Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Nonii kysellääs nyt kun salia takana n. kuukausi. Tähän mennessä tullu syötyä lähinnä niin paljon ku vaan napa vetää, aivan satunnaisesti mitä sattuu. Mitä nyt vähän enemmän koittanu napsia kananmunia ja raejuustoa.

Ikää siis 17 vuotta, mitat 181/67, ja pelaan jalkapalloa. Eli sitä ajatellen nyt tullu salilla käytyä. Tietenki ulkonäköpuoliki kiinnostaa (tytöt :hyper:), voimaa unohtamatta. Mutta siis tarkotus olis nyt saada massaa semmonen n. 10kg lisää ja mieluiten ihan puhtaasti lihaksena, että jaksaisi juostakkin :D Varmaan kuitenki parempi vaan syödä paljon. Joten millasta ruokavaliota suosittelette? Kannattaisko vetää näitä lisäprotskuja heraa jne. Palkkaria käytän treenin jälkeen tällä hetkellä. Tiedä sitte kuitenkaa noista lisäprotskuista sun muista, vaikka mutsi niitä ite käyttääkin podifitnessikisojen takia.. Aerobinen kunto kyllä pysynee ylhäällä koko ajan ihan treenien takia, joita kai joku neljä kertaa viikossa nyt (harrastejengi, silti :D)

Mitäs ehdottelisitte?

Mikset äidiltäs kysele? Jos kerran body fitneksessä kisaa niin kyllä hän sut vähintään alkuun saa opastettua :)

Olen nyt vähän ulapalla mitä sinne palkkariin kannattaa laittaa kun olen aina valmiita tuotteita käyttänyt, mutta nyt olen päättänyt, että rupean sekoittelemaan itse. Ajattelin että Prode-hiilari suhde 1:1 +5g kreatiinia, 7g bcaa. Oliskiko esimerkiksi glutamiini vielä hyvä lisä tuohon?

Olen nyt vähän ulapalla mitä sinne palkkariin kannattaa laittaa kun olen aina valmiita tuotteita käyttänyt, mutta nyt olen päättänyt, että rupean sekoittelemaan itse. Ajattelin että Prode-hiilari suhde 1:1 +5g kreatiinia, 7g bcaa. Oliskiko esimerkiksi glutamiini vielä hyvä lisä tuohon?

Ei noi BCAAt ja glutamiinit oo niin tärkeitä. Toki ylimääräiset rahat voi huonomminkin sijoittaa, mutta ei niillä suurta merkitystä ole mihinkään suuntaan.

Kun ei se jostain syystä oikeen osaa, sille vaan bulli neuvoo mitä tehdään ja se tekee :D Nyttekin vaan seuraa orjallisesti dieettiänsä ensi syksyn kisoja varten, tietämättä mistään mitään (no kyllä se varmaan jotain tietää)... :O

Ja tosiaan käyn tällä hetkellä n. 4-5x viikossa nelijakosella ohjelmalla. Täytyy varmaan vaan alkaa mättämään niin paljon kun vaan pystyy joka aterialla. Aamulla ei ikävä kyllä oikeen meinaa upota muu kuin suklaamurot :rock:

Morjensta pöytään. Olen entinen aktiivitason urheilija, joka innostui taas salilla käymisestä pienen tauon jälkeen. Ongelmia aiheuttaa vain se, ettei tahdo saada tarpeeksi tehoja/energiaa salitreeniin. Jotenkin voimaton olo kun painoja alkaa nostella. Ja ei, en yritä alkuun liian suurilla painoilla. Kysymys kuuluukin, että mikä olisi sopiva lisäravinne antamaan pikkuisen boostia salille? Fast:n Intra?

Morjensta pöytään. Olen entinen aktiivitason urheilija, joka innostui taas salilla käymisestä pienen tauon jälkeen. Ongelmia aiheuttaa vain se, ettei tahdo saada tarpeeksi tehoja/energiaa salitreeniin. Jotenkin voimaton olo kun painoja alkaa nostella. Ja ei, en yritä alkuun liian suurilla painoilla. Kysymys kuuluukin, että mikä olisi sopiva lisäravinne antamaan pikkuisen boostia salille? Fast:n Intra?

Laitas nyt alkuun vähän infoa siitä mitä syöt päivän aikana, ennen treeniä ja mitä lisäravinteita ylipätäsä käytät?

No päivän ruokailu on suurinpiirtein tällaista.
Aamulla kuppi kahvia,ruisleipä juustolla ja leikkeella, rahkaa mustikkakeitolla.
Töissä kuppi kahvia ja hedelmä aamupäivällä.
Lounaaks ihan normi kotiruokaa. Mahdollisimman terveellistä.
Iltapäivällä joku pieni välipala, esim. jugurtti, hedelmä, ruisleipä.
Yleensä tähän väliin tulee treeni.
Treenin jälkeen palkkari, just nyt käytössä Fast HT-R.
Pari tuntia tästä ja proteiini pitoinen ruoka.
Ehkä joku iltapala vielä, siinäkin proteiini paljon.

Siinäpä suurinpiirtein päivän safkat. En yritä mitään valtavia lihaksia saada, mut jotain lihasta taas kroppaan olis kiva tulla. Tuntuu vaan ettei salilla jaksa, joka sit ärsyttää kun tuntuu ettei ole hyötyä käydä.

Tuon kaiken lisäks syön aamuisin vitamiineja, magnesiumia aamuin illoin, Star Nutritionin Ripped hardcorea.
Ideoita anyone?

Ei toissa nyt mitään valittamista ole. Sää voisit kokeilla ihan jotain PWO tuotetta jossa on kofeiinia ja tauriinia. Sen pitäs ainaski piristää. Tai sit vaa tempaset just ennen treeniä kupin kahvia..:D

Joo ei kai tuos ruokavaliossa mitään ihmeellistä ongelmaa olekaan. Tuntuu vaan just et lihakset on ns.tyhjät kun alottaa treenin. Mikähän olis siis sopiva PWO tuote? Mitä porukka käyttää, mikä on hyväksi koettu?

Joo ei kai tuos ruokavaliossa mitään ihmeellistä ongelmaa olekaan. Tuntuu vaan just et lihakset on ns.tyhjät kun alottaa treenin. Mikähän olis siis sopiva PWO tuote? Mitä porukka käyttää, mikä on hyväksi koettu?

Kannattaa syödä 1,5-2h ennen treeniä joku kunnon ateria. Proteiiniä ja helposti imeytyvää hiilaria, niin ei pitäis tuntuu tyhjältä. Toki kaikilla tapansa, mutta voithan sä myös n.30min ennen ottaa vaikka 30g heraa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No päivän ruokailu on suurinpiirtein tällaista.
Aamulla kuppi kahvia,ruisleipä juustolla ja leikkeella, rahkaa mustikkakeitolla.
Töissä kuppi kahvia ja hedelmä aamupäivällä.
Treenin jälkeen palkkari, just nyt käytössä Fast HT-R.
Pari tuntia tästä ja proteiini pitoinen ruoka.
Ehkä joku iltapala vielä, siinäkin proteiini paljon.

Siinäpä suurinpiirtein päivän safkat. En yritä mitään valtavia lihaksia saada, mut jotain lihasta taas kroppaan olis kiva tulla. Tuntuu vaan ettei salilla jaksa, joka sit ärsyttää kun tuntuu ettei ole hyötyä käydä.

Tuon kaiken lisäks syön aamuisin vitamiineja, magnesiumia aamuin illoin, Star Nutritionin Ripped hardcorea.
Ideoita anyone?
Pelimiehen ratkasu on mennä aikasin illalla nukkumaan ja herät kukonlaulun aikaan salille tyhjällä mahalla. Tyhjällä mahalla insuliinitasot on alhaset ja katekoliamiinitasot koholla -> treeniä jaksaa painaa paremmin kuin koskaan. Jos asennetta riittää tohon touhuun niin suosittelen kokeilemaan. Mulla on toiminut kuin junan vessa.

Meneekö paljon metsään jos arvioisin maitoon sekoitetun heran säilyvän jääkaapissa 2 päivää? Sekottelis parin päivän juomiset kerralla. Joo, nyt optimoidaan ajankäyttöä viimesen päälle.

EDIT: Mieluiten sekottais vaikka viikon litkut kerralla, useaan tonkkaan, mutta säilyvyys ei taida riittää ;)

Mää tarttuisin itse tuohon kohtaan. Eli oletan että syöt vaikka lounaan klo 11.00. Sen jälkeen töitä/koulua ja vedät vaikka klo 14.00 jugurtin. Et kertonut kauanko tuosta lounaasta on siihen että menet salille, mutta jos meet salille vaikka klo 16.00 niin varmaan alkaa energiat oleen vähissä. Eli itsellä ei toimisi sen takia, että kunnon ruuasta on liian pitkä aika reeniin. Omalla kohdalla toimii 2-3 h kunnon ateriasta, muuten on nälkä ja vituttaa.

Sitten nukutko tarpeeksi?

Vedät kahvia kaks kuppia aamupäivällä, onko keho tottunut tuohon kahviin & kofeiiniin ja huutaa sitä lisää myös iltapäivällä. Eli buusteriks kahvia iltapäivällä tai koita vaikka lopettaa kahvinjuonti kokonaan pariksi viikoksi.

Meneekö paljon metsään jos arvioisin maitoon sekoitetun heran säilyvän jääkaapissa 2 päivää? Sekottelis parin päivän juomiset kerralla. Joo, nyt optimoidaan ajankäyttöä viimesen päälle.

EDIT: Mieluiten sekottais vaikka viikon litkut kerralla, useaan tonkkaan, mutta säilyvyys ei taida riittää ;)

Kai se nyt säilyy vaikka sen viikon. Ihme touhua, kun ihmiset ei uskalla juoda vaikka päivän vanhaa maitoo. Ite vedän kaikkee niin kauan kunnes ruoka kertoo olevansa pilalla. Eli haisee, maistuu tai on mennyt vaikka klöntille, kuten maidolle käy. Eli tee se palkkari vaikka viikoks ja kyllä sää sen huomaat jos se on pilalla.

Oon vähän kuullu sellasta huhua (=lukenu pakkikselta), et vaikka öljyssä olevaan säilyketonnikalaan on käytettykin kasviöljyä (oliivi- tai auringonkukka-) ni se ei oiskaan niin terveellistä rasvaa, koska ne on kuumennettu purkittamisen jälkeen säilyvyyden vuoksi. Mahtaako tämä pitää paikkaansa ja menetän elinvuosia kuin brosciencetyypit lihasta kolmen tunnin syömättömyyden jälkeen, koska syön tonnikalaa öljyssä enkä vedessä, johon ite lisäisin rypsi- tai oliiviöljyä.

Proteiinit voi denaturoitua nesteessä. Ite en säilyttäisi todellakaan. Se hera nimittäin reagoi sen nesteen kaa. Muuten sheikkerit ei haisisi kuolemalle kun oot unohtanu sen yön ajaks treenikassiin.

Proteiinit voi denaturoitua nesteessä. Ite en säilyttäisi todellakaan. Se hera nimittäin reagoi sen nesteen kaa. Muuten sheikkerit ei haisisi kuolemalle kun oot unohtanu sen yön ajaks treenikassiin.

Mulla oli juurikin maitoon tehty whey80 kaks päivää jääkaapissa, ku menin tekemään palkkarin, mutta sitte viime hetkellä tuli sellanen olo, et nyt tarvitaan kyllä pari lepopäivää. Ihan normaalilta se maistu vielä parin päivänkin jälkeen. Treenikassissa säilyttäminen on pikkusen eri juttu ku jääkaapissa säilyttäminen. Ja eiks proteiinin denaturoituminen tarkoita sitä, että sen rakenne hajoaa eli käytännössä siitä tulee lyhyempiketjuinen. Juodaanhan sitä kaiken maailman hydolysoituja isolaattiaminohappoproteiineja eikä se niissä tunnu olevan huono juttu.

Mulla oli juurikin maitoon tehty whey80 kaks päivää jääkaapissa, ku menin tekemään palkkarin, mutta sitte viime hetkellä tuli sellanen olo, et nyt tarvitaan kyllä pari lepopäivää. Ihan normaalilta se maistu vielä parin päivänkin jälkeen. Treenikassissa säilyttäminen on pikkusen eri juttu ku jääkaapissa säilyttäminen. Ja eiks proteiinin denaturoituminen tarkoita sitä, että sen rakenne hajoaa eli käytännössä siitä tulee lyhyempiketjuinen. Juodaanhan sitä kaiken maailman hydolysoituja isolaattiaminohappoproteiineja eikä se niissä tunnu olevan huono juttu.

Tähän en tarkemmin osaa sanoa. Tää mun tieto on täyttä brosciensia. Mut ihmettelen että miten se on epäkäytännöllistä ottaa salilla siihen sheikkeriin sitä vettä? :confused: Musta epäkäytännöllisempää on kuskata nesteenä sitä ympäri kyliä.

Tähän en tarkemmin osaa sanoa. Tää mun tieto on täyttä brosciensia. Mut ihmettelen että miten se on epäkäytännöllistä ottaa salilla siihen sheikkeriin sitä vettä? :confused: Musta epäkäytännöllisempää on kuskata nesteenä sitä ympäri kyliä.

Veteen tehdessä kannattakin täyttää vasta salilla, mut maitoon tehdessä (niinku mä nykyään aina ja tässäkin oli puhe) se on kaikin puolin käytännöllisintä tehdä jo kotona ja laittaa salilla treenin ajaks jääkaappiin.

Mites se maidon sisältämä hera? Onkos sekin mennyt nyt pilalle? ;) johtuisko se seuraavana päivän kuolemalle haiseva sheikkeri ihan vaan siitä, että bakteerit pääsee lisääntymään siinä litkussa sen nesteen takia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom