Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

jaa vissiin joka puolella ihan yleistä toi porukoiden vittuilu lisäravinteille, alussa kyllä ostivat mulle pari säkkiäkin kun pyysin. Nyt aina välillä aukovat päätä, mutta en ota kuuleviin korviin tota niin loppuu yhtä nopeaa kun alkaakin.

Kauanko kananmuna säilyy päiväyksen jälkeen? Säilyykö jääkaapissa vai huoneenlämmössä pitempään? Sais viereisestä kaupasta halvalla tänään vanhaks meneviä munia mut en tiiä paljon viittii ostaa..

EDIT: Jokapaikassa näyttäs lukevan tyyliin "ehjä ja oikein säilytetty säilyy pitempäänkin".. Mahtaakohan tää sitten tarkoittaa paria päivää, viikkoa vai paria viikkoa? No eipä tosta mitään haittaa ole vaikka ostaa pari jemmaan

Saan puoli-ilmaseks ite kananmunat ku oon kaupassa töissä. Otan kerralla aina muutaman kymmenen rasiaa. Nytkin kaapissa vähän vajaa parisataa munaa ja pvm 12.1. Ne säilyy parikin kuukautta päiväyksen jälkeen. Ja kun rikkoo kananmunan niin sen kyllä huomaa jos on pilalle mennyt. Eli siis hajusta. Mulla ei oo tullu kertaakaan vielä pilaantunutta vastaan, ja oon kyllä aika paljon noita vetäny:D Joten ostamaan vaan jos halvalla saa!:kippis1:

Ja kun rikkoo kananmunan niin sen kyllä huomaa jos on pilalle mennyt. Eli siis hajusta.

Yksi hyvä keino kananmunan testaamiseen on laittaa lasiin/astiaan vettä ja laittaa kananmuna sinne. Jos kelluu, on mennyt huonoksi, jos taas painuu pohjaan, niin hyvä on edelleen, eli ääntä kohden vaan :).

Saan puoli-ilmaseks ite kananmunat ku oon kaupassa töissä. Otan kerralla aina muutaman kymmenen rasiaa. Nytkin kaapissa vähän vajaa parisataa munaa ja pvm 12.1. Ne säilyy parikin kuukautta päiväyksen jälkeen. Ja kun rikkoo kananmunan niin sen kyllä huomaa jos on pilalle mennyt. Eli siis hajusta. Mulla ei oo tullu kertaakaan vielä pilaantunutta vastaan, ja oon kyllä aika paljon noita vetäny:D Joten ostamaan vaan jos halvalla saa!:kippis1:

Nyt ruvetaan tekemään bisnestä...Pistät myyntiin: Vanhoja munia halvalla.:D

Tuli ostettua nyt sitten evolution whey mix- pussukka ja ajattelin nauttia sitä treenin jälkeen ja treeniä seuraavana aamuna. Onko hyötyä juoda seuraavana aamuna vai säästänkö aina treenin jälkeen vaan?

Sitten huomasin että tuossa on vähän laktoosia ja kun olen laktoosi-intolerantikko, niin onkohan mitenkään epäterveellistä syödä noita laktoosinpilkkojatabuja aina ennen palkkarin juontia? Katton nyt että vaikuttaako tuo vähäinen laktoosi mitään mutta jos vaikuttaa niin joutuisin syömään aina palkkaria juodessa tuollaisen tabun.

CLA. Pakkauksessa lukee kolmesti päivässä. Eli siis milloin ja kuinka? Aamulla, päivällä ja illalla? Ennen ateriaa vai jälkeen? Ennen reeniä vai jälkeen?
L-arganiini. Tyhjään vatsaan kolmesti päivässä. Koska vatsa on tyhjä tällä syömisellä?

Pitääkö kutinsa että proteiinia imeytyy kehoon kerralla maksimissaan 30 grammaa? Jos pitää, niin kannattaneeko silloin vetäistä hera80&mass2&kreatiini mömmöyhdistelmä huiviin aterian jälkeen, vaiko joku huomattavasti pidempi aika aterian jälkeen? Syön muutenkin paljon proteiinipitoista sapuskaa.

Miltä ateriat vaikuttavat:

- aamulla 2 ruisleipää ja juustopala rainbowin rahka 150 g

- lounas kananugetteja ja pinaattilettuja & raejuustopurkki & ananaspurkki

- töiden jälkeen mitä kaapista löytyy :wtf:

- Iltapala muroja/kaurapuuroa

Miltä kuulostaa? Tällä nyt on menty

En ny tiedä minkä kokonen kaveri olet mutta voi olla että ei riitä nuo pöperöt... Muut saa kommentoida muita aterioita enemmän mut ite ainaki ottaisin iltapalan tilalle jotain muuta kun mitä tuossa nyt on, noista meinaa ei tule yöks melkein ollenkaan protua vaan hiilaria jota taas yöllä ei keho tarvitse. Elikkäs joku rahkakombo ja/tai tonnaria ym. ääntä kohti illalla

Pitääkö kutinsa että proteiinia imeytyy kehoon kerralla maksimissaan 30 grammaa?
Mistä ihmeestä olet tuollaista keksinyt? Mitä edes tarkoittaa "kerralla"? Ei ne ravintoaineet tee nopeaa iskuhyökkäystä suolen seinämän läpi. Ruoka viipyy mahalaukussa parisen tuntia (koostumuksesta ja määrästä riippuen, nestemäinen menee toki nopeammin läpi), ja ruokasula matkaa ohutsuolessa n. 8h, missä suurin osa ravintoaineista imeytyy.

Kannattaako malto panna protskujen sekaan ja vetää naamaan salilla vaiko vetää protskut yksinään ja syödä kotona oikeeta safkaa? Mielipiteitä toivotaan.

Kannattaako malto panna protskujen sekaan ja vetää naamaan salilla vaiko vetää protskut yksinään ja syödä kotona oikeeta safkaa? Mielipiteitä toivotaan.
Palkkarissa hiilihydraateilla on enempi merkitystä kuin sillä proteiinilla. Proteiini myös menee sinne kohteeseensa insuliinin avulla, jota erittyy verensokerin noustessa, joka taas ei nouse pelkällä proteiinilla. Vastaus kysymykseen: kannattaa. Syö silti kotona "oikeeta safkaa".

Okei. Mutta protskuki on tärkeää? Ja kerro kaikki hyöty mitä saan siitä irti?
Lihakset koostuvat pääosin proteiinista.

Lue nyt jo ihmeessä itse tätä foorumia, ennen kuin alat täyttää kaikkia threadeja yksinkertaisilla kysymyksillä.

Back
Ylös Bottom