Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Eli oon 16v 174/66 ja treenailen 1-jakosella 3kertaa viikossa. Tarkotus olis saada saada massaa ja painoa lisää.

Aamupala: Ruispuuro 30g, 3 ruisleipää, Maito 3dl, kahvi, ja banaani. 20g/400kcal

Lounas: Lämminruoka, 2 ruisleipää, maito 3dl.

Välipala: 2 lihapiirakkaa, 4dl maitoa. 21g/580kcal

Päivällinen: Lämminruoka, 6dl maitoa, 3 ruisleipää 29g/400kcal

Välipala: Hampurilainen ja lasi maitoa. 18g/300kcal

Kahvia

Iltapala: Lihapiirakka,3 ruisleipää,6dl maitoa. 36g/700kcal

Lisäksi söin salaattia,Suklaalevy(500kcal)

YHT: 135/3000 (Lämpimiä ruokia en laskenu)

Tällänen on suurinpiirtein ruokavalioni, onko hyvä? Ehkä lihapiirakoitten ja hampurilaisten tilalle
jotain muuta? Lämpimät ruuat on perus kotiruokaa: perunoita,pihvejä,kalaa,lihakeittoa jne.

Joo lihapiirakat ja hampparit päivittäisestä käytöstä poies rahkaa,hedelmää ja leipää tilalle.
aamupalalle prodea lisää, iltapalalla ei hiilareita juurikaan (ellet treenaa illalla) ainoastaan prodea ja rasvaa (rypsäriä). Kuituja saat hyvästi :thumbs:

Pojalle massaaa

Olen tässä jokusen viikon miettinyt treenaamisen aloittamista tosissaan. Sitten joku sanoi, etten saa (näkyviä) lihaksia ellen ensin hanki muuta massaa kehooni. Mittani ovat tällä hetkellä 185cm/64kg. Paljon pitäisi nostaa painoa, jotta massaa oli tarpeeksi treenauksen aloittamiseen??

:kippis1:

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

:anssi:Treenauksen voi aloittaa saman tien, siin samalla vaan tunget ruokaa suuhus, ei mitaan odotella tartte ennen ku alkaa treenaamaan.
Enpa oo tommostakaan viel kuullut:D

Kun se joku tyyppi sulle tota selitti, luultavasti tarkoitti, että pitää syödä treenatessa enemmän kuin kuluttaa, jotta lihas kasvaa (myös rasvaa kertyy) ja laihiksella saadaan sit näkyviin työn hedelmät.

Kun se joku tyyppi sulle tota selitti, luultavasti tarkoitti, että pitää syödä treenatessa enemmän kuin kuluttaa, jotta lihas kasvaa (myös rasvaa kertyy) ja laihiksella saadaan sit näkyviin työn hedelmät.

olen itse myös juuri aloittelijana aloittanut treenaamisen ja minun on käsketty syödä yli kulutuksen, ja treenata sen ohella kovaa. olen kuitenkin teinipoika enkä lihoa mihinkään vaikka söisin kuinka paljon.

semmone kysymys olis ollu, että jos lihoaisin ( ja samalla lihakset kasvais) niin minun pitäisi pitää jonkinsortin dieetti jossain vaiheessa? mitäs dieetillä sitten tehdään erilaista? eikai syömistä nyt ainakaan voi lopettaa lihasten kannalta....? :david:

muistakaa että olen aloittelija.

olen itse myös juuri aloittelijana aloittanut treenaamisen ja minun on käsketty syödä yli kulutuksen, ja treenata sen ohella kovaa. olen kuitenkin teinipoika enkä lihoa mihinkään vaikka söisin kuinka paljon.

semmone kysymys olis ollu, että jos lihoaisin ( ja samalla lihakset kasvais) niin minun pitäisi pitää jonkinsortin dieetti jossain vaiheessa? mitäs dieetillä sitten tehdään erilaista? eikai syömistä nyt ainakaan voi lopettaa lihasten kannalta....? :david:

muistakaa että olen aloittelija.

Muista säkin että pakkis on täynnä tietoa, sen kun vain etsii ;) Iteki luin ekat puol vuotta ennenkö kirjotin tänne(älkää vaa kattoko ekaa 10 viestiäni missä selitän jotai omaani).

Ja kun vanhenet pari vuotta et itekää usko ettet lihoaisi mitenkää. Ihminen lihoo ku syö yli kulutuksen(juu on sairaita joilla näin ei käy mutta siitä ihminen olisi itse tietoinen tai kuollut). Se lihominen kannattaa vain hoitaa lihasten muodossa.

Jospa ensin hankit ne läskit mitä laihduttaa, siihen asti opiskelet lihaksen kasvatusta ;)

ollimaha: lihoa ei kannata yrittää, vaan seurata että kehon paino nousee maltillisesti, esim kilon kuukaudessa. Sitten kun peilikuva näyttää sellaiselta että rasvaa on kertynyt ehkä jo tarpeeksi ja lihaksia on alla, voi sitten dieetata jonkin verran sitä rasvaa pois. Tämä vaatii taas kaloritasapainon olevan miinuksella, eli silloin ei lihasta juuri voi kasvattaa. Treeni kannattaa yleensä pitää samanlaisena kuin plussakaloreillakin. Itselläni on nyt vakiintumassa sellainen kierto että muuten plussalla, mutta keväällä joku 3kk dieetti että rasvan määrä kehossa ei karkaa liialliseksi. Pakollista dieettaaminen ei tietenkään ole, jos osaa pitää painonnousun niinkin maltillisena että rasvaprosentti ei juuri pääse nousemaan. Itselläni moinen kurinalaisuus ei tahdo onnistua:D On niin kiva syödä kunnolla kun tulokset nousee silmissä.

Nyt kysymys josta en ollu ihan varma mihin ketjuun pitäisi laittaa:

Ostin Finnmaxin massanrakentaja 2-juoman, eli proteiinia, hiilareita, vitamiineja, niasiinia, foolihappoa, pantoteenihappoa, magnesiumia, kromia, seleeniä..

Viimeinen tauko töissä on puoli kaksi josta noin kahden ja puolen tunnin päästä olen kotona. Tuon viimeisen kahden tunnin aikana kerkeän kuluttamaan töissä helvetisti joten ajattelin että olisi ehkä ideaa vetää tuo massankasvattaja saman tien kun pääsen kotiin, jonka jälkeen painojen nostelu, jonka jälkeen ruoka. Onko siis mitään järkeä vetää kyseistä massankasvattajaa naamariin ennen treeniä?

Pakollista dieettaaminen ei tietenkään ole, jos osaa pitää painonnousun niinkin maltillisena että rasvaprosentti ei juuri pääse nousemaan. Itselläni moinen kurinalaisuus ei tahdo onnistua:D On niin kiva syödä kunnolla kun tulokset nousee silmissä.

Kun on oppinut arvioimaan kalorinsa ilman mitään kirjanpitoa, niin ylläpitoon paras ratkaisu on syklittely: noin kuukausi lievästi plussalla ja sitten pari viikkoa rankasti miinuksilla. Parissa viikossa ei joku -1000 kcal diettikään ehdi hirveästi purra voimatasoihin eli treenit voi vetää lähes muutoksitta läpi. Turhat nestepöhöt lähtee ja tietenkin vähän myös rasvaa.

Onko sama asia että vetääkö palautusjuoman (50% prot/ 50%hiil.hyd.) reenin jälkeen vaiko että vetäisi proteiinijuoman ja hiilihydraatit ottaisi suklaasta/karkista?

Eihän se ihan sama asia ole tietenkään IMO, mutta jos joku hyvä aika tota tehdaspaskaa on syödä niin juuri treenin jälkeen. Sillonki ennemmin karkkia kuin suklaata.

Tere! Teen erittäin fyysistä duunia, pelaan paljon lätkää/jalkapalloa ja käyn salilla 3 kertaa viikossa. Syön suhteellisen monipuolisesti, mutta silti tuntuu, että energia loppuu joskus kesken.

Osaisiko joku kertoa, että mitä lisäravinteita mun kannattaa ostaa esimerkiksi tuolta p-storesta, että jaksaisi paremmin?

Kumpi on parempi pari kuukautta treenannelle 15-vuotiaalle, Kreatiini vai Massanlisääjä? Tällä hetkellä käytän American Blastia palkkarina ja ajattelin jos vaihtaisin seuraavan satsin Kreatiiniin, onko mitään järkeä? Mitä kreatiinin kanssa kannattaa ottaa jos palkkarina vetää ja kuuluuko kreatiinia käyttää lepopäivinä jotenkin tietyllä tavalla tai vain tietty määrä joka päivä? Yleistä tietoa kreatiinistä siis haen ja tuosta vaihdoksesta. :kuola:

miltä kuulostaisi jos menisi 4 päivää seuraavilla eineksillä: ehrmannin maitorahka, suolapähkinät sekä kaurakeksit? Juomana tuoremehua ja vettä... ja ainoastaan vain näillä eväillä. Taloudellinen tilanne vähän kehnonlainen ja näillä tulisi selvitä tämä puoli viikkoa...

Onko kohillaan.

Treeni 20:00 - 21:00
Treenin jälkeen ei mitään palautusjuomia, vaan kotia ja noin 21:10 purkki ehrmannia ja purkki ananasmurskaa.Sitten klo 23:00 kahden munan munakas, kourallinen makaroonia kiehumaan, yksi tomaatti, muutama salaatinlehti ja vähän kurkkua + 0,5l maitoa.Sitten nukkumaan.
Porukat sanoo, että kukaan tervejärkinen ei syö tuollasta ruokaa tuohon aikaan.

Back
Ylös Bottom