Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

No prkl.. aletaanko tässä sittenkin yleisön pyynnöstä dieettaamaan.. :eek: No mites makrot dieetillä sitten? ja kalorit -500kcal alle kulutuksen vai?
Ja mites salitreeni? Tohtiiko tuota elaston 2-jakoista tehdä miinuskaloreilla? ja sit vissiin lenkkiä ja vielä lisää lenkkiä?

Olisiko suositella jotain dieettiä, millä aloittaa näillä rasvoilla?

No prkl.. aletaanko tässä sittenkin yleisön pyynnöstä dieettaamaan.. :eek: No mites makrot dieetillä sitten? ja kalorit -500kcal alle kulutuksen vai?
Ja mites salitreeni? Tohtiiko tuota elaston 2-jakoista tehdä miinuskaloreilla? ja sit vissiin lenkkiä ja vielä lisää lenkkiä?

Olisiko suositella jotain dieettiä, millä aloittaa näillä rasvoilla?

Elaston ohjelma sopii ihan hyvin. Älä vedä dieetillä sarjoja failureen, koska palautuminen on huonompaa. Voit myös käydä lenkillä tai tehdä vaikka HIIT harjoittelua, joko salipäivinä tai toisina päivinä. Myös ihan 45min kävelylenkki on hyvää ja säästää ainakin lihaksia. Kalorit -500kcal sun kulutuksesta, mutta ei tuosta peruskulutuksesta!

Mitään valmista runkoa ei ole heittää, mutta aloittelijoiden osion FAQ:ssa taitaa olla jonkun näköisiä runkoja joista voi sitten muokata. Protskua kuitenkin ainakin 2g/painokilo, rasvaa minimissään 1g/painokilo ja loput hiilareista tai noista edellä mainituista.

Jees, kiitos näistä vinkeistä :) Otin samalla testiin tuon kalorilaskuri.fi -laskurin.. kalorit asetettu -500kcal.. huomenna alkaa sitten kiristely, saas nähdä miten käy! :)

Tietääkö/löytääkö joku euro shopper jauhelihan ravintoarvoja jostain, ku ite en löytäny mitä finelii ja kalorilaskurii kattelin. Lähinnä tuo rasvan määrä kiinnostaa, mutta jos muutkin löytyy nii vois postata.

Tietääkö/löytääkö joku euro shopper jauhelihan ravintoarvoja jostain, ku ite en löytäny mitä finelii ja kalorilaskurii kattelin. Lähinnä tuo rasvan määrä kiinnostaa, mutta jos muutkin löytyy nii vois postata.

Kyllä se rasvamäärä siinä paketissa pitäis lukea. Proteiinia siinä on todennäkösesti suunnilleen yhtä paljon ku noissa muissakin. Voisin veikata, että siinä on jotain 20% rasvaa, koska yleensä niissä pienempiprosenttisissa se lukee aika selkeesti.

Rasvanpolttamiseen lisäaineet?

Moikka! Olen aloitteleva saliharrastaja, ja pikkuhiljaa on tuloksia alkanut tulemaan, mutta samalla "entisestä elämästä" jäänyt rasva häiritsemään. Jos teillä on vinkata jotain rasvanpoltto lisäravinteita, jotka ovat mielestänne hyviä ja toimivia, olisin kiitollinen jos kertoisitte. Itse olen tällä hetkellä miettinyt hankkivani Ripped Hardcore nimistä tuotetta. Onko teillä kokemuksia siitä. Vastauksia odotellen.

Ps. Tiedän, että aerobinen liikunta on tärkeää joten "mene juoksemaan" tyyppiset kommentit ovat turhia.

Miinuskalorit ovat tärkeät, aerobisella niin väliä. Nuo rasvanpolttajat voit unohtaa, suurin osa kun omaa niin marginaalisen vaikutuksen, että mitään et oikeasti edes huomaa.

Noniin ollu nyt noin 7vk laihiksella, ja painoa tippunut noin 7kg josta varmaan nesteitä 3kg, koska sen verran laihduin ekalla viikolla :S MUTTAMUTTA, tällä hetkellä olen käynyt salilla 3 x viikossa ja ollut 500-1000 kaloria miinuksella ja proteiinia yrittänyt syödä noin 120g päivässä joka on noin 2g rasvatonta painokiloa kohden minulla. Nyt olen harkinnut että voisin kiristää dieettä vähän ja ajattelut että seuraavan kolmen viikon aikana syön treenipäivinä 6dl heraa, eli noin 180g proteiinia siitä ja sitten yhden aterian josta proteiinia saan noin 30-40g. Eli päivää kohden noin 1300-1400 kaloria ja yli 200g proteiinia. Kulutus on noin 2400 treeni päivänä. Vitamiinien yms puolesta tuo tuskin on mikään hyvä vaihtoehto, mutta mitä mieltä olette, että saako tuolla rasvaa pois hyvin ilman suurempia lihashäviöitä? Välipäivinä vetäsin 4dl heraa ja kaks ateriaa. Kuuria olis tarkotus vetää 3 viikkoa ja sitten tarkoitus siirtyä kunnolliseen ruokavalioon takaisin, mutta mitä mieltä olette? Tarkoitus olisi saada rasvaa mahd. paljon pois ilman suuria lihashäviöitä? :)

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mikä ois paras "leipä" ruokien ja aamu-/iltapalan yhteydessä? Ite oon nyt tykänny vetää näkkäriä balkanin siivu päällä. Onko tää minkälainen verrattuna iha ruisleipään? Vaaleet leivät nyt taitaa tupata olemaan aika lailla pullamössöö..

Mitäs arvioisitte mun päivän kulutukseks? Meinaa palaa järki tuon kalorilaskurin kanssa :wall:
Peruskulutus inbodymittauksen mukaan on sen 1900kcal.
Teen pääosin istumatyötä johon kuuluu myös jonkin verran kävelyä, eli melko kevyt työpäivä.
Salilla menee sen 80-90 minuuttia, loppupäivä onkin sitten melkein rötväystä.. :lol2:
Tähän sitten sen -500kcal vaje..

*edit*
Laskurin arvioitu PERUSKULUTUS 2560 kcal vuorokaudessa (ilman vajetta sekä liikuntaa)
Laskurin arvion mukaan saisin syödä 2675 kcal tänään. Tähän on siis laskettu mukaan liikunta ja -500kcal vaje, tuntuu aika paljolta minusta?

Sähä olit 188/89? Ja salia 4 kertaa viikossa vai?

Harris Benedict laskukaava antaa sun kulutukseksi 3175 kcal päivässä. Tuo siis, jos liikut 3-5 kertaa viikossa. Lähtisin sinuna diettaamaan koittamaan aluksi jotain 2700kcal päivässä parin viikon ajan ja jos paino ei laske niin vähennä kaloreita. 4 kertaa salitreeniä viikossa ja siihen 2 kävelylenkkiä tai jos haluat niin kovempitempoista ja kuluttavampaa HIIT-treeniä.

184/68, uhreilija, tavoitteena pieni lihasmassan lisäys syksyn/talven/kevään aikana. Proteiinia tulee n.180g päivässä, rasvoja 80-100g. Hiilihydraatit mietityttää, kuinka paljon olette niitä päivässä syöneet? En siis räjähdysmäistä massankasvua tavoittele vaan maltillista, pitkällä aikavälillä tapahtuvaa pientä lihasmassan kasvua. Joten suurinpiirtein monta grammaa hiilaria päivään, rasvoja tuskin enää lisää..?

Mitä mieltä 20% sikanauta jauhelihan syömisestä päivittäin? pari kertaa viikossa vielä naudan paistijauhelihaa 2-300g/pv lisäks. (Yleensä kanaa 2-300g)
Tuleeko liikaa rasvoja eläinkunnasta, plussa kauden ruokavaliota mietin.

Mä nyt taidaan tapani mukaisesti stressata ihan liikaa, mutta kysytään nyt kuitenkin kun asia askarruttaa aika paljon.

Paino on siis kuuden viikon aikana noussut 5-6 kiloa, mutta tuosta määrästähän on osa nestettä? Fläsää on tietysti tullut ja tuntuu että tämä bulkki on nyt mennyt överiksi, ainakin omasta mielestäni. Ja paino nousi todella nopeasti parissa päivässä 71,5 --> 72,9, olin tosin aika reippailla plussilla yhtenä, kahtena päivänä, mutta silti tuo tuntuu aika käsittämättömältä.

Mitäköhän nyt kannattaisi tehdä? Hilata paino tästä lähtien maltillisemmin tämän vuoden loppuun mennessä tavoitepainoon (75) vai olla vielä pari viikkoa plussilla (jonka jälkeen olen ollut yht. 8vk plussilla) ja sen jälkeen esimerkiksi 3-4 viikkoa miinuksilla ja lähteä siitä uudestaan yrittäen pitää kalorit maltillisemmin plussalla? Lihaksia pitäisi kasvattaa, joten onhan tämä vähän kinkkistä. Apuja siis kaivataan! :)

Mä nyt taidaan tapani mukaisesti stressata ihan liikaa, mutta kysytään nyt kuitenkin kun asia askarruttaa aika paljon.

Paino on siis kuuden viikon aikana noussut 5-6 kiloa, mutta tuosta määrästähän on osa nestettä? Fläsää on tietysti tullut ja tuntuu että tämä bulkki on nyt mennyt överiksi, ainakin omasta mielestäni. Ja paino nousi todella nopeasti parissa päivässä 71,5 --> 72,9, olin tosin aika reippailla plussilla yhtenä, kahtena päivänä, mutta silti tuo tuntuu aika käsittämättömältä.

Mitäköhän nyt kannattaisi tehdä? Hilata paino tästä lähtien maltillisemmin tämän vuoden loppuun mennessä tavoitepainoon (75) vai olla vielä pari viikkoa plussilla (jonka jälkeen olen ollut yht. 8vk plussilla) ja sen jälkeen esimerkiksi 3-4 viikkoa miinuksilla ja lähteä siitä uudestaan yrittäen pitää kalorit maltillisemmin plussalla? Lihaksia pitäisi kasvattaa, joten onhan tämä vähän kinkkistä. Apuja siis kaivataan! :)
Mitä se peili sanoo? Jos ahdistaa tämän hetkinen fläsä määrä niin miinuksille suosiolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom