taivaskäsi
VIP
noh aminohappo koostumukseltaan joka olisi ed.mainittujen veroinen ei kasvi puolelta löydy. Proteiini jauhevalmisteet vai onko nekin kielettyjä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mahtaako jollain olla takataskussa niksi: sais vegaaneillekin olla jokin raejuusto, rahka, tonnari jne veroinen protskulisä..

No katso sieltä "energiatuotteet" kohdasta. Kyllä ihan hartsport terästettynä pienellä määrällä heraa menee kanssa :D
olen ottanut yleensä treenin jälkee palautusjuomaksi hera+malto ja ajattelin rueta käyttämään Evolution Mass tai fastin muscle+ tai mass2 massanlisäys valmistetta joten kysyisin että milloin nuita pitääs ottaa (esim fastin muscle+ plussaa pitäisi ottaa ennen ja jälkeen treenien milloin sitte otaa hera+malto? ja fastin mass2:sta taas 1-2 annosta päivässä tarpeen mukaan, normaalin ruokailun lisäksi tarkoittaako tämä sitä että otetaan esim aamulla 1 annos ja päivällä/illalla 1 annos ja käytää edeleen "normaalia" hera+maltoa palkkarina ja sama juttu tuon evolution massin kanssa ja pitääkö noita massanlisäys valmisteita ottaa joka päivä vaikkei treenaakkaan?) No joo tuli vähä sekavaa tekstiä mutta toivotaan että ny eres joku ymmärtää:D
Soija on paras proteiininlähde vegaaneille.
Taivaskäsi: vegaanit ei tietääkseni syö mitään eläinperäistä eli hera ei ainakaan mene läpi, koska on valmistettu juustosta.

Niin no vähän huonosti ilmasin tossa. Tietenkin maidosta valmistettu, mutta se neste erottuu juuston valmistuksen yhteydessä.ok. eikö hera ole maidosta valmistettu, juuston valmistuksen sivutuotteena syntyy heraa. nus nus.![]()
Sellaista lähtisin tuosta laihdutuksesta kyselemään, että kun itse olen jokseenkin ihmeellisen muotoinen siten että läski on kertynyt perseeseen ja ehkä reisiin, mutta sitten yläkroppa on kuin tikku-ukolla... painoindeksi heiluu normaalin alarajoilla. Ongelma on tuo ihan oikeasti läski peräni, joka on todella hirveän näköinen sivuprofiililtaan esim. farkuissa, varsinkin kun yläkroppa on niin kapea/ohut. Jos alan laihduttamaan, niin rupeaako se läski lähtemään sieltä missä sitä on, vai kuihtuuko yläkroppani entistäkin luurankomaisemmaksi siinä samalla? Tässä samalla olen alkanut treenailemaan, pitää vissiin vältellä noita prässejä ja syväkurk..kyykkyjä..
Lähteekö mulla siinä samalla sitten myös nuo vähätkin lihat mitä löytyy, jos rupean sitä pyllyä laihduttamaan?

Hei oon tässä itse kuullut jänniä väitteitä ja mietin todenpitävyyttä.. elikkäs
A: se että kasviksia ei pitäisi syödä yhdessä proteiinin kanssa, koska ne hidastavat proteiinisynteesiä? Eli pitäisi siis pitää 2h väli proteiinin ja kasvisten välissä ja mieluusti kuulemma illalla kasvikset.. Jotenkin tuntuu, että menee turhan hifistelyksi..?!
B:Ja toinen, että treenin jälkeen pitäis ottaa ensin hiilari ja sitten 20min kuluttua vasta proteiini? että kroppa ei pysty heti käyttämään hyväksi tuota proteiinia ja se menee ns. hukkaan...Ja ylipäätään C: onko 1:1 hyvä määrä ja kuinka monta grammaa kumpaakin (malto plus forcen prode)? 30g varmaan liian vähän?
Sitten ihan oma kymysys, tässä ois tarkotus vähän pudotella rasvoja, mitat täl hetkel 168 cm ja paino 71kg...Kunto suht ok eli en vyöry;) Oon yrittänyt kcal tasoa hahmotella ja etsiä ja nyt 2500kcal ois tarkotus pitää..Oli tuossa 2000kcal mutta mitään ei tapahtunut ja veikkaan että määrä oli turhan pieni ja aineenvaihdunta iski kiinni. Liikun kuitenkin paljon, koska salia tulee 4 kertaa vkossa (treeni kestää n.30-60min plus treenin jälkeen juossut 20min crosstraineril) ja aamuaerobista tehty 5 kertaa vkos (tunnin kävely)...Eli veikkaan laskeneeni kcal liian alas..Ruokailu muuten kyllä puhdasta ja sen kanssa ei ongelmaa...
D:Pitää vissiin itse määritellä sopiva kcal määrä, kukaan muu ei pysty heittämään arviota? Ja se että millä suhteella? Prode 30% (187,5g), rasva 20% (55,5g) ja hiilari 50% (312,5g) siitä 2500kcalsta??
Kiitokset kaikille jotka jaksaa vastailla..pistän nää kaikki nyt tähän samaan niin ei tartte monella palstalla huudella ja häiriköidä![]()
Miltä kuulostaa tälläinen ruokavalio