Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Moi! :) Oon nyt käynyt punttiksella vuoden ja nyt ois tarkoitus mennä dietille. Voitteko sanoa mielipiteenne minun ruokavaliosta. :)

Aamupala
Puuro, 30 g
2 lasillista maitoa + vitamiinit/kalaöljyt

Lounas
1 purkki tonnikalaa ja pastaa

Välipala
Ananas purkki
Maitorahkaa 2 purkkia

Illallinen
Jauheliha, naudan, 6%, 400 g
Makaronia

Iltapala
2 purkki tonnikalaa öljyssä

Olen 181 cm kaveri ja painoa tällä hetkellä 85 kg :)

Jos tuo ei ole tiedän mielestänne hyvä, niin auttakaa minua rakentamaan ruokavaliotani :)

näyttää aika hyvältä, mutta lisäisin pikkaisen hiilihydraattien määrää jos aiot vielä salilla käydä meinaan tulee muuten aika tukala dieetti.
kalori määrä on hyvä noin 2700-2800 kcal

mikä on kanan rintafileen ravintoarvot? En löytänyt finelistäkään.

löyty (30p 0h 8.6r 198.6kcal)/100g

Viimeksi muokattu:
Jos teen kokonaisesta ananaksesta paloja ja renkaita ja pistän ne tiiviiseen muovikippoon, niin kauankohan ne säilyy jääkaapissa ilman säilöntäaineita?

Noin viikon

Ostin p-storesta niitä halppisjauhoja palautusjuoman tekemiseen.Eli hera, malto ja krea.Missä suhteessa laitan mitäkin sheikkeriin ja paljon vettä? Tavoitteena hyvä palautusjuoma :)

Ostin p-storesta niitä halppisjauhoja palautusjuoman tekemiseen.Eli hera, malto ja krea.Missä suhteessa laitan mitäkin sheikkeriin ja paljon vettä? Tavoitteena hyvä palautusjuoma :)

Desi maltoa, puolitoista desiä heraa ja 2-3 teelusikallista kreatiinia. Vettä maun mukaan, vaikka sellaiset 3-4 dl.

Olen lukenut juttuja, että jengi täällä pistää maitorahkaan kaurahiutaleita aamupalalla.
Pistättekö pelkiltään kaurahiutaleet maitorahkaan?Nimittäin maku voi jäädä aika kauheaksi vai millä systeemillä?

Olen lukenut juttuja, että jengi täällä pistää maitorahkaan kaurahiutaleita aamupalalla.
Pistättekö pelkiltään kaurahiutaleet maitorahkaan?Nimittäin maku voi jäädä aika kauheaksi vai millä systeemillä?
Mä oon ainakin eka laittanu Ehrmanniin jotain funlightiä tai mehukeittoa ja sekottanu jolloin siitä tulee vähän jogurtin tapasta mössöä. Sitten vaan kaurahiutaleita sekaan sellasenaan niin sehän on vähän ku mysliä. Mulla ainakin uppoo ihan nätisti.

Niitä pistellään myös ihan veden kanssa:).
Siis kaurahiutaleet sekaan ja naamaan

Osaako joku sanoa miksi jokapaikassa ilmoitetaan, että paistetussa kananmunassa on enemmän kaloreita kuin keitetyssä? (fineli, kalorilaskuri) Pitääkö paikkansa, vaikka paistaisi ilman lisättyä rasvaa?

Osaako joku sanoa miksi jokapaikassa ilmoitetaan, että paistetussa kananmunassa on enemmän kaloreita kuin keitetyssä? (fineli, kalorilaskuri) Pitääkö paikkansa, vaikka paistaisi ilman lisättyä rasvaa?
Jos katot tarkemmin finellin ainesosaluetteloa niin siellä lukee ruoanvalmistusrasva.
Paistetussa kananmunassa on yhtä paljon kaloreita kuin keitetyssäkin,mikäli ei käytetä rasvaa paistamiseen.

Eikö tälläinen ruokamäärä ole vielä lähellekkään riittävä? Fineli väittää kaloreiksi noin 2000-2500kcal
En ihan tarkkaan osannut laskea.

Aamupala: 1,5dl kaurahiutaleita ja 0,5l maitoa
välipala: reissumies, jossa välissä kinkkua, juustoa, kananmuna ja salaatteja juomaksi kahvia
päiväruoka: Hunajamarinoitua kanaa ja paketti nuudelia + 0,5l maitoa
Välipala: ehrman purkki ja ananasmurskapurkki omassa liemessä
iltaruoka: makaroonilaatikkoa ''kahden kaurallisen verran'' ja kasviksia kourallinen.Juomaksi 0,5l maitoa
iltapala:rahkaa ja ananasta

Eikö tälläinen ruokamäärä ole vielä lähellekkään riittävä? Fineli väittää kaloreiksi noin 2000-2500kcal
En ihan tarkkaan osannut laskea.

Aamupala: 1,5dl kaurahiutaleita ja 0,5l maitoa
välipala: reissumies, jossa välissä kinkkua, juustoa, kananmuna ja salaatteja juomaksi kahvia
päiväruoka: Hunajamarinoitua kanaa ja paketti nuudelia + 0,5l maitoa
Välipala: ehrman purkki ja ananasmurskapurkki omassa liemessä
iltaruoka: makaroonilaatikkoa ''kahden kaurallisen verran'' ja kasviksia kourallinen.Juomaksi 0,5l maitoa
iltapala:rahkaa ja ananasta

Aamupalalle lisää hiilihydraatteja ja proteiinia. Tyyliin 3 dl kauraryynejä, puoli litraa maitoa ja purkki rahkaa/raejuustoa. Iltapalalta ananakset pois ja tilalle pari ruokalusikallista rypsi- tai oliiviöljyä tai kourallinen pähkinöitä. Hyviä rasvoja, nääs;)

Mä olen kanssa aina vetänyt rahka+ananas-setin illallakin, mitä sitten väki suosittelisi maitorahkan kera illalla ennen nukkumaanmenoa vedettäväks?

Voiko protskujauhon sekoittaa jogurttiin, vai onko pakko sekoittaa veteen, maitoon tai mehuun? Kuuluiskohan tää paremminki tonne tyhmien kysymysten ketjuun :D

Back
Ylös Bottom