Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Eiköhän tuo oo parempi syödä het suihkun jälestä eikä kahta tuntia ootella. Hera imeytyy kuiten suht. nopsasti ja jos vasta 2h päästä vetää kanat nassuun ni ne imeytyy aikasintaan tunti siitä eli ainakin 2h kataboliahan siinä jo iskee :D

ei välttämättä, ei yksi puolikas ruoka lusikka sokeria hirveetä ole. Kunhan muuten on ruokavalio ok.

Eihän se meillä jotka ei lavalla yritä. Itsekin vedän kahvin kanssa ja rahkankin kera sokeria enkä silti ole läskistynyt :D Tärkeintä on kokonaisuus. Mutta kysyjälle, kokeile sokeritonta mehutiivistettä niin et menetä yöunia :)

Eihän se meillä jotka ei lavalla yritä. Itsekin vedän kahvin kanssa ja rahkankin kera sokeria enkä silti ole läskistynyt :D Tärkeintä on kokonaisuus. Mutta kysyjälle, kokeile sokeritonta mehutiivistettä niin et menetä yöunia :)

ei sillä ole väliä, jos sulla muuten kalorit pysyy kohtuullisissa/tarvittavissa/suunitelluissa

Eiköhän tuo oo parempi syödä het suihkun jälestä eikä kahta tuntia ootella. Hera imeytyy kuiten suht. nopsasti ja jos vasta 2h päästä vetää kanat nassuun ni ne imeytyy aikasintaan tunti siitä eli ainakin 2h kataboliahan siinä jo iskee :D

siellä otettiin treenin jälkeen palkkari eikö se pidä sen katabolia hirviön loitolla.

Oon miettiny (talousvaakaa vielä omistamattomana) kun esim. mimmien ruokapäiväkirjoissa lukee, että esim. kalkkunaleike 35g, niin paljonkohan se on, siis siivuina.

kun sitä heraa otetaan tarpeeksi niin kyllä se riittää sen mitä tarviipi. Ja kanaa sitten 1,5h tunnin päässä. Eikä se välttämättä kanaa maha pysty heti treenin jälkeen kovin hyvin sulattamaan. Tuolloin 1,5h toimii jo paremmin tuokin.

Oon miettiny (talousvaakaa vielä omistamattomana) kun esim. mimmien ruokapäiväkirjoissa lukee, että esim. kalkkunaleike 35g, niin paljonkohan se on, siis siivuina.

olisiko noin 2-3 ellei sitten ole niitä ohuen ohuita joita voisi olla 4 tai 5.

Tuo on helppo arvioida lähelle kun kerran laskee paketissa olevien siivujen määrän ja laskee pakkauksen painosta paljonko yksi siivu painaa. Jotain ohuen ohuita ei varmaan kannata alkaa laskemaan mutta niistäkin pystyy esim. 300 gramman paketista silmämääräisesti arvioimaan kuinka iso nippu painaa vaikka 50 g. Jos ei kisadieetillä ole niin tuollainen tarkkuus pitäisi riittää. Toimii toki parhaiten jos on joku tietty leikkelemerkki jota yleensä syö.

Sokerista vielä, että jos valkoinen sokeri hirvittää, niin kannattaa ostaa kaappiin hedelmäsokeria, jolla siis paljon matalampi GI.

hifistelyä, sanon minä. Sovitaan sitten se 1,5h ;)
Ei taida oikein onnistua. Koulusta pääsen vasta klo 4, matka kestää reilu tunteroinen eli kotona olen vasta 5 jälkeen. 6 reenaan, ja treenit kestää apauttiarallaa 1½h. Elikkä puoli 8 maissa olen valmis jolloin vedän protskut huiviin ja 1,5 tunnin päästä normaali ruoka? Ehei, pitää keksiä jotain muuta.

Ota joku pieni välipala kun tulet kotiin rahka purkki ja hedelmä vaikka. Treenin jälkeen palkkari ja siitä 1,5h päästä normi ruoka (taitaa olla iltapalan aika, riipuen mihin aikaan menet nukkumaan) (ei pakko olla mikään äärettömän kokoinen)

Ota joku pieni välipala kun tulet kotiin rahka purkki ja hedelmä vaikka. Treenin jälkeen palkkari ja siitä 1,5h päästä normi ruoka (taitaa olla iltapalan aika, riipuen mihin aikaan menet nukkumaan) (ei pakko olla mikään äärettömän kokoinen)
Joka arkiaamu herään kuudelta, mielellään nukkumaanmenoaika olisi siinä yhdeksän maissa sillä olen melko perso unelle mutta kyllä kärsii vähän valvoa. Niinkuin ravintosisällön kannalta mitä esimerkiksi leivässä kannattaa suosia ja mitkä ovat ehdottomia not? Aikaisemmin en niiden perään ole oikein katsonut, mutta eiköhän ala olla jo aika.

Niinkuin ravintosisällön kannalta mitä esimerkiksi leivässä kannattaa suosia ja mitkä ovat ehdottomia not? Aikaisemmin en niiden perään ole oikein katsonut, mutta eiköhän ala olla jo aika.
Täysjyvätuotteita kannattaa suosia.

Mun kreatiinipurkissa lukee näin:

Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20g päivässä. Ota 5g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiiniin vaikutus säilyy tauonkin aikana koska ylääpitojakso on täyttänyt kehon kreatiinivarastot.

Sitten ton tauon jälkeen, se lähtee uudelleen tolla 5 päivän latausjaksolla ja sitten taas ylläpitojaksoon ja taas otetaan tauko. sitten taas alusta latausjaksolla?

ja kun olen aloittelija niin kannattaako mun aloittaa tolla latausjaksolla vai ei? täällä on tullu vähä ristiriitasia tekstejä siitä vastaan.

PS. Kreatiinitriidejä löytyy mut ei niissä vastaa mulle kukaan, oon koittanut.

Mun kreatiinipurkissa lukee näin:

Kreatiinin käyttö aloitetaan 5 päivän latausjaksolla, jonka aikana kreatiinia käytetään 20g päivässä. Ota 5g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla. Latausjakson jälkeen siirrytään 5-6 viikon ylläpitojaksoon, jonka aikana kreatiinia käytetään 5-10g päivässä. Ylläpitojaksoa seuraa 2-4 viikon tauko kreatiinin käytöstä. Kreatiiniin vaikutus säilyy tauonkin aikana koska ylääpitojakso on täyttänyt kehon kreatiinivarastot.

Sitten ton tauon jälkeen, se lähtee uudelleen tolla 5 päivän latausjaksolla ja sitten taas ylläpitojaksoon ja taas otetaan tauko. sitten taas alusta latausjaksolla?

ja kun olen aloittelija niin kannattaako mun aloittaa tolla latausjaksolla vai ei? täällä on tullu vähä ristiriitasia tekstejä siitä vastaan.

PS. Kreatiinitriidejä löytyy mut ei niissä vastaa mulle kukaan, oon koittanut.
Totta kai mun mielest otat sen latausjakson, tai sit ostat kreatiini ethyyli esterii mis ei ole ollenkaan latausjaksoo ja on helvetisti tehokkaampaa, itelläni 15 päivän kuurin jälkeen tulokset nousi huomattavasti siis kaikki tulokset ja treenipainot!!

Joka arkiaamu herään kuudelta, mielellään nukkumaanmenoaika olisi siinä yhdeksän maissa sillä olen melko perso unelle mutta kyllä kärsii vähän valvoa. Niinkuin ravintosisällön kannalta mitä esimerkiksi leivässä kannattaa suosia ja mitkä ovat ehdottomia not? Aikaisemmin en niiden perään ole oikein katsonut, mutta eiköhän ala olla jo aika.

eli se treenin jälkeinen ateria on päivän viimeinen. Rahkaa/tonnaria ja vaikka rypsäriä rahkan sekaan, toki myös hiilareita voi ottaa pelkäämättä kun olet treenannut illalla.

Totta kai mun mielest otat sen latausjakson, tai sit ostat kreatiini ethyyli esterii mis ei ole ollenkaan latausjaksoo ja on helvetisti tehokkaampaa, itelläni 15 päivän kuurin jälkeen tulokset nousi huomattavasti siis kaikki tulokset ja treenipainot!!

onks lihakset kasvanu silti näkyvästi?

Back
Ylös Bottom