Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Onko kaurapuuro veteen hyvä vaihtoehto sekä aamu-, että iltapalaksi?
Onko ''huonoa'' syödä puuroa sekä aamulla, että illalla?

Paljonko 3dl vettä ja 2.5dl kaurahiutaleita sisältää kaloreita?
Energy.netistä olen kaloreita seuraillut, mutta sielä on vain kaurapuuron kohdalla 150g, enkä osaa sanoa yhtään, että montakohan grammaa tossa annoksessani on :P

Kiitos jos joku valaisee! :)

Eikö se olis ollu helppo katsoa pussin kyljestä. 2,5dl kaurahiutaleita sisältää 355kcal.

menen nilkan tähystykseen huomenna ja pitäs olla syömättä ja juomatta klo 00.00 lähtien.(joku hoitsu määränny, ilmeisesti käytäntö)

jos menee paikallispuudutukseen niin eihän ole mitään väliä onko syöny vai ei, EIHÄN?
Nilkkaa putsataan kehräsluiden päältä, poistetaan irtoluunkappaleet. Ei viittis soittaa lekurille.

Mitä muuta kuin palkkari kannattaa syödä heti reenin jälkeen? Kunnon ateria vai esim iltapalana rahkaa, ruisleipää tms?

laihtuuko bulkkaus-dieetti-bulkkaus-dieetti syklityksellä, vai onko sillä vaa tarkotus pysyä kohtuu tiukassa kunnossa?
Laihtuu jos kalorit on pidemmällä tähtäimellä kokonaisuudessaan miinuksella (esim. yksi bulkin ja dieetin sykli).
Mitä muuta kuin palkkari kannattaa syödä heti reenin jälkeen? Kunnon ateria vai esim iltapalana rahkaa, ruisleipää tms?
Kunnon ateria vaan naamariin palkkarin jälkeen jos mahdollista.

Okei, entä ennen reenin? Jotain kevyttä tms.?
Riippuu vähän miten ite tykkää. Mä syön aina jonkun välipalan 1-2h ennen reeniä. Esimerkiksi rahkan, pari ruisleipää ja jonkun hedelmän. Tapoja on yhtä monia kun treenaajiakin.

Nyt joku ysikymppinen tulee varmaan sanomaan kuinka pitäis juoda heraa ja litkiä jotain aminohappoja, mutta mä en jaksa turhaan stressata ja hifistellä.

Riippuu vähän miten ite tykkää. Mä syön aina jonkun välipalan 1-2h ennen reeniä. Esimerkiksi rahkan, pari ruisleipää ja jonkun hedelmän. Tapoja on yhtä monia kun treenaajiakin.

Nyt joku ysikymppinen tulee varmaan sanomaan kuinka pitäis juoda heraa ja litkiä jotain aminohappoja, mutta mä en jaksa turhaan stressata ja hifistellä.

Jätänpä sitten tällä kertaa väliin :D.

hei:)

kysyisin hiuka sellasta että, meneek tollaset "pahat" rasvat sinne vatta alueelle..tuntuu ku rasvat kertyis sinne vattaa eikä esim mihinkää kylkiluille tai vaik solisluille, mistä tälläne johtuu :eek:

kannattaako edes massanlisäysaikana syödä noita pahoja rasvoja? ittellä on tavote saada lihasta ja hiuka ylimäärästä ihraa nii kannattaako mun suosia nytte noita kasvis yn. hyvii rasvoi? salilla käyn about 4 kertaa viikossa ja 2 jakosella ohjelmalla menen :puntti:

kiitos jo etukäteen neuvoista ja yksinkertasista vittuilu viesteistä :worship: antakkee rakentavaa kritiikkiä ;)

Ostin UFS whey:tä. Miten pitäisi annostella, ja milloin juoda?

Ostat pussin maltoa päälle ja käytät palautusjuomana treenin jälkeen, n. 3/4 desiä maltoa ja 1 dl wheytä.

hei:)

kysyisin hiuka sellasta että, meneek tollaset "pahat" rasvat sinne vatta alueelle..tuntuu ku rasvat kertyis sinne vattaa eikä esim mihinkää kylkiluille tai vaik solisluille, mistä tälläne johtuu :eek:

kannattaako edes massanlisäysaikana syödä noita pahoja rasvoja? ittellä on tavote saada lihasta ja hiuka ylimäärästä ihraa nii kannattaako mun suosia nytte noita kasvis yn. hyvii rasvoi? salilla käyn about 4 kertaa viikossa ja 2 jakosella ohjelmalla menen :puntti:

kiitos jo etukäteen neuvoista ja yksinkertasista vittuilu viesteistä :worship: antakkee rakentavaa kritiikkiä ;)

Kaikki ravinto jonka syö yli kulutuksen, menee sinne navan seudulle tai muualle näkyville. Ei ole väliä rasvan laadulla, mutta toki kannattaa suosia pehmeitä rasvoja. Kovia eli pahoja rasvoja voit syödä jonkin verran, jos siltä tuntuu mutta esim. rypsiöljy tai oliiviöljy suoraan pullosta on parempi rasvan lähde.

millasee neste määrää tollane 4desi annos maltoo kuuluis oikke laittaa:wtf: vaikuttaa aika isolt määrält jauhet :itku:
nii ja siihe viel pääl toi desi wheytä, eli n.5 desii jauhetta nesteesee :D

millasee neste määrää tollane 4desi annos maltoo kuuluis oikke laittaa:wtf: vaikuttaa aika isolt määrält jauhet :itku:
nii ja siihe viel pääl toi desi wheytä, eli n.5 desii jauhetta nesteesee :D

Huhhuh. Hän siis tarkoitti että kolme neljäsosaa desiä maltoa, eli siis 0,75dl eikä 3-4 dl :D

Miksi ei myös maitoon? Tulis heran lisäksi siinäkin protskua.

Koska maito hidastaa imeytymistä, ja treenin jälkeen on tärkeintä saada lihaksille energiaa mahdollisimman nopeasti. Kuinka saisit maidon säilymään salilla? Ja 30 g on riittävä määrä proteiinia kerralla.

Muut saa jatkaa ni saa muutki vastata :D

Back
Ylös Bottom