Rattijuopot

Rattijuopot tuntuvat olevan riesana jokapuolella. Paranee olla varuillansa liikenteessä. Ei muuten ole enää pelkäästään vanhojen pappojen paha tapa vaan naiset ajelevat kännissä myös.

Laki toimii joskus tosi tyhmästi tässä asiassa.
Pari tässä kuussa tapahtunutta juttua lähialueelta:

Naapurin ämmä ajelee kännissä maantiellä, autossa paljon kaljaa ja muuta juotavaa. Pysähtyi lopulta yhteen tienhaaraan juomaan ja sammui sitten siihen kuskin penkille. Kun vieressä asuva heppu huomas ja soitti poliisit, poliisit löysi kyllä alkoholia verestä ja viinapullon ämmän kädestä, mutta ei kuulemma voi syyttää rattijuopumuksesta koska auto ei ollut liikkessä vaan sammuksissa tienpenkalla! :wall:

Pari päivää sitten poliisit ajo takaa äijää joka ajeli 1 promillen humalassa jollain pakulla. Kuski kolhi 2 poliisiautoa ja 1 poliisi luokkaantui lievästi, ajoi piikkimattoon mutta paku ei pysähtynyt. Lopulta se sitten pyörähti katon kautta ympäri ja vauhti viimein hiipui...

Muilla kokemuksia rattijuopoista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kunta Kinte sanoi:
poliisit löysi kyllä alkoholia verestä ja viinapullon ämmän kädestä, mutta ei kuulemma voi syyttää rattijuopumuksesta koska auto ei ollut liikkessä vaan sammuksissa tienpenkalla

Suomessa kuitenkin pitää löytyä todisteet että voi syyttää. Ei asuta missään poliisivaltiossa. Jos ajolle ei ole näkijää, ei ole todisteita.

Kuten jossakin aiemmassa threadissa sanoin: Mun puolesta rattijuopot voisi upottaa lyijykengissä Kolera-altaaseen.

Guile sanoi:
Hirteen kaikki rattijuopot.

Sama kuin yllä... :curs:

Joka kerta kun tiedän kuskin olevan kännissä, niin poliisit soitan välittömästi... Viime viikonloppuna tosin isoveli ehti ensin soittaa, kun tiedettiin yhen akan lähtevän kännissä ajamaan.

Aika monta rattijuoppo/narkkia olen polttanut. Mutta siinä on vaan se ongelma että alkaa olla vihamiehiä. Ja varsinkin kun on käynnyt niin että poliisit ei tosiaan ole nähneet sen ajavan vaan löytäneet sen auton vierestä tai jostain pihalta. No sitten syyttäjä haastaa minut todistamaan että tuo se ajoi kännissä. Jos olisin diktaattori niin olisi moni juoppo ja lopettanut ajelut...

Kunta Kinte sanoi:
Rattijuopot tuntuvat olevan riesana jokapuolella. Paranee olla varuillansa liikenteessä. Ei muuten ole enää pelkäästään vanhojen pappojen paha tapa vaan naiset ajelevat kännissä myös.
:eek: Onko Suomessa, hyvinvointivaltiossa rattijuoppoja? :eek:

Kyllä se on ollut ihan kaikenikäisten "huvia" jo melkein kolme vuosikymmentä. Niin kauan kun on kännissä* ajattelemattomia idiootteja (*tosin turhaa pistää kännin piikkiin omaa asennettaan) on myös rattijuoppoja.
Rangaistuksia voisi koventaa jos se jotakuta auttaisi.

Eräs tuttu ajelee reissuilla itäsuomeen aina lauantai-iltoina paikalliseen kapakkaan, matkaa n.30km riippuen minne se menee ja takaisin, no onhan siellä pirun vähän liikennettä ja niin päin pois mutta kuitenkin...

en ole saanu aikaseks soittaa poliiseille koska a) kaveri vetäis vitulliset herneet nenään b) se on nii syrjässä et lähin poliisikin on 30km päässä ja tuskin kerkeää paikalle. No kohta a) on kuitenkin turha, sama tuo mulle mitä ajattelee. :david:

Taidampa ensi kerralla otan kännyn kätöseen kun se starttaa pihasta ja kokeilla josko polliisit kerkiää.

Niin ja uus tyttöystävä mainitsi tuossa että hänelläkin on paha tapa ajella humalassa, niin paha että on pakko laittaa auton avaimet jonnekin piiloon kun ottaa. Sanoin että jos mun tietoon tulee tuollaista revin sun autosta taka-akselin irti ja pakkaan kamani. Laittakoon arvot järjestykseen :rolleyes:

fish sanoi:
Suomessa kuitenkin pitää löytyä todisteet että voi syyttää. Ei asuta missään poliisivaltiossa. Jos ajolle ei ole näkijää, ei ole todisteita.

juuri näin, olin joku aika takaperin myymälävartijana ja parkkikselle oli ilmestynyt kilvetön fiiatti, menin katsomaan oli kuskin ovi auki, kaveri makas sammuneena kuskinpaikalla kauhea läjä pulloja hanttarin jalkatilassa.
No joku asiakas oli ehtinyt soittaa jepet hakemaan, puoltoista tuntia myöhemmin tulivat paikalle selvittivät asiaa ja tsekkasivat haut jonka jälkee lähtivät. No kirosin siinä ja kun 10min myöhemmin menin ulos tsekkaamaan oli auto ja kaveri hävinnyt, voi vittu kun vitutti.

Pyranha sanoi:
Taidampa ensi kerralla otan kännyn kätöseen kun se starttaa pihasta ja kokeilla josko polliisit kerkiää.
Todella reilua toimintaa ketä tahansa kohtaan. Eiköhän ota opikseen kun on isot sakot, kortti hyllyllä ja merkintä rekisterissä (mahd. viikottaisista maksakokeista ja muista selvittämisistä puhumattakaan).

Jos omalla kohdalla kaveri käräyttäisi (en todellakaan kännissä aja) se olisi vähintään kaveria nekkuun ja välit poikki.

Oikeasti eikö asioista voi enään puhua, huomauttaa tai valistaa? Ensimmäisenä poliisit perään tai saunantaakse. :jahas:

Uber-Gott sanoi:
Oikeasti eikö asioista voi enään puhua, huomauttaa tai valistaa? Ensimmäisenä poliisit perään tai saunantaakse. :jahas:

Luuletko OIKEASTI ettei me olla puhuttu, huomautettu ja valistettu?
:david: :david: :david: :david: :david: :david:

Uber-Gott sanoi:
Jos omalla kohdalla kaveri käräyttäisi (en todellakaan kännissä aja) se olisi vähintään kaveria nekkuun ja välit poikki.

Ensimmäistä sopii koittaa ja ei se toinenkaan ole suuri menetys jos "kaveruus" tuohon kaatuu.

Pyranha sanoi:
ja ei se toinenkaan ole suuri menetys jos "kaveruus" tuohon kaatuu.

Täytyy sanoa että mä en hyväksy kännissä ajamista alkuunkaan mutten mä kyllä hyväksy sen enempää vasikoitakaan. Voi hymy levitä mittoihin arvaamattomiin! :D

Pyranha sanoi:
Luuletko OIKEASTI ettei me olla puhuttu, huomautettu ja valistettu?
Siltähän tuo tekstisi perusteella vaikutti. Älä syytä muita huonosta ulosannistasi!

Ensimmäistä sopii koittaa
:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

Jos nyt ihan järjellä ajatellaan niin ketä tuo todellalandella törppöilevä kuski uhkaa? Eiköhän tuo kuitenkin ihan hyvin osaa ajaa/pitää ajokyvystään huolta jos on sen monta kertaa aiemminkin tehnyt. Tällainen käräyttäminen tuskin tuo mitään "ahaa" elämyksiä kenellekään.

Uber-Gott sanoi:
Jos nyt ihan järjellä ajatellaan niin ketä tuo todellalandella törppöilevä kuski uhkaa? Eiköhän tuo kuitenkin ihan hyvin osaa ajaa/pitää ajokyvystään huolta jos on sen monta kertaa aiemminkin tehnyt. Tällainen käräyttäminen tuskin tuo mitään "ahaa" elämyksiä kenellekään.

Vanhoja jotka eivät kerkiä väistelemään nopeita autoja.
Lapsia jotka eivät välttämättä tajua että holtittomia ajajiakin on olemassa.
Sitä ei koskaan tiedä kuka tulee eteen. Siellä missä on teitä on myös ihmisiä.

Itseään, vaikka ei kyllä haittaiskaan jos rattijuoppo tärräyttäs seinään ja heittäs veivit.

Tietenkin myös lakia, rattijuoppous on rangaistava teko asui kuski missä tahansa.

Uber-Gott sanoi:
Siltähän tuo tekstisi perusteella vaikutti. Älä syytä muita huonosta ulosannistasi!

En kyllä pari kertaa uudestaan luettuanikaan saanut tekstistäni kuvaamaasi vaikutelmaa. Osmo A: Wiion:n sanoin: "Älä etsi tekstistäni sellaista mitä siellä ei ole! "

Uber-Gott sanoi:

Koska ei aiemminkaan mitään ole sattunut ei nytkään varmaan satu???
Ja jos rangaistus "tuskin tuo mitään ahaa-elämyksiä" niin varmaan kannattaa jättää kokonaan rankaisematta???

Ihan uskomatonta logiikkaa !

No jos nyt jatketaan tekstini tarkkaa tulkitsemista niin "paikalliseen kapakkaan" taitanee tarkoittaa ettei se nyt ihan "todellalandea" ole. En ainakaan montaa taajaman ulkopuolista keskellä metsää seisovaa kapakkia ole tavannut.

Saattaisi se Uber-Gottinkin mielipide muuttua jos joku rattijuoppo teurastaisi jonkun lähimmäisen.. :david:

Ainiin, kumpi on enemmän davidin arvoinen läppä;
Minun "sopii koittaa" vastaus sinun "vetäisin nekkuun" kommenttiin :lol2:
Annan molemmille yhden :david:

Uber-Gott sanoi:
Jos nyt ihan järjellä ajatellaan niin ketä tuo todellalandella törppöilevä kuski uhkaa?

Voi vittusaatana. Täytyy vähän korjata tuota aiemmin sanottua

fish sanoi:
Kuten jossakin aiemmassa threadissa sanoin: Mun puolesta rattijuopot voisi upottaa lyijykengissä Kolera-altaaseen.

Mun puolesta rattijuopot voisi upottaa lyijykengissä Kolera-altaaseen, ja Uber-Gottin idioottimaisten mielipiteiden vuoksi.

Ertsa sanoi:
Täytyy sanoa että mä en hyväksy kännissä ajamista alkuunkaan mutten mä kyllä hyväksy sen enempää vasikoitakaan.

Huhuu. Onko ketään kotonaaaa? Rattijuopon käräyttäminen on sitten vasikoimista? Ei hyvän tähren...

fish sanoi:
Huhuu. Onko ketään kotonaaaa? Rattijuopon käräyttäminen on sitten vasikoimista? Ei hyvän tähren...

Kotona ollaan, peremmälle vaan kulta! No enhän mä nyt sitä ehkä ihan noin sanois (mutta sanoin silti) Vaan tarkoitan että jos se on sun kaveris, ja tällä mä tarkoitan sellasta "ystäväkaveria" en ketä tahansa "kaverikaveria", ajelis jurrissa autolla niin sellanen on saatava jotenkin muuten loppumaan kun soittamalla kytät ja hoitamalla se kuseen kun sekään ei tarkoita, ettei se jatkossa ajelis kännissä autollaan. Ihminen kun on kuitenkin vain tyhmä elukka niin ei se välttämättä ymmärrä että ystävä joka sen vasikoi, ajattelikin vaan loppujen lopuksi kaikkien parasta. Vaikea tällästä nyt on selittää tyhmänä viisaammilleen mutta ystävät mielestäni jätetään vasikoimatta. Jokainen tyylillään, eikö?

p.s. Mä ainakin lupaan olla ajamatta autolla KÄNNISSÄ kenenkään läheisten päälle ja ehkä joulupataankin laitan jonkun sentin eli mä oon ainakin ihan hyvä ihminen. Älä suutu.

Ymmärrän mitä haet Ertsa, ongelmana on vaan;

Ertsa sanoi:
jotenkin muuten loppumaan

Mitenkähän muuten jos se em. puhuminen, huomauttaminen ja valistaminen ei auta ? Mä en ainakaan keksi yhtään pätevää keinoa...
:(

Nämä on taas näitä jokseenkin hankalia asioita. Jos oot parhaas yrittänyt niin ei siinä muu auta. Jokaisen on vaan toimittava tollasessa tilanteessa niin kuin itsestä oikealta tuntuu. tsemppiä vaan.

Kavereille olen jo sanonut, että jos en muuten voi estää niiden menoa kännissä rattiin niin korville lopsin. Ei se, että itsensä tappaa siinä, mutta joku sivullinen voi siinä surmansa saada.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom