Vatsan herkistymisestä olisi kysyttävää. Mulla on nyt tässä noin viikon ajan ollut outoa turpoilua vatsassa, kun viime viikko meni tosi lättänällä vatsalla. Tuntuu, että turvotus kaksinkertaistuu aamupalan jälkeen. Syön helteillä vähähiilarista (paljon kukkakaalia, parsakaalia, herkkusieniä, kesäkurpitsaa, vähän lanttua) kasvissosekeittoa, johon lisäilen rasvaa lusikalla. Viljatuotteita vatsani ei kestä ollenkaan, joten pannassa ovat periaatteessa hiilareista sokerit, valkoiset jauhot ja ylipäätään leivät & puurot. Hiilarit saan kasviksista, joista suosin vihreitä. Mansikkakauden kunniaksi söin vähän mansikoita aamiaisella, mutta vatsa turposi välittömästi. Tänä aamuna sitten tosiaan kasvissosekeittoa Keso-raejuustolla, kupillinen mustaa kahvia ja paljon vettä. Vitamiineina CLA+, vihreä tee-kapselit, monivita, omega-3 ja maitohappobakteerit. Tuloksena heti kupu masussa. :jahas:Voisikohan tässä olla syynä ihan maitotuotteille herkistyminen? En paljon sitä raejuustoa saanut alas, mutta ehkä tarpeeksi turvotukseen.
En pistäisi pahakseni jättää väliin maitotuotteita, kun välillä olen kokeillutkin, mutta raejuusto maistuu pitkästä aikaa pirun hyvälle - ei vain kai sovi vatsalle. Heh, osaisiko joku keksiä kasvikunnan tuotteista (soijaa?) vähän raejuustoa korvaavaa? ;) Muuten mä tykkäänkin soijakermasta ja periaatteessa jogurtista, vaikkakin sekin on nyt helteellä hiukan tökkinyt..