Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Nyt tuli vielä toinen juttu mieleen kun tuolla linkissä oli erillaiset makrojakaumat lepo- ja työpäiville tyliin, että molempina päivinä oli proteiinia yhtä paljon, mutta työpäivänä hiilareita ja rasvaa oli enemmän ja kalorit oli reilusti plussilla kun taas lepopäivänä kalorit oli miinuksilla. Itsellä on sama ruokavalio joka päivä, mutta treenipäivänä otan myös palautusjuoman, josta tulee lähinnä proteiinia eli onko tässä nyt optimoinnin paikka?

Nuo makrot ovat pätkäpaastolle, jonka tuo IF ilmaisee tuossa. Kyseessä on siis ihan omanlaisensa ruokavalio. Niitä makrojakaumia ei kannata lähteä suoraan siirtämään johonkin toiseen ruokavalioon.

Crazea vai crack:ia? paljon kehuttu molempia ja crack:ainakin saanu oikee jonku fitnesstukku palkinnon :D ennen käyttäny tota jack3dia ennen mutta nyt sitäkään saa niin jotain toista hommattava?

Onko protskun imeytymisen/treenistä palautumisen kannalta jotain väliä missä vaiheessa vetäsee tuon massgainerin naamaan? Mulla on tuommosta massin wheytä jota sekotan yleensä n.80g 5dl maitoa jonka vetäsen heti treenin jälkeen. Joku joskus sanoi että maito on paras palautumisjuoma.. Ja nuo jauhot menee hyvin siinä samassa. Joku myös kertoi legendaa että proteiini imeytyy parhaiten heti treenin jälkeen :D Teenkö jotain väärin?

Onko protskun imeytymisen/treenistä palautumisen kannalta jotain väliä missä vaiheessa vetäsee tuon massgainerin naamaan? Mulla on tuommosta massin wheytä jota sekotan yleensä n.80g 5dl maitoa jonka vetäsen heti treenin jälkeen. Joku joskus sanoi että maito on paras palautumisjuoma.. Ja nuo jauhot menee hyvin siinä samassa. Joku myös kertoi legendaa että proteiini imeytyy parhaiten heti treenin jälkeen :D Teenkö jotain väärin?

Mun mielestä teet kaiken oikein.

Kysymys: Miten porukka täälä laskee kalorinsa? Siis mikä on se yleisin luotettavin juttu? Inbodyn mukaan mun "koomakalorit" ois aikalailla tasan 2000kcal, siihen päivän aktiviteettitaso, mutta minkä mukaan se aktiviteettitaso kandee ottaa? Kalorilaskurin kautta? Vai onko jotain parempia taulukoita/sääntöjä miten kalorit lasketaan? Polari ranteeseen vaan päiväksi?

Tuo ei kyllä ole mikään massgainer jos sekotat Mass Wheytä ja maitoa. Ihan perus proteiinijuoma. Treenin jälkeen se kannattaakin juoda, koska se nopeuttaa palautumista ja siten lihakset saavat mahdollisimman nopeasti treenin jälkeen proteiinia. Treenin jälkeen tuohon olisi hyvä lisätä myös jotain hiilihydraattia, esim. maltoa tai joku hedelmä. Palautusjuoma vois myös olla parempi tehdä veteen, mutta kyllä se maitoon tehtynäkin toimii aivan hyvin.

ChildInTime: Mä lasken ite kalorit ainakin ihan vaan kalorilaskurin mukaan. Olkoot vähän epätarkka, tarpeeksi suuntaa-antavia tietoja sillä saa.

Yhdessä youtube videossa oli neuvottu, että kannattaa ottaa vähintään 200mg(? tai kuitenkin sitä yksikköä, mitä b-vitamiineissa käytetään) eri b-vitamiineja yhteensä (näin parantuu mm. yleinen hyvinvointi ja ravintoaineet, kuten proteiinit imeytyy paremmin jne.).Onko kellään enempää tietoa tästä?Kuulostaa kuitenkin aika järjettömältä määrältä...
Ja samaan aikaan haluaisin kysyä, että mitkä b-vitamiinit ovat sellaisia, joita ihmiskeho ei pysty hyödyntämään (esim. joissain multivitamiineissa on sellaisia b-vitamiinimuotoja)

Nostoa..

Ostin Fitnestukusta star nutrion kauhan ja olen tyhmä, joten :

Kauhassa lukee

1/2dl=50ml joten monta kauhallista laitan, että tulee sopiva annos. kun on whey 80?

Kysymys: Miten porukka täälä laskee kalorinsa?
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/106702-rautalankaa-peruskulutuksen-ja-kilokalorien-laskemisesta-dieetillae/ Tuolta löytyy parikin kaavaa.

Oma kysymys: paistettaessa esim. pihvejä pannulla osa lihan painosta "häviää", mutta kalorit lasketaan raakapainosta. Mites esim. lohen tai koipireisien, jotka on kypsennetty uunissa, painon ja kaloreiden laskeminen? "Häviääkö" niidenkin painosta osa uuniin? Huonosti selitetty mutta ehkä joku ymmärtää mitä haen takaa..

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Oma kysymys: paistettaessa esim. pihvejä pannulla osa lihan painosta "häviää", mutta kalorit lasketaan raakapainosta. Mites esim. lohen tai koipireisien, jotka on kypsennetty uunissa, painon ja kaloreiden laskeminen? "Häviääkö" niidenkin painosta osa uuniin? Huonosti selitetty mutta ehkä joku ymmärtää mitä haen takaa..

Häviää, koska nesteitä haihtuu.

Kertokaapas mulle jotain hyviä ruokavinkkejä, että mitä kaikkea on hyvä ottaa mukaan risteilylle. Mieluiten jotain sellellaista mikä sopii hyvin massanlisääjälle, eikä tarvitse erikseen lämmittää mikrossa.

Kertokaapas mulle jotain hyviä ruokavinkkejä, että mitä kaikkea on hyvä ottaa mukaan risteilylle. Mieluiten jotain sellellaista mikä sopii hyvin massanlisääjälle, eikä tarvitse erikseen lämmittää mikrossa.
No mitä nää perus bodyeväät nyt on. Tonnikala+Ananas, Heraa, pähkinöitä jne.

Tuon voi hyvin kokeilla punnitsemalla satsin ennen valmistusta ja sen jälkeen. Sitten tietää ainakin kuinka paljon katoaa. Ja tämä tarvitsee tehdä vain kerran, kun voi sitten aina käyttää samaa lukua.

paljonko tarvin proteiineja päivässä painokiloa kohden. tavoite saaha lihasta, mutta en mä mihinkään painonnostokisoihin tähtää. Täytyykö mun saada myös hiilareita joku tietty määrä, vai kasvaako lihas vaikka ilman hiilareita? Palkkareissa on usein hiilareita, jos en valmiita pysty vetään, niin käykö palautuksena esim pro feel proteiinirahka, jossa hiilareita aika maltillisesti ja nekin on kyllä sokereista.

paljonko tarvin proteiineja päivässä painokiloa kohden. tavoite saaha lihasta, mutta en mä mihinkään painonnostokisoihin tähtää. Täytyykö mun saada myös hiilareita joku tietty määrä, vai kasvaako lihas vaikka ilman hiilareita? Palkkareissa on usein hiilareita, jos en valmiita pysty vetään, niin käykö palautuksena esim pro feel proteiinirahka, jossa hiilareita aika maltillisesti ja nekin on kyllä sokereista.

Se 2g/painokilo on aika hyvä vakio, toki osa syö vähän vähemmän ja osa enemmän. Ilman hiilareita pärjää kyllä, jos mielessä on siis ketoosiin pohjautuva ruokavalio. Lihasten kasvattamisessa ne plussakalorit, riittävä ärsyke, riittävä proteiinin saanti ja lepo ovat kaikki osatekijöinä. Makrot kannattaa ajatella sen oman ruokavalion mukaan, hiilareita on turha vältellä jos tavoitteena ei tosiaan ole VHH tai ketoosiruokavalio.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom