Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Itteäki kiinnosta, että mikä noissa valmismarinoiduissa on vikana?

1. Lähes kaikki marinoitu liha on vähintäänkin kakkoslaatua, erittäin teollisesti raavittu ruhosta, ikäviä sattumia mukana, lihatiskiltä ostettuna sitä eilistä tai toisspäiväistä marinoimatonta lihaa. Osta joskus marinoimatonta kananfilettä ja marinoitua, pese se marinoitu ja iske lihat vierekkäin. Ei tee enää mieli marinoitua.

2. Teollinen / valmis / ei-itse-tehty -marinadi sisältää lisäaineita, sokeria, glukoosisiirappia, natriumglutamaattia, kaikkea sontaa.

3. Valmis marinadi maistuu pahalta, ja yleensä peittää aivan liikaa itse lihan makua. Itsetehty toimii paremmin.

4. Laita lihat vaikka pussiin, lorauta oliiviöljyä / kasvisöljyä sekaan, mausteita, valkosipulia, punaviiniä/cokista/bisseä/tai muuta käteen osuvaa nestettä, hunajaa, yrttejä etc. Kokeilemalla onnistut ennen pitkää...

Kvinoa, quinoa, painaa noin 100 g dl...

Edit: Ihan 100 % varma en ole, koska vaaka on halppistuote, eikä digitaalinen. :) Mutta puoli desiä on vaaka näyttänyt aina noin 50 g.

Moro

mietin että kun raikkaria syödää iltasella perinteiseen tapaan niin miten esim feta? Onhan siinä enemmän rasvaa mutta oliko se huono asia ennen nukkumaan menoa?

Kuinka iso pommi toi satunnainen känni nyt on kehitykselle? Oonko ainut jolle nousee kaamee stressiä kys asiasta?

Riippuu tietysti onko se satunnainen känni kerran viikkoon vai kerran 3-4 kuukauteen:D Henkilökohtasesti oon sitä mieltä että kerran 3-4 kuukauteen tekee ihan hyvää omaa pääkoppaa ajatellen. Sillon ei tuu stressattua mistään syömisistä eikä oikeen muustakaan :) Ja esim. mulla noi keittoreissut on ainoita hetkiä kun näkee noita muitakin kavereita kun salikavereita:D

Jos peruskulutus näyttää 2500kcal ilman liikuntojen lisäystä, niin onko se tuon 2500 vaikka istuisi koko päivän koneella? Eli tuo on vain aineenvaihdunta yms. elimistön ylläpito?

Peruskulutus tarkoittaa kaikkea kulutusta ilman kuntoliikuntaa eli mukaan lasketaan mm. arkiaskareet ja ruoan termogeeninen vaikutus.

Peruskulutus tarkoittaa kaikkea kulutusta ilman kuntoliikuntaa eli mukaan lasketaan mm. arkiaskareet ja ruoan termogeeninen vaikutus.

Eikös peruskulutus tarkota kulutusta, joka menee kehon pakollisiin toimintoihin esim. ruuan sulatukseen yms. Eihän siihen lasketa mitää arkiaskareita mukaan esim. jääkaapille kävelyä tai vessa toimituksia ei tohon peruskulutukseen ole laskettu mukaan. Vai mitä noilla arkiaskareilla tarkoitat.

Eikös peruskulutus tarkota kulutusta, joka menee kehon pakollisiin toimintoihin esim. ruuan sulatukseen yms. Eihän siihen lasketa mitää arkiaskareita mukaan esim. jääkaapille kävelyä tai vessa toimituksia ei tohon peruskulutukseen ole laskettu mukaan. Vai mitä noilla arkiaskareilla tarkoitat.

Kehon pakollisista toiminnoista (muuten maatessa koomassa ja tekemättä mitään, ei edes ajatella mitään) puhutaan nimellä perusaineenvaihdunta. Tosin nää taitaa esiintyä vähän joka paikassa hieman eri nimellä, mutta mulle on ainakin kerrottu näin...

Mites ootte hoitanu ruokavaliot lomamatkoilla? Mulla ois egypti eessä ja reeni taitaa jäädä vähemmälle(kerran pari vois kyllä käydä jos sali sieltä löytyy), mutta aattelin silti pitää yllä ees jotenkin tota proteiinipitosta ruokavaliota.. Rahkat taitaa kuitenki jäädä syömättä+maito jne...
Ootteko esim ottanu protskujauheita mukaan :D tyhmä kysymys ja ei oo kyse kun viikosta mutta kuitenkin.. :D

Parempi kun et lomamatkalla stressaa syömisistä niin tarkkaan. Rentoudut ja mietit ruokia vähemmän, ei ne lihat ehi hävitä. Ravintoloista saat varmaan jotain pihvejä ym. :)

Back
Ylös Bottom