Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

MESSU100: ilmainen M-Nutrition Protein Bar (Crispy Caramel)! Yli 100 € tilauksiin
Ja meinaat vielä laihduttaa...:eek: Hommaa ennemmin lihasta hyvä mies.

haluun saada packia paremmin näkyviin. thats all . Näkyy treenatessa hyvin ja silloin ku ei ole syönyt moneen tuntiin , mut muuten aika heikkoa. :( Johtuu varmaan siitä , kun olin lapsuudessa vähän ylipainoinen niin on ne viimiset rasvat todella tiukassa.

MESSU150: Ilmainen MWEBSTORE.FI Shaker! Yli 150 € tilauksiin
Jos noilla mitoilla sixpack ei jo näy, ei sieltä laihduttamallakaan mitään ihmeellistä paljastu, kun lihasta ei vaan ole, ja pelkkä nahka jo peittää palikat. Kymmenen kiloa (lihas)massaa ja voimaa hiljalleen niin johan rupeaa näkymään. Ton kokoisella lihakset kasvaa todella helposti jos ei väkisin rajota painon nousua.

Minäpä koitan. Soija poislukien kasvikunnan proteiinien aminohappokoostumus on epätäydellinen. Jos syöt pelkästään kasvikunnan tuotteita (vegaani) on osattava yhdistellä tiettyjä ruoka-aineita, jotta saat aterialla kaikkia tarvittavia aminohappoja. Vegaanina soijatuotteet ovat kuitenkin IMO perusta laadukkaan proden saannille. Laktovegetaristeille ja lakto-ovo-vegetaristeille proden saanti ei ole ongelma, kunhan itse jaksaa panostaa ruokavalion koostamiseen, elikkäs ynnäilee sen tarvitsemansa proteiinimäärän näistä laadukkaista lähteistä (soija- ja maitotuotteet, kananmuna).

Jatketaan tätä sen verran että kasvikunnan tuotteiden yhdisteleminen ei ole mitenkään hankalaa vaan usein se tulee kuin itsestään. Perusidea on että palkokasvien ja pähkinöiden seurana esim viljaproteiinia eli vaikka ihan tavallista leipää.

Lisäksi vaikka aminohappokoostumus ei olisikaan aina täydellinen ei se tarkoita että proteiini menisi jotenkin hukkaan tai että sillä ei kasvaisi mutta jos nyt varman päälle haluaa ottaa niin sitten voi harrastaa tuota ruoka-aineiden yhdistelyä.

Elikkäs saako maustamattomasta herasta:urjo: yhtä hyvää kuin maustetusta..esim jos maustais heraa kaakao jauhol vai pitääkö sit laittaa sinne kilo?? muita maustamis vinkkejä? Ja sitten että onko mitään käytännön eroa panimo sokerilla ja maltolla palkkarissa muutakuin hinta?:david:

Mun tietääkseni se sokerikin käy ihan hyvin palkkariin jos siltä tuntuu. Sit jos tarkotus vetää pelkkää protskua niin ei toi kaakaojauhe oikeen käy. Ite oon välillä laittanu pakastemarjoja magic bullettiin maustamattoman heran kanssa, esim. mansikoita, ei ainakaan huononna makua. Mut maustamaton herakin on sellasenaan ihan juotavaa, joten älkää herkkuperseet valittako:D

Edit. niinjoo, kai oot muistanut maustaa oliiviöljyllä, se tuo pikanttia makua.

Musta on ainakin ihan riittävästi sellanen 1tl kaakaojauhetta per sheikki. (jossa vaikkapa 50g maustamatonta heraa.) Eipä siinä hiilaria tuu juurikaan enempää kuin jokusesta marjasta. Tosin huonolaatusempaa.
Lisäks miksaan usein maustamatonta noitten maustettujen kanssa. Noi maustetut on usein ylimakeita. Vähän laimennettuna paljon parempaa ja maksaakin vähemmän.

Ite oon välillä laittanu pakastemarjoja magic bullettiin maustamattoman heran kanssa

Siehän nyt ihan julkisesti tunnustat omaavasi Magic bulletin :hyper:
Sori mutta näin aamulla on pakko jostain repiä päivä käyntiin.

Mutta hieman asiaankin, eli nuo kasvikunnan aminohapot ovat loistava lisä ruokavaliossa ja lihaksen rakentamisessa vaikka eivät yksistään siihen riitäkkkään (optimaalisesti). Ja niistä kasvikunnan tuotteista saa kuitenkin paljon muutakin kuin aminoja miksi niitä kannattaa pitääkin ruokavaliossa riittävästi. :kippis1:

Hoo! Kiitos tuosta käppyrästä.
Hmm, täytyy toivoa että kamelinöljy ei ole kovin tyyristä.

ha! Rupesi epäilyttämään kun kameliöljyn erinomaisuudesta kertovassa verrokkikäppyrässä ei ollut mukana pellavansiemenöljyä, ja tsekkasin kaupassa, niin flaxseed oilhan on ihan lyömätön omega-kolmosten lähde.
100 grammassa öljyä 60 ga omega kolmee, tuoteselosteen mukaan.
Ostin sitten sitä.
Maistuu niinku vetäis laarista hevosen kauroja, mutta sekin on herkullista kalaöljyihin verrattuna :urjo: .

Mitkä ovat saksanhirvikäristyksen ravintoarvot? Energia ja prode lähinnä kiinnostaisi. Ei löytynyt finelistä kuin poron ja hirvenkäristys ja niihinkin oli sotkettu sikaa sekaan. Tarkotus ois kärväyttää voissa kilo saksanhirvikärstystä. Ruskistuksen jälkeen keitän vielä vedessä.

Mikä olis paras mahdollinen suhde (prot/hh/rasva)ruokavaliossa?Tarkoitus olisi vähän nostaa painoa, mutta samalla tiputtaa rasvaprosenttia.

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Mikä olis paras mahdollinen suhde (prot/hh/rasva)ruokavaliossa?Tarkoitus olisi vähän nostaa painoa, mutta samalla tiputtaa rasvaprosenttia.

rasvaa ainakin 1g/per oma painokilo. proteiinia 2.5g/per oma painokilo, hiilareista loput: zone on hyvä 30%pr-40%hh-30%rasvaa

Onko oikeasti väliä sekoittaako palautusjuoman veteen vai maitoon, oon kuullut että se pitää sekoittaa veteen koska maito (myös rasvaton) mukamas hidastaa ravinnon imeytymistä. Ite sekotan maitoon ellei ole Mass Blast tj kyseessä, maun vuoksi.

Sen ymmärryksen mukaan, missä mä elän, nuo happo-emästasapainon muutokset eivät niin valtavia ole että niistä pitäisi kovin ihmeellisiä oloja seurata. Ja siis ylipäätään se pH ei niin paljon heilu ihan tavallista ruokaa syövällä ihmisellä, että siitä tulisi oireita. Toki Valmarinia voi koittaa, mutta epäilenpä ettei se kyllä huimausta ja tunkkaisuutta poista.

Jos olo on edellä mainitun kaltainen, lähtisin ennemmin purkamaan asiaa kyselemällä itseltäni...
-syönkö riittävän usein (2-4h välein)?
-ovatko ateriat makroravinteiltaan järkeviä ja tasapainoisia (hidasta hiilaria, puhtaita proteiineja, pehmeitä rasvoja, paljon kasviksia/marjoja), ts. pysyykö verensokeri tasaisena pitkin päivää?
-onko kalorimäärä minun kokoiselleni sopiva (paljon liikkuvilla naisilla oma paino x 35, miehillä oma paino x 40, vähemmän liikkuvilla 200-500kcal vähemmän)?
-juonko 3-5 litraa päivässä? juonhan myös vettä (7 pannullista kahvia tai pari pulloa cokista = ei hyvä)? käytänkö sokeripitoisia juomia (sokerilimut, mehut, jopa tuoremehu) usein?
-nukunko 7-9h/yö?
-nukunko yhtäjatkoisesti? jos en, auttaisiko paremman tyynyn hankkiminen, laadukkaampi iltapala, rauhoittuminen sängyssä ennen unen tuloa vaikka kirjaa lukien tms?
-toimiiko massu hyvin? jos ei, saanko riittävästi kuituja (20-30g/pv) ruokavaliostani?
-liikunko riittävästi?
-saanko raitista ilmaa päivittäin?

Ja niin edelleen. Jos huimausongelma johtuu esim. verenpaineesta, em. asioiden korjaaminen kuntoon voi vaikuttaa siihen. Ja jos tukkoinen olo johtuu esim. huonosta ravitsemuksesta tai liikunnan puutteesta, niin... no, ymmärrätte pointin. :)

Nykyihminen hirveän mielellään hakisi aina sen syyn jostain vähemmän todennäköisestä vaihtoehdosta (päätä särkee toita päivää putkeen-> onkohan mulla aivokasvain? vs. auttaisko jos söisin muutakin kuin suklaapatukan ja roiskeläppäpizzan päivässä?). Omaa hyvinvointia pohdiskellessa kannattaisi ehkä aina kuitenkin mennä ensimmäisenä sinne perusasioiden alkulähteille, usein vastaukset löytyvät sieltä. :thumbs:

Hmm..tossa ku lueskelin tota sun "listaa" noista jutuista, ni en kyllä nuku oikeen hyvin (heräilin öisin n. tunnin välein) ja uni on jäännyt toho 6tuntii per yö ja sit masu on kyl aika tukossa ollut :D Käynkin näïtä muuttamaa parempaa suuntaa niin jos sitten vaikka alkaisi tämä huimaus ja tunkkaisuus häviämään. Jos ei,niin pitäisiköhän sitä käydä mitauttamassa Hemoglobiini arvot?

Onko oikeasti väliä sekoittaako palautusjuoman veteen vai maitoon, oon kuullut että se pitää sekoittaa veteen koska maito (myös rasvaton) mukamas hidastaa ravinnon imeytymistä. Ite sekotan maitoon ellei ole Mass Blast tj kyseessä, maun vuoksi.

Ei sillä oikeestaan ole mitään väliä, että sekottaako maitoon vai veteen palarin..oman maun mukaan:rolleyes: Tota en kyllä olet kuullukaa, että rasvaton maito hidastaisi ravinnon imeytymistä, viisaammat valaiskoon asiaa:david:

Mitä ovat polyolit? Olen lukenut ravintoselosteista niiden olevan jokin hiilihydraattien alakategoria. Minkalaatuista hiilihydraattia tämä on?

rasvaa ainakin 1g/per oma painokilo. proteiinia 2.5g/per oma painokilo, hiilareista loput: zone on hyvä 30%pr-40%hh-30%rasvaa
Zone on varmaan paras mahdollinen yleispätevä ruokavalio. Siinä on suurinpiirtein kaikkea tarpeeksi kenelle tahansa. Rasvan määrästä en ole aivan varma mikäli kalorit liikkuu siellä 4000kcal tienoilla, että kannattaako niitä kiskoa ihan tuota 150g, mutta eipä siitäkään varmaan haittaa ole. Tuo homma kiinnostaisi muutenkin, mutta mielipiteitä on niin helvetin moneen suuntaan. Oma kroppa tuntuu toimivan, kunhan vain hiilaria saa riittävästi. Rasvan kertymiseen voi ehkä hiukan vaikuttaa säännöstelemällä rasvan osuuden sopivaksi. Aavistuksen nopeammin ehkä nyt tulee rasvaa, kun lisäsin sen osuutta ravinnossa, paha sanoa ennen kuin useampi viikko takana.

Ongelma

Juuh, eli minulla on seuraavanlainen ongelma:

Eli mitä kannattaisi dietillä syödä iltapalaksi? Oon kauan vetänyt aina illalla vain rahkan +mehukeittoa, mutta nälkä on aivan käsittämön. Ennen nälkä ei oikeastaan ollu niiiin kova, mutta nyt olen vielä vähentänyt ruoan määrää päivällä ja korvannut sitä salaatilla, ja sitten illalla kun pitäisi ottaa se rahka, niin nälkä on vähän turhankin kova.

Neuvoja?

^^ syö sitä salaattia myös iltapalaks: kaloreita ei IMO kannata tästä edes laskea ja täyttää silti mukavasti.. myös esim. syömällä sama kalorimäärä jotain lihaa/kalaa mitä purkki rahkaa (150kcall) täyttää paljon paremmin

Miten kauan keskiolut pysyy juomakelpoisena päiväyksen jälkeen?

Mulla ois reilu laatikollinen juomatonta olutta, joitten päiväys on 11/06.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom