Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gdane sanoi:Larzan: Kun harkitset mittausta niin katso sitten että suhteuttavat sen millituloksen pihteillä kehonpainoosi kun eivät aina (yleensä) niin tee vaan katsovat jostakin taulukosta jolloin tulos riippuu vain milleistä ja iästäsi ja on siis ihan päin vittua.
Tomppeli sanoi:Sport-Lightin punttis mainostaa rasvaprosentin mittaus 1€. Sitä en sit tiiä millä mittaavat...
Timba79 sanoi:Todennäkösesti sillä puristettavalla sähköhärvelillä, tai ainakin niillä on sellainen.
Larzan: Sain just pihdit, voidaan mittailla rasvat ihan veloituksetta. Saan hyvää harjoitusta, en sitten tosin takaa siitä tuloksesta kovin paljon, mutta eipä tuo nyt mitään rakettitiedettä sentään ole.
Tuohan vaikuttaa hyvältä, enpä olisi itse osannut tuollaista etsiä JKL:stä vaikka tuossa lähistöllä tuleekin monnarilla pyörittyä. Kiitos vinkistäLeelucky sanoi:
Mä omalta mittaajaltani (Tampereen Atleticolla) kerran kysyin, että millä tapaa tuo paino vaikuttaa tuloksiin, kun hän sen joka kerta kirjaa ylös - vastaus oli, ettei millään tapaa. Elikäs ainakin hänen mukaan vertaamalla aiempia mittaustuloksia ja painon muutosta, voi sanoa jotain lihasmassan kehityksestä, mutta varsinaisesti tuohon rasvaprosentin mittaukseen pihdeillä kehonpaino ei vaikuta.Timba79 sanoi:Hei, olisko jossakin tollainen taulukko pihtimittaukseen joka ottaa kehonpainon huomioon? Mullakaan ei siinä taulukossa ole kuin ikä.
Samaa mieltä. Kaiken kaikkiaan on mun mielestä vähän huono vertailla eri menetelmiä keskenään, liekö edes sellaista absoluuttisen tuloksen antavaa laitetta ole olemassa. Ennemminkin järkeä on mittailla aina samalla tapaa (samalla laitteella/välineellä, sama mittaaja ja muutenkin mahdollisimman samanlaiset mittausolosuhteet), jotta tulokset olisivat vertailukelpoiset.jhulmi sanoi:Muistakaa mennä vähintään muutaman tunnin paastossa tuohon bioimpedanssiin mikä likesillä on, muuten tulos kusee ja pahasti...Oon itte tehnyt vastaavalla laitteella aika paljon mittauksia ja niissä vaihteluväli on tosi suuri riippuen missä tilassa koehenkilö tulee mittaukseen...Pihdit on bodareille parempi menetelmä jos osaa mitata, koska ihonalainen rasva on se joka heillä merkkaa...
Kuka tuolla Atleticolla tuon pihtimittauksen taitaa?Ajattelin vaan,että vois kevään mittaan siellä muutaman kerran mittauttaa.Täällä Lahdessa kun saleilla tuota nihkeästi tehdään.Emmah sanoi:Mä omalta mittaajaltani (Tampereen Atleticolla) .
Timba79 sanoi:Todennäkösesti sillä puristettavalla sähköhärvelillä, tai ainakin niillä on sellainen.
Jussi Nikkilä.Snake sanoi:Kuka tuolla Atleticolla tuon pihtimittauksen taitaa?Ajattelin vaan,että vois kevään mittaan siellä muutaman kerran mittauttaa.Täällä Lahdessa kun saleilla tuota nihkeästi tehdään.
HarryG sanoi:Silläpä sillä. Sain tuloksekseksi luotettavan 5.2% taas...
:jahas:
Larzan sanoi:Kuulostaa hyvältä. Milloinkas ehdit litistelee mun läskejä niillä pihdeilläsi?
Olisko sulla esim. ens viikonloppuna aikaa?
Emmah sanoi:Mä omalta mittaajaltani (Tampereen Atleticolla) kerran kysyin, että millä tapaa tuo paino vaikuttaa tuloksiin, kun hän sen joka kerta kirjaa ylös - vastaus oli, ettei millään tapaa. Elikäs ainakin hänen mukaan vertaamalla aiempia mittaustuloksia ja painon muutosta, voi sanoa jotain lihasmassan kehityksestä, mutta varsinaisesti tuohon rasvaprosentin mittaukseen pihdeillä kehonpaino ei vaikuta.
Timba79 sanoi:Viikonloppuna pitäisi Helsinkiin mennä, eli silloin ei kerkeä. Mutta seuraavana viikonloppuna on aikaa, tai sitten ensiviikolla joku ilta. Kokemusta ei mittailusta vielä paljon ole, mutta emmeköhän me jotain tulosta kuitenkin saa. Ja voidaan sitten mittailla vaikka kuukauden välein jos niin haluat, saadaan sitten kehityksen suunnasta jotain infoa.