Rasvaprosentista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävinpä tänään ensimmäisen kerran mittaamassa bodystatilla rasvaprosentin: 15,9. Aika hyvin sellanen mitä olin veikannutkin.

Kyllähän ihminen osaa kattoa peilistäkin koska on omasta mielestään tarpeeksi tiukka, mutta rupes mietityttään rasvaprosentin rajat, esim.:

Minkälainen rasvaprosentti kilpakehonrakentajilla on kisoissa?
Kuinka alas ihmisen rasvaprosentti ylipäänsä voi laskea?
Mitä itse pidätte tavoitteena dieetin päätteeks?´
Missä liikkuu rasvaprosentti offilla/massakaudella?

Ylipäänsä ois kiva jos kaikki jotka tietää postais oman rasvaprosentin niin tietäis kuinka paljon tällä palstalla on läskiä! :lol2:

Hyvä threadi!

Hitto, tää on kuitenkin nolompaa kuin iän kertominen, mutta toivottavasti muutkin rohkenee: 17,6 oli viimeksi semmoisella sähkövimpaimella.

Originally posted by Pain
kilpakehonrakentajilla on kisoissa rasvat siellä 5-8% hujakoilla yleensä. esim kun rasva% on 6, alkaa jo näkymään pakaroissa vinouria eli lihakset ne sieltä paistaa. tämä on kyllä aika karkeasti sanottu ottaen huomioon että lihasten sisäinen rasva vaihtelee henkilöstä riippuen.
offilla kehonrakentajien rasvat vaihtelee paljonkin henkilöstä riippuen: ronnie ei päästä prosenttia juuri yli 12, kun taas priest, joka on tunnettu hirveistä bulkeistaan, saattaa kasvattaa kunnon kessin jonka sitten laihduttaa hirvittävän nopeasti pois

oma rasvaprosentti on varmaan 15-18 ja massakausi ei lopu moneen vuoteen ;)

Jes, Viimeisen vuoden aikana vaihdellut 13-17 välillä. Jospa sitä kesäksi tuosta vielä kiristäisi..

Sähkövempeleellä mittasivat alkutalvesta 13.8%. Sanonpahan vaan että jos tuo piti paikkansa niin huhhuh, koska mä olin silloin jo sentään LÄSKI ja keskellä pahinta massakautta.

Missä vaiheessa suuripiirtein pitäisi alkaa vatsalihat paistamaan? Kun tuosta tuloksesta on nyt tippunut jo varmaan jonkin verran ja ainakaan vielä ei erotu, vaikka suunta onkin selkeästi sinnepäin.

Originally posted by Äijä
Sähkövempeleellä mittasivat alkutalvesta 13.8%. Sanonpahan vaan että jos tuo piti paikkansa niin huhhuh, koska mä olin silloin jo sentään LÄSKI ja keskellä pahinta massakautta.

Missä vaiheessa suuripiirtein pitäisi alkaa vatsalihat paistamaan? Kun tuosta tuloksesta on nyt tippunut jo varmaan jonkin verran ja ainakaan vielä ei erotu, vaikka suunta onkin selkeästi sinnepäin.

Niinno noita mittauksia ei paljoa kannata vertailla keskenään. Tai siis hyvä apuvälinen kun vertaa omia samalla menetelmällä otettuja tuloksia, mutta eri ihmisillä ja eri menetelmillä otetut heittää kuulemma jonkin verran keskenään.

Itellä tosiaan 15,9 ja yläpalkki paistaa. Tonne 9-10% tienoille ku sais kesäkuuhun mennessä niin pitäis näkyä loputkin. Luulisin.

Omron näytti viimeksi 13.2 % ja koskaan ennen en näin "lihava" ole ollut. Kaipa tästä pian pitää alkaa karsia ylimääräistä hiilaria pois, syksyllä kun tuli bulkattua ihan maltolla. Kesään mennessä olis tarkoitus tähdätä 10 % tuntumaan. Helmikuussa hiilareita karsimalla ja huhtikuussa ehkä vielä jotain HIITtiä.

Joulukuussa 7,3% Omronin sähköisellä mittarilla. En ollu varsinaisesti dieetannu, vaan kovan treenin, pienen ruokabudjetin ja laiskan ruoanlaittoaktiivisuuden takia rasvat pysy alhaalla. Painoa oli kertynyt syyskuusta kuitenkin 5 kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Pain

Ylipäänsä ois kiva jos kaikki jotka tietää postais oman rasvaprosentin niin tietäis kuinka paljon tällä palstalla on läskiä! :lol2:

Ekaks pitais sopia, milla menetelmalla kaikki tuon prosenttinsa mittaa. Menetelmasta riippuen tulokset voivat vaihdella todella rajusti, esim. pihtisysteemi saa kisakuntoiselle negatiivisia tuloksia. Suurin osa mittausmenetelmissa kaytetyista kaavoista on johdettu tilastollisesti tavallisista ihmisista, joten aaripaissa tulokset menee mielenkiintoisiksi. Lisaksi toi prosentti heittelee paivankin aikana aika paljon: yolla kun nesteet lahtee niin prosentti kasvaa.

Itsella ei oo numerotavoitteita, kunhan menee suhteessa omiin mittausarvoihin verrattuna alaspain. Peilista nakee, onko tarpeeksi kirea.

Oon noi "massakaudet" paattanyt lopettaa kokonaan. Naytan vaan vahan ylipainoiselta tavalliselta aijalta. Treenaan voimaa ja pidan rasvat alhaalla. Dieetin alussa mun sahkovaaka (Tanita) naytti 9.5% illalla, eilen dieetin kolmannella viikolla 6.7%. Palikoiden aavistus nakyy.

12.9% pihdeillä, 9,5 sähkömittarilla. Ja luotettavampi on ehdottomasti pihdit. Miksi? No siksi, että sähkömittarin sähkövirta kulkee käsissä ja yläkropassa. Ei siis siellä, missä useimmilla se läski on eli vyötäröllä. Pihdeillä tulee mitattua myös tuo vyötärön seudun fläsän määrä.

Kyllä ne mulla veti sähköllä jalasta käteen ku motivuksella mittautin...

....mutta niinkuin aikaisemmin jo sanoin, eipä noita kannata vertailla muutaku omia tuloksiaa.

Huvittavaa oli se, että sain mittauksen päätteeks sellasen analyysilapun missä lukee kehon nestepitoisuus, mittauksellinen lepoaineenvaihdunta jne...ja sitten ne suositukset. Tämän vehkeen mukaan rasvaprosentti alle 12 ei ole minun kokoiselleni enää suositeltavaa... :lol2: :lol2: :lol2:

rasvat

mittautin pari kk. sitten pihdeillä 6,1 nyt on siitä tippunut 5kg eli ei varmaan hirveest. alimmillaan mitättu muistaakseen 5,1

Joskus muutama vuosi sitten (-99?) pihdeillä 6.7% ja Omron ei antanut lukemaa ollenkaan. Myöhemmin kotona Omronilla 4-5% väliltä, mutta nuo elektrostaattiset höpötykset eivät kerro totuutta. Peili kertoo totuuden.

Tässä taas mun päivitetyt datat

Mitattu siis Omronilla eli absoluuttinen totuus varmaan kaukana. Viikkomittaukset 7 päivän keskiarvoja (mitattu joka aamu).

Mielestäni aika hyvin vastannut sitä mitä oli täällä aikaisemmin mainittu (ja jossain lehdessä) eli vatsa roikkuu x% jne.

Ja tosta sähkömittauksesta; jos joku uudempaa sähköoppia lukenut vois kertoa miten toi kokonaisjohtavuus lasketaan nykyisin mun kuvassa esitetyillä merkinnöillä....

Liitteet

• läskit.webp
    läskit.webp
    54,6 KB · Katsottu: 1 398
Täytyi oikein katsoa todistuksesta, kun osallistuin joskus johonkin tutkimukseen, jossa sai juosta mm. "oliivi" perseessä :( , mutta se siitä...

No silloin mitattiin rasvaprosenttikin, joka oli 9,5%, tuskin pari prosenttia enempää noussut, vaikka tuosta on jo pari vuotta.

Re: Tässä taas mun päivitetyt datat

Originally posted by RiQ
Ja tosta sähkömittauksesta; jos joku uudempaa sähköoppia lukenut vois kertoa miten toi kokonaisjohtavuus lasketaan nykyisin mun kuvassa esitetyillä merkinnöillä....
Hep joo tuo kiinnostaisi kovasti kun tuo yleismittari tuossa vieressä loikoilee. Vielä siistimpää olisi, jos joku tietäisi sen maailmankaikkeuden kaavan jolla rasvaprosentti lasketaan erinäisten vastusmittausten jälkeen!?

Edit: Tähän tyyliinkö? Onko kukaan oikeasti laskenut yleismittarin avulla mitään järkevää? Kui?

Re: Re: Tässä taas mun päivitetyt datat

Originally posted by foobari
Tähän tyyliinkö? Onko kukaan oikeasti laskenut yleismittarin avulla mitään järkevää? Kui?

Kokeilin just huviksi Fluke 189 mittarilla ja prosentiksi tuli joku seitsemän numeroinen homma. Homma ei pelaa, koska tossa kaavassa käytetään resistanssiarvoa, joka mitataan 50kHz taajuudella ja normaalissa yleismittarissa käytetään tasajännitettä (yleensä noin 3 V).

Antoi mun resistanssiksi sormenpäistä mitattuna n. 0,75MOhm kun lähteessä puhutaan skaalasta 0-1000 Ohm.

Alkuperäisen kommenttini tarkoituksena oli kuitenkin kommentoida väitettä että sähkömittaukseen vaikuttaa pelkästään käsien ja rintakehän vastus.

Jos kattelee tota mun rasvaprosenttikaaviota ja vertaa sitä palstalla oleviin kuviini niin voi miettiä onko toi rasvamäärä tosiaankin lähtenyt käsistä ja rinnasta vain vaikuttaisiko myös vyötärönseuduilla olleen ihran katoaminen....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom