Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

Meta title: 💥 Ravinto-osion yleiset kysymykset – kaikki nopeat ruokapulmat yhteen helppoon ketjuun

Meta description: Keskustelua ravinnon perusasioista, makroista, lisäravinteista ja arjen valinnoista – nopeita vastauksia ilman turhaa selittelyä.

Mikä ois hyvä palkkari maitoallergiselle? Eli maitoproteiinit ei käy.

Fastilla on ihan juomakelpoista Soija90:stä maustamattomana sekä mansikan ja suklaan makuisena. Wrangelta taas löytyy riisiproteiinia ja englannista tilattuna saat myös herneproteiinia, joten noista voi valita. Helpoin on varmaan tuo Fastin tuote kun sitä saa prismoista ainakin kautta suomen.

Tuota soijaa jos aiot käyttää niin älä pistä yli 30g:aa per 0,7l setti, koska se suurustuu huomattavasti ja siitä tulee sellaista vähän paksumpaa. Jos laittaa reilummin tuota jauhetta niin se menee aika epämiellyttäväksi käyttää. Niin ja se vielä, että kun sen palkkarin teet niin anna sen seistä sekoittamisen jälkeen joku 5min ja sekoita pari kertaa ja vedä huiviin niin se maku paranee huomattavasti.

Riisiprotsku taas sekoittuu samantien, mutta ei liukene ja maku on elefantinpaskan ja hiekan sekoitus, mutta kyllä senkin alas saa jos on kylmähermoinen. Tuo on tosin kuin hiekkaa joisit (kun ei liukene).

Herneproteiinista ei ole omakohtaisia kokemuksia sen kovasta hinnasta johtuen (postikulut...).

Niin ja siis palkkarin saat kun laitat jotain ylläolevista desin (paitsi riisiprotskua puoli desiä) ja toisen desin maltoa, ei maitoa, vaan maltoa. Sitä saa mistä vaan alan liikkeestä, prismoista ja sittareista.

Rasvaliukoiset vitamiinit tarvitsevat rasvaa imeytyäkseen, mutta kuinka paljon? riittääkö 2dl kaurahiutaleiden hyvät rasvat siihen? Monivitamiinit otan aamusta, jolloin rasvaa ei suositella käytettävän. Tähän mennessä olen lorauttanut lusikallisen verran öljyä rahka/kaurahiutale sörsseliin.

En osaa suoraan vastata kaurahiutaleiden rasva-asiaan, mutta ihan hyvin voit ottaa vähän pelkkää rasvaa aamullakin. 5-10 g.

Pudottelin painoa alkuvuodesta muutaman kilon ihan perus -500 kcal -systeemillä. Paino tippuikin ihan kivuttomasti ja sitten toukokuussa palasin normaalin ruokailun pariin. Eli aloin syödä taas suurinpiirtein sen verran kuin kulutankin. Tuntuu kuitenkin, että olen lihonut nyt kun aloin syömään normaalisti :/ Tai ainakin nesteitä on kertynyt kroppaan. Onko normaalia ja tasoittuuko tämä tästä?

Pudottelin painoa alkuvuodesta muutaman kilon ihan perus -500 kcal -systeemillä. Paino tippuikin ihan kivuttomasti ja sitten toukokuussa palasin normaalin ruokailun pariin. Eli aloin syödä taas suurinpiirtein sen verran kuin kulutankin. Tuntuu kuitenkin, että olen lihonut nyt kun aloin syömään normaalisti :/ Tai ainakin nesteitä on kertynyt kroppaan. Onko normaalia ja tasoittuuko tämä tästä?

Paino laskee itselläni ekojen päivien aikana dieetillä jo muutaman kilon, niin yllättäen nämä kilot tulevat heti takaisin kun plussille mennään. Eli normaali ilmiö, nesteiden poistuminen.

Paino laskee itselläni ekojen päivien aikana dieetillä jo muutaman kilon, niin yllättäen nämä kilot tulevat heti takaisin kun plussille mennään. Eli normaali ilmiö, nesteiden poistuminen.

no olikohan tossa mun laihduttamisessa sitten mitään pointtia jos vaan nesteet lähti pois ja nyt tulee sitten takas? Miten niistä ylimääräsistä nesteistä pääsis pysyvästi eroon kun en halua näyttää niiden takia pulskalta. läskiä mulla ei nimittäin juurikaan oo (tai no en nyt sitten tiedä onko ne läskiä vai niitä nesteitä, mutta dietatessa niitä ei ollut). vai onko tää vaan joku shokkirekatio dietti-tilaan tottuneelta kropalta kerätä näitä nesteitä nyt kun saa enemmän ravintoo? lähteekö nää nesteet itestään liikkeelle sitten kun kroppa taas tottuu runsaskalorisempaan ruokavalioon? tai miten mä pääsisin näistä eroon?

Huomenna joutus työntakia jättämään ruokatunnin pois eli joudun ottamaan eväät mukaan joten millä eväillä olis hyvä korvata normi lounas?

Huomenna joutus työntakia jättämään ruokatunnin pois eli joudun ottamaan eväät mukaan joten millä eväillä olis hyvä korvata normi lounas?

Riippuu, onko käytettävissä jääkaappia vai ei. Jos on, vaikka purkki raejuustoa, kylkiäisenä täys/kokojyväleipää, jonka väliin reilusti jotaan leikettä ja vieläkin reilummin vihanneksia.

Riippuu, onko käytettävissä jääkaappia vai ei. Jos on, vaikka purkki raejuustoa, kylkiäisenä täys/kokojyväleipää, jonka väliin reilusti jotaan leikettä ja vieläkin reilummin vihanneksia.

Pieni kylmälaukku on käytettävissä. Mutta joo ton tapasilla eväillä mennään, maitoa myös vois ottaa mukaan niin sais kaloreita.

Onko papuja (esim. tomaattikastikkeessa) hyvä syödä joka toinen päivä jauhelihan kanssa? (onko kuinka paljon rasvaa yms.)

Olen dieetillä ja painonpudotus siis tavoitteena. Haittaako painonpudotusta jos saan itseeni suht paljon rasvaa jos kuitenkin kalorit ovat miinuksella? Eli palaako rasva vai mitä täh? Proteiinipuolen pitäisi olla kunnossa, niitä tulee melkein 2g per painokilo.

Olen dieetillä ja painonpudotus siis tavoitteena. Haittaako painonpudotusta jos saan itseeni suht paljon rasvaa jos kuitenkin kalorit ovat miinuksella? Eli palaako rasva vai mitä täh? Proteiinipuolen pitäisi olla kunnossa, niitä tulee melkein 2g per painokilo.

Rasva ei lihota ja elimistöön kerääntynyt rasva ei ole niin sanotusti rasvaa vaan energiaa, ylimääräistä sellaista jota kroppa on varastoinut pahan päivän varalle. Niitä päiviä ei sitten ilmeisesti koskaan tullut, koska olet dieetillä. Rasva on hyväksi ja elimistö tarvitsee rasvaa joten suht. paljosta rasvasta ei ole mitään haittaa. Ei dieetillä eikä bulkilla.

Mikä ois hyvä palkkari maitoallergiselle? Eli maitoproteiinit ei käy.

Kiitos Juzulle vinkeistä. Ostin tänään noita Fastin juttuja (maltoa ja maustamatonta soijaproteiinia) ja sellasen sekoitustörpön. Hävetti ihan törkeesti sittarin kassalla. Tämmönen pikkasen pyöree emäntä ostaa palkkaritarpeita.

Lisäkysymys vielä: Millä se palkkari kannattaa maustaa, ettei maistuis ihan vehkeeltä?

^OT: kait luulis olevan kokemusta kun sanoi olevansa emäntä.. :D

Mutta siis itse maustan mansikka fun lightilla palkkarin..

Back
Ylös Bottom