Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

mielummin vähemmän ja usein niin pysyy verensokeri tasaisempana ja vatsakin toimii paremmin, aineenvaihdunta pysyy nopeana. eikä tule niintä mielitekoja.

Kuinka tärkeitä ruokailu ajat ovat yleensä? Kun olis hyvä syödä tasasin väliajoin niin onko haittaa jos on pitkään syömättä, jonka jälkeen syö senkin edestä? :david:

2-3 tunnin välein pitäis syödä. Hiilarit painotetaan aamuun ja treenin jälkeiseen ateriaan. Rasva puolestaan painotetaan iltaan ja proteiinia tasasesti pitkin päivää. Tasanen ruokailutahti pitää huolen, että koneessa on kokoajan energiaa riittävästi ja maha toimii paremmin.

APUA!!

Nyt ammatti miesten tai naisten ohjeilla eteenpäin!!

Raju painon pudotus takana, 109kg->65kg.. laihuuden tavoittelu johti syömishäiriöön ja sitä kautta lihas katoon. urheilua rakastan mutta joku raja täytyisi osata aerobiseen vetää jotta puntista saisin hyödyn irti.. terapia ja rav. terapia on mukan kuvioissa mutta syöminen edelleen tosi hankalaa. siis syön kyllä kuin hevonen mutta aivan väärin. ajattelen asiat vaan kaloreina ja sit tulee tollasia niinku eilis ilta että vejän 9 palaa kuivaa realia naamaan kun tajuan että kalorit on tuhannen kalorii vajaat.

Tänää oli armiejan kotiutumis lihaskunto testit ja huomasin miten hallaa painon pudotus on mulle tehny. viisi liikettä: 80 kilosena ja salia treenanneena: leuat 12, vatsat 48/60sek, selät 70/60sek,etunoja 60/60sek, vauhditonpituus 240cm. tänään 67 kilosena samassa järjestyksessä 5,32,74,49,190!! nykyisin vaan lenkkiä lenkkiä ja lenkkiä semmoset 40-50 kilsaa per viikko ja vaan sen takii että sais syyä lihomatta!! nyt kaipaisin apua ja rohkeutta lähinnä ohjeittn muodossa!!

eli tavoitteet ois saada oma massa sinne 75 kiloon ja sit keskittyä että sais lihaskunnon takasi. intissä syömiset on tälläselle ortorektikolla tosi hankalat ja siks eilenkin ne kuivat realit ja nyt vaan mietin et sit tänää ne ylim. kalorit vaan lenkillä pois. Jos kellään teillä ammatti laisilla on tän lyhyen priifingin itestäni jälkeen haluja auttaa nii mielelläni ottaisn ohjeita vastaan ja myös hieman tarkemmin kertosin urheilustani ja syömisistäni. pelottaa että ensinökin syöksyn häiriöstä toiseen ja rupeen oikeesti hiilarimöröks vetämllä puolkiloo leipää iltaansa ja sit aamulla paskalla itken ylimääräsiä kaloreita niinku tänään. viestini vaikuttaa hätääntyneeltä ja paniikin omaselta mutta lihaskuntotestin jälkeen tajuttu tosi aaisa järkytti!!!!!!!

semmosta viä kun oon ny kieltäny itekltäni vuoden päivät kaikki herkut ja masentunu jos oonki vetäny karkkia ja oon kans sillo tällä( mm.eilen ku oli lomilta jääny vähän) ni onko nyt vaan hyväks että saisin vaikka namilla ne ylim. kalorit kattamaan juoksun kulut jos kuitenkin syön esim proteiinia tarpeeksi. onkko nyt ok että nostasin painooo vaikka herkuilla ku ei kunnon syömisiin oo mahd.

29 aamun jälkeen sitten on mahd siirtyä 3300kcalin tonnikala rahka päiviin. mut entä nyt? onko pää asia vaan että saan energiaa varastoon ja todetun säästöliekin sammumaan!! oon perso makealle joten jos siihen lupa on niin syyä voin!! mut ennemmin söisin kyl kunnon safkaa mut ku ei oo mahd vetää tota 3300kcalii muuta ku realilla:(!!!

Oletko koittanut pähkinöitä mutustaa ? 300 g:n pussin pistät menemään päivässä välipaloina niin siitä saat 1500 kcal, helpottanee elämää. Pähkinät siitä hyviä, että ne eivät täytä paljoa/kalori. Makujakin löytyy moneen lähtöön.

Tota en tiiä onko tää oikee paikka mutta kysästään kuitenkin.. Ostin tos Fast hera80 paketin mansikan makuista jauhetta ja maku on aika hirveä! Ja aika huonosti meinaa sekoittua.. Mitähän tonne vois sekoitella mukaan että sais juotua?

Eddie2: Paljo ikää? Mielenkiinnosta kyselen. Tarkoitus ei ole irvailla tai mitään vastaavaa.

Potsku: Jos mahdollista nii vedä sauvasekottimella mössöt tasaseks. Yleisesti kuulee, että ihmiset käyttää mehutiivistettä joihinkin näihin pahanmakuisiin tuotteisiin, mutta en tiedä sopiiko proteiinijuoman mukana..

Viisaammat täydentäkööt.

ikää on se 19v, saattaa vaikuttaa pelokkaalta ja epä toivoselta toi setti mutta tosiasia on se että lihomisen pelko on hirvee eikä itteensä usko jopa liian laihaks. nyt tosin tuntuu ja säikähtelee kun paino heittelee. antanu itelleen luvan herkutella ja tuntuu et heti homma eviää käsiin. paino heittelee jopa sen 3-4kg per viikko, tuskin on läskiä. vaikka tempos 2 kg karkkia niin viikossa tota noi nopeesti kertys?

Mikä tekee makaroonilaatikosta niin hyvää bodareille? Sitä on kehuttu suhteellisen monessa threadissa

En kyllä itse ole usein väitteeseen törmännyt mutta kysehän on mitä selvemmin siitä kun makaroonilaatikkoon lisätään munamaitoa joka tuo ruokaa lisäproteiinia hyvin. Ruoassa on tietysti myös jauhelihaa jossa sitä protskua on ja näimpä sitä varmaa suositellaan proteiini pitoisuuden vuoksi.
Itse en käyttäisi normaalia makaroonia vaan tekisin tämän vielä proteiini pastaan ja kappas, ruoassa ei paljon muuta olekkaan kuin proteiinia ;) ja eikun ääntä kohti.

valtaan nyt koko sivun, mut menkööt.. eli missä kohtaa liika on liikaa. aerobisen suhde lihasten kasvatukseen lähinnä karussa.. tän viikon urheilut (huom. armeijan ohella)

ma: lenkki n.12-13km+ salilla alatalja 4x10,viparit eteen ja sivulle 4x10, pystysoutu 4x10, kulmasoutu 4x10, ylöstyöntö 4x10, kapea ylätalja 4x10+vatsat

ti: cooper 3000m+7km lenkki, sali: penkki, "kääntö rutistus", ojentajat taljassa, pullover, kyljet, etureidet, takareidet,pohkeet

ke: lenkki 11km, sali kevyt: venyttelyt ranteet, hauis kääntö, scott, ristitaljassa rinnat

to: 1h rantalenis, 1h kuntopyörä, sali: alatalja viparit kulmasoutu pystysoutu ylätalja ylöstyöntö. ei enää lenkille, eihän?

miks aattelen vaan että lupa syömiseen pitää hankki aerobisella, jos on järkee niinku luulen että on, nyt tota aerobista vähentää niin kertokaa jotain perusteita että uskon ja tajuan lopettaa pakko mielteisen aerobisen ja vähentää sen lihas kasvun joka tavoitteena on vaatimalle tasolle. eihän aerobinen aina kivaa ole varsinkaan juoksu, mutta kun en muutoin häiriöisen uskalla syyä!!!

Olisi tärkeä kysymys protskuista, eli olen tähän mennessä ottanut vain palautusjuoman ja tonnikalaa sekä reajuustoa proteiini kiintiön täyttöön. Tosin olen nyt sitten kesätöissä ja osa päivistä 12 tunnin pituisiakin. Eikä ole ollut enää aikaa eikä energiiaa rumbata tonnikalan ja reajuuston kanssa.

Joten olen päättänyt, että aina iltaisin tekisin seuraavalle päivälle satsin jauhoproteiineistä ja joisin sen vaikka kolmessa erässä, aamulla päivällä ja illalla. Näin säästäisin aikaa ja energiaa ja pystyisin ottamaan proteiinit mukaan töihin. Salin jälkeen tietysti aina palautusjuoma erikseen. Mutta suuri kysymys on, että kun en tiedä juurikan eriproteiini tyypeistä juurikaan mitään, esim maito- soija- hera, niin tarvitsisin kipeistä neuvoa, että mitä sekoituksia ottaisin, missä suhteissa ja kuinka paljon?

Tämä auttaisi äärettömän paljon, ja tiettyjä merkkejäkin saa mainostaa, läheisestä rougesta saa kyllä vain evolutionia ja fastia, mutta netistä aijonkin luultavasti tilata.

Tota en tiiä onko tää oikee paikka mutta kysästään kuitenkin.. Ostin tos Fast hera80 paketin mansikan makuista jauhetta ja maku on aika hirveä! Ja aika huonosti meinaa sekoittua.. Mitähän tonne vois sekoitella mukaan että sais juotua?

Ei varmasti sekoitu huonosti jos sekoitat sitä sheikkerissä. Arvaan että yrität jossain mukissa lusikalla sitä sekoitella.:)

kyllä vain:), järetöntähän toi on noin rankasti liikkua ja nyt paikat jumissa, onneks 3 päivän huili ja MÄTTÖ loma turussa siskon hoteissa, lihominen pelotttaa ja kun ei lenkkeile ni ei muka ois lupaa syyä yli 2000 kcalii.. vitut kaikkee vaan ny alas vaikka vähän överiks. vika kuukaus inttiä ja sit kunnon treeni käyntiin oikeella safkalla. tää kk ei mua tapa vaikka herkuttelisin kunnolla ja jopa liikaa (kieltäny viimeset 12 kk iteltään niin paljon et nyt voi jopa vähän näyttää hullulta tää mässytys:)) aluks vaan elopainoo ja sit kunnon sapuskalla voimaa.. rohkaskaa ny ja antakaa mulle lupa herkutella eiks je? ja sit intin jölkeen energiaa täynnä puntti touhuun ja vähemmän lenkkiä/aerobista!!

Kumpihan tekee paremman makuista kreaa näin yleisesti: UFS vai Evolution? Tai siis molemmathan ovat maustamattomia, mutta kuitenkin. Ja oliko niin että ensin 4 vk kreatiinia ja sitten 1vk tauko ja sama uudelleen?

Kumpihan tekee paremman makuista kreaa näin yleisesti: UFS vai Evolution? Tai siis molemmathan ovat maustamattomia, mutta kuitenkin. Ja oliko niin että ensin 4 vk kreatiinia ja sitten 1vk tauko ja sama uudelleen?
Kreatiinia otetaan niin vähän kerrallaan että maulla ei ole väljä.
Kannattaa pitää se 1kk tauko tai jopa enemmän.

Molemmat on pitkälti samaa kreatiinimonohydraattijauhetta maustamattomana, joten miten niillä olis jotain makueroja?

Kalliimpi on tietenkin paremman makuista ;P Kumpikin on teoriassa ihan samaa tavaraa. Itse en ole havainnut makueroja eri merkkien välillä. Kreatiini on muutenkin niin mautonta ettei sitä edes erota jos johonkin sekottaa.

Kreatiinin annostusohjeet vaihtelee. Toisissa paketeissa lukee että pitäis tankata ja pitää taukoja. Useimissa taitaa nykyään lukea vaan että 5-10g päivässä. Tutkimusten mukaan sitä voi huoletta vetää pitkiäkin aikoja ilman mitään haittavaikutuksia. Itse en ainakaan jaksa tankkailla tai pitää taukoja.

Mulla on paino pysynyt samana 3kk:n ajan, vaikka tarkoitus ois saada lisää lihasmassaa. Onko huono idea jos lisään kaloreiden saantia suolapähkinöillä? Nappaan vaikka semmoset 2 iso kourallista illassa. Suolan käyttöni on muuten vähäistä.

Back
Ylös Bottom