Rauhaset kipeiksi treenatessa??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sepi80
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
Tulipa tehtyä tällainen hieman turhempi threadi, mutta en söörtsillä löytänyt niin kyselläänpä täällä.
Eli, tuleeko kenelläkään kurkussa olevat rauhaset (imusolmukkeet tai sylkirauhaset tai jotain), kipeiksi treenien jälkeen? Itelläni oon useasti huomannu varsinkin kovien kyykky- ja mavetreenien jälkeen rauhasten aristavan pari päivää ja menee sitten itsestään ohi.
Yleensähän nuo kipeytyy flunssassa tms, mutta kun ei mitään muita oireita ole. Toissapäivänä tein pitkästä aikaa mavea, niin johan aristelee.
Ihmetyttää vain kun en oikein ole muilta kuullut tällaisesta vaivasta.

On mullakin samanlaista, samoin kaulan lihakset menee kunnon jökkiin (etenkin esim. prässiä tehdessä) ja ovat sitten hurrrrjan kipeät ja kiristävät. Kummia vaivoja sitä tuleekin kovista treeneistä, hyvin epätavallisilta kuulostavia, tai ainakaan niistä ei kuule puhuttavan kovin usein.

Iron Man sanoi:
Ylikuntoonhan voi liittyä imusolmukkeiden turpoamista. Teetkö liian kovia reenejä?

:hyper: :hyper: :hyper:
Voi kuule, voin vakuuttaa, että ainakaan juuri nyt ei ole ylikunnosta kysymys..
Koko tämän vuoden treenailut on ollut ihan satujumppaa silloin tällöin, nyt alkaa taas päästä vähitellen juoneen mukaan. Ihme homma tosiaan kun ihan lelupainoilla tein mavea ja heti menevät kipeiksi..Oon järkeillyt sen niin, että juuri kyykyssä ja mavessa tulee jotenkin jännitettyä kaulan lihaksia ja siinä sitten rauhasetkin ottavat osumaa. Tosin mulla kipeytyy vain oikealta puolelta yleensä.

Mulla menee kanssa kurkku araksi melko usein. Mulla nyt on tässä tosi usein ollut kurkun oikea tai vasen puoli kipeä ja korvissa naksuu. Voi olla, että viisaudenhampaat aiheuttaa tuota.

Toi kaulan lihasten jännitys kuulostaa aika hyvältä, koska mullaki on käyny salilla ojentajataljaa treenatessa samalla tavoin. Ja ihan terveenä muuten ollu, ko liikkeessä vaan jotenki tulee väännettyä niin kovalla tahdilla aina :)

Mullaki tulee tuo kurkku araks aina valilla, eika tarvii ees kovia kyykky/mavetreenei vedella. Tosin varmaan 80% siita johtuu kurkun kuivumisesta, ootko kokeillu juoda pikkusen joka sarjan jalkeen?

Mulle ilmaantuu flunssan kaltaisia oireita kovan, koko kroppaa rasittavan treenin jälkeen parina seuraavana päivänä. Limakalvojen kuivuminen johtuu ilmeisesti hormoonitason nousuta...näin muistan lukeneeni ainakin jostain joskus.

Off topic mutta akuutisti treenin jälkeen on joskus kurkku (ei siis ne rauhaset)kipee, tän olen yhdistäny treeniähinöiden/karjumisten aikaasaamaan ärsytykseen kurkussa.

Kaulan etuosan lihakset sulla kipeytyy .Maastavedossa joudut jännittämään niskaa ja kaulan lihaksia monien muiden lisäksi.Ite huomaa saman puristavan tunteen kaulan seudulla kovien vetojen jälkeen.Lähtee venyttelemällä...

Wyldeclone sanoi:
Kaulan etuosan lihakset sulla kipeytyy .Maastavedossa joudut jännittämään niskaa ja kaulan lihaksia monien muiden lisäksi.Ite huomaa saman puristavan tunteen kaulan seudulla kovien vetojen jälkeen.Lähtee venyttelemällä...

Tätä minä oon kyllä itsekin epäilly. Ilmeisesti menee vain joku lihas juntturaan ihan siitä rauhasten vierestä, niin tuntuu samalta kuin flunssassa kun itse rauhaset on hellänä.
Noh, olipa mikä oli niin eipä tuo juuri vaikuta treenaamiseen eikä muuhunkaan elämään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mikas mulla sitte mattais ku kitalaen takaosa kipeytyy aina valilla? Eilen taas oli sen verta kipeena ettei oikeen pystyny puhumaan, hieman ikavampi siis. Tosin siitahan se havis jossain 2h sisalla ilmestymisesta mutta ois se kiva tietaa mista se tuli ja mita sille vois teha et lahtis viel nopeemmi? Liian vahasta nesteesta ajattelin eka olevan mut sit tuli mieleen et olin kyl juonu joku litran vetta edellisen reilun parin tunnin aikana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom