Onko mitään ideaa ottaa massanlisääjä välipalana ennen treeniä jossa on l-glutaa ja leusiinia ja sitten sekoitella palkkariin perusheraa ja maltoa vai toisinpäin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lihaksen kasvatus mielessä. Missä suhteissa hiilihydraatteja, rasvoja ja proteiineja pitäisi päivittäisestä ravinnosta saada? Tällä hetkellä käytän lisäravinteena ns. massanlisäys tuotetta, jossa 40g/100g hiilareita ja 50g/100g proteiinia. Tuleeko hiilareita liikaa? Lueskelin massanlisäys lisäravinteista jonkun verran ja useat sanoivat, että usein näistä massanlisäys tuotteista massa tulee pelkkänä rasvana..
Sadassa grammassa jauhetta proteiinia on 32 grammaa ja hiilihydraattia 59 grammaa. Jos tuommoista sotkua vetää annosohjeen mukaan myös lenkkien päälle, niin ei ole vissiin hullumpi temppu? Paketissa seisoo: "RECO2 on tehokas kaksivaiheinen palautumisjuoma, joka soveltuu kaikkiin urheilulajeihin." Toki mukana on mainostusta ja perätöntä kehumista, mutta ei tuo miltään "vain saatanallisen bodaamisen päätteeksi" -soosilta vaikuta.
Se nyt on yleensä "ihan se ja sama" mitä pussin kyljessä lukee... heraa ja maltoo ne kaikki yleensä on. Annostus tietty kunkin oman kaloritarpeiden mukaan, mutta kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla voi lenkinkin päälle ottaa... varsinkin jos jotain HIIT (eli intervalli) meininkiä ollut!Ja treenipäivänä palkkari. Tuleekoha rasvoja tarpeeksi? Painoa 77kg pituutta 177cm. Tarkotus olis pitää paino sillee sopivana että ehtii parissa kuukaudessa diettaamaan kesäkuntoo :D
No ihan hyvä tuo 1:2 jakauma palkkarissa... muistelin sit jotain muuta valmista sotkua. Itse olen aina sekoitellut eri säkeistä protskut ja hiilarit niin ei muista valmiiden koostumuksiaSe nyt on yleensä "ihan se ja sama" mitä pussin kyljessä lukee... heraa ja maltoo ne kaikki yleensä on. Annostus tietty kunkin oman kaloritarpeiden mukaan, mutta kyllä ihan hyvällä omalla tunnolla voi lenkinkin päälle ottaa... varsinkin jos jotain HIIT (eli intervalli) meininkiä ollut!
Joop, elikkä varsin uusi tulokas olen kehonrakennuksen parissa (ensimmäinen vuosi reeniä tulee täyteen), ja nyt sitten tuli sellaista ihmeteltävää mihin en vieraana enää apua saanut edes pakkotoistosta. Homman nimi on se, että aamupaino ei ole noussut enää grammaakaan 3 viikkoon, vaikka kalorimäärät ovat pysyneet parisen kuukautta kutakuinkin samassa. Aikaisemmin samoilla kaloreilla massaa sai lisää n. 400g/viikko. Oudoksuttavinta on se, että vatsa tuntuu pehmenevän vaikkei massaa tule ollenkaan lisää, ja kovaa treeniä olen tehnyt koko tämän ajan. Eli missäs mennään? :( Ja ikää oli 17v, pituus ja paino 186/74,5.
Ketoosiketjua olen lueskellut, mutta olen nyt päättänyt, etten halua "real-ketoosia" kokeillakaan. Painonpudotustarvetta ei ole (tasapainoilua, ei bulkkia!), joten siinä mielessä kunnon rasvanpoltto ei ole tarpeen. Koskaan en ketoosiin päässyt, sillä söin liian vähän rasvaa ja hiilarit olivat siellä 35-40 gramman tuntumassa vähintään.
Kysyisinkin, onko painonhallinnan & nestevaihtelujen kannalta eroa, pitääkö hiilarit siellä noin 60-70 grammassa vai lähellä 100-150 gramman lukemia? Hiilarilähteinä siis kuitenkin koko ajan pääasiassa hitaat hiilarit (täysjyvävilja, kasvikset, marjat yms.) ja kohtuudella hedelmiä.
Mitkä lisäravinteet on oikeesti hyödyllisiä? :O
Painonhallinnan kannalta ei juurikaan väliä, mutta yleisen vireystilan kannalta sillä puolestaan on väliä. Jos et ketoosiin halua, niin hiilarit ehdottomasti yli 100g päivässä, sillä aivot käyttää n. 100g hiilaria päivässä ns. normaalitilassa. Vaihtoehtoisena energialähteenä aivot käyttää ketoaineita, joiden muodustuminen on aika nihkeää hiilareiden ollessa tuolla 60-70g. Eli on aika turhaa kituutella tuolla ketoosin rajamailla pää sumeana. Ajatus luistaa paljon paremmin kun sitä hiilaria tulee riittävästi.

Kiitos kovasti!
Onko ketoosi muuten pidemmän päälle terveellinen olotila?