Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Ylempänä oli juttua, että lihas ei kasva dietillä. Miksi ei vaikka saa protskut? Eli jos saa +1 cal lihas kasvaa, mutta -1cal alle kulutuksen niin ei kasva? Vähän kärjistetty, mutta tajusitte mitä tarkotan.

Itse pidän suoranaisena paskapuheena sitä että lihasta ei voi kasvattaa "miinus"kaloreilla. Olen jopa nähnyt sen tapahtuvan usein.

E: Ja vielä lisäksi se että vaikka kenestäkään ei kolmella paahtoleivällä tule uutta Ronsteria, niin silti ei kannata bulkata niin että paastoglukoosi nousee kaksinumeroiseksi.

No ei ole kyllä mitään järkee olla ilman aamupalaa kävit lenkillä tai et. Ellet nyt sitten ole sillä IF-dieetillä.

Muistaakseni se hyöty tosta aamulla lankkeilemisestä oli niin mitätön että ei sillä juurikaan ole väliä millon lenkkeilet. Mutta jos lenkkeilet, niin kunnon aamupala vaan perään.

En nyt tarkoittanutkaan ettei söisi sen jälkeen. VAAN ENNEN lenkkeilyä aamulla.. Eli siis ILMAN aamupalaa lenkille, lenkin jälkeen kunnon aamupala.. Tätä tarkoitin

Et sä siitä tyhjällä mahalla aerobisesta saa niin maagista etua, että sitä välttämättä tarvitsisi tehdä.
Tärkeämpää on sen oman energiansaannin kontrolloiminen.

Et sä siitä tyhjällä mahalla aerobisesta saa niin maagista etua, että sitä välttämättä tarvitsisi tehdä.
Tärkeämpää on sen oman energiansaannin kontrolloiminen.

Lukenut moneen otteeseen jostakin täältä, että kun aamulla ei ole hiilareita varastossa, niin keho käyttäisi energiaa rasvasta, joten pointti oli se että lähteekö tuolla tavalla kaikki lihatkin nopeasti, mikäli lenkkeilee (rasvanpolttohakuisesti) aamulla ennen aamupalaa. Ja tämän jälkeen toimittaa sen aamupalan masuun?..

joku bodari sano vetävänsä oliiviöljyä.

Minkäslaisia hyötyjä siinä on?

Siinä on hyviä rasvahappoja, Omegoja.

Ne ovat hyviä sydämelle ja koko kehon hyvinvoinnille ja toimivuudelle. Sillä on myös ihan hyvä täyttää kalorivajetta jos on vaikka 100kcal päässä 3000kcal:sta. Tämä ei tietenkään tarkota sitä että sitä monta ruokalusikallista otetaan.

Lukenut moneen otteeseen jostakin täältä, että kun aamulla ei ole hiilareita varastossa, niin keho käyttäisi energiaa rasvasta, joten pointti oli se että lähteekö tuolla tavalla kaikki lihatkin nopeasti, mikäli lenkkeilee (rasvanpolttohakuisesti) aamulla ennen aamupalaa. Ja tämän jälkeen toimittaa sen aamupalan masuun?..

Ysikymppisen mukaan aamuaerobisen merkitys rasvanpolttajana näin niinku tavallisen pulliaisen vinkkelistä katsottuna on niin marginaalinen, että se haluaako aamusin käydä tyhjällä mahalla lenkillä, riippuu täysin siitä huvittaako. Itse pidän kokonaisenergiansaantia tärkeämpänä kuin aamulenkillä hifistelyä.

Miten ja millasilla määrillä tulisi ketoosidieetin jälkeinen hiilaritankkaus toteuttaa? Maltillisesti hiilareita lisäten vai suoraan vaan reilusti hyviä hiilareita koneeseen?

Siis jos meinaat kokonaan lopettaa dieetin niin sitten maltilla, vetele vaikka hetki jollain 50g ja siitä pikkuhiljaa sit ylös

mitä lisäravinteita suosittelisit???

Olen käynyt 1,5 vuotta salilla ja ajattelin kokeilla jotain lisäravinteita en kuitenkaa halua että paino nousisi. vaan että kertyis lihasmassaa enemmän?? ja että kannattaako ylipäätään ostaa mitään esim. hera että onko niistä mitään apua?

Olen käynyt 1,5 vuotta salilla ja ajattelin kokeilla jotain lisäravinteita en kuitenkaa halua että paino nousisi. vaan että kertyis lihasmassaa enemmän?? ja että kannattaako ylipäätään ostaa mitään esim. hera että onko niistä mitään apua?

Ruokaa ja jos pakko niin jotai halppis heraa, ihan turhaa maksaa fastin tuotteista aivan ylihinnoiteltuja

pluskaloreilla = lihasmassa nousee = paino nousee.

Eli sun lihasmassa ei voi suurentua kehossa, ja samaan aikaan paino olisi sama. Eli syöt vaan paljon ja oikein niin lihastakin tulee, kun reenaat hyvällä ohjelmalla.

Lisäravinteena ehdottomasti herasta on hyötyä palkkarissa. Eli osta vaikkapa perus herakonsentraattia, tai jos ei oo fyffest kii ni heraisolaattia.
Muut lisäravinteet eivät olet tällöin välttämättömiä kun syöt hyvin ja reilusti ja monipuolisesti.

Siis jos meinaat kokonaan lopettaa dieetin niin sitten maltilla, vetele vaikka hetki jollain 50g ja siitä pikkuhiljaa sit ylös

Oon vähän funtsinu ja askarruttaa vähän, että miksi näin. Kuinkas pitkään tollasessa maltillisessa hiilareiden tankkauksessa kestää? Viikko, kaks vai kuukausi? Kai tuo tankkaus sitten pitää kuitenkin vetää ylläpitokaloreilla, ettei aleta polttaa lihaksia ketoosin loputtua? Jos taas kaloreitaki pitää nostella maltillisesti, niin eikös siinä sit aleta "syömään" lihaksia, kun ketoaineita ei enää ole ja mennään miinuskaloreilla?

No ite mä aloin mättään hiilareita kyllä ihan laakista. Nesteitä tuli takas viikon aikana about 2kg. Yleinen suositushan on tuo hiljalleen nostaminen, mutta riippuu tietysti ihmisestä, miten kroppa siihen suhtautuu

Kait sitä sitten pitää tehdä niin, että nostaa suoraan kalorit sinne ylläpidon himmoille ja alkaa päivä päivältä nostamaan sitä hiilareiden osuutta ruokavaliossa sinne "normaalitasolle" asti.

Back
Ylös Bottom