Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Enpä usko, että niistä johtuvat katsoppas kun kreatiinia saa ihan normisafkastakin.
Anteeksi mutta on pakko kommentoida.Tämä "saa normisafkasta" heitto saa aina niskavillat pystyyn.Ikäänkuin ruoassa ei olisi mitään epäterveellisiä ainesosia.En sano että oireet olisivat tulleet juuri kreatiinista mutta AINA kun on kyse lisäravinteista , jossa pitoisuudet "normisafkaan" verrattuna ovat moninkertaiset, täytyy ottaa huomioon allergisen reaktion tai yliannostuksen mahdollisuus.Varovaisuus on paikallaan, kun ruvetaan itseoppineina nettitohtoreina ja neuvomaan muita.
Eikä ole tarkoitus työntää hernettä kenenkään nenään...

Liekkö jotain väliä, onko aamupuuro keitetty kunnolla vai tehty pikasesti mikropuurona minuutissa? Kun mikropuurona saa menemään enemmän puuroa mahaan, mut ollunna vähän mahan kanssa onglelmia.

Minkälaisella ravinnolla ja lisäravinteilla onnistuu parhaiten (pelkän) LIHASmassan kasvatus? Varmaan ainaki noi massan kasvatus jauheet GMASS jne on syytä unohtaa ja vetää ihan normi protskua? Rasvaa en rupea turhaan hankkimaan eli ei siis mitään bulkkaus tyyliä ole tarkoitus ottaa käyttöön.. :jahas:

Kuis paljon vettä tarttee jos laitan 1-1.5 desiä kaurahiutaleita, kattilassa siis ajattelin keittää puuroa, ei muuten mutta kun meni vituiks viimeks kun pistin liikaa vettä

Sanokaapa että millasta lisäravinnetta minun kannattas normiruuan lisäksi syyä kun käyn salilla yleensä joka toinen päivä ja salibandyä pelaan n. 3-4 kertaa viikkoon.

Salibandy siis pääharrastuksena ollu pitkään nyt vaan jääny vähän taka-alalle niin kannattasko minun ostaa kahta erilaista lisäravinnetta eli ihan vaan palautumiseen tarkoitettu juoma ja sitten suurimmaksi osaksi proteiinia sisältävä juoma ja millon mitäkin kannattas ottaa? Vai riittääkö vaan yksi jauho missä on hiilareita että protskuja? Kiitos vastauksistanne!

Sanokaapa että millasta lisäravinnetta minun kannattas normiruuan lisäksi syyä kun käyn salilla yleensä joka toinen päivä ja salibandyä pelaan n. 3-4 kertaa viikkoon.

Salibandy siis pääharrastuksena ollu pitkään nyt vaan jääny vähän taka-alalle niin kannattasko minun ostaa kahta erilaista lisäravinnetta eli ihan vaan palautumiseen tarkoitettu juoma ja sitten suurimmaksi osaksi proteiinia sisältävä juoma ja millon mitäkin kannattas ottaa? Vai riittääkö vaan yksi jauho missä on hiilareita että protskuja? Kiitos vastauksistanne!

Sä voit ostaa palkkarijauhot ja vetästä ne salitreenin jälkeen ja normiheraa täyttään protskuvarastoja jos ei normisafkaa löydy.

Helpoiten pääset, kun ostat erikseen maltoa (hiilihydraatteja) ja heraproteiinia erikseen, niin saat itse aina annostella tarpeen mukaan. (Kreatiiniakin kannattaa kokeilla)

Helpoiten pääset, kun ostat erikseen maltoa (hiilihydraatteja) ja heraproteiinia erikseen, niin saat itse aina annostella tarpeen mukaan. (Kreatiiniakin kannattaa kokeilla)

No onko sillä väliä sitten mihin aikaan mitäkin ottaa.. Tai siis palkkari toi malto varmaanki treenin jälkeen mutta entäs hera?

Kui niin?

Miten sä voit 2-3h olla salilla? Normaalisti itse treeniin (ilman lämmittelyjä) menee 30-75min. Yleensäkin tuntia pidetään maksimiaikana, koska tämän jälkeen elimistö joutuu kataboliseen tilaan (anabolisen eli kudosten rakentumisen tilasta) eli kudosten hajoamiseen.

Miten sä voit 2-3h olla salilla? Normaalisti itse treeniin (ilman lämmittelyjä) menee 30-75min. Yleensäkin tuntia pidetään maksimiaikana.

Miks tunti muka ois maksimiaika? :O Ei siellä tarttee sarjaa sarjan perään huhkia. Vaikka ei kyllä liian pitkä taukokaan oo hyvä mut tajuat pointin.

Miks tunti muka ois maksimiaika? :O Ei siellä tarttee sarjaa sarjan perään huhkia. Vaikka ei kyllä liian pitkä taukokaan oo hyvä mut tajuat pointin.

Yleensäkin noin tuntia pidetään maksimiaikana, koska tämän jälkeen elimistö joutuu kataboliseen tilaan (anabolisen eli kudosten rakentumisen tilasta) eli kudosten hajoamiseen. Testosteronitasot alkavat laskea nopeasti raskaan fyysisen yli 60min kestäneen treenin jälkeen.Tuo on siis fakta muuten, mutten tiedä itse näiden todellista vaikutusta ja haittaa.. Yleensä ainakin kun treeni menee yli puolentoista tunnin, niin sillä ajatellaan olevan huono vaikutus..

Yleensäkin noin tuntia pidetään maksimiaikana, koska tämän jälkeen elimistö joutuu kataboliseen tilaan (anabolisen eli kudosten rakentumisen tilasta) eli kudosten hajoamiseen. Testosteronitasot alkavat laskea nopeasti raskaan fyysisen yli 60min kestäneen treenin jälkeen.Tuo on siis fakta muuten, mutten tiedä itse näiden todellista vaikutusta ja haittaa.. Yleensä ainakin kun treeni menee yli puolentoista tunnin, niin sillä ajatellaan olevan huono vaikutus..
Jep. Joskus jos menee reenissä yli 1,5h nii pakotan itteni pois sieltä vaikka ois kesken :D.

Luin et liivatteessa on 85,6g proteiinia per 100g kantsisko niitä syyä jos haluaa kunnolla proteiinia?
Jooo, mut sen aminohappokoostumus on perseestä. Sitäpaitsi luulis et siit saa jotain vatsavaivoja jos sitä syö paljo, ku se on semmosta hyytelöimisainetta. :D

Back
Ylös Bottom