Rasva-% mittausta Jyväskylässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Gdane sanoi:
Larzan: Kun harkitset mittausta niin katso sitten että suhteuttavat sen millituloksen pihteillä kehonpainoosi kun eivät aina (yleensä) niin tee vaan katsovat jostakin taulukosta jolloin tulos riippuu vain milleistä ja iästäsi ja on siis ihan päin vittua.

Pitää pitää mielessä. ;)

No, jossain vaiheessä tällä viikolla tulee sitten kilpakumppanillekin tietoon laardiprosentti jostain lähteestä. Sitten ei muuta kun laskeskelee paljonko lihaa puuttuu tavoitteesta... :whip:

Tomppeli sanoi:
Sport-Lightin punttis mainostaa rasvaprosentin mittaus 1€. Sitä en sit tiiä millä mittaavat...

Todennäkösesti sillä puristettavalla sähköhärvelillä, tai ainakin niillä on sellainen.

Larzan: Sain just pihdit, voidaan mittailla rasvat ihan veloituksetta. Saan hyvää harjoitusta, en sitten tosin takaa siitä tuloksesta kovin paljon, mutta eipä tuo nyt mitään rakettitiedettä sentään ole.

Hei, olisko jossakin tollainen taulukko pihtimittaukseen joka ottaa kehonpainon huomioon? Mullakaan ei siinä taulukossa ole kuin ikä.

Timba79 sanoi:
Todennäkösesti sillä puristettavalla sähköhärvelillä, tai ainakin niillä on sellainen.

Larzan: Sain just pihdit, voidaan mittailla rasvat ihan veloituksetta. Saan hyvää harjoitusta, en sitten tosin takaa siitä tuloksesta kovin paljon, mutta eipä tuo nyt mitään rakettitiedettä sentään ole.

Kuulostaa hyvältä. Milloinkas ehdit litistelee mun läskejä niillä pihdeilläsi?

Olisko sulla esim. ens viikonloppuna aikaa?

Muistakaa mennä vähintään muutaman tunnin paastossa tuohon bioimpedanssiin mikä likesillä on, muuten tulos kusee ja pahasti...Oon itte tehnyt vastaavalla laitteella aika paljon mittauksia ja niissä vaihteluväli on tosi suuri riippuen missä tilassa koehenkilö tulee mittaukseen...Pihdit on bodareille parempi menetelmä jos osaa mitata, koska ihonalainen rasva on se joka heillä merkkaa...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Timba79 sanoi:
Hei, olisko jossakin tollainen taulukko pihtimittaukseen joka ottaa kehonpainon huomioon? Mullakaan ei siinä taulukossa ole kuin ikä.
Mä omalta mittaajaltani (Tampereen Atleticolla) kerran kysyin, että millä tapaa tuo paino vaikuttaa tuloksiin, kun hän sen joka kerta kirjaa ylös - vastaus oli, ettei millään tapaa. Elikäs ainakin hänen mukaan vertaamalla aiempia mittaustuloksia ja painon muutosta, voi sanoa jotain lihasmassan kehityksestä, mutta varsinaisesti tuohon rasvaprosentin mittaukseen pihdeillä kehonpaino ei vaikuta.

jhulmi sanoi:
Muistakaa mennä vähintään muutaman tunnin paastossa tuohon bioimpedanssiin mikä likesillä on, muuten tulos kusee ja pahasti...Oon itte tehnyt vastaavalla laitteella aika paljon mittauksia ja niissä vaihteluväli on tosi suuri riippuen missä tilassa koehenkilö tulee mittaukseen...Pihdit on bodareille parempi menetelmä jos osaa mitata, koska ihonalainen rasva on se joka heillä merkkaa...
Samaa mieltä. Kaiken kaikkiaan on mun mielestä vähän huono vertailla eri menetelmiä keskenään, liekö edes sellaista absoluuttisen tuloksen antavaa laitetta ole olemassa. Ennemminkin järkeä on mittailla aina samalla tapaa (samalla laitteella/välineellä, sama mittaaja ja muutenkin mahdollisimman samanlaiset mittausolosuhteet), jotta tulokset olisivat vertailukelpoiset.

Toi Likesin mittaus näyttää yli jos on paljon lihasta tai hyvin vahvasti mulla jäi semmonen kuva kun olin kaverin kanssa tässä joku aika sitten mittauksissa ja sillä oli huomattavasti enemmän lihaa ja vähemmän rasvaa silmämääräsesti ku mulla , kannattaa kysyä mittauksesta ja sen tarkkuudesta sieltä esim jarmo.heiskanen@likes.fi

Mitä enemmän massaa suhteessa pituuteen niin sitä enemmän menee persiilleen on mun arvaus mut likesiltä varmasti kertoo lisää.

Jos menee sinne rasvamittaukseen niin vetäkää samalla voimatestit, ite käyn siellä kerran puolessa vuodessa ja on aina kiva nähdä miten paljon on tulokset tippunu :eek:

Emmah sanoi:
Mä omalta mittaajaltani (Tampereen Atleticolla) .
Kuka tuolla Atleticolla tuon pihtimittauksen taitaa?Ajattelin vaan,että vois kevään mittaan siellä muutaman kerran mittauttaa.Täällä Lahdessa kun saleilla tuota nihkeästi tehdään.

Paino ei vaikuta sinänsä suoraan pihtituloksiin, vaan lihasmassa vs. rasva vs. luut -suhde ja sen saa esim. dexalla parhaiten (kallista), löytyy myös Jkl:stä. Pihdeillä on olennaista ihonalaisen rasvan paksuus, ei niistä eri kaavoilla laskettu rasva%, joka on vain suhteutettu iän ja sukupuolen keskiarvoistuksien perusteella perustuen esim. tähän vedenalaispunnituksesta saatuun tutkimusdataan (ns. "kultainen" menetelmä rasva% mittaamiseen), mutta muitakin tutkittuja kaavoja on. Ihonalaisen rasvan mittauksessa on kaikenlaisia ongelmia siinäkin.

Eli unohtakaa pihtimittausten arvio rasva% ja yrittäkää mieluumminkin muistaa mistä pihdeillä mittaatte ja lukemat näillä alueilla. Pihdeillä mitattuna vaihteluväli on keskimäärin samalla mittaajalla n. -2 - +2 %-yksikköä...

Erilaisia rasva% menetelmiä on verrattu esim:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/..._uids=11248873&query_hl=4&itool=pubmed_docsum

Snake sanoi:
Kuka tuolla Atleticolla tuon pihtimittauksen taitaa?Ajattelin vaan,että vois kevään mittaan siellä muutaman kerran mittauttaa.Täällä Lahdessa kun saleilla tuota nihkeästi tehdään.
Jussi Nikkilä.

Larzan sanoi:
Kuulostaa hyvältä. Milloinkas ehdit litistelee mun läskejä niillä pihdeilläsi?

Olisko sulla esim. ens viikonloppuna aikaa?

Viikonloppuna pitäisi Helsinkiin mennä, eli silloin ei kerkeä. Mutta seuraavana viikonloppuna on aikaa, tai sitten ensiviikolla joku ilta. Kokemusta ei mittailusta vielä paljon ole, mutta emmeköhän me jotain tulosta kuitenkin saa. Ja voidaan sitten mittailla vaikka kuukauden välein jos niin haluat, saadaan sitten kehityksen suunnasta jotain infoa.

Emmah sanoi:
Mä omalta mittaajaltani (Tampereen Atleticolla) kerran kysyin, että millä tapaa tuo paino vaikuttaa tuloksiin, kun hän sen joka kerta kirjaa ylös - vastaus oli, ettei millään tapaa. Elikäs ainakin hänen mukaan vertaamalla aiempia mittaustuloksia ja painon muutosta, voi sanoa jotain lihasmassan kehityksestä, mutta varsinaisesti tuohon rasvaprosentin mittaukseen pihdeillä kehonpaino ei vaikuta.

Nyt mä menin kyllä ihan pihalle..

Siis miten ihmeessä ei pihtimittaukseen vaikuttaisi kehon paino? Jos järellä ajattelee niin pakkohan sen on vaikuttaa verratessa esimerkiksi 50kg ja 100kg kaveria joilla on saman verran läskiä nahan alla.. Tokihan rasvan osuus prosentteina kehosta on 100kg jannulla pienempi vaikka pihdit samaa näyttäisivätkin? Lisäksi omasta kokemuksesta kun katsotaan sama tulos taulukosta jossa ei painoa huomioida ja sitten tehdään se laskukaavalla niin tulos heittää paljon. Siis laskettuna samasta mittaustuloksesta eli mittausheittoa ei ole.

Timba79 sanoi:
Viikonloppuna pitäisi Helsinkiin mennä, eli silloin ei kerkeä. Mutta seuraavana viikonloppuna on aikaa, tai sitten ensiviikolla joku ilta. Kokemusta ei mittailusta vielä paljon ole, mutta emmeköhän me jotain tulosta kuitenkin saa. Ja voidaan sitten mittailla vaikka kuukauden välein jos niin haluat, saadaan sitten kehityksen suunnasta jotain infoa.

Otetaan sitten ensi viikolla. Laitan vaikka privaa ajasta. Dieettailu loppuu "virallisesti" tiistaina, joten joku ma, ti tai ke voisi olla jees.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom