Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

C-vitamiininkin voisi lisätä tuohon listaan. Jos ostaa puhdasta C-vitamiinijauhetta, sen hinta on aivan olematon. Ite ostin yli neljänsadan päivän annokset alle viidellätoista eurolla.

^mistä!!??

Mass nutritionilta NOW ascorbic acid. Ohjeen mukanen annostus olis 2,25g päivässä, mutta itse ajattelin käyttävän n. 500mg päivässä ja tossa purkissa on 227g ni siinä olis sitten 464 päiväks C-vitamiinia. Tosin mulla ei ole niin tarkkaa vaakaa että en saa sitä oikeesti mitattua niin pientä määrää. Noin gramma sitä tulee ehkä päivässä käytettyä. Käytännössä se on kuitenkin ihan ilmasta.

Okei, kiitti Panda ja Joppa.

Tälläinen lisäkysymys vielä, että koska noita sitten vedetään. Ihan treenin jälkeen palkkariin vai aamusta naamaan? Ja sit samaan lauseeseen eli noiden ''hyödyt'' eli vaikutukset muutamalla sanalla jos jaksatte niin säästyn ylimääräiseltä googlaamiselta :)

Okei, kiitti Panda ja Joppa.

Tälläinen lisäkysymys vielä, että koska noita sitten vedetään. Ihan treenin jälkeen palkkariin vai aamusta naamaan? Ja sit samaan lauseeseen eli noiden ''hyödyt'' eli vaikutukset muutamalla sanalla jos jaksatte niin säästyn ylimääräiseltä googlaamiselta :)

Oikeestaan kaikki muu aamulla paitsi sinkki ja magnesium illalla. Ite oon tosin syöny ton C-vitamiinin ennen treeniä (ja palkkarissa on ollu kans pikkusen sitä), koska sillä voi kuulemman olla joku pumppia parantava vaikutus (vaikka hyötyyköhän siitäkään?). Magnesiumilla saa vähennettyä lihaskramppeja, jos sellasia tulee. Mankku myös saattaa nopeuttaa palautumista. C- ja D-vitamiinit pitävät flunssan poissa. D-vitamiini parantaa kalsiumin imeytymistä. C on myös antioksidantti, joten se vähentää solujen hapettumista. Omega-3-rasvahapot auttaa vastustuskyvyssä myös muiden terveysvaikutustensa lisäksi. Kolmosia tulee ruokavaliosta yleensä liikaa suhteessa kutosiin, ja ravintolisällä tätä epätasapainoa saa tasoitettua. Siinä nyt jotain mitä tästä nopeasti mieleen tuli. :)

Ainiin, sinkki unohtui. Sinkin puute aiheuttaa testosteronitasojen laskua ja sitähän salillakävijät eivät halua, joten parempi saada varmasti tarpeeksi sinkkiä kuin saada sitä liian vähän. Sinkki kuulemman joillakin parantaa unen laatua (kuten myös magnesium). En tiedä oliko se täyttä plaseboa, mutta mielestäni minäkin nukuin harvinaisen hyvin ja näin ehkä hieman ns. märempiä unia, kun söin sinkkiä. Nyt mulla on sinkki loppunut enkä kyllä lisää osta vaikka se onkin hyvin halpaa. Sinkki on myös iholle hyväksi kuten omegatkin.

Perkele, taidan olla allerginen maapähkinöille kun alkaa tulee jonkinmoisia oireita niitä syödessä. Mahtasko olla mitään muuta hyvää korvaavaa proteiinipitoista naposteltavaa kun alkaa jo toi raejuusto ja rahka kyllästyttää. Maapähkinät kuitenkin ravintosisällön mukaan sisältää 25% proteiinia.... Vitutus on suuri kun ovat helvetin hyvänmakuisia muttakun ei voi syödä.

Perkele, taidan olla allerginen maapähkinöille kun alkaa tulee jonkinmoisia oireita niitä syödessä. Mahtasko olla mitään muuta hyvää korvaavaa proteiinipitoista naposteltavaa kun alkaa jo toi raejuusto ja rahka kyllästyttää. Maapähkinät kuitenkin ravintosisällön mukaan sisältää 25% proteiinia.... Vitutus on suuri kun ovat helvetin hyvänmakuisia muttakun ei voi syödä.

Millä tavoin sä oot rahkaa syönyt? Siitä voi tehdä todella paljon kaikenlaista. Esimerkiks syödä sellasenaan tai hedelmien kanssa tai siitä voi tehdä pirtelön maidon ja marjojen kanssa. Tonnikalaakin voi syödä välipalana.

Listaa

Minkälaisia ongelmia sulla tulee? Itellä kirvelee kitalakea ja nielua kuivaa ja ikeniä kutittaa mutta vedän siitä huolimatta kun oireet ei ole vahvat.

Soijarouheessa on hyvin proteiinia mutta sitä ei tahdo oikeen paljaalteen pystyä syömään. Tonnikala, beef jerky, lihat...

Itelle putoaa parmesan / gran padado tyyliset juustot mahtavasti, ja tietysti singlepakatut mozzarellamötikät mutta ne vaatii vähän viileämpää säilytystä

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mites mites? Onkos porukalla hajua miten tommonen avaamaton maitorahka säilyy lämpösessä? Voiko syyä ilman pelkoa esim, jos on ollu muutaman tunnin huoneenlämmös?

Just kokeiltu. Vajaat kolme tuntii auton takapaksis. Vähä oli nestettä kertynny päälle, mut maistu ihan hyvälle. Eli ainaki sen kolmisen tuntii säilyy iha hyvin. Nyt tietenki parin tunnin pääst lentää laatta.

Ite pistän rahkaan vähän jotain muroja ( että tulis vähän kiinteyttä eikä pelkkää mössöä :d). Ja sitten mielen mukaan marjoja/ananaksia. On muuten pirun hyvää sillei ku pistää vaikka kaks ruokalusikallista heraa(itellä on nyt tuota mintunmakuista), menee kuin jäätelöä söis, ja on sit vähän enemmän proteiiniakin.

Ne on niiden papujen kalorit eli 90x2,5=225kcal. Loppu on sitä pois valutettavaa nestettä joka on joko vettä ja suolaa tai vettä, suolaa, sokeria ja jotain maissisiirappia yms. Huuhtele ne pavut aina hyvin ennen kuin syöt ja noita sokeriliemeen säilöttyjä en itse edes osta...

Pitäis saada painoa n. 10 kiloa lisää, mielellään mahdollisimman vähän rasvana. Olen syönyt yli 2500 kaloria kahden kuukauden ajan ja painoa on tullut vain 2 kiloa lisää. Mittani ovat 180cm/65kg. Olen ajatellut lisätä kaloreita, mutta ruokaa en ehdi/jaksa mätätä enempää. Osaatteko suositella jotakin massanlisäykseen soveltuvaa lisäravinnetta, jossa protsku ja hiilarit suhteessa n.1/2. kiitokset

Noh kysytäämpi täällä: Mistä voi ostaa halvimmalla hyvää heraa? Fitnesstukku? Alkaa pikku hiljaa menemään hermot tuon prisman heran kanssa joka maksaa yli 20e/700g

Pitäis saada painoa n. 10 kiloa lisää, mielellään mahdollisimman vähän rasvana. Olen syönyt yli 2500 kaloria kahden kuukauden ajan ja painoa on tullut vain 2 kiloa lisää. Mittani ovat 180cm/65kg. Olen ajatellut lisätä kaloreita, mutta ruokaa en ehdi/jaksa mätätä enempää. Osaatteko suositella jotakin massanlisäykseen soveltuvaa lisäravinnetta, jossa protsku ja hiilarit suhteessa n.1/2. kiitokset

1kg/kk on hyvä vauhti. Nopeemmalla tahdilla tulee vaan enemmän rasvaa. Et sä tarvii mitään massanlisäysjauhoa, koska homma toimii noinkin hyvin.

Fitnesstukulla on useasti aika halpaa heraa, etenkin sillon kun ostaa isommissa paketeissa. 10€/kg oli joskus, kun osti viis kiloa, mutta siitä on jo vähän aikaa. Suunnilleen samanlaisia tarjouksia siellä on lähes kokoajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom