Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Pitkästä aikaa rupes taas pakkis innostamaan ku ajattelin että jos haluaa kasvaa 2kg/kuukausi niin paljoko pitäis tulla plussaa per päivä? Ja jotain suurpiirteistä arviota kuinka paljon 175cm, 72kg tarvis kaloreita päiväs.

Kannattaa käyttää kalorilaskuria nii siitä selviää vastaus molempiin kysymyksiisi. :thumbs:

mihin ajankohtiin lisäravinteet kannattaisi sijoittaa ? esim Jos syön aamupalan n. 7.40 niin kannattaisiko silloin ottaa esim Fast MASS2. Vai lounaalla klo 11 vai mihin kellonaikoihin sijoitan massanlisääjän ja tietysti treenin jälkeen palautusjuoma ?

ruokavalio

pistäkääst jotai vinkkei mite sais lisättyy joku 1000kcal päivän aikana.. kulutus jotai 3300kcal/päivä.. et sais sen johonki 4000 ainakin ----> kasvua:dance2: sivul 391 vai 390 on jotai mitä oon syöny

klo 7.15 puuroa reilu dl 2dl maitoa, kananmuna/leipää + juoma
klo 11-12 kouluateria + 4 lasii maitoo
13-15 nuudelipaketti + leipää + maitoo
ennen futis reenejä joku klo 16-17 pari leipää tai 200g raejuustoo + juotavaa, heldelmiä jos on
19-20 kotiruokaa mitä millonki + raejuustoo + maitoo
21---> suolapähkinöit, leipää, sit megaprode pirtelö 1l ( kaikkee sekaa vaa )
siinä teille

pistäkääst jotai vinkkei mite sais lisättyy joku 1000kcal päivän aikana.. kulutus jotai 3300kcal/päivä.. et sais sen johonki 4000 ainakin ----> kasvua:dance2: sivul 391 vai 390 on jotai mitä oon syöny

Ota illal enne nukkumaan menoa rypsäristä puutuvat kalorit :thumbs:

Mites kun tulee sellasia aikoja joilloin punttitreenien välillä on esim. 4-5 päivää. Tulisiko tällöin myös lihaksen palautumisajan jälkeen (48 h) ,syödä se 2 g/painokilo proteiinia vai riittäkö tällöi jokin 'ylläpitomäärä' ??

Mites kun tulee sellasia aikoja joilloin punttitreenien välillä on esim. 4-5 päivää. Tulisiko tällöin myös lihaksen palautumisajan jälkeen (48 h) ,syödä se 2 g/painokilo proteiinia vai riittäkö tällöi jokin 'ylläpitomäärä' ??
Syöt vaan sen saman määrän proteiinia joka päivä eli vaikka sen 2g/painokilo. Lihakset tarvii kuitenkin sitä aina. Lepopäivinä yleensä kaloreita karsitaan hiilihydraateista, koska keho ei tarvitse niin paljoa polttoainetta levossa.

Tällä hetkellä on käytössä perus hera+malto, weight gaineri, glutamiini ja aminohappo tabletteja.. Niin mikä tästä ois se ns seuraava askel tehokkaampaan treeniin ja nopeampaan kehittymiseen.

Moni varmasti ehdottaa kreatiinia, mutta sitä en pysty käyttään finnien ja pahoinvoinnin takia.. Myös beta-alaniinii on kokeiltu joka ei minulla toiminut.. Niin kaikki ehdotukset on sitte tervetulleita kiitos jo etukäteen:)

Ostin kaupasta tämmösen kalamestarin kirjolohiöljy putellin. Sisältö/100g:
A-vitamiini: 0,57mg
E-vitamiini: 5,7mg
D-vitamiini: 0,022mg

Multivitamiinitabletti jota otan yhden päivässä, sisältää:
E-vitamiini: 100% vuorokautisesta tarpeesta
D-vitamiini: 100% vuorokautisesta tarpeesta
B1-vitamiini: 100% vuorokautisesta tarpeesta
B2-vitamiini: 100% vuorokautisesta tarpeesta
B6-vitamiini: 100% vuorokautisesta tarpeesta
B12-vitamiini: 100% vuorokautisesta tarpeesta
B5-vitamiini:100% vuorokautisesta tarpeesta
C-vitamiini: 100% vuorokautisesta tarpeesta

Eli voiko tätä kalaöljyä vetää 2 ruokalusikallista päivässä ilman että tarvitsee huolehtii mistään vitamiinien yliannostuksesta?

Kiitos!

No enpä itse murehtisi lainkaan. Eikä noista vitamiineista aina edes loppujen lopuksi tiedä kuinka paljon niistä oikeasti imeytyy, ja taitaa noi vuorokauden tarpeet silti vaihdella eri tyypeillä. Saahan sitä muutenkin vitamiineja kun syöt esim. kasviksia päivän aikana, eli kyllä nuo vitamiinien yliannostukset tulee kyseeseen huomattavasti suuremmissa määrissä.

mite paljo rypsärii ja iha lusikal suuhu vai hä?
miltäköhä maistuu jos pistää pirtelön sekaan?

Rypsärissä on 90kcal/10g, etten ihan lähtis tosta vaan mättämään lusikalla suuhun joka välissä. Itse sekoitan aamulla rahkaan ja illalla rahkaan yhden ruokalusikallisen.
Ei maistu sen kummemmin rahkassa, joten tuskin maistuu pirtelössäkään kun kunnolla sekottaa.

Sanokaas parannettavaa minun päivittäisestä syömisestäni:

aamiainen; puuro, 2xruis/moniviljaleipä, 2-4dl maitoa.
kouluruoka
päivällinen; riisiä/perunaa ja lihaa/kalaa, 2-4dl maitoa
päivällinen 2; sama kuin ylempi
iltapala; 250g rahkaa +jogurttia +maito +öljy (täysi FAST mikserillinen)

Ja salin jälkeen joskus palkkari.

Sanokaas parannettavaa minun päivittäisestä syömisestäni:

aamiainen; puuro, 2xruis/moniviljaleipä, 2-4dl maitoa.
kouluruoka
päivällinen; riisiä/perunaa ja lihaa/kalaa, 2-4dl maitoa
päivällinen 2; sama kuin ylempi
iltapala; 250g rahkaa +jogurttia +maito +öljy (täysi FAST mikserillinen)

Ja salin jälkeen joskus palkkari.

Jos tavoitteenasi on kasvattaa lihasmassaa (niin kuin voisi iässäsi ajatella) ruokavaliosi on ihan okei pl. aamupala, jonne kannattaa lisätä vielä hieman proteiineja. Pääasia että annoskoot ovat riittäviä.

http://www.p-store.fi/product_info.php?cPath=63_67&products_id=139

Ton pussin tosiaa ostin tossa viime viikolla ja tuliki vissiin torstaina mulle. No lauantaina sekotin tota ton 1desi mitä ohjeis sanotaa vähä alle puolee litraa mehua, ja hyvi v*ttu mitä kuraa siitä tuli. Join sitä 5 hörppyä ja sit en enää pystyny. Aivan hirveen makusta. Tänää oon sekottanu vähä pienemmis osissa tota esim kaakaoon ja mehuun mut heti jos laittaa vähänki enemmä tost tulee aivan törkeen pahaa. Eli mihi te ootte tota sekottanu ja mihi kannattaa sekottaa ettei maku mee iha pilalle? :(

http://www.p-store.fi/product_info.php?cPath=63_67&products_id=139

Ton pussin tosiaa ostin tossa viime viikolla ja tuliki vissiin torstaina mulle. No lauantaina sekotin tota ton 1desi mitä ohjeis sanotaa vähä alle puolee litraa mehua, ja hyvi v*ttu mitä kuraa siitä tuli. Join sitä 5 hörppyä ja sit en enää pystyny. Aivan hirveen makusta. Tänää oon sekottanu vähä pienemmis osissa tota esim kaakaoon ja mehuun mut heti jos laittaa vähänki enemmä tost tulee aivan törkeen pahaa. Eli mihi te ootte tota sekottanu ja mihi kannattaa sekottaa ettei maku mee iha pilalle? :(

Mehuun? no ei helvetti ihme jos tökkii.. Sekoita veteen tai maitoon, mausteeksi vaikka kaakaojauhoa jos ei muuten mene, ja SHEIKKERILLÄ vatkaat kunnolla sen. :thumbs:

Tykkään iltasella syödä 2 kananmunaa ja yhen ehrmannin.

19.00-20.00 kieppeillä oon ottanu sen ehrmannin ja sitte 22.00 aikoihin tirpassu ne keitetyt kananmunat naamaan.

Onko tässä hyvät iltapalat? Pitäskö syödä toisinpäin? Pitäskö syödä aikasemmin vai haittaako tommoset eväät ennen unia?

Tykkään iltasella syödä 2 kananmunaa ja yhen ehrmannin.

19.00-20.00 kieppeillä oon ottanu sen ehrmannin ja sitte 22.00 aikoihin tirpassu ne keitetyt kananmunat naamaan.

Onko tässä hyvät iltapalat? Pitäskö syödä toisinpäin? Pitäskö syödä aikasemmin vai haittaako tommoset eväät ennen unia?

Ei haittaa, noissa kananmunissa on hyviä rasvoja yöksi. Siihen vois kylkeen ottaa vielä vaikka puolipurkkia tonnikalaa ja siihen sekaan rypsiöljyä.

Back
Ylös Bottom