Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Mites se maidon sisältämä hera? Onkos sekin mennyt nyt pilalle? ;) johtuisko se seuraavana päivän kuolemalle haiseva sheikkeri ihan vaan siitä, että bakteerit pääsee lisääntymään siinä litkussa sen nesteen takia...

Jep jep, hyviä pointteja. Kuten varottelin niin ton mun "tiedon" lähde on luokkaa "isot pojat sanoo että...". Mutta en edelleenkään ymmärrä miten se on muka helpompaa kuskata sitä nestettä pullossa kuivan jauheen sijaan.

Jep jep, hyviä pointteja. Kuten varottelin niin ton mun "tiedon" lähde on luokkaa "isot pojat sanoo että...". Mutta en edelleenkään ymmärrä miten se on muka helpompaa kuskata sitä nestettä pullossa kuivan jauheen sijaan.

Edelleenki puhe oli maitoon tehdystä herajuomasta. Eikä mun mielestä ainakaan oo mitään järkeä kuljettaa maito maitona ja proteiinijauhe proteiinijauheena salille ja sekottaa ne vasta siellä.

Proteiinit voi denaturoitua nesteessä. Ite en säilyttäisi todellakaan. Se hera nimittäin reagoi sen nesteen kaa. Muuten sheikkerit ei haisisi kuolemalle kun oot unohtanu sen yön ajaks treenikassiin.

Niin ne denaturoituu paistinpannullakin kun paistat lihaa tai kananmunaa. Denaturoituminen tarkoittaa proteiinin kvaternaari-, sekundaari- tai tertiäärirakenteen hajoamista palautuvasti tai palautumattomasti. Se ei ole siis mikään paha mörkö tässä tapauksessa.

Paljonko tollasessa pizzerian, iskender kebab/riisi kebabissa on noin kaloreita ? Mietin, että mitä tässä kehtaisi tilalta kun dieetillä vielä mennään :)

Paljonko tollasessa pizzerian, iskender kebab/riisi kebabissa on noin kaloreita ? Mietin, että mitä tässä kehtaisi tilalta kun dieetillä vielä mennään :)

Liikaa dieetille. Eihän tuota oikeastaan voi sanoa kuin karvakäsi itse, mutta veikkaisin ainakin +1200kcal jossain isossa iskenderissä kaikila mausteila :)

vetelen tässä dieettini viimeisiä kiloja ja haluaisin pysyä mahd korkeilla kaloreilla, kertokaa siis viisaat kuinka paljon kannattaa laskea lisää kaloreita kun olen mennyt 2100 kalorilla ja paino tippuu 200g viikossa? haluaisin 1,5kg tiputtaa 3vk aikana vielä.

Jotain tonnin huitteilla vois olla, mut vaihtelee tietty koon ja ainesten mukaan. Kyllä tollasia mun mielestä välillä voi dietilläkin syödä ilman että pitäis ees varsinaista cheattipäivää. Ei kuitenkaan usein. Sellasena päivänä täytyy sitte vaan jättää muut ruoat hyvin vähäselle ja syödä vaan proteiinipitoisia ruokia sen kebabin lisäksi.

Tuli hommattua bcaa jauhetta ja tuli mieleen että milloin olisi optimaalisinta juoda drinkki? Treenin aikana, ennen treeniä vai palkkarin seassa?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jees, nimittäin jos tuota laittaisi palkkarin sekaan tulisi hieman vaikeuksia saada alas, on nimittäin helvetin vahvan makuista tuo litku.

Ajattelin koittaa 5kg ottaa pois. 177cm 90kg. 1900kcal lepopäivinä ja treenipäivinä 2000+palautusjuoma (200kcal). 4x sali ja 2-3x n.2-3km lenkki. Koitin laskee makrolaskurilla 190g proteiinia, 60hiilaria ja 100 rasvaa niin tulis toi 1900 täyteen. Pitäiskö jotain muuttaa? Ja kuukaudessa olis 5kg tavote.

En tiedä yhtään tosta vhh-dietistä niin siitä olis kiva saada tietoa esim: mulle hyvät määrät.

edit: Niin ja miten on toi kreatiinin käyttö. Käytän star nutritionin kreatiinia ja ohje: lataus 20g päivässä 1viikko ja päivät 7-64 5g jonka jälkeen 3vkn paussi. Nyt on paussi loppu joten pitääkö alottaa uudestaan tolla latauksella vai vaan 5g päivä? Sopiiko kreatiini dietin kanssa?

Ajattelin koittaa 5kg ottaa pois. 177cm 90kg. 1900kcal lepopäivinä ja treenipäivinä 2000+palautusjuoma (200kcal). 4x sali ja 2-3x n.2-3km lenkki. Koitin laskee makrolaskurilla 190g proteiinia, 60hiilaria ja 100 rasvaa niin tulis toi 1900 täyteen. Pitäiskö jotain muuttaa? Ja kuukaudessa olis 5kg tavote.

En tiedä yhtään tosta vhh-dietistä niin siitä olis kiva saada tietoa esim: mulle hyvät määrät.

edit: Niin ja miten on toi kreatiinin käyttö. Käytän star nutritionin kreatiinia ja ohje: lataus 20g päivässä 1viikko ja päivät 7-64 5g jonka jälkeen 3vkn paussi. Nyt on paussi loppu joten pitääkö alottaa uudestaan tolla latauksella vai vaan 5g päivä? Sopiiko kreatiini dietin kanssa?
Voit ihan hyvin ladata uudestaan, mutta ei haittaa vaikka siirryt suoraan 5g. Täyttyy varastot tosin vähän hitaammin. Kreatiini on oivallinen dieetin kanssa ja käyttäisin ehdottomasti.

Jees, nimittäin jos tuota laittaisi palkkarin sekaan tulisi hieman vaikeuksia saada alas, on nimittäin helvetin vahvan makuista tuo litku.

Treenin aikana toi olisi hyvä. Bcaa ja pari raetta merisuolaa sekä optiona vielä hiilari ja glutamiini (tai ehkä mielummin suoraan EAA-jauhoo) niin saat hyvän treenijuoman :) makua saat vaikka sokerittomasta mehutiivisteestä.

Mää tarttuisin itse tuohon kohtaan. Eli oletan että syöt vaikka lounaan klo 11.00. Sen jälkeen töitä/koulua ja vedät vaikka klo 14.00 jugurtin. Et kertonut kauanko tuosta lounaasta on siihen että menet salille, mutta jos meet salille vaikka klo 16.00 niin varmaan alkaa energiat oleen vähissä. Eli itsellä ei toimisi sen takia, että kunnon ruuasta on liian pitkä aika reeniin. Omalla kohdalla toimii 2-3 h kunnon ateriasta, muuten on nälkä ja vituttaa.

Sitten nukutko tarpeeksi?

Vedät kahvia kaks kuppia aamupäivällä, onko keho tottunut tuohon kahviin & kofeiiniin ja huutaa sitä lisää myös iltapäivällä. Eli buusteriks kahvia iltapäivällä tai koita vaikka lopettaa kahvinjuonti kokonaan pariksi viikoksi.

Joo ehkä pitää tarkistaa ja siirtää tuota juuri ennen treeniä tapahtuvaa ruokailua. Ja varmaan sitä nukkuakin vois vähän enempi, tosin oon aina nukkunu melko vähän. Eikä silti urheilu uralla ole ollut vastaavaa ongelmaa, siksi vähän tätä ihmettelinkin.

Onks kokemuksia kellään Musclecore:n PWO Loader juomasta? Onko apua? Minkälainen makunautinto? Meinasin sellasta hankkia tuossa.

Nyt on läpi Jutan go-fat-go-dieetti. Onko kellään neuvoa miten tästä nyt jatkaa? Tarkoituksena ei ole palata entiseen (huonoihin ruokatottumuksiin). Helppo olisi jatkaa tuolla samalla ohjeella kun kaiken muistaa siitäkin jo ulkoa ja ruuat menee hyvin alas. Ei kuitenkaan oo suositeltu et sitä jatkais kauemmin kuin sen 4 viikkoa. Miten siis kannattaa jatkaa? Haluan viimeisetkin rasvat pois kehosta ja lihasta paaaaljon tilalle. :)

Miten kannattas toimia ku haluaa viimeisetki "tiukat rasvat pois"? ollut nyt dieetillä jo 7vk ja on lähteny paljon omasta mielestä mutta tarviis semmoisen loppusilauksen vielä eli on vähän alavatsassa(navan seutu) ja kyljissä(kainalon alla). En hae mitää kisakondista vaa perus "timmin kunnon" abaut 10% rasvoihi ja suunnillee täl hetkel oisko 12-13%? Siis kannattaako ottaa enempi aerobista mukaan(täl hetkel salin lisäks käyn 1-2 krt viikos lenkillä) vai karsia ruuista pois (peruskulutus 2100 ilman liikuntaa ja syön tällä hetkellä päivän aikana 1700-1800kcal eli vajetta tulee ilman liikuntaa jo noin -300kcal)

miksi L-arginiinijauhe mitätöi fun light -mehutiivisteen sekä maun että värin?

ihan oikeasti sekoitin veteen ensin arginiinia ja sitten lisäsin fun light -mehutiivistettä jotta arginiinin inhottava maku lähtisi pois. laitoin oikeasti ihan reilusti sitä fun lightia. lopputulos: väri ei muuttunut (fun lightin väri katosi) ja maku oli edelleen arginiini.

Tietoa miten antibioottikuuri vaikuttaa ruuan imeytymiseen tai ylipäätään energiankulutukseen? Toista viikkoa kuurilla ja paino sen kun putoaa, myös nälkä on kova. Saattaahan toki johtua pieni painonlasku liikkumattomuudesta, mutta sitä nälkää tuo ei selitä.. Vai tarvitseeko keho sitten vaan extra energiaa infektion nujertamiseen.. Mielipiteitä/tietoa??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom