Salailu nyt on ihan lapsellista.
Kaksi vaihtoehtoa. Kaveri totuttelee sekä itsensä että vanhempansa siihen ajatukseen, että hän on vuoden päästä aikuinen ja syö mitä haluaa - varsinkin kun muutto kotoa pois on varmaan kohta käsillä. Kuten tuossa jo todettiin, ei se mutina siihen varmaan lopu, mutta muistutus täysikäisyydestä ja oman elämän hallinnasta (poislähdöstä) pistää varmasti miettimään. En siis tarkoita riitelyä tai mä-lähden-nyt uhkailua, vaan vain sen toteamista rauhallisesti, että "olette tehneet hyvin tehtävänne kasvatuksessa ja arvostan neuvoja jatkossa, mutta aikuisena päätän kyllä itse huolta syömisistäni".
Toinen ja järkevämpi vaihtehto on, että kaveri jättää palkkarit sikseen kunnes elää elämäänsä omilla ehdoillaan. Palkkarit on näppäriä, mutta ei ne kehitykselle mitään välttämättömiä ole. Ihmettelen vähän myös tuota että "ei tule tarpeeksi proteiinia" normiravinnosta. Sitähän pystyy helposti säätämään syömällä rahkaa, raejuustoa, paljon lihaa jne.
Juu totta tuo, ja kyllä tässä sitä odotellaan että pääsee oman leipänsä ansaitsemaan ja omaan kotiin muuttamaan sitten joskus ja täysi-ikäisyyttä.
Ei siihen enää kovin pitkä aika, täysi-ikäisyyteen.
En minä ala salaa mitään syömään, tonnikalapurkista saa joku 35g+ proteiinia, niitä pitää ostaa, raejuustoa ja tosiaan tuota rahkaa.
Koitan nyt vielä saada niitä ymmärtämään.
Palautusjuomasta en mielellään luovu, kun tuli noita ostettua 2 pussia per aine niin en haluaisi hukkaankaan heittää.
Ne kuvittelevat pituuskasvuni loppuvan kun syön noita, naurettavaa.
Tähän asti olen joka päivä saanut kuulla seuraavia kysymyksiä/väitteitä:
" Etkai ole taas niitä mömmöjä vetänyt "
" Vieläkö niitä mömmöjä käytät? "
" Ei kannata alkaa vetämään niitä mömmöjä tuossa iässä, olet kasvavassa iässä, usko vaan, tulet vielä kiittämään minua "
" Mitä järkeä vetää noita, kasvu pysähtyy, ties mitä myrkkyjä nuo ovat, sopivatko ne nuorelle ihmiselle - en usko "