Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Antkaas mulle sitten sellanen hyvä päivän ruoka pohja, jos viittitte.
Ja sit millanen ois hyvää lisä proteiinii jos jatotaan näin hinta laatusuhteessa koska rahapussi ei hirveitä kestä?

Antkaas mulle sitten sellanen hyvä päivän ruoka pohja, jos viittitte.
Ja sit millanen ois hyvää lisä proteiinii jos jatotaan näin hinta laatusuhteessa koska rahapussi ei hirveitä kestä?

aamupala: leipää, rahkaa, tuoremehua, heldelmää, (puuroa),
välipala (jos aamupalan ja lounaan väli pitkä):
hedelmää, prodedrinkki/rahkaa
lounas: perunaa/pastaa/riisiä, kanaa/kalaa/lihaa
välipala2: hedelmää, jotain prodepitoista
päivällinen: katso lounas
treeni päivänä palkkari: joko valmis sekoitus, tai 1dl heraa 1dl maltoa
iltapala: rahkaa, raikkua, kananmunia, (rahkaan öljyä jonkin verran sekaan)

tietenkin voit omien tottumusten ja tarpeiten mukaan soveltaa.

Hera proteeini lisäprodeksi kohtuu halvalla saat. esim. p-storesta: evolution whey1 tai maustamattomana UFS whey

noni elikkäs yritän suunnitella seuraavaa diettiäni ja kaipaisin opastusta hieman parissa kysymyksessä... eli viime dietillä jolla menin 4vk ja miinus 3kg lähti ravinne jakauma oli 10hh 30r 60p.. onko tuo sopiva jakauma dietiillä kun olen lukenut noita karppaus/ketoosi juttuja rasvaa pitäisi olla rutosti enemmän..mutta sen rasvan saaminen tuonne 60 prossaa ei oikee maittanut koska olen lukenut että esim voimailijoilla joilla ruokavaliossa 2,4g proteiinia per kg niin proteiinisynteesi on tehokkaampi.. mutta vinkkejö kaivataan

noni elikkäs yritän suunnitella seuraavaa diettiäni ja kaipaisin opastusta hieman parissa kysymyksessä... eli viime dietillä jolla menin 4vk ja miinus 3kg lähti ravinne jakauma oli 10hh 30r 60p.. onko tuo sopiva jakauma dietiillä kun olen lukenut noita karppaus/ketoosi juttuja rasvaa pitäisi olla rutosti enemmän..mutta sen rasvan saaminen tuonne 60 prossaa ei oikee maittanut koska olen lukenut että esim voimailijoilla joilla ruokavaliossa 2,4g proteiinia per kg niin proteiinisynteesi on tehokkaampi.. mutta vinkkejö kaivataan

aika vähän on toi 10% hiilareita, luulis että vetää aineenvaihunnan tukkoon aika nopeesti

no mites noi ketoosit sit otimii ku niissä on kans toi 10 prossaa about hiilareita ??
voisitko valaista tietämätöntä :)

jepjep

millainen olisi hyvä valmis hiilari/proteiini 2/1 valmiste?
Nauratti muuten kun tajusin, että 5 litraa maitoa ja 1 rl oboyta sisältää yhtä paljon proteiinia kuin gainomax!:hyvä:

millainen olisi hyvä valmis hiilari/proteiini 2/1 valmiste?
Nauratti muuten kun tajusin, että 5 litraa maitoa ja 1 rl oboyta sisältää yhtä paljon proteiinia kuin gainomax!:hyvä:

mitä höpötät maidossa on dl noin 3g p ja ganomaxis on siin tetras 20g p

Varmistan nyt vielä kerran, että kaikki menee oikein, ennen kuin jatkan tällä linjalla.

Eli syön JOKA päivä n.500-700kcal yli kulutukseni eli salipäivänä vähän yli 3000kcal ja välipäivinä vähän vajaa 3000kcal. Mittani 195/87 ikä:19 Salilla käyn 2-3 kertaa viikossa niin, että lihakseni on koko ajan kipeänä, eli jonkinmoisessa kehitys tilassa.

Tulenko tällä pömppömahaiseksi ja kuinka paljon sitä ylimääräistä läskiä tulee? Tällä hetkellä vatsani on sellainen, kun sen toivoisin pysyvänkin. Mutta kun katson muita treenareita, niin kyllä niillä on lihasta ja aikamoinen mahakin.

Vastaus tähän on varmaan dieetti sitten jossain vaiheessa, mutta saanko dieetillä ne rasvat jotka on kertynyt bodauksen aikana pois? Miten pitkän treenikauden jälkeen dieetti on hyvä aloittaa ja miten pitkään sitä jatketaan?

Voiko muuten noihin kalorilaskurin arvoihin luottaa, minkä se antaa minun päivä kulutuksiksini?

Suur kiitokset sille joka viitsii vastata näihin pulmiin! ja mielellään kokeneiden vastauksia :)

Kukaan ei vielä vastannut kysymyksiini :/

Varmistan nyt vielä kerran, että kaikki menee oikein, ennen kuin jatkan tällä linjalla.

Eli syön JOKA päivä n.500-700kcal yli kulutukseni eli salipäivänä vähän yli 3000kcal ja välipäivinä vähän vajaa 3000kcal. Mittani 195/87 ikä:19 Salilla käyn 2-3 kertaa viikossa niin, että lihakseni on koko ajan kipeänä, eli jonkinmoisessa kehitys tilassa.

Tulenko tällä pömppömahaiseksi ja kuinka paljon sitä ylimääräistä läskiä tulee? Tällä hetkellä vatsani on sellainen, kun sen toivoisin pysyvänkin. Mutta kun katson muita treenareita, niin kyllä niillä on lihasta ja aikamoinen mahakin.

Vastaus tähän on varmaan dieetti sitten jossain vaiheessa, mutta saanko dieetillä ne rasvat jotka on kertynyt bodauksen aikana pois? Miten pitkän treenikauden jälkeen dieetti on hyvä aloittaa ja miten pitkään sitä jatketaan?

Voiko muuten noihin kalorilaskurin arvoihin luottaa, minkä se antaa minun päivä kulutuksiksini?

Suur kiitokset sille joka viitsii vastata näihin pulmiin! ja mielellään kokeneiden vastauksia :)

Kun keskityt siihen mistä kalorit tulee, niin en usko, että älyttömästi läskiä tulee mikäli treeni on oikeasti järkevää. Mulla on mittoina 174/69 ja vedän lepopäivinä 2700-2800kcal ja treenipäivinä kulutuksen mukaan päälle, eli keskimäärin 3200-3400kcal, joten voi olla, että kalorisi on aika pahasti alakanttiin. Mulle tuo kalorilaskuri antaa arvoksi alle 2000kcal peruskulutukseksi joka on aivan liian vähän. Kannattaa siis seurata hetki miten paino muuttuu ja sen mukaan lisäillä tuota syömistä, ellei tuo riitä.

Dieetillä saat takuulla rasvat pois. Sitä vartenhan se on olemassa. Mikäli "massailet" tarpeeksi maltilla, niin ei välttämättä tarvitse koko dieetistä miettiä aikoihin vaan voi surutta jatkaa hyväksi havaitulla linjalla, mutta viimeistään sitten dieettailet kun palikat vatsasta katoavat :)

Toivottavasti nyt vastasin kaikkeen mitä kysyit. Ei ehdi lukea uudestaan vaan on suunnattava tekemään iltapuuhat ja töihin :)

voi luottaa kalorilaskuriin... luet dietti osita opettelet kuuntelemaan kehoasi teen juuri itse samaa tällä hetkellä tsemppiä ei sitä läskiö tarvii pelätä jos teet asiat oikein se lähtee kyllä pois ja alta paljastuu sit lihaa :D

Mitenhän esim big brotherin Antti on niinkin timmissä kunnossa? Onko miehellä geenit kohillaan? Aika ''outoa'' olla noin kireässä ja lihaksikkaassa kunnossa tuossa iässä. Vai saako toiset lihasta syömällä vain proteiinia ja olemalla -kaloreilla :D
Toisin sanoen lihakset kasvaa ja läski lähtee samaan aikaan?
Mulla ainakin tulee molempia ja vain silloin, kun olen syönyt porsaan lailla ähkynä 24/7
Mittani on 177/86, enkä näytä itseni tai muittenkaan mielestä lihavalta. Oikeastaan kaikki on ihmetelleet, että mitenkä painan niin paljon.

Mitenhän esim big brotherin Antti on niinkin timmissä kunnossa? Onko miehellä geenit kohillaan? Aika ''outoa'' olla noin kireässä ja lihaksikkaassa kunnossa tuossa iässä. Vai saako toiset lihasta syömällä vain proteiinia ja olemalla -kaloreilla :D
Toisin sanoen lihakset kasvaa ja läski lähtee samaan aikaan?
Mulla ainakin tulee molempia ja vain silloin, kun olen syönyt porsaan lailla ähkynä 24/7
Mittani on 177/86, enkä näytä itseni tai muittenkaan mielestä lihavalta. Oikeastaan kaikki on ihmetelleet, että mitenkä painan niin paljon.

No varmaan treenannut ja dieetannut. Tai sit on aina ollut laiha ja vaan treenannut, jolloin lihakset erottuu. Ei toi missään supermassiivisessa kunnossa oo, mut on kai se salilla käyny joten veikkaan jälkimmäistä.

Ei Antti varmaan mikään luonnonoikku sentään oo et pystyis kasvaa ja dieettaa samaan aikaan.

Antti sano just tänään et sillä oli painoa kesän alussa 65kg, eli se on vaan niin perkeleen laiha ni sen takia lihakset näkyy. Ei se nyt kumminkaan missään hirveissä massoissa ole.

Edit. ja antti on 24-vuotias, kyl sitä nuoremmallakin iällä voi olla paremmassa kunnossa..

Mitat 175/70 ikä 17. Kaloreita en alkanut laskemaan, kun en tiedä noita kahta ruokaa. Miten tästä kannattaisi lähteä parantamaan? Tarkoitus olisi päästä maltillisesti plussalle +1-2kg/kk. Nyt paino junnaa paikoillaan.

aamupala n. klo 8
2dl 4-viljanpuuroa, 4dl maitoa
lounas n. klo 12
koulu ruoka mitä sattuu olemaan, 1-2 leipää
välipala n. klo 15
250g maitorahkaa, marjoja, banaani
illallinen n. klo 17
kotiruoka mitä sattuu olemaan
palkkari n. klo 19
25g whey, 25g malto, 5g kreatiini (sali päivinä)
iltapala n. klo 22
200g raejuustoa, kurkkua tai ananasta

Back
Ylös Bottom