Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Osta jotain halpaa heraproteiinia ja maltoa, merkillä ei väliä. Sekoita noista paukku, jossa vaikkapa 50g proteiinia ja 75g hiilaria. Tuota sitten hörpit treenin jälkeen (tai jopa juuri ennen sitä ja sen aikana).

ok. kuulostaa hyvältä =) tarviiks esim rasvanpolttamiseen vetää jotain eri mehua enne reeniä et rasva palais tehokkaammin?

Syöt paljon ja monipuolisesti terveellistä "perusruokaa". Tuolla pääsee jo pitkälle.

no tää on mulla peruslähtökohtana tai ainaki pyrkimys siihen =D

Varmasti tiedonnälkäsi kasvaa kunhan olet päässyt alkuun, jolloin tekee mieli ottaa enemmän selvää ravinto- ja treeniasioista. Niinhän se parhaiten meneekin, että itse etsit tietoa ja sovellat sitä järkevästi.

hehe joo siis tääki duunipäivä mukavasti pelkästään tällä foorumilla hillumiseen =) ja tos kaverin kanssa aiheesta keskutellen =) et kyllä kiinnostaa, homma on vaa vähä niinku uuen koodauskielen kansa.. menee hetki tajutessa mitä tää meinaa =D

Tsemppiä :thumbs:

tänks :kippis1:

No pistetään sitten tänne kysymys kun Mike päätti lukottaa topiccini. Eli jos nyt joku on sattunu maistamaan Massin Super Mega gaineria niin kommentoikaa vähän yleisellä tasolla että mille se maistuu, ei oikein kehtais tuhlata 45e sen takia että tilais jotain aivan kauheaa tavaraa jota joutuu naama irvessä sitten vetämään. Ja joo toinen tykkää erilaisesta kun toinen mutta yleisellä tasolla nyt jokainen nyt osaa kuvailla että onko se tavara juotavaa?

Voko proteiinipatukan vetää iltapalaks ennen nukkumaanmenoa hyvillä mielin vai onko se jotenkin huonoa? Kannattaako ennen aerobista ottaa joku samanlainen kreatiini+hera juoma kuin ennen salia? Sit vielä sellanen, et vaikuttaako kreatiini monohydraatti jotenkin painonpudotukseen?

Kysymys syömisen ajottamisesta. Eli millonka ravinnontarve on suurin sen jälkeen kun olet treenannut? Mihin syöminen pitäisi ajottaa jotta proteiinit riittäisivät lihaksen kasvuun?

Voko proteiinipatukan vetää iltapalaks ennen nukkumaanmenoa hyvillä mielin vai onko se jotenkin huonoa? Kannattaako ennen aerobista ottaa joku samanlainen kreatiini+hera juoma kuin ennen salia? Sit vielä sellanen, et vaikuttaako kreatiini monohydraatti jotenkin painonpudotukseen?

Ei kande vetää mitään proteiinipatukoita koska yleensä ne on ihan sokeripaskaa. Jos välttämättä haluat lisäravinteita käyttää sekota setti heraa vaikka maitoon tai ota pelkkää kaseiinia maitoon tai veteen. Lisäks voi aina ottaa vaikka hedelmän tai pari + ruokalusikallinen oliviiöljyä ni saati vielä laadukasta rasvaa. Paljon parempi yhdistelmä kun mikään proteiinipatukka. Vaikka ei sekään sua toki tapa...

En usko että ennen aerobista on mitään tarvetta kreatiini + hera-paukulle. Riippuu tietty millä mielellä aerobista teet...et haluatko tosissas nostaa kondista esim. Cooperia varten tai vaan pudottaa painoa. (Tyhjällä mahalla) kevyttä tahtia tehtynä aerobinen kuluttaa prosentuaalisesti suurimman määrän rasvaa - tietty kovempi tahti kuluttaa enemmän kaloreita ja näin laihduttaa tehokkaammin...

Kreatiini yleensä nostaa painoa pikkasen mutta ei lihomisen takia vaan se lisää nesteen määrää kehossa.

Kuinka paljon rasvoja minun täytyisi saada päivässä? Mitat 177/61, haluaisin vatsalihakset paremmin näkyviin sekä lihaksia. Olen syönyt n. 2000kcal / päivä; noi 150/150/40 =/

Haittaako, jos saa vain n. 30-40grammaa rasvaa päivässä?

Jos alkaa nostamaan painoa, eikös se vaikuta vatsalihasten näkyvyteen negatiivisesti?

Kuinka paljon rasvoja minun täytyisi saada päivässä? Mitat 177/61, haluaisin vatsalihakset paremmin näkyviin sekä lihaksia. Olen syönyt n. 2000kcal / päivä; noi 150/150/40 =/

Haittaako, jos saa vain n. 30-40grammaa rasvaa päivässä?

Miksi sä rasvaa pelkäät? Ei se tuota läskiä vyötärölle yhtään sen enempää kuin hiilarit tai proteiinikaan, kun vain huomioit että sen energiatiheys on yli kaksinkertainen verrattuna noihin muihin energialähteisiin. Ei rasva muutu suoraan läskiksi, vaikka light-ruokien suurkuluttajat niin usein kuvittelevatkin.

Tuosta 150/150/40 jaosta tulee mun laskujen mukaan vain n. 1500-1600 kcal ja rasvan osuus on 23% energiasta. Valtion virallisten suositusten mukaisesti rasvaa saa syödä 30% päivän energiasta ja tuokin raja on KTL:n tunnetun rasvafobian perusteella ehkä matalalla.

Hyvää rasvaa tarvitaan ruokavaliossa ihon, nivelten, hiusten ja yleisen hormonitasapainon ylläpitämiseen - varsinkin jos harrastat paljon liikuntaa muodossa tai toisessa. Riittävä rasva auttaa myös painonhallintaan.

Edit: eli rohkeasti vaan oliiviöljyä salaatin sekaan ja kalaöljyt käyttöön.

Miksi sä rasvaa pelkäät? Ei se tuota läskiä vyötärölle yhtään sen enempää kuin hiilarit tai proteiinikaan, kun vain huomioit että sen energiatiheys on yli kaksinkertainen verrattuna noihin muihin energialähteisiin. Ei rasva muutu suoraan läskiksi, vaikka light-ruokien suurkuluttajat niin usein kuvittelevatkin.

Tuosta 150/150/40 jaosta tulee mun laskujen mukaan vain n. 1500-1600 kcal ja rasvan osuus on 23% energiasta. Valtion virallisten suositusten mukaisesti rasvaa saa syödä 30% päivän energiasta ja tuokin raja on KTL:n tunnetun rasvafobian perusteella ehkä matalalla.

Hyvää rasvaa tarvitaan ruokavaliossa ihon, nivelten, hiusten ja yleisen hormonitasapainon ylläpitämiseen - varsinkin jos harrastat paljon liikuntaa muodossa tai toisessa. Riittävä rasva auttaa myös painonhallintaan.

Edit: eli rohkeasti vaan oliiviöljyä salaatin sekaan ja kalaöljyt käyttöön.

en kääkkään, en vaan niitä saa oikein muusta kun öljystä / margariinista. Pitää varmaan vaihtaa 5% jauheliha 10-15%. Tuo 150/150/40 oli
vain suurinpiirteinen heitto, kalorilaskurista katson että niitä kaloreita tulee se 2k.

Joo. Lisärasvaa voi hakea noin tai esimerkiksi syömällä juustoja (tulee proteiiniakin) tai sitten tosiaan pistämällä esim. salaattiin öljyjä. Pähkinöistäkin saa hyvää rasvaa.

onko sitten öljyn, jauhelihan rasvan ja pähkinöiden rasvan välillä suuria terveydellisiä eroja?

onko sitten öljyn, jauhelihan rasvan ja pähkinöiden rasvan välillä suuria terveydellisiä eroja?

Oliiviöljy tai rypsiöljy sekä pähkinöiden rasva on hyvää. Kalaöljyt on kanssa hyväksi. Jauheliha on normi eläinrasvaa (tyydyttyneitä rasvahappoja), mutta noitakin rasvoja tarvitaan, eli ei niitä saa kitkeä pois ruokavaliosta - varsinkin jos käytät jo margariinia voin sijaan etkä juo rasvaista maitoa.

Äkkisilmäyksellä tämä on aika hyvä artikkeli, vaikka Tolonen puffaakin noilla sivuilla omia tuotteitaan.

Moikka!

Oon nyt ennen treeniä ja treenin jälkeen vetänyt tuota muscle+ juomaa. Tuo mucle+ ei oo kovin halpaa ainakaan mulle :) Miten oman palkkarin saa tehtyä? :) Ja paljon maksaa?

Moikka!

Oon nyt ennen treeniä ja treenin jälkeen vetänyt tuota muscle+ juomaa. Tuo mucle+ ei oo kovin halpaa ainakaan mulle :) Miten oman palkkarin saa tehtyä? :) Ja paljon maksaa?

no minä ainakin teen oman palkkarin, laittamalla desin fastin maustamatonta heraa ja desin fastin maltoa sheikkiin ja perään vielä creatiinia. Sitten maustan sen Funlightilla ja laitan vettä sekaan ja voilá se ois siinä. desi heraa painaa n30g ja desi maltoa n50g.

Mitenkäs sellanen vaikuttaa kehittymiseen, jos illalla syö jäätelöä vaikkapa 1/3 paketista? Kun illallahan pitäis vältellä hiilaria, mutta onko se sitten kuinka tarkkaa ja onko sillä oikeesti niin merkitystä lihaksien kasvun kannalta? Jäätelö vaan lisänä, toki myös roteiinia sitten yms.

Jos ei nyt ajatella sitä läskin kertymistä ollenkaan.

Anteeksi hiukan aiemman kertaaminen. Kuinka tarkalleen tota ei-hiilaria-illalla-systeemiä ihmiset sitten noudattaa?

Mitenkäs sellanen vaikuttaa kehittymiseen, jos illalla syö jäätelöä vaikkapa 1/3 paketista? Kun illallahan pitäis vältellä hiilaria, mutta onko se sitten kuinka tarkkaa ja onko sillä oikeesti niin merkitystä lihaksien kasvun kannalta? Jäätelö vaan lisänä, toki myös roteiinia sitten yms.

Jos ei nyt ajatella sitä läskin kertymistä ollenkaan.

Anteeksi hiukan aiemman kertaaminen. Kuinka tarkalleen tota ei-hiilaria-illalla-systeemiä ihmiset sitten noudattaa?

Vaikuttaa kehtittymiseen? Läskiä voi ajan mittaan kertyä. Toisaalta jos kokonais kalorimäärä ei ylitä kulutusta niin on ihan sama mihin aikaan sä ne kalorit syöt. Lihaksien kehittymiseen tosta ei ainakaan ole haittaa. Ei kyllä hyötyäkään jos syöt muuten tarpeeksi.

Back
Ylös Bottom