Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

En tiiä oikee missä kysyisin mut kysyn ny tääl eli riittääkö vai onko liikaa 2500 kcal päivässä ja toho päälle sit sali päivin palkkari? Tarkotus ois pysyy suht kireenä eli ei mitää himo mahaa oo tarkotus kerätä.Puntilla käyn 4x viikos 2 jakoisella ja pituutta on 175cm ja painoa 70kg

Olen 17v poika/mies mitat 184/76 ja salilla käyty noin puoli vuotta nykyään n 3 krt viikossa.

Olen alkanut pitää kirjaa syömisistä niin saan kalorit ppidettyä nykyään noin 3000-4000 eli plussalla kuitenkin. Proteiinia tulee n 130-180.

Treenin jälkeen olen yleensä jonkun banaanin vetänyt. Palkkareista en ole oikein selvillä, voiko niitä korvata "normaalilla" ravinnolla? Tai miltä kuulostaa banaani + joku proteiinipatukka treenin jälkeen?

E: massaa siis haetaan

Olen 17v poika/mies mitat 184/76 ja salilla käyty noin puoli vuotta nykyään n 3 krt viikossa.

Olen alkanut pitää kirjaa syömisistä niin saan kalorit ppidettyä nykyään noin 3000-4000 eli plussalla kuitenkin. Proteiinia tulee n 130-180.

Treenin jälkeen olen yleensä jonkun banaanin vetänyt. Palkkareista en ole oikein selvillä, voiko niitä korvata "normaalilla" ravinnolla? Tai miltä kuulostaa banaani + joku proteiinipatukka treenin jälkeen?

Patukka ja banaani on hyvä mutta se palautusjuoma tulee halvemmaksi kuin patukka, kun sekoitat sen itse maltosta ja herasta suhteessa 1:1.

En tiiä oikee missä kysyisin mut kysyn ny tääl eli riittääkö vai onko liikaa 2500 kcal päivässä ja toho päälle sit sali päivin palkkari? Tarkotus ois pysyy suht kireenä eli ei mitää himo mahaa oo tarkotus kerätä.Puntilla käyn 4x viikos 2 jakoisella ja pituutta on 175cm ja painoa 70kg

kokeile minkälaisilla kalorimäärillä rupeaa tarttumaan lihaa kyytiin. generaalisti semmonen 40kcal/kg on aika suuntaa-antava. Jos rupeaa pötsii tulemaan ni rajoita kaloreita välillä. Mut mun mielestä jos syöt puhdasta ruokaa ni et kovin herkästi mitää kunnon reppua saa aikaan vaikka söisitki vähän enemmän.

Jos syöt todella 3000-4000 kcal, niin mielestäni proteiinin osuus saisi olla kyllä suurempi kuin tuo 130-180g. Ite oon tässä syöny sellasta 2700-3300 kcal per päivä ja proteiinia on tullut sellasta 170-250g noin pikasesti katottuna. Sunki kannattais syödä 2-3g protua per painokilo eli sellaset 150-230g per päivä.

En edes jaksa tsekata kyseitä sivustoa...tonnikala & vesi-dietti. Kuulostaako se susta hyvältä? Missäs on kaikki kuidut, vitamiinit ja hivenaineet ym...

Kyllä tossa ohjeessa ainakin käsketään ottamaan myös vitamiineja koko ajan, nimenomaan johtuen siitä että tunassa ei sitä tarpeeksi oo. Ja eihän tuo kestä kuin 3 päivää, tuskin siinä ajassa nii hirveitä vahinkoja tapahtuu?

Kyllä tossa ohjeessa ainakin käsketään ottamaan myös vitamiineja koko ajan, nimenomaan johtuen siitä että tunassa ei sitä tarpeeksi oo. Ja eihän tuo kestä kuin 3 päivää, tuskin siinä ajassa nii hirveitä vahinkoja tapahtuu?

:lol2::lol2::lol2: no kuinka paljon hyvää sitten luulet kerkiävän tapahtua?

Paljonko sitä vettä nyt pitikään juoda päivässä??? Oon 190 cm ja 89 kg ja dieetillä.

Elikkäs, kyseessä on tonnikala ja vesi-dieetti, onko kukaan täältä testannu ja toimiiko tuo miten?

Kyllä sä varmaa nesteet saat kropasta tolla 3 päivän "dietillä" pois ku hh:t jää minimii, ja siihen se sit varmasti jääkin. Ja sit ku palailet normiruokaan, joka sisältää hiilaria ni saat menetetyt nesteet takasin. Et ei siihen läskin palamisee mitää poppakonsteja oo, vaa kyllä se on vähän töitä tehtävä jotta se läski palaa.

Terve! Tossa yhessä threadissa jauhettiin taannoin sitä ettei aamulla ole nälkä ja voi jopa :urjo: lentää. Tätä kestää mulla ainakin tohon klo. 12-13 asti. Noniin; Kannattaako tälleen dieetillä sitten uhmata itseään ja syödä jotain aamutuimaan vai ei kerran mieli ei todellakaan tee? Illalla kun tilanne onkin päinvastoin ja saa painiskella itsensä kanssa ettei lähtis kebabille... Olis sitte neki kalorit pois päivän saldosta...

Jos saat aamulla alas edes jotain nestemäistä eli jonkun protskudrinkin niin se elimistö kyllä heräilee sen jälkeen unilta ja tunnin päästä on jo karmiva nälkä.

Heipä hei vaan. Sellasta kysyisin, että mikä ois hyvä lisäravinne joka sisältäis proteiinia. Huomasin et saan syödä oksennukseen asti et saisin päivän proteiini suositukset :). En jaksa selitellä turhia mun elämästä. Kaikessa yksinkertaisuudessa saako proteiinia ostettua jossain muodossa ja mielummin haluaisin myös omia kokemuksia kuulla teiltä. Ja onko se ostettu prote yhtä "hyvää" kuin ruuasta vai voiko se edes huonompaa ollakkaan.

Ei mitään mutu tietoa sitten :P

Heipä hei vaan. Sellasta kysyisin, että mikä ois hyvä lisäravinne joka sisältäis proteiinia. Huomasin et saan syödä oksennukseen asti et saisin päivän proteiini suositukset :). En jaksa selitellä turhia mun elämästä. Kaikessa yksinkertaisuudessa saako proteiinia ostettua jossain muodossa ja mielummin haluaisin myös omia kokemuksia kuulla teiltä. Ja onko se ostettu prote yhtä "hyvää" kuin ruuasta vai voiko se edes huonompaa ollakkaan.

Esimerkiksi tästä.

Vähän outo kysymys threadiin jossa useessa kirjotuksessa käsitellään proteiinijauhoja. Tutustuppa noihin muihinkin vastaaviin tuotteisiin P-storesta, noitahan on vaikka mitä erilaisia proteiineja, hitaampaa, nopeempaa, kasvishommaa yms. Proteiini ei jauhona sinällään oo sen huonompaa ilmeisesti, mutta jos kovin suuri osuus päivän energiasta nautitaan juomina, on se ruoansulatukselle hippasen huono homma, jolloin kannattaa heittää vaikka leseitä sinne drinkin joukkoon, että saada edes hiukan kuituja, vaikkei suositeltavaa ole sekään. Ja omakohtaisia kokemuksia proteiini jauheista on varmasti ainakin 80% tällä palstalla kirjottelevista.

Back
Ylös Bottom