Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Moro! Elikkäs mitä hyviä lisäravinteita olis hyviä tälläselle kynikselle (162/56) oon tässä nyt kohta 7kk reenaillu aika aktiivisesti noin 2-5krt viikossa vaihdellen 1-4jakosen välillä. Syön ihan perus kotiruokaa. Eli minkälaisia lisäravinteita olis munlaisen kyniksen hyvä ottaa? että tulis tota massaa :D ja siinä sivussa ei ois voimakaan pahitteeksi.

Niin ja toinen kyssäri ois koskien riparia, että mitä kantsis ottaa riparille joukkoo ku tollaset teollisuus möhnäsafkat mitä ne mummot siellä padassa vääntää on vaan täynnä kaiken maailman paskaa. Eli jtn protskupatukoit? en vain saa mitään rahkaakaan roudattua ku ei oo paikkaa missä pitää kylmäs eikä pappikaa tykkää jos roudaan keittiölle ekana päivänä 50 purkkia tonnikalaa ja saman verran ehrmannia :D

Varmaanki se tärkein on palautusjuoma. Eli vaikka jos halvalla haluat pääästä ni ostat maltoa ja heraa. Sitten desi kumpaakin + ~3dl vettä ja naamaan.

Moro! Elikkäs mitä hyviä lisäravinteita olis hyviä tälläselle kynikselle (162/56) oon tässä nyt kohta 7kk reenaillu aika aktiivisesti noin 2-5krt viikossa vaihdellen 1-4jakosen välillä. Syön ihan perus kotiruokaa. Eli minkälaisia lisäravinteita olis munlaisen kyniksen hyvä ottaa? että tulis tota massaa :D ja siinä sivussa ei ois voimakaan pahitteeksi.

Niin ja toinen kyssäri ois koskien riparia, että mitä kantsis ottaa riparille joukkoo ku tollaset teollisuus möhnäsafkat mitä ne mummot siellä padassa vääntää on vaan täynnä kaiken maailman paskaa. Eli jtn protskupatukoit? en vain saa mitään rahkaakaan roudattua ku ei oo paikkaa missä pitää kylmäs eikä pappikaa tykkää jos roudaan keittiölle ekana päivänä 50 purkkia tonnikalaa ja saman verran ehrmannia :D
Tonnikala ei tartte kylmää. Ota sitä vaikka päivälle yks purkki ja sitten heraproteiinia yks annos päivälle. Sekotat sitten veteen siellä leirillä. Lopun proteiinin saat varmasti siitä "teollisuus möhnäsafkasta". Ja jos teidän ripari on jossain mestoilla missä on kauppa niin sieltä voit kans hakea rahkaa välipalaksi kun syöt ennenku ehtii lämpenee.

Mulla on ongelmana tää klo välipala jonka nautin n.15-16.00 ja sitten seuraava ruoka minkä nautin 18-19.00 välipalana nautin 2 purkkii tonnikalaa ja sit tota 18.00 lihaa ja pastaa. Ongelma on se että olen yleensä aina ulkona noihin aikoihin (siis yli 2km kotoota) joten mitä teen että saan noiki syötyy onko tässä muuta vaihtoehtoo ku joko mennä himaa syömää molemmat/kuljettaa repussa 2 tonnikala purkkii, 200g kanaa ja pastaa/riisii/perunaa ja maitoa mukana. Naurattaa vaa ajatella että tommosii määrii kuljettais käy oikeesti vitun vaikeeks tää tarkka ruokarytmi ja ulkona oleminen kamujen kanssa. ikää on 16

Kannattaako rypsiöljy lusikallinen ottaa aamupalan vai iltapalan yhteydessä? Sekoitan sen lusikallisen neljän vilja puuroon. Takoituksena on saada lihasmassaa ja silloinhan pitäisi ne kalorit olla koko ajan plussan puolella.

Jos en käytä lisäravinteita kannattaako mun ottaa jonkuverra maitoa salille et juon heti salin jälkeen vai ootanko sen n.30 min kun oon salin jälkeen kotona ja ruuan kera otan sen maidon????

Kannattaako rypsiöljy lusikallinen ottaa aamupalan vai iltapalan yhteydessä? Sekoitan sen lusikallisen neljän vilja puuroon. Takoituksena on saada lihasmassaa ja silloinhan pitäisi ne kalorit olla koko ajan plussan puolella.

Ota niin paljon kuin tarvitset, että saat kalorit plussalle. Rypsäriä voi hyvin vetää pitkin päivää. Ei ole mitään sääntöä, että milloin sitä pitäisi ottaa. Iltapalalla tosin erityisen hyvä ottaa rasvaa, kun hidastaa aterian (proteiinin) imeytymistä ja siten ehkäisee yön aikana tapahtuvaa kataboliaa.

Mihin perustuu hullu sikabulkkaaminen eli mennään 500-1000 kaloria plussilla, kun eikös se ihan 100kcal pitäis riittää?

Ei mihinkään. Jotkut vain tykkäävät syödä paljon. Useimmille riittää 300-500 kcal. 100 on liian vähän ellei paina sitten 35 kiloa.

Jos en käytä lisäravinteita kannattaako mun ottaa jonkuverra maitoa salille et juon heti salin jälkeen vai ootanko sen n.30 min kun oon salin jälkeen kotona ja ruuan kera otan sen maidon????

Heti treenin jälkeen jotain. Eikä mieluiten maitoa, kun se hidastaa ravintoaineiden imeytymistä ja treenn jälkeen pitää saada nopeasti proteiinia ja hiilaria. Vaikka kananmunan valkuaisia ja glukoositabletteja tai leipää treenin jälkeen.

Eli maitoo ei kannata. No monta palaa esim ruispalaa kannattaisi ottaa ja onko pakko laittaa mitää voita/makkaraa päälle? Vai voiko oottaa n.20 min olen siinä ajassa ehtinyt kotiin (meinaan salin jälkeen venyttely + pyörämatka himaan)

Eli maitoo ei kannata. No monta palaa esim ruispalaa kannattaisi ottaa ja onko pakko laittaa mitää voita/makkaraa päälle? Vai voiko oottaa n.20 min olen siinä ajassa ehtinyt kotiin (meinaan salin jälkeen venyttely + pyörämatka himaan)

Ei rasvaa. Ei ruisleipää. Valkoista leipää. Mitä vähemmän kuituja, sen parempi. Vaikka 3-6 kappaletta, riippuu koosta. Sellaiset 40-60g hiilaria treenin jälkeen. Proteiinia sitten 25-40g. Eli 6-10 kananmunan valkuaista.

Otat vaikka banaanin tai kaksi tai valkoista leipää kuten ysikymppinen sanoi ja proteiiniahan saat vaikka tonnikalasta tai raejuustosta jotka menevät helposti leivän kanssa.

Google.fi ja hakusanaksi kalorilaskuri.. Itsellä on käytössä keho.net
Itse katselin tuota keho.netin tarjoamaan laskuria, mutta mistä tiedän, että monta grammaa on vaikka yhdessä juustoviipaleessa ? Tuleeko tässä kohtaa mukaan matematiikka vai onko siihen helpompaa keinoa ?

Itse katselin tuota keho.netin tarjoamaan laskuria, mutta mistä tiedän, että monta grammaa on vaikka yhdessä juustoviipaleessa ? Tuleeko tässä kohtaa mukaan matematiikka vai onko siihen helpompaa keinoa ?

Keittiövaaka.

Kuten Jepu jo sanoikin, keittiövaaka on melko helpottava tekijä. Ei turha ostos.

Vielä tosta Hera80 käytöstä

Eli käytän lisäravinteina Hera80 ja Malto6 treenipäivinä. Aerobisina/lepo päivinä syön sit raejuustoa ja ananasmurskaa + banaani ja tietty joka aamu sen yhen kananmunan. No niin ja itse asiaan eli käytän treenipävinä Hera80 2 dl eli 60 g ja Malto6 1 dl eli 50 g. Ton Malto6 vejän tottakai heti treenin jälkeen, mutta kannattaisiko minun toi Hera80 syödä silleen, että ennen treeniä se 30 grammaa ja sit treenin jälkeen se toinen 30 g, vai kaikki 60 g treenin jälkeen? Malto6 vejän veden kanssa, Eka Hera80 (maustamaton) mehun kanssa ja ton toisen desin juon maidon (kaakaon) kanssa.

En nyt löytäny hyvää paikkaa, niin pistän tänne.
Eli vähän huolestuttaa, että en saa kaloreita tarpeeks syömisistäni. Salipäivänä kulutus nousee n. 3500kcal, ehkä jopa vähän enemmänkin ja noita laskureita kun käytin, niin tuntuu tekevän tuskaa päästä ees tohon 3000kcal. Oon pitäny aina itteeni aika kovana syömään ja sen takia vähän yllätyinkin tosta. Eli siis mistä ruuista sais suht helposti kaloreita, ku en kyl näitä samoi mättöi pysty enää ton tuhannen kalorin edestä kiskoon... En sit tiiä et onko ongelma siinä, ku syön vaan 4 kertaa päiväs, aamupalal leipää, banaanii ja jugurttii, sit kaks runsasta vahvaa ruokaa ja illal pari rahkapurkkii. Niin pitäiskö sitä lisätä jotain leivän mussuttamista?

En nyt löytäny hyvää paikkaa, niin pistän tänne.
Eli vähän huolestuttaa, että en saa kaloreita tarpeeks syömisistäni. Salipäivänä kulutus nousee n. 3500kcal, ehkä jopa vähän enemmänkin ja noita laskureita kun käytin, niin tuntuu tekevän tuskaa päästä ees tohon 3000kcal. Oon pitäny aina itteeni aika kovana syömään ja sen takia vähän yllätyinkin tosta. Eli siis mistä ruuista sais suht helposti kaloreita, ku en kyl näitä samoi mättöi pysty enää ton tuhannen kalorin edestä kiskoon... En sit tiiä et onko ongelma siinä, ku syön vaan 4 kertaa päiväs, aamupalal leipää, banaanii ja jugurttii, sit kaks runsasta vahvaa ruokaa ja illal pari rahkapurkkii. Niin pitäiskö sitä lisätä jotain leivän mussuttamista?

Ota oliivi- tai rypsiöljyä 2-3 kertaa päivässä ruokalusikallinen niin kaloreita alkaa tulla.

Moi! Harrastan jalkapalloa 2. div tasolla ja olen tässä miettinyt, mitä lisäravinteita minun kannattaisi käyttää. Reco2 olen yhden pussin kokeillut, mutta kannattaako sitä ottaa futisreenien jälkeen AINA eli 4 krt/vko?

Käyn myös omaksi iloksi noin 2-3 krt/vko salilla, eikä minulla ole harmainta aavistusta, mitä puntin jälkeen pitäisi lisäravinteiden osalta syödä. Totta kai, paljon proteiinia, mutta esim Muscle+ kannattaako kokeilla?

Painoa on noin 70kg ja pituutta 176cm. Olen tarkka mitä suuhuni laitan ja tonnikalaa/rahkoja yms tulee syötyä paljon...

Jos joku viitsisi heittää ehdotuksia noista lisäravinteista niin olisin onnellinen

Back
Ylös Bottom