Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Miten säilytätte banaaninne? Vituttaa, kun ostaa vielä vihertäviä banaaneja niin muutaman päivän päästä ne on ihan mustia, ainakin jos huoneenlämmössä säilyttää. Pidättekö omanne jääkaapissa vai ihan huoneenlämmössä.

Ite säilytän jääkaapissa. Tykkään kans ostaa niitä vähän vihretäviä ja ei kyllä ainakaan viikossa mustaksi muutu.

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni dieetillä. Käytän kalorilaskuria laskemaan kulutuksen, syömiset jne.

Täällä usein puhutaan naisilla dieettikaloreista 1800 paikkeilla. Kuitenkin kun esim. tänään harrastin pari tuntia liikuntaa, niin se lisäsi kulutustani 1726kcl. Tämän laskuri lisäsi suoraan päivän kaloreihini, miinusti siitä 500 vajeeksi, ja järjelle jäi 2885kcl. Tuntuu hurjalta tuo määrä, ja kun olen netissä lueskellut naisten treenipäiväkirjoja, niin en ole törmännyt yhteenkään joka puhuisi tuollaisista määristä dieetillä.

Onko tässä nyt joku vialla vai jatkanko vaan syömistä?

Olen ensimmäistä kertaa elämässäni dieetillä. Käytän kalorilaskuria laskemaan kulutuksen, syömiset jne.

Täällä usein puhutaan naisilla dieettikaloreista 1800 paikkeilla. Kuitenkin kun esim. tänään harrastin pari tuntia liikuntaa, niin se lisäsi kulutustani 1726kcl. Tämän laskuri lisäsi suoraan päivän kaloreihini, miinusti siitä 500 vajeeksi, ja järjelle jäi 2885kcl. Tuntuu hurjalta tuo määrä, ja kun olen netissä lueskellut naisten treenipäiväkirjoja, niin en ole törmännyt yhteenkään joka puhuisi tuollaisista määristä dieetillä.

Onko tässä nyt joku vialla vai jatkanko vaan syömistä?

Älä jatka!:D Tuossa liikkumalla kulutetussa luvussa on ehkä tonni liikaa. Vaikka olisit juossu sen 2h. Sitten se antaisi sen 1885, joka kuulostaisi jo järkevämmältä. :rolleyes:

Karpaasit -- Suositelkaa hyvää VALMISTA ateriankorvikemömmöä eli n. 1:1 + vitamiinit (+rasvat) valmiissa paketissa ja hyvänmakuisena. Saako mistään järkevällä hinnalla, tyyliin ungefäär 15-20 euroa/kilo? Pistäkää omia kokemuksia/suosituksia, jos jollain on käytössä joitain hyviä tuotteita. Ja Mass Blast ei käy, enkä jaksa tehdä itse. ;)

Cheers!

Aloittelija tässä taas vähän ihmettelee :rolleyes:
Aloittelin siis salilla käymisen kuukausi sitten ja mietiskelin, että jospa sitä ruokavaliotakin hieman fixailisi, jotta niitä lihaksiakin joskus ilmestyisi. Kattelin tuolta aloittelijoitten puolelta ruokavalio ja treenivinkkejä lihasten kasvattamiseen. Kuinka tarkasti esim. noista esimerkkiruokavalioista täytyy pitää kiinni? Riittääkö jos syö vaikka purkillisen rahkaa joka päivä ja muuten samanlailla kuin ennenkin, eli suht terveellisesti? Vai kuinka paljon kaikenlaisia kikkailuja ruoan suhteen tarvitaan, jotta tuloksia alkaisi syntyä?

Tää mun kysymys tuntuu itsestäkin niin typerältä, että ihan naurattaa :lol2: Mutta kysynpä silti.

Kokeile vaikka pari päivää seurata kaiken mitä syöt. Otat purkin kyljestä ravintoarvot ja punnittet minkä syöt. Sittempähän näet mimmonen keitos siellä suolessa puksuttaa.

Pyri siihen, että saat proteiinia 2-3 grammaa per painokilo. Energiaa pitää tulla hieman yli kulutuksen (esim. 500kcal), jotta kehitystä tulisi. Omaa kulutusta voit arvioida erilaisilla netissä olevilla laskureilla, googleen -> kalorilaskuri tai energiankulutus/-tarve.

Itsellä ainakin tuli ihan liian vähän proteiinia ennenkuin aloin seuraamaan syömisiä.

Ja searchilla löytyy paaaaaaljon lisää tietoa. ;)

^^ :offtopic: mutta ihan varmasti toooodella monella tulee sitä proteiinia aivan liian vähän (normi ruoassahan ei niin hirveesti protua ole) jos ei sitä ihan tietoisesti ala syömään. Itsekin kun aloin käymään salilla, niin luulin että purkki raejuustoa riittää hyvinkin :nolo:

Sit ku alko lukee pakkista niin tajus että ei perkele, sen verranhan pitää syödä joka aterialla protua :D

Joo, eipä siitä rahkapurkista näköjään löydy kuin vajaat 10 g ja jos tuota 2-3 g per kilo miettii, niin tarttisin vähintään 100 g :eek: Pieniruokaisena naisihmisenä tuon määrän syöminen tuntuu aika mahdottomalta :rolleyes: Pitäisikö sama määrä laittaa menemään salittominakin päivinä?

Joo, eipä siitä rahkapurkista näköjään löydy kuin vajaat 10 g ja jos tuota 2-3 g per kilo miettii, niin tarttisin vähintään 100 g :eek: Pieniruokaisena naisihmisenä tuon määrän syöminen tuntuu aika mahdottomalta :rolleyes: Pitäisikö sama määrä laittaa menemään salittominakin päivinä?

Kyllä joka päivä, mutta ei tuo protskumäärä ole paljoa, ja siihen kyllä tottuu. Jos vaikka jokaisella aterialla syöt 20g proteiinia ja syöt viidesti päivässä, mukaanlukien palkkari treenipäivinä, niin 100g täyttyy helposti! Syö vaikka kaiken kanssa raejuustoa jos et muuta keksi.

Yleensä rahkapurkissa on parikymmentä grammaa protskua ellei sitten ole valinnut jotain maustettua tms rahkaa. Esim Ehrmann on hyvä protskulähde, sen voi sitten maustaa miten haluaa.

Eihän sitä kaikkea protua nyt ehrmannista vedetä! :D

Normaalilla ruokavaliolla tulee jo jonkin verran ja sitten täydennystä tonnikalalla, rahkalla, raejuustolla jne.

Itellä tulee yleensä syötyä 1-2 purkkia ehrmannia ja muutama tonnikalaraejuustovoileipä päivässä. Sitten ruoalla aina lappaa sitä kanaa vähän reilummin. Tämä riittää mulle ja protua tulee yleensä ainakin se 2,5g per painokilo. Ei kyllä pitäis tehdä tiukkaa.

Edit. Niin ja mulla on painoakin muutaman kymmentä kiloa enemmän ku sulla. ;)

Joo, eipä siitä rahkapurkista näköjään löydy kuin vajaat 10 g

meikän eka postaus. eli tosi ammattimainen vastaus tiedossa.. tänään vedin elämäni ekan Ehrmannin. huomasithan että toi 10g proteiinia on per 100g Ehrmannia? jos siis vedät 250g:n purkillisen ni se tekee 25g proteiinia. ite suunnittelin et jos aina muun ruoan yhteydessä vetäs purkillisen, vaikka 4 kertaa päivässä ja loput proteiinit sais sit muusta ruoasta ni vois olla hyvä, vai?

kuukauden oon käyny salilla, tänään alotin myös muuttaa ruokailutottumuksia tän palstan lukemisen seurauksena. tavote ois saada massaa 10-15kg lisää, oon 184/65 et sixpack kyl näkyis jos sellanen siis ois. tarkotus käydä 5 kertaa/vk salilla ja muutama kerta/vk lenkillä. ja syödä niin paljo ku jaksaa. meikän aineenvaihdunta on semmonen et vaikka syön mitä ni en liho. saas nähä mitä käy jos liikkuu ja syö paljon ni jääkö jotain jälkiä.. yritän myös laskeskella proteiineja.

kiitos palstan hyville vinkeille, proteiinijuttu tuli melko selväks. hiilarihommaan pitää vielä vähän perehtyä.

salihommasta vielä että oon alottanu aika iisisti, penkistä esim. teen 4x12 sarjoja 35kg:lla. luulisin et menee melko puhtaasti, kattelin hyviä videoitakin täältä. pitäs kai vähän nostaa painoo ja tiputtaa sarjojen määrää jos tuntuu että ei mee.
mutta näin, tästä lähdetään.

Oikealla asenteella ollaan liikkeellä! :rock:

Tekniikka kuntoon jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ja egoilut nyypille. Sapuskaa naamaan ja haba kasvaa! :D :whip:

Tsemeä reeniin.:thumbs:

Ilmeisesti aika useat täällä käyttävät kalaöljy kapseleita, kysyisin että montako noita kannattaisi päivässä ottaa, purkissa lukee nettä max 2 kapselia päivässä mutta useet tuntuvat ottavan jopa 5-6 kapselia päivässä?

Ilmeisesti aika useat täällä käyttävät kalaöljy kapseleita, kysyisin että montako noita kannattaisi päivässä ottaa, purkissa lukee nettä max 2 kapselia päivässä mutta useet tuntuvat ottavan jopa 5-6 kapselia päivässä?

Se max 2 kapselia päivässä johtuu siitä että siinä on lisätty mm.D- ja E vitamiineja. Tulee "yliannostus" niitä, jos syö enempi ku 2. Kantsii ostaa sellasia joissa ei oo lisätty vitamiineja. Niitä voi vedella enempi ku 2 päivässä.

Back
Ylös Bottom