vaikkei sillä loppujen lopuksi ole suurtakaan merkitystä kehityksen kannalta.

Varmaan kysytty miljoona kertaa aikaisemminkin, mutta onko kannattavampaa sekoittaa esim. mikropuuron sekaan proteiinijauheet ennen vai jälkeen lämmityksen? Toisin sanoen, tuhoutuuko(merkittävästi siis) proteiineja lämmityksen aikana? On vaan niin pirusti parempi lopputulos kun sekoittaa ainekset keskenään -> vesi/maito -> lämmitys.

^ minulle eräs valmistaja vastasi kysyessäni asiaa näin: "Heran terveysvaikutteiset fraktiot tuhoutuvat kuumennettaessa, joten suosittelemme laittamaan proteiinin vasta valmiiseen puuroon"

Sen palkkarin voi erityisesti kevyellä treeniviikolla korvata vaikka suoraan lämpimällä aterialla tai ruisleivällä ja maidolla, ei se nyt tosiaan ole niin justiinsa.
Olen itse aivan samaa mieltä tästä lauseesta, olettaen että henkilö kysyy palkkarista niin sillon mitä todennäköisemmin ei ole sitä aikaa/halua hoitaa sitä safkaa valmiiksi syötäväksi treenin jälkeen.

Heh, juuri olin tulossa kysymään että voiko herajauhetta paistaa, laittamalla sitä esim. mixatun munan kanssa tai pannareihin, mutta taitaa siis tuhoutua? Helvetti :dance:

Kysymys BCAA:sta: Eli ostin nyt purkin noita bcaa:tabletteja. Kannattaisko noita vetää sekä ennen treeniä että treenin jälkeen? Vai miten usein? ja kuinka monta grammaa suunnilleen ko. aminohappoja olisi hyvä saada päivässä? Ohjeen mukaan tulisi noin 3-6g, mutta ei noista ohjeista tiedä

Kysymys BCAA:sta: Eli ostin nyt purkin noita bcaa:tabletteja. Kannattaisko noita vetää sekä ennen treeniä että treenin jälkeen? Vai miten usein? ja kuinka monta grammaa suunnilleen ko. aminohappoja olisi hyvä saada päivässä? Ohjeen mukaan tulisi noin 3-6g, mutta ei noista ohjeista tiedä
Mä olen vetäny ennen treeniä 2 kpl ja treenien jälkeen toiset 2 kpl.

Heh, juuri olin tulossa kysymään että voiko herajauhetta paistaa, laittamalla sitä esim. mixatun munan kanssa tai pannareihin, mutta taitaa siis tuhoutua? Helvetti :dance:

Ei se proteiini sieltä yhtään vähene. Noista fraktioista en tiedä, mutta proteiini on kyllä jäljellä paistamisen jälkeenkin.

Okei, elikkä 2 kysymystä:

1. Kun puhutaan yleisesti näistä pähkinöistä, joita kehotetaan syömään esim. bulkilla, niin ovatko kyseessä ihan nämä perus ruskeat maapähkinät http://yle.fi/ecepic/archive/00092/maap_hkin_t_eldorado_92222b.jpg ? Syöttekö ihan raakana vai paahdatteko tms?

2. Ajattelin tilata kerralla suuren satsin heraa ja maltoa. Nykyisellä kulutustahdilla lasti kestäisi noin vuoden ajan. Eli säilyykö hera ja malto yleensä näinkin kauan? Parasta ennen päiväyksiä ei voi tarkistaa ennen kuin on ostanut itse tuotteet, joten osaako joku antaa suoralta kädeltä jonkinlaista arviota?

Okei, elikkä 2 kysymystä:

2. Ajattelin tilata kerralla suuren satsin heraa ja maltoa. Nykyisellä kulutustahdilla lasti kestäisi noin vuoden ajan. Eli säilyykö hera ja malto yleensä näinkin kauan? Parasta ennen päiväyksiä ei voi tarkistaa ennen kuin on ostanut itse tuotteet, joten osaako joku antaa suoralta kädeltä jonkinlaista arviota?

Omassa hera pussissa on ainaki 1 vuos ja 2 kuukautta vielä parastaennen päiväyksee, että kyllä ton vuoden vois ne säilyy, mutta vähä paha sanoa minkälaiset pussit ne pistää pakettii.

Paljonko mahtaa olla energiaa keskimäärin, noin, yhdessä aminohappoannoksessa, siis sellaisessa jauho-veteen-sekoitettavassa tai vaikkapa pillereinä nautittavassa?

Paljonko mahtaa olla energiaa keskimäärin, noin, yhdessä aminohappoannoksessa, siis sellaisessa jauho-veteen-sekoitettavassa tai vaikkapa pillereinä nautittavassa?
100g BCAA:ta sisältää ~350kcal
Että riippuu pitkälti paljon otat kerralla.

Back
Ylös Bottom